Nowe pociągi Kolei Mazowieckich dotarły do Warszawy
28 lutego 2023
W ostatnich dniach lutego tabor Kolei Mazowieckich powiększył się o dwa pociągi typu Stadler Flirt 3. Zostaną one skierowane do obsługi połączeń na linii Warszawa - Tłuszcz.
Koleje Mazowieckie pochwaliły się odebraniem od firmy Stadler Polska dwóch nowych pociągów. Dotarły one do Warszawy na mocy ogromnej umowy zawartej pięć lat temu.
Nowe pociągi Kolei Mazowieckich
"27 lutego w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu zostały podpisane końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 46 oraz 47 z piątej umowy wykonawczej, w ramach której będzie dostarczonych 16 kolejnych Flirtów.
Świetny pomysł kolejarzy. Pociągi Intercity staną koło metra Młynów
Od 12 marca wybrane pociągi PKP Intercity zatrzymają się na stacji Warszawa Młynów, gdzie pasażerowie wygodnie przesiądą się do linii metra M2. To doskonałe rozwiązanie dla mieszkańców Woli, Górc, Targówka i Bródna, którzy ominą zatłoczone dworce Centralny i Wschodni oraz przebudowywany Zachodni.
Zostaną one skierowane do obsługi połączeń na linii Warszawa - Tłuszcz. Wartość tej umowy to ponad 530 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi ponad 215 mln zł" - informują Koleje Mazowieckie.
- Zrealizowaliśmy znaczną część podpisanego kontraktu, co jest niebagatelnym sukcesem spółki. W naszym parku taborowym mamy już 47 nowoczesnych Flirtów. Cieszymy się, że dzięki dobrej współpracy z firmą Stadler możemy stale rozwijać się jako przewoźnik pasażerski i zapewniać coraz lepsze oraz bezpieczniejsze warunki podróży na Mazowszu. W ubiegłym roku ponownie stanęliśmy na podium, zajmując drugie miejsce w kraju pod względem liczby przewiezionych podróżnych. Tym samym odzyskaliśmy prawie 95 proc. pasażerów z 2019 roku, czyli ostatniego roku sprzed pandemii. Kolejne nowoczesne pojazdy to bardzo duża szansa na dalszy wzrost liczby podróżnych, którzy cenią sobie czas dojazdu do pracy czy szkoły w komfortowych i proekologicznych warunkach - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Flirty 3 na torach
Produkowane przez Stadlera Flirty sukcesywnie zastępują pojazdy starszego typu, które są wycofywane z użytku. Jak zapewniają Koleje Mazowieckie, ma to wpływ na polepszenie oferty przewozowej i zwiększanie atrakcyjności połączeń uruchamianych przez przewoźnika.
- Wraz z przekazaniem dwóch nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, rozpoczynamy dostawy 16 pojazdów z piątej, ostatniej już umowy wykonawczej z Kolejami Mazowieckimi w ramach zawartej w 2018 roku umowy ramowej. Bardzo się cieszę, że nasze nowoczesne, energooszczędne i komfortowe pojazdy będą wozić pasażerów na kolejnej trasie Mazowsza, na odcinku Warszawa -Tłuszcz. Jestem przekonany, że przypadną do gustu podróżującym. Dziękuję Kolejom Mazowieckim za dobrą współpracę. Wspólnie tworzymy nowoczesną, bezpieczną i przyjazną dla pasażerów kolej - zachwala Tomasz Prejs, prezes firmy Stadler Polska.
(jok)
.