Kładki nie będzie. Rusza przebudowa Warszawskiej
28 maja 2018
Niebawem ruszą prace przy przebudowie legionowskiego odcinka drogi krajowej nr 61, czyli ul. Zegrzyńskiej. Z pomysłu budowy kładki, łączącej osiedle Piaski z kościołem już zrezygnowano.
Na legionowskim odcinku "krajówki" Skanska wykona dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Powstaną także oddzielne pasy do skrętów w boczne ulice, zostaną zbudowane chodniki i ścieżka rowerowa oraz osiem zatok autobusowych. Zgodnie z projektem przebudowany odcinek będzie też odgrodzony od okolicy ekranami dźwiękochłonnymi, tak jak na Warszawskiej. Spowoduje to zmniejszenie uciążliwości hałasu w najbliższym sąsiedztwie dwupasmówki, ale też sprawi kłopoty przedsiębiorcom prowadzącym w tym miejscu interesy. Ponadto, mieszkańcy "za ekranami" będą bezpośrednio odcięci od Zegrzyńskiej, ponieważ większość ulic, które do tej pory łączyły się z arterią, teraz będą miały drogę wewnętrzną biegnącą do niej równolegle. Po przebudowie bezpośredni dostęp do Zegrzyńskiej będzie ograniczony do trzech skrzyżowań z ulicami Sybiraków/Strużańską, Piaskową i Wolską.
Z lewej na prawą stronę
Na ostatnim posiedzeniu komisji rozwoju miasta poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących samej inwestycji. - Wykonawca planuje rozpoczęcie robót w okresie wakacyjnym. Będą to prace związane głównie z usuwaniem istniejących kolizji z infrastrukturą podziemną - powiedział na spotkaniu z radnymi i mieszkańcami Tomasz Kwieciński z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak zapowiada kierownik budowy Jacek Godlewski, tuż po usunięciu kolizji sieci podziemnych rozpocznie się budowa przy Centrum Szkolenia Policji oraz wystartuje budowa lewej nitki jezdni. W tym czasie ruch będzie odbywał się istniejącą - prawą nitką. Po zakończeniu prac, samochody pojadą wybudowaną trasą, a dotychczasowa pójdzie do remontu. Zaplecze budowy ma być zlokalizowane w rejonie CSP. Planowany finał robót na legionowskim odcinku przewidziany jest na sierpień 2020 roku.
Obiecanki cacanki
Kładki dla pieszych na wysokości ulicy Długiej - która miałaby umożliwić bezpieczne przejście mieszkańcom bloków do pobliskiej parafii Matki Bożej Fatimskiej - nie będzie. Jest to o tyle dziwne, że jeszcze na początku tego roku była ona szumnie zapowiedziana przez ówczesnego ministra MSWiA Mariusza Błaszczaka i wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza podczas spotkania z dziennikarzami w Legionowie. - Ustaliliśmy w ministerstwie, że nie budujemy kładki. W tym miejscu powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją wzbudzaną - mówi Tomasz Kwieciński. Łącznie na odcinku od wiaduktu do ulicy Wolskiej powstaną cztery przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.
Kiedy budowa odcinka do Zegrza?
22 grudnia ubiegłego roku wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz podpisał pozwolenie na rozpoczęcie prac przygotowawczych dla odcinka od Centrum Szkolenia Policji do ronda w Zegrzu. Każdej doby przejeżdża tędy ok. 16 tysięcy samochodów, a w dalszej perspektywie szacuje się, że z drogi będzie korzystać ok. 30 tysięcy pojazdów. - Liczymy, że w 2020 roku rozpoczniemy realizację tej inwestycji - powiedział na początku roku wiceminister Marek Chodkiewicz. Dodał, że trwają też przygotowania do przebudowy kolejnych odcinków DK 61 od Serocka do Pułtuska - razem z wykonaniem obwodnicy tego miasta.
(DB)