REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Dłuższa Człuchowska w sferze mitów czy realnych planów? "Rozwiązałaby wiele problemów komunikacyjnych Chrzanowa"

  19 kwietnia 2023

alt='Dłuższa Człuchowska w sferze mitów czy realnych planów? "Rozwiązałaby wiele problemów komunikacyjnych Chrzanowa"'
Fot. Jarosław Oborski

Jak dotąd o ulicy Nowo-Człuchowskiej pisaliśmy niewiele, bo arteria choć ważna dla całego Chrzanowa, to jednak dotychczas bardziej owiana legendą, niż będąca w realnych planach urzędników.

REKLAMA

"Jeśli uda się wybudować Nowo-Człuchowską do 2021 roku, będzie to prawdziwy cud. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który prawdopodobnie otrzyma od warszawskiego ratusza zadanie jej budowy, nie wymienia budowy ulicy nawet wśród inwestycji "planowanych". Nieoficjalnie w mieście mówi się, że w pracach powinni uczestniczyć budujący na Chrzanowie deweloperzy, ale na razie niewiele z tego wynika" - tak napisaliśmy jeszcze w 2019 roku. Więcej mieszkań obok metra. Sprzedają się jak świeże bułeczki Więcej mieszkań obok metra. Sprzedają się jak świeże bułeczki
Połowa mieszkań pierwszego etapu osiedla Neowo została już sprzedana. Budynki powstają obok budowanej właśnie stacji metra Chrzanów.
Wówczas nie było nawet wiadomo, kto miałby zabrać się za jej budowę.

Nowo-Człuchowska - kiedy powstanie?

Ulica Człuchowska aktualnie łączy ze sobą Powstańców Śląskich oraz Lazurową, dwa bardzo ważne szlaki komunikacyjne Jelonek i Bemowa. Lazurowa - pomimo niedawnego poszerzenia - z miesiąca na miesiąc przeżywa coraz większe oblężenie. Perspektywa wybudowania w ciągu najbliższych kilku lat metra na Chrzanowie, przyciąga nowych mieszkańców. Wraz z nimi przybywa samochodów. Dlatego sam dojazd do ulicy Szeligowskiej bywa mocno utrudniony.

Niemal do wszystkich osiedli prowadzi jedna droga, co generuje problemy w szczytach komunikacyjnych. W dodatku przeciążona Szeligowska - cytując dosłownie radnego Jarosława Oborskiego - bardziej przypomina "zapyziałą drogę z jakieś ruskiej prowincji", niż ulicę w stolicy kraju Unii Europejskiej.

- Przedłużenie Człuchowskiej z pewnością rozwiąże część tych problemów, ale również Szeligowska wymaga już generalnego remontu - mówi radny Oborski.

Kup bilet

Nowa ulica na Chrzanowie

Niedawno z zapytaniem do władz dzielnicy w sprawie przybliżonego terminu budowy Nowo-Człuchowskiej wystąpił radny Maciej Bartosiak. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, któremu prezydent miasta powierzył inwestycję, poinformował, że zgodnie z zawartą z deweloperami umową z 2021 roku terminy realizacji inwestycji zostały określone warunkowo, a więc "spełnienie jednego warunku rozpoczyna bieg terminu przewidzianego na realizację kolejnego etapu inwestycji".

Zapisy umowy przewidują, że rozpoczęcie budowy drogi nastąpi w ciągu sześciu miesięcy od uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. SZRM jeszcze nie złożył wniosku o wydanie decyzji. Jak się dowiadujemy, prawdopodobnie zrobi to na przełomie marca i kwietnia. Trudno przewidzieć, kiedy zostanie wydana decyzja, bez której budowa ulicy się nie rozpocznie.

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie wskazać konkretnej daty rozpoczęcia budowy ulicy Nowo-Człuchowskiej - wyjaśnia p.o. zastępcy dyrektora ds. przygotowania inwestycji liniowych w SZRM Dariusz Mostek.

REKLAMA

Jaka ma być nowa arteria?

Będzie to ulica o przekroju dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, łącząca ulicę Lazurową z Szeligowską na wysokości Człuchowskiej. Zbliżając się do ulicy Szeligowskiej nastąpi zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu.

- Gdy inwestycje prowadzą urzędnicy, jak w przypadku Nowo-Człuchowskiej, prace się wręcz ślimaczą. Natomiast jak deweloper dobudowuje kolejny wjazd do Lazurowej z nowo budowanych osiedli, to prace idą błyskawicznie - krótko komentuje sprawę inwestycji drogowych na Chrzanowie radny Oborski.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# jkk

19.04.2023 16:16

Generalnie polityka władz miasta sprowadza się do tego aby to deweloperzy budowali drogi, które niezbędne są aby przyszli mieszkańcy mogli dojechać do swoich mieszkań. Przykłady to już trzy odcinki ulicy Batalionów Chłopskich czy krótka 200 metrowa ulica Orlinskiego, której trzeci odcinek kończony jest za sprawą trzeciego kolejnego dewelopera a następnie zostanie oddany miastu. Na Chrzanowie w ostatnim czasie miasto zbudowało jedynie 300 metrowy odcinek Coopera od Batalionów do przychodni lekarskiej.
Podejrzewam, że podobny los czeka Nowo-Człuchowską. Miasto poczeka aż deweloperzy zbudują znaczny odcinek tej ulicy a nie mając już innego wyjścia, miasto dokończy resztę.
A ulica jest naprawdę potrzebna. Większość ruchu w rejonie odbywa się ulicą Batalionów Chłopskich. Szeligowska nie wymaga kapitalnego remontu, ona wymaga wybudowania od nowa - trzeba ją poszerzyć, stworzyć chodniki, kanalizację odwadniającą ulicę itp. Innych ulic praktycznie na Chrzanowie nie ma.

# Franz

20.04.2023 01:21

"cytując dosłownie radnego Jarosława Oborskiego - bardziej przypomina "zapyziałą drogę z jakieś ruskiej prowincji", niż ulicę w stolicy kraju Unii Europejskiej".
Radny Jarosław Oborski mówi i mówi a nawet daje wyraźny upust swemu oburzeniu.
A co dotychczas wyszło i co realnie powstało z "mówienia" Pana radnego??????
Może ktoś ustalił czy też zobaczył na własne oczy ? - bo mnie jakoś umknęło.

# Bemowiak

20.04.2023 07:03

To co sie dzieje na Bemowie to w ogóle skandal, zabudowywane jest na pałe kazdy mozliwy metr działki blokami totalnie nie patrzac na infrastrukture publiczna. Najpierw powinny zostac wytyczone drogi a potem dopiero stawiac bloki a nie na odwrót. To samo z Szeligowska, ona musi byc dużo szersza ale wydano pozwolenia na budowę bloków i jest to juz niemozliwe bo bloki powstaly przy ulicy ktora byla skromną wiejską drogą wśród kilkunastu domów na krzyż...

REKLAMA

# Rafał

20.04.2023 07:33

#Bemowiak napisał(a) 20.04.2023 07:03
To co sie dzieje na Bemowie to w ogóle skandal, zabudowywane jest na pałe kazdy mozliwy metr działki blokami totalnie nie patrzac na infrastrukture publiczna. Najpierw powinny zostac wytyczone drogi a potem dopiero stawiac bloki a nie na odwrót. To samo z Szeligowska, ona musi byc dużo szersza ale wydano pozwolenia na budowę bloków i jest to juz niemozliwe bo bloki powstaly przy ulicy ktora byla skromną wiejską drogą wśród kilkunastu domów na krzyż...

Na Szeligowskiej od zakrętu do wiaduktu jest zostawione miejsce na 2+2 co do odcinka od zakrętu do Lidla to nie ma sensu tam robić tak szerokiej drogi skoro ma być nowo Człuchowska

# Panjan

20.04.2023 16:12

# Rafał
Na Szeligowskiej od zakrętu do wiaduktu jest zostawione miejsce na 2+2 co do odcinka od zakrętu do Lidla to nie ma sensu tam robić tak szerokiej drogi skoro ma być nowo Człuchowska.
Tylko po co 2+2 do wiaduktu, jeżeli za wiaduktem droga należy do Ożarowa, który nie ma żadnego powodu by ją dalej poszerzać. Faktycznie ważniejsza jest kwestia co z odcinkiem od zakrętu do Lidla. Czy wywłaszczenie i poszerzenie (minimumj to porządny chodnik i ścieżka rowerowa) czy też jednokierunkowa (z porządnym chodnikiem i ścieżką rowerową).

# Dawidn

20.04.2023 21:28

O przełomie marca i kwietnia pisać w czasie przyszłym w drugiej połowie kwietnia... No tak, to ma sens...
To został złożony ten wniosek czy nie?

REKLAMA

# jkk

20.04.2023 22:49

Oczywiście, że pisanie o przełomie marca i kwietnia ma tutaj sens, nie podano przecież w którym to ma być roku. Skojarzyła mi się widziana dawno temu kartka na drzwiach sklepu z napisem " wyszłam do sądu, nie wiem kiedy wrócę". Skąd urzędnicy mają wiedzieć kiedy złożą wniosek?

# Kristine

22.04.2023 00:30

PANIE RADNY OBORSKI !!!!!!
Jak widzę internauta Franz "wywołał Pana do tablicy".
Liczymy na Pana taką samą aktywność w udzieleniu odpowiedzi jak w swich działaniach na rzecz mieszkańców Bemowa.
Może otwarcie pochwali się Pan swoimi osiągnięciami przed wyborcami (w końcu udzielili Panu swego kredytu zaufania!!!).
Wyrażam nadzieję, że nie schowa Pan głowy w piasek jak osławiona p(i)siarnia.
Pozdrawiam Pana serdecznie i oczekuję przedstawienia szczytnych osiągnięć będących wynikiem ciężkiej Pana pracy na rzecz wyborców i dzielnicy.

# Matt098

29.04.2023 18:09

#jkk napisał(a) 19.04.2023 16:16
Generalnie polityka władz miasta sprowadza się do tego aby to deweloperzy budowali drogi, które niezbędne są aby przyszli mieszkańcy mogli dojechać do swoich mieszkań. Przykłady to już trzy odcinki ulicy Batalionów Chłopskich czy krótka 200 metrowa ulica Orlinskiego, której trzeci odcinek kończony jest za sprawą trzeciego kolejnego dewelopera a następnie zostanie oddany miastu. Na Chrzanowie w ostatnim czasie miasto zbudowało jedynie 300 metrowy odcinek Coopera od Batalionów do przychodni lekarskiej.
Podejrzewam, że podobny los czeka Nowo-Człuchowską. Miasto poczeka aż deweloperzy zbudują znaczny odcinek tej ulicy a nie mając już innego wyjścia, miasto dokończy resztę.
A ulica jest naprawdę potrzebna. Większość ruchu w rejonie odbywa się ulicą Batalionów Chłopskich. Szeligowska nie wymaga kapitalnego remontu, ona wymaga wybudowania od nowa - trzeba ją poszerzyć, stworzyć chodniki, kanalizację odwadniającą ulicę itp. Innych ulic praktycznie na Chrzanowie nie ma.
Bardzo dobrze, że to deweloperzy budują drogi. Nie ma miasta które byłoby stać na budowy dróg wszędzie tam gdzie są prowadzone prywatne inwestycje.

REKLAMA

# jkk

30.04.2023 11:00

Matt098.
Też uważam, że dobrze się dzieje jeśli to deweloper zbuduje drogi dojazdowe do budowanych przez siebie osiedli. Te drogi będą jednak służyć nie tylko mieszkańcom osiedli, korzystać z nich będą mogli wszyscy. Dlatego uważam, że miasto powinno mieć udział w budowie tych dróg, które staną się publicznymi, najlepiej wykupując teren pod te drogi.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe