REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Budowa metra się rozkręca. Co słychać pod Połczyńską?

  15 lutego 2024

alt='Budowa metra się rozkręca. Co słychać pod Połczyńską?'
źródło: UM Warszawa

Po latach oczekiwania widać wreszcie pierwsze efekty prac nad stacjami metra Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już tzw. ściany szczelinowe. Na stacji Karolin dobiega końca budowa stropu na poziomie -1.

REKLAMA

Stacje warszawskiego metra budowane są w tzw. technologii podstropowej. Oznacza to, że najpierw powstają ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia. Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych? Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych?
W obliczu dynamicznych zmian na rynku finansowym, właściwa analiza produktów bankowych jest kluczem do efektywnej i zrównoważonej inwestycji. W naszej dzisiejszej dyskusji skupimy się na tym, jak inwestycje po analizie produktów bankowych mogą przyczynić się do rozwoju osobistych finansów oraz wpłynąć pozytywnie na środowisko i społeczeństwo. Wykorzystamy tutaj wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych, zasad ESG (Environmental, Social, Governance) oraz praktyczne aspekty analizy finansowej. Warto pamiętać, że współczesny bank - zielony i nowoczesny - jest naszym partnerem na każdym etapie podróży inwestycyjnej, pomagając w wyborze ekologicznych rozwiązań i ocenie ich wyników.
Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa wylewanie tzw. stropu pośredniego. Gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd w połowie roku będą startować ogromne wiertła do drążenia tuneli.

Budowa metra w Warszawie

Wykonawca przygotowuje się do uruchomienia mechanicznych kretów nie tylko na stacji Karolin. 12 lutego rozpoczęło się tzw. zagęszczanie gruntu przy stacji Chrzanów. Prace związane są właśnie z planowym przejściem machiny wiertniczej, która potrzebuje odpowiednich warunków geologicznych, by precyzyjnie trafić w wyznaczony fragment stacji. Tego typu zagęszczanie terenu odbywa się przed każdą stacją, przez którą przebija się tarcza drążąca.

Najtrudniejsze warunki panują na budowie stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie po długich opadach deszczu ziemia powoli wysycha. Mimo to praca cały czas postępuje i w kilku budynkach - najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót - instalowane są okna. W najbliższych tygodniach rozpoczną się tam prace instalacyjne i wykończeniowe.

Wstąp do księgarni

Metro do Połczyńskiej w 2025 roku

Ostatni odcinek linii M2 to prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje. Pierwsza z nich (Lazurowa) powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ul. Lazurowej i Górczewskiej (między pętlą tramwajową Os. Górczewska a ul. Lazurową), drugą stację (Chrzanów) zaplanowano pod ul. Rayskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską, a trzecią (Karolin) pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się stacja techniczno-postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2.

Prace na budowie drugiej linii metra zakończą się w październiku przyszłego roku. Według pierwotnych planów, budowa miała zakończyć się za dwa miesiące, w kwietniu 2024 roku.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA