REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Budowa metra się rozkręca. Co słychać pod Połczyńską?

  15 lutego 2024

alt='Budowa metra się rozkręca. Co słychać pod Połczyńską?'
źródło: UM Warszawa

Po latach oczekiwania widać wreszcie pierwsze efekty prac nad stacjami metra Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już tzw. ściany szczelinowe. Na stacji Karolin dobiega końca budowa stropu na poziomie -1.

REKLAMA

Stacje warszawskiego metra budowane są w tzw. technologii podstropowej. Oznacza to, że najpierw powstają ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia. Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych? Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych?
W obliczu dynamicznych zmian na rynku finansowym, właściwa analiza produktów bankowych jest kluczem do efektywnej i zrównoważonej inwestycji. W naszej dzisiejszej dyskusji skupimy się na tym, jak inwestycje po analizie produktów bankowych mogą przyczynić się do rozwoju osobistych finansów oraz wpłynąć pozytywnie na środowisko i społeczeństwo. Wykorzystamy tutaj wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych, zasad ESG (Environmental, Social, Governance) oraz praktyczne aspekty analizy finansowej. Warto pamiętać, że współczesny bank - zielony i nowoczesny - jest naszym partnerem na każdym etapie podróży inwestycyjnej, pomagając w wyborze ekologicznych rozwiązań i ocenie ich wyników.
Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa wylewanie tzw. stropu pośredniego. Gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd w połowie roku będą startować ogromne wiertła do drążenia tuneli.

Budowa metra w Warszawie

Wykonawca przygotowuje się do uruchomienia mechanicznych kretów nie tylko na stacji Karolin. 12 lutego rozpoczęło się tzw. zagęszczanie gruntu przy stacji Chrzanów. Prace związane są właśnie z planowym przejściem machiny wiertniczej, która potrzebuje odpowiednich warunków geologicznych, by precyzyjnie trafić w wyznaczony fragment stacji. Tego typu zagęszczanie terenu odbywa się przed każdą stacją, przez którą przebija się tarcza drążąca.

Najtrudniejsze warunki panują na budowie stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie po długich opadach deszczu ziemia powoli wysycha. Mimo to praca cały czas postępuje i w kilku budynkach - najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót - instalowane są okna. W najbliższych tygodniach rozpoczną się tam prace instalacyjne i wykończeniowe.

Zapraszamy na zakupy

Metro do Połczyńskiej w 2025 roku

Ostatni odcinek linii M2 to prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje. Pierwsza z nich (Lazurowa) powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ul. Lazurowej i Górczewskiej (między pętlą tramwajową Os. Górczewska a ul. Lazurową), drugą stację (Chrzanów) zaplanowano pod ul. Rayskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską, a trzecią (Karolin) pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się stacja techniczno-postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2.

Prace na budowie drugiej linii metra zakończą się w październiku przyszłego roku. Według pierwotnych planów, budowa miała zakończyć się za dwa miesiące, w kwietniu 2024 roku.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe