REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Już widać stacje. Wielki remont na ostatniej prostej

  9 maja 2018

alt='Już widać stacje. Wielki remont na ostatniej prostej'
źródło: PKP PLK

Do krajobrazu naszej dzielnicy zawitały nowe stacje kolejowe Koło, Młynów i Wola oraz 8. peron Dworca Zachodniego.

REKLAMA

Stacja Koło powstaje przy Obozowej, Młynów - w miejscu dawnego przystanku kolejowego Koło obok Górczewskiej, zaś Wola - zamiast stacji Kasprzaka. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace na całym odcinku między dworcami Zachodnim i Gdańskim są zaawansowane.

Kolejarze raportują

Na stacji Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania do instalacji systemu informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawione zostaną ławki i tablice informacyjne. Gotowa jest już konstrukcja nowego wiaduktu nad Obozową.

Nowe perony i wiaty widać także przy Kasprzaka, gdzie niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małej architektury.

Na przystanku Młynów perony są już całkowicie skończone, a wiaty przykryto nowym dachem. Obecnie trwa układanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także na zamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu.

Z kolei przy Prądzyńskiego zamontowano schody oraz filary nowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo wyposaży ją w windy. Na pobliskim 8. peronie Warszawy Zachodniej zamontowano już wiaty i skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Zaczęli drugi remont

Od początku kwietnia prowadzona jest rozbiórka torów i sieci trakcyjnej na tzw. dużej linii obwodowej, biegnącej obok Wola Parku i przez Jelonki. Dodatkowa przebudowa polegać będzie na wymianie rozjazdów i zmianie systemu sterowania ruchem. Prace odbywają się przy czynnym ruchu pociągów towarowych.

(red)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Gość

11.05.2018 22:42

Dziwi mnie tylko fakt, ze przy okazji tak dużego remontu nie pokuszono się przebudowę wiadukty nad Obozową tak aby w przyszłości pozwolił na umieszczanie tam dwóch pasów ruchu do samego końca, niezależnych od torowiska chociażby na jezdni kierunku Bemowa, tak aby auta mogły swobodnie dojechać do skrętu w Prymasa Tysiąclecia. Zmarnowano taką okazję

 nawoli

24.05.2018 10:11

faktycznie można było się wziąć od razu za przebudowe wiaduktu ale pewnie nie starczyło pieniędzy

# qvertz

02.06.2018 20:14

Brak chęci lub możliwości wytyczenia III linii metra od strony Dworca Zachodniego w kierunku Jelonek i Bemowa odbije się wkrótce czkawką komunikacyjną. Nowe osiedla, blokowiska na Odolanach, a przejazd jak w latach 80-tych XX wieku. Wśród miejskich planistów brakuje zdecydowania, by Warszawę połączyć choćby taką siecią szybkiego transportu jak linie S-Bahn w Berlinie.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy