Już widać stacje. Wielki remont na ostatniej prostej
9 maja 2018
Do krajobrazu naszej dzielnicy zawitały nowe stacje kolejowe Koło, Młynów i Wola oraz 8. peron Dworca Zachodniego.
Stacja Koło powstaje przy Obozowej, Młynów - w miejscu dawnego przystanku kolejowego Koło obok Górczewskiej, zaś Wola - zamiast stacji Kasprzaka. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace na całym odcinku między dworcami Zachodnim i Gdańskim są zaawansowane.
Kolejarze raportują
Na stacji Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania do instalacji systemu informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawione zostaną ławki i tablice informacyjne. Gotowa jest już konstrukcja nowego wiaduktu nad Obozową.
Nowe perony i wiaty widać także przy Kasprzaka, gdzie niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małej architektury.
Na przystanku Młynów perony są już całkowicie skończone, a wiaty przykryto nowym dachem. Obecnie trwa układanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także na zamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu.
Z kolei przy Prądzyńskiego zamontowano schody oraz filary nowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo wyposaży ją w windy. Na pobliskim 8. peronie Warszawy Zachodniej zamontowano już wiaty i skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu.
Zaczęli drugi remont
Od początku kwietnia prowadzona jest rozbiórka torów i sieci trakcyjnej na tzw. dużej linii obwodowej, biegnącej obok Wola Parku i przez Jelonki. Dodatkowa przebudowa polegać będzie na wymianie rozjazdów i zmianie systemu sterowania ruchem. Prace odbywają się przy czynnym ruchu pociągów towarowych.
(red)