REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Gigantyczna umowa podpisana. Zajezdnia na Annopolu będzie kosztować 655 mln zł

  10 grudnia 2021

alt='Gigantyczna umowa podpisana. Zajezdnia na Annopolu będzie kosztować 655 mln zł'
źródło: UM Warszawa

Na Białołęce wkrótce ruszy jedna z najdroższych inwestycji w historii warszawskiego samorządu. Garaż dla tramwajów będzie ponad trzy razy droższy od nowej linii na Kasprzaka i pod Redutą Wolską.

REKLAMA

Jeszcze kilka tygodni temu Tramwaje Warszawskie informowały, że ze względu na ogromne koszty rozważana jest rezygnacja z budowy nowej zajezdni. Nowe tramwaje miałyby nocować w istniejących zakładach, rozbudowanych o dodatkowe tory. To już jednak nieaktualne: w piątek 10 grudnia podpisano umowę na budowę zajezdni za 655 mln zł brutto.

Koszmarnie drogi garaż

Gigantyczne koszty wynikają m.in. z szeregu nowinek, których zażyczyli sobie tramwajarze. Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników. Całość ma być obsługiwana przy pomocy tabletów i smartfonów, za pomocą których pracownicy będą przekazywali dane do centralnego systemu.

Zajezdnia Annopol będzie w dużym stopniu zasilania z wykorzystaniem odnawialnych, ale drogich źródeł energii. Wykorzystywane będą m.in. pompy ciepła i ogniwa fotowoltaiczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

Zapraszamy na zakupy

Zakład zajmie 12 hektarów

Nowa zajezdnia na Annopolu zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów i pomieści ponad 150 tramwajów. Powstaną w niej m.in. stanowiska do badania stanu technicznego wagonów, a także lakiernia, myjnie czy tokarka podtorowa. Długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane tramwaje przekroczy 14 kilometrów.

- Budowa od momentu podpisania umowy będzie trwała 26 miesięcy - zapowiada urząd miasta. - Wykonawcą będzie konsorcjum ZUE oraz Yörük Yapı Inşaat.

REKLAMA

Przeprowadzki nie będzie

Umowa na budowę zajezdni została podpisana kilka dni przed przyjęciem budżetu na 2022 rok, w którym spodziewana jest dziura w wysokości aż 1,7 mld zł. Ponoszenie gigantycznego ciężaru zakładu na Annopolu byłoby bardziej zrozumiałe, gdyby samorząd zapowiedział po jego otwarciu zamknięcie zajezdni przy Siedmiogrodzkiej oraz warsztatów naprawczych przy Obozowej. Obie duże działki na Woli mogłyby zostać sprzedane za gigantyczne pieniądze, które powinny trafić do budżetu Tramwajów Warszawskich i finansować nowe linie.

Okazuje się jednak, że po otwarciu nowego zakładu tramwajarze nie zamierzają zamykać starych. Warsztat naprawczy przy Obozowej wciąż będzie potrzebny a plan zagospodarowania przewiduje w jego miejscu funkcje... przemysłowe i techniczne. Z kolei wyłożony niedawno projekt planu zagospodarowania centrum Woli przewiduje, że zajezdnia przy Siedmiogrodzkiej będzie zajmować teren blisko centrum miasta już zawsze.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Anonim

11.12.2021 17:32

A z trasa na Zieloną Białołękę w 2030/35 r.
Ciekawe dlaczego

# lolooo

11.12.2021 17:38

#Anonim napisał(a) 11.12.2021 17:32
A z trasa na Zieloną Białołękę w 2030/35 r.
Ciekawe dlaczego

Dlatego, że nie ma sensu inwestować w przyszłe slumsy.

 dixon

11.12.2021 18:07

Tylko idiota mógł sprowadzić całą zajezdnię z jej infrastrukturą do określenia "garaż dla tramwajów".
Nic nowego na tym pseudoportalliku.

REKLAMA

# Elzar

12.12.2021 10:01

#lolooo napisał(a) 11.12.2021 17:38
Dlatego, że nie ma sensu inwestować w przyszłe slumsy.
Właśnie rolą miasta powinno być takie kierowanie inwestycjami, żeby do takich sytuacji jak na zielonej białołęce nie dochodziło. Niestety od tego co powinno do tego co jest jest bardzo daleko, miasto zupełnie nie wywiązuje się ze swoich obietnic a plany zmienia sobie dowolnie. Jeśli do tramwaju dodamy wycofanie się z TOG oraz wieloletnie już opóźnienia w budowie trasy mostu północnego, to nie dziwota, że okolica zarasta w sposób niekontrolowany. Oczywiście wolę Trzaska od Jakiego ale i jeden i drugi to miernoty polityczne a nie gospodarze miasta na jakich zasługujemy.

# Urbanista

12.12.2021 12:38

Derby (bo to o nie tutaj chodzi) zaczęły powstawać jako niekontrolowana patodeweloperka od 2004 roku, wykorzystując ułomne prawo, gdzie urzędnik nie miał możliwości odmówić patologicznej zabudowy łanowej z równie patologicznym brakiem infrastruktury i przestrzeni publicznych.
Obecnie to jest getto, zbiór pogrodzonych osiedli na długich wąskich działkach, bez możliwości wyjścia poza swoje ogrodzone osiedle i ulicę zbiorczą.
Z czasem patologie w tym rejonie zaczną się kumulować i nasilać, to jest obszar stracony.

# lutek

12.12.2021 13:37

a pózniej miasto stworzy tam muzeum które bedzie tylko kosztem,sprzedac te działki i dac nowoczesnosc warszawie ale do tego trzeba miec wizje miasta

REKLAMA

# Elzar

12.12.2021 21:45

#Urbanista napisał(a) 12.12.2021 12:38
Derby (bo to o nie tutaj chodzi) zaczęły powstawać jako niekontrolowana patodeweloperka od 2004 roku, wykorzystując ułomne prawo, gdzie urzędnik nie miał możliwości odmówić patologicznej zabudowy łanowej z równie patologicznym brakiem infrastruktury i przestrzeni publicznych.
Obecnie to jest getto, zbiór pogrodzonych osiedli na długich wąskich działkach, bez możliwości wyjścia poza swoje ogrodzone osiedle i ulicę zbiorczą.
Z czasem patologie w tym rejonie zaczną się kumulować i nasilać, to jest obszar stracony.
Dokładnie, niemniej osobiście w Trasie Olszynki Grochowskiej upatrywałem jakiegoś ratunku dla tego osiedla a na pewno poprawę komunikacji w tym regionie. Osiedla można byłoby też otworzyć i być może zrobiłoby się przyjemniej. W tej chwili to faktycznie getto a dodatkowo dookoła wyrastają podobne osiedla-potworki.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA