Gigant JW Construction. 25 pięter, 900 mieszkań
23 września 2019
To będzie jeden z największych budynków mieszkalnych Warszawy. Dojazd do niego zapewni m.in. nowa linia tramwajowa.
Podobnie jak cała Wola, także narożnik Kasprzaka i trasy Prymasa Tysiąclecia zmienia się w imponującym tempie. W styczniu ubiegłego roku zniknął stamtąd charakterystyczny budynek dawnej Fabryki Wyrobów Precyzyjnych im. gen.
To już koniec "Świerczewskiego". Rozbiórka ruszyła
Charakterystyczny budynek przy Kasprzaka i Trasie Prymasa Tysiąclecia idzie pod kilof. Zastąpi go nowa zabudowa.
Karola Świerczewskiego. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego w jego miejscu może powstać zabudowa mieszkaniowa lub usługowa o wysokości dochodzącej do 85 metrów.
Deweloper pracuje
JW Construction zamierza w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje plan miejscowy. Jak zapowiada firma, Bliska Wola Tower będzie jednym z najwyższych i najbardziej spektakularnych obiektów w dzielnicy.
- Dzięki wyjątkowej lokalizacji, architekturze i udogodnieniom stanie się prestiżowym symbolem tej części stolicy - czytamy na stronie inwestycji. - W trzech wieżach o nowoczesnym kształcie powstanie wielofunkcyjny obiekt spełniający kompleksowo potrzeby użytkowników: zarówno mieszkańców, pracowników biur, jak i osób prowadzących w nim swój biznes.
Zaprojektowany Jak zapowiada deweloper, Bliska Wola Tower będzie jednym z najwyższych i najbardziej spektakularnych obiektów w dzielnicy.przez warszawską pracownię B.A.U. budynek będzie mieć 26 pięter, na których znajdą się 892 mieszkania, 170 pokoi hotelowych, 380 biur i 33 lokale usługowe. Pod wieżowcem powstanie parking podziemny na 1096 samochodów.
Czekając na tramwaj
- Przed chwilą jechałam obok i stojąc na światłach zastanawiałam się, jak oni to tam upchną - komentują mieszkańcy na facebookowej grupie Warszawska Wola. - Estakady w al. Prymasa Tysiąclecia nad Wolską i Kasprzaka oraz nad Górczewską proszą się o poszerzenie o jeden pas w każdą stronę. Można by je wtedy nakryć, tak jak zrobiono to na S8.
Na poszerzenie ani wyciszenie trasy nie ma co liczyć. Warto jednak pamiętać, że na Kasprzaka ma powstać linia tramwajowa, mająca zapewnić szybkie połączenie tej części Woli z rondami Daszyńskiego i ONZ. Inwestycja jest już na etapie projektowania i jeśli w miejskiej kasie nie zabraknie pieniędzy, tramwaje mogłyby ruszyć w roku 2023. Jako ciekawostkę dodajmy, że w latach 80. pod Kasprzaka planowano linię metra, która bez problemu poradziłaby sobie z obsługą ogromnych osiedli. Dopiero w ubiegłej dekadzie zapadła decyzja, że podziemna kolej pojedzie zygzakiem pod Prostą, Płocką i Górczewską.
(dg)
.