Forum › Bemowo
# aha 20.05.2015 13:26 |
|
A czemu nie napisaliście, że ta droga przez las do lotniska jest wystawiona na sprzedaż? I to jako tereny kolejowe?
|
# Pomysl 20.05.2015 13:33 |
|
www.facebook.com/Bielanczyk?ref=hl
|
# BeMózg 23.05.2015 14:32 |
|
Errata:
1) Pociągi wożą do huty nie tylko złom, ale także węgiel i koks, zaś wywożą wyroby gotowe. 2) Odnoga bocznicy kolejowej o której pisze autor - gdy była użytkowana - nie odchodziła do aresztu śledczego lecz do rampy kolejowej, z której korzystała Wojskowa Akademia Techniczna oraz jednostka wojskowa przy ul. Kocjana (należąca do Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych). W dawnych latach odbywał się tam między innymi przeładunek węgla, przewożonego następnie do kotłowni położonych na terenie WAT, przy obecnej ulicy Gąsiorowskiego i w Jednostce przy ul. Kocjana. 3) Obiekty opuszczone przez NJW MSW około 2000 roku zostały przekazane Sądowi Okręgowemu w Warszawie, który zaadaptował je na swoje potrzeby (między innymi na specjalnie zabezpieczone sale do sądzenia najgroźniejszych przestępców), zaś na terenie obok rampy kolejowej powstało osiedle mieszkaniowe. Bocznica kolejowa i rampa nie były użytkowane od początku lat dziewięćdziesiątych. 4) Nieprawdą jest, że - jak pisze autor - "na wyremontowanej ulicy nie ma już śladu po bocznicy". Na ulicy Estrady jest całkiem spora nierówność, powstała na skutek niechlujnego zlikwidowanego przejazdu kolejowego. |
# zjelonek 23.05.2015 19:23 |
|
#BeMózg napisał(a) 23.05.2015 14:32 Trzeba też dodać , że przy odgałęzieniu na lotnisko i do wojskowego MPS była mijanka albo krótki boczny tor do wyładunku wegla dla wojska - węgiel pamietam , ale wie ktoś może czy to była mijanka czy tylko ślepe żeberko towarowe ?Errata: |
# BeMózg 24.05.2015 21:52 |
|
To była mijanka, ale nie do wymijania się pociągów lecz do zmiany czoła pociągów jadących na lotnisko.
|
# Ola 25.05.2015 09:53 |
|
A może ktoś wie o jakich godzinach jeździ pociąg (może ma jakieś ulubione godziny)? Dzieciak bardzo chce go zobaczyć.
|
# fryg 25.05.2015 15:12 |
|
Wydaje mi się, że pociąg zwykle daje się widzieć między 13 a 14, ale nie gwarantuję, może ktoś potwierdzi obserwacje?
|
# Kol. Eyarz 25.05.2015 22:00 |
|
Zazwyczaj jedzie do huty około 8-9 godziny rano, nawet w soboty. Ale więcej pociągów można zobaczyć na Dworcu Centralnym. Można do nich nawet wsiąść, jak się wcześniej kupi bilety...
|
# Szałas 11.06.2015 16:29 |
|
Nie dam sobie ręki uciąć,
ale możliwe że od tej linii odchodziła odnoga do przedwojennych magazynów z bronią za Palmirami tam można zaobserwować "dużo" pozostałości po rampach i fundamentach tych właśnie magazynów. |
# BeMózg 19.02.2016 12:35 |
|
Szkoda byłoby ręki. Linia kolejowa do magazynów amunicji w Palmirach (dokładniej: w leśnictwie Kaliszki) prowadziła z Dworca Gdańskiego przez Marymont, Młociny, Buraków i Łomianki i istniała w latach 1929-1943. Linia kolejowa do Huty Warszawa została wybudowana jako całkiem nowa w 1952 roku i miała trzy odnogi:
- do Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych Nr 7 przy ul. Górczewskiej 228 (zlikwidowana około 2002 roku); - do jednostki wojskowej przy ul. Kocjana (zlikwidowana około 2000 roku); - do jednostki wojskowej przy ul. Radiowej (zlikwidowana około 1990 roku) z nadal istniejącym odgałęzieniem do magazynów wojskowych przy Forcie Radiowo. |
LINKI SPONSOROWANE
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Kup bilet
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.