Forum › Targówek
# cris75 30.11.2012 08:06 |
|
poprawcie tekst. to "grupa działkowych terrorystów" blokuje budowe a nie wszyscy mieszkańcy Zacisza.
|
# Tomek 30.11.2012 09:00 |
|
Przecież to nie jest stacja, a przystanek. Autor nie rozróżnia?
|
# Łukasz P68 30.11.2012 09:05 |
|
Wykaż się Tomku, oświeć nas jaka jest różnica między stacją a przystankiem.
|
# keray 30.11.2012 09:49 |
|
#cris75 działkowcy terroryści to jedno, ale skoro inni ludzie byli "za" to wystarczyło zrobić listę poparcia projektu i zebrać podpisy...
niestety w wielu przypadkach tak jest, że jakaś grupka oszołomów protestuje, a później reszta społeczności lokalnej narzeka, że mogło być tak pięknie, ale przez kilka osób jakieś udogodnienie nie zostało zrealizowane, tyle że nikomu nie chce się ruszyć palcem i pozwala się na to, żeby terroryści decydowali za całą społeczność lokalną |
Zaciszny 30.11.2012 12:45 |
|
Społeczność lokalną reprezentują radni dzielnicy, którzy np nie znają treści podpisanego trójstronnego porozumienia = Dom Development - PKP PLK - Burmistrz Dz. Targówek.
Organem pomocniczym dla Dz. Targówek jest Rada Osiedla Zacisze, a na zewnątrz reprezentuje ją Zarząd Osiedla (Zacisze- Elsnerów to około 35 tys. mieszkańców). Działa też Rada i Zarząd Osiedla Targówek Fabryczny. Ponad 400 mieszkańców Osiedla Zacisza-Elsnerów w 2009 roku oprotestowało tylko lokalizację przystanku kolejowego, który pierwotnie zgodnie z Miejscowym Planem Z.P. miał być koło OBI (obecnie ul. Gen. T.Rozwadowskiego). Pan Burmistrz Dzielnicy Targówek otrzymał uchwałę Zarządu Osiedla "Zacisze" z dnia 30.07.2012 r. o następującej treści - cytuję: Zarząd Osiedla "Zacisze" na wniosek Rady Osiedla "Zacisze" postanawia wyrazić stanowisko w sprawie dostępu i możliwości korzystania z przystanku kolejowego "Warszawa Zacisze", uznając , że dojście do przystanku powinno być dostępne z obu stron torów kolejowych. Może ktoś planował budowę stacji kolejowej (z torami odstawczymi) na Zaciszu, która mogła by być tymczasowo krańcową podczas projektowanego zamknięcia podczas "zakopywania" linii kolejowej od Dworca Wileńskiego ale niestety (dla DD) nie jest to możliwe w aktualnej lokalizacji przystanku kolejowego. Następna stacja kolejowa w/g PKP PLK może być projektowana na wysokości ul. Bieżuńskiej jeśli Rada Miasta W-wy zatwierdzi sprzedaż developerowi terenów po-kolejowych od Dworca Wileńskiego do ul. Naczelnikowskiej. Wydział Architektury i Budownictwa Dz. Targówek nie wydał jeszcze "Decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji polegającej na budowie ul.Wiernej na odcinku od ul. Swojskiej do torów PKP wraz z przebudową skrzyżowania ul.Swojskiej w rejonie ul.Krzewnej i Janowieckiej" i sądzę, że poczekamy na tą decyzję do jesieni b.r. Podobnie będzie z odbiorami technicznymi przystanku kolejowego tak więc Urząd Dz. Targówek może umyć ręce od tej inwestycji do 2014 roku czekając na działania Ratusza co do likwidacji kilku działek na terenie POD "Rzodkiewki" i POD "Avia", a pewnie wszyscy będą czekali na nową ustawę o pracowniczych ogrodach działkowych. Obawiam się, że przystanek Zacisze-Wilno będzie oddany do eksploatacji dopiero w 2014 roku (t.j. wtedy gdy będzie uruchomiona II linia metra do Dworca Wileńskiego) . Developer może być zainteresowany budową (w 2013 r.) przejścia od przystanku kolejowego na Zacisze (do ul. Tarnogórskiej) aby nowi mieszkańcy osiedla Wilno mogli dojść do przystanku autobusu linii 202 oraz przychodni lekarskiej i apteki przy ul. Tużyckiej. Zgodnie z informacjami Urzędu Dzielnicy w budżecie na 2013 rok nie przewiduje pieniędzy na taką inwestycję, a Pan Burmistrz Zawistowski napisał (w odpowiedzi na interpelację) cytuję: "Po wydaniu gruntu niezbędnego do realizacji inwestycji, będą prowadzone rozmowy z przedstawicielami Dom Development w sprawie realizacji ciągu pieszo-rowerowego do przystanku kolejowego." |
Zaciszny 30.11.2012 12:53 |
|
C.D. komentarza:
W sprawach komunikacji Targówka sprawą zasadniczą jest połączenie z Pragą Północ (t.j. z ul. Kijowską) a ten temat będzie w porządku obrad II części XXXIX Sesji Rady Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy dnia 6 grudnia b.r. godz. 16.30 (w sali konferencyjnej Urzędu Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy przy ul. Kondratowicza 20). Zachęcam wszystkich mieszkańców do udziału w obradach Rady Dzielnicy Targówek, a może redaktorom Gazety uda się zapoznać z projektem uchwały w sprawie budowy Trasy Świętokrzyskiej od Wybrzeża Szczecińskiego (Dzielnica Praga Północ) do ul. Zabranieckiej (Dzielnica Targówek). Ze strony internetowej http://urzad.targowek.waw.pl ... można dowiedzieć się, że: dnia 3 grudnia 2012 r. o godz.16.30, w sali nr 127 Urzędu Dzielnicy Targówek ul. Kondratowicza 20 odbędzie się posiedzenie Komisji Infrastruktury, Inwestycji i Ochrony Środowiska, a w porządku obrad będzie: "Informacja nt. zagospodarowania terenu po Zakładach Tłuszczowych przy ul. Radzymińskiej w Warszawie". |
Zaciszny 30.11.2012 13:14 |
|
C.D. komentarza.
Od dłuższego czasu PKP PLK domaga się od Urz. Dzielnicy zamknięcia przejazdu kolejowego w ul. Bukowieckiej i pewnie w 2013 roku mieszkańcy Os. Wilno będą mogli przekroczyć linię kolejową samochodem tylko wiaduktem koło OBI, a pieszo tylko podziemnym przejściem przy przystanku kolejowym jak będzie likwidacja kilku działek pracowniczych na Zaciszu. W sprawach komunikacji Targówka sprawą zasadniczą jest połączenie z Pragą Północ (t.j. z ul. Kijowską) a ten temat będzie w porządku obrad II części XXXIX Sesji Rady Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy dnia 6 grudnia b.r. godz. 16.30 (w sali konferencyjnej Urzędu Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy przy ul. Kondratowicza 20). Zachęcam wszystkich mieszkańców do udziału w obradach Rady Dzielnicy Targówek, a może redaktorom Gazety uda się zapoznać z projektem uchwały w sprawie budowy Trasy Świętokrzyskiej od Wybrzeża Szczecińskiego (Dzielnica Praga Północ) do ul. Zabranieckiej (Dzielnica Targówek). Polecam też zaznajomienie się z "Informacją nt. zagospodarowania terenu po Zakładach Tłuszczowych przy ul. Radzymińskiej w Warszawie", która będzie przedstawiona dnia 3.12.2012 na posiedzeniu Komisji Infrastruktury, Inwestycji i Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy w sali nr 127 Urzędu Dzielnicy Targówek ul. Kondratowicza 20. |
# Zadowolony Klient DD 03.12.2012 10:15 |
|
Dom Development kłamał, kłamie i prawdopodobnie będzie kłamać. I możecie mnie pozwać. Mam na to dowody.
|
# Kolejorz 03.12.2012 10:20 |
|
Stacja jest wtedy, gdy oprócz peronu jest jeszcze dodatkowa infrastruktura - np. budynek dworca z kasami, poczekalnią, barem, itd.
A to będzie tylko przystanek: 2 krawędzie peronowe (płyty chodnikowe lub kostka) z odpowiednim oznaczeniem nazwy (tablica) i znakiem W4 (miejsce zatrzymania się czoła pociągu). |
# EK72 23.02.2013 09:07 |
|
Ja rozumiem, że czasem zwykłym mieszkańcom, a nawet dość często rozum odbiera. Ale dlaczego RADNI pozwalają na taką głupotę, jak odcięcie przystanku PKP od wielkiego osiedla, gdy deweloper to funduje gratis. Przecież ci radni dobrze wiedzą, że za dwa lata pojawi sie wniosek o dobudowanie dojścia od strony Elsnerowa, jak przeciwnicy dojścia będą zazdrośnie patrzeć na wsiadających do nowoczesnych, klimatyzowanych Elfów i jadących 2 minuty do Wileniaka mieszkańców osiedla Wilno. Ale wtedy trzeba bedzie za to słono zapłacić. Zwykłym ludziom ma prawo brakować rozumu, ale radni, którzy wzięli się za rządzenie muszą go mieć!!! W tym wypadku pokazali, że nie mają. Dlaczego nie ma odpowiedzialności za podejmowanie głupich decyzji? Dlaczego się tego nie nagłaśnia i po nazwisku nie pokazuje, że TEN i TAMTEN RADNY NIE MAJĄ ROZUMU?
|
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Wstąp do księgarni
Najnowsze informacje na TuTargówek
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.