# Jel 29.07.2016 16:40 |
|
Na razie to jeszcze nie ma nawet koncepcji na ten odcinek, jedynie wstępne plany, przykład stacji przy ratuszu pokazuje, że konkurs architektoniczny może wiele zmienić.
|
# mccp1234 29.07.2016 21:16 |
|
O kolejne lobbowanie swoich alternatywnych pomysłów. Ciocia miesza gdzieś niedaleko? A może stryjenka z Os. "Przyjaźń" też posiada mieszkanie w blokach kawałek po drugiej stronie ulicy??? Zwężanie Górczewskiej to niewystarczająca ilość idiotyzmów domorosłych planistów wszechświata, a nade wszystko własnych interesów?
|
# jkk 29.07.2016 22:34 |
|
Aż się prosi o wybudowanie stacja metra w rejonie skrzyżowania Lazurowej z Górczewska. Wokół jest mnóstwo osiedli, powstają wciąż nowe. Dodatkowo jest jeszcze szansa znalezienia w pobliżu miejsca na parking, gdzie mogliby zostawiać swoje samochody mieszkańcy okolic licznie dojeżdżający do pracy w stolicy. Argument o wyjeżdżającym ze stolicy tunelem metra jest niepoważny - wystarczy nieco wcześniej zacząć budować łuk tego tunelu. Stacje metro w pobliżu Tesco a następnie przy Szeligowskiej/Rayskiego niestety nie są najlepszym rozwiązaniem.
|
# zjelonek 30.07.2016 13:37 |
|
Stacja przed tesco byłaby jakieś 300 m od stacji Ratusz więc kto wymyślił taką głupotę ?
Może chodzi o przesunięcie stacji Ratusz na drugą stronę Powstańców Śląskich i zrobienie porządnego wyjścia z jednego końca peronu do przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem Górczewskiej - wtedy wyjście z drugiego końca peronu wypadłoby przed Tesco. I możliwe stałby się przesunięcie poprzedniej stacji Ulrychów pomiędzy przystanek kolejowy i Wola Park , z wyjsciem na drugą stronę torów na Górce. A argument że tunel metra nie może być poza granicami miasta jest tak samo głupi jak ten z przed lat że SKM nie może wyjeżdżać poza granice miasta. Zresztą , czy tych granic NIEDASIE przesunąć ? Do tego trzeba być Starzyńskim ? |
# kuba 31.07.2016 15:14 |
|
A ja chce stację pod Tesco a dla mieszkańców "Wielkich osiedli" przy lazurowej będziecie mieć kolejną stacje jak wam lazurowa nie pasuje buraki jedne ze wsi !
|
# Sunlex 31.07.2016 15:34 |
|
@zjelonek
Wg Googlemaps odległość od głowicy zachodniej stacji Górce (przy Ratuszu) do planowanej głowicy wschodniej stacji Lazurowa (przy zachodnim wyjeździe z Tesco) to ok.650 m a nie 300 m. Niezależnie od tego, najsensowniejsza lokalizacja stacji Lazurowa to okolice pętli Os.Górczewska - głowica wschodnia stacji przy przejściu dla pieszych przez Górczewską, a głowica zachodnia przy Rondzie Radia Wolna Europa. Może być problem z budową w tym miejscu ze względu na zbiorniki z paliwem Orlenu (może trzeba by było przesunąć stację benzynową na południe) i być może na czas budowy trzeba by zamknąć McDonald'sa, ale to jest inwestycja na lata, więc chyba warto. Można też zbudować stację przed rondem. pod jezdniami ul.Górczewskiej. |
# zjelonek 01.08.2016 11:41 |
|
#Sunlex napisał(a) 31.07.2016 15:34 ok, co nie zmienia faktu że nawet 650 metrów to odległość przystanków tramwajowych ale nie metra.@zjelonek Wg Googlemaps odległość od głowicy zachodniej stacji Górce (przy Ratuszu) do planowanej głowicy wschodniej stacji Lazurowa (przy zachodnim wyjeździe z Tesco) to ok.650 m a nie 300 m. Przy okazji gratuluję kubie merytorycznego głosu w dyskusji i zachęcam do przeniesienia się do onetu albo wyborczej |
alexandra 02.08.2016 13:26 |
|
Stosowanie takich nazw to głupota i bezsens. Nie ma co gdybać jak nie ma szczegółowego projektu i terminu rozpoczęcia prac.
|
# tomeck 02.08.2016 15:04 |
|
Puszczanie metra Człuchowską to jakiś poroniony pomysł. Jelonki to jest po prostu z.a.d.u.p.i.e. i nic tego nie zmieni. Główną arterią jest Górczewska i szanowni mieszkańcy Człuchowskiej muszą się z tym pogodzić.
|
# darq 04.08.2016 12:09 |
|
A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506
|
# darq 04.08.2016 12:13 |
|
@Sunlex
A ja do dziś nie wiem, dlaczego tunele metra mają odginać się na północ wraz z Górczewską. Jakby poszły prosto, to stacja mogłaby być między Doroszewskiego a pętlami na łagodnym łuku, który nie groziłby opuszczeniem granic miasta. |
# zjelonek 04.08.2016 12:29 |
|
#tomeck napisał(a) 02.08.2016 15:04 I to jest właśnie błąd w myśleniu - metro ponieważ biegnie w tunelu , nie powinno iść pod głównymi szerokimi ulicami po których można wytyczyć buspas albo zbudować linie tramwajową - linie metra powinny być budowane skośnie do istniejącej siatki ulic, trochę tak jak po drugiej stronie Wisły.Puszczanie metra Człuchowską to jakiś poroniony pomysł. Jelonki to jest po prostu z.a.d.u.p.i.e. i nic tego nie zmieni. Główną arterią jest Górczewska i szanowni mieszkańcy Człuchowskiej muszą się z tym pogodzić. Dlatego metro pod Człuchowską miało sens bo Człuchowska nie jest przelotowa do centrum ani wylotowa za miasto, a na Górczewskiej kiedyś miał jeżdzić szybki tramwaj przez Dw. Zachodni do Wilanowa - prze lata wiele z tych planów zarzucono , do niektórych trudno wrócić bo np. tunelem dla tramwajów przy Zachodnim puszczono samochody. |
# Sunlex 07.08.2016 19:07 |
|
@darq
Też się nad tym zastanawiałem, ale czytałem że "stacja nie może być na łuku, bo odległość od krawędzi peronu do drzwi wagonu będzie za duża" albo "będzie problem z widocznością osób". Stacja mogłaby być ustawiona na łuku ale z prostoliniowym peronem. Sama stacja mogłaby być pod pętlą tramwajową i autobusową albo trochę dalej, sięgając do Lazurowej. |
# mat 22.08.2016 16:03 |
|
do #kuba
a ja nie chce stacji pod tesco - szach mat buraku |
# mieszkaniec_jelonek 12.12.2016 14:19 |
|
Każdy by chciał mieć stację metra pod blokiem. Stacja przy klemensiewicza to najlepsze rozwiązanie - blisko do pętli autobusowej i jak komuś będzie za daleko dojść to podjedzie jeden przystanek autobusem. Dodatkowo blisko jest centrum handlowe, a bloków też nie brakuje.
|
# yelonkers 13.12.2016 11:29 |
|
Rację ma zjelonek. Metro powinno być pod Człuchowską i Kasprzaka za 506!!!!!
|
# yelonkers 13.12.2016 11:33 |
|
Rację ma zjelonek. Metro powinno być pod Człuchowską i Kasprzaka za 506!!!!!
#darq napisał(a) 04.08.2016 12:09 A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506 Pisał kiedyś o tym w Echu nasz Pan Inżynier i to prawda. Przez metro mamy tylko coraz gorszą komunikację, więc po ch.. je budować? To znaczy domyślam się że dla łapówek, ale ludzie nic z tego nie mają. Tylko problemy. |
# yelonkers 13.12.2016 11:34 |
|
#darq napisał(a) 04.08.2016 12:09 A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506 Racja!!!!! |
LINKI SPONSOROWANE