REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Lew II

03.02.2016 11:44

świetna fotka dramatu jakim jest stan Głębockiej...

# Gracjan

03.02.2016 11:53

Niech nie budują. Najpierw niech zasiedlą co zbudowane. Może też warto zbudować coś oprócz mieszkań?

# NIE DLA JAWORSKIEGO

03.02.2016 19:27

A BURMISTRZ PIOTR JAWORSKI Z PO WYDAJE KOLEJNE POZWOLENIA NA BUDOWĘ DLA DEWELOPERÓW!!! JAWORSKI TO BURMISTRZ DEWELOPERÓW!!! A JA CIERPIĘ!!! PYTAM SIE BURMISTRZA JAWORSKIEGO GDZIE OBIECANE PRZEZ PANA METRO, SZPITAL, NIE WSPOMNĘ O TRAMWAJU NA ZIELONĄ BIAŁOŁĘKĘ. OKŁAMAŁ PAN WYBORCÓW!!!

REKLAMA

# dk12

03.02.2016 19:28

#NIE DLA JAWORSKIEGO napisał(a) 03.02.2016 19:27
A BURMISTRZ PIOTR JAWORSKI Z PO WYDAJE KOLEJNE POZWOLENIA NA BUDOWĘ DLA DEWELOPERÓW!!! JAWORSKI TO BURMISTRZ DEWELOPERÓW!!! A JA CIERPIĘ!!! PYTAM SIE BURMISTRZA JAWORSKIEGO GDZIE OBIECANE PRZEZ PANA METRO, SZPITAL, NIE WSPOMNĘ O TRAMWAJU NA ZIELONĄ BIAŁOŁĘKĘ. OKŁAMAŁ PAN WYBORCÓW!!!

No właśnie Jaworski gdzie jest szpital?

# wyborca

03.02.2016 19:30

Burmistrz Piotr Jaworski jest w 100% nie wiarygodny, nie ufam jemu... :(

# Paweł

04.02.2016 00:55

Ja natomiast zapytam, gdzie jest obiecana przez władzę dzielnicy dalsza część ulicy Kartograficznej !? Niech już nie budują osiedli, bo nie da się jeździć po Głębokiej już teraz, cały czas korki. Dzieci do szkoły trzeba wozić na około, bo nie ma ulicy która by ten dojazd lub nawet dojście ułatwiła. Nie wspomnę już o Geodezyjnej, która mogłaby być dobrym połączeniem z Trasą i stanowić alternatywny dojazd dla mieszkańców, jednak kończy się w polu. Brakuje dosłownie 50-80 metrów aby połączyć ją z Kartograficzną. Tak więc okolice ronda, jak i sama Głębocka, dzień w dzień stoją.

REKLAMA

# Lew II

04.02.2016 08:23

w ostatnim z artykułów Smoczyński dla Lewandowa obiecuje: Sieczną wraz z Geometryczną i przejęciem ulicy Geodezyjnej od obecnych właścicieli (wszystko do 2018 r.)
Na sesji 17.03.2016 Rada Miasta zdecyduje czy da na to kasę.
a Kartograficzna do os. Lewandów II ma powstać do końca czerwca 2016, jak będzie to zobaczymy.

# Ber

04.02.2016 09:40

Czyli można liczyć, ze przybędzie kolejnych kilka tysięcy mieszkańców/podatników i samochodów. I to wszystko tylko przy jednej bardzo "szerokiej" wręcz reprezentacyjnej ulicy ZB. Rozumiem ze wg władz wydających zgodę na budowę osiedla, Głębocka będzie wtedy bardziej przejezdna.

# agaaa

04.02.2016 14:26

Pozwolenia na budowę, tak dużych osiedli nie wydaje Dzielnica tylko Biuro Architektury i Planowania w Urzędzie Miasta tj. dla inwestycji których powierzchnia zabudowy przekracza 15 000 mkw.

REKLAMA

# agaaa

04.02.2016 14:27

tzn powierzchni całkowitej nie zabudowy

# Ber

04.02.2016 16:54

#agaaa napisał(a) 04.02.2016 14:26
Pozwolenia na budowę, tak dużych osiedli nie wydaje Dzielnica tylko Biuro Architektury i Planowania w Urzędzie Miasta tj. dla inwestycji których powierzchnia zabudowy przekracza 15 000 mkw.
Pozwolenie na budowę wydaje Miasto Stołeczne Warszawa. Czyżby nie informowało o tym władz lokalnych?

# wieś_nie_białołęka

05.02.2016 07:24

Plany zagospodarowania dopuszczają w tym miejscu zabudowę do 4,5 kondygnacji. Z informacji developera wynika, że bloki mają mieć wysokość 5 pięter plus garaże podziemne. Patrząc na bieżącą realizację garaże "podziemne" będą zaczynać się obecnym na poziomie gruntu, a developer dosypie sobie ziemi (prawdopodobnie nielegalnie) do poziomu połowy wysokości garaży tak jak to zrobił we wcześniejszej inwestycji naprzeciwko. Czyli docelowo budynek będzie praktycznie 2 piętra ponad miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Mało tego, firma nawet nie próbuje ukryć na wizualizacjach, że ma plany głęboko gdzieś. Na Głębockiej 96 starali się jeszcze zachować pozory pod postacią spadzistych dachów. Budynków ma być docelowo 11 - czyli 22 dodatkowe kondygnacje. Osiedle na małym skrawku gruntu na 700 mieszkań. A do każdego co najmniej 1 samochód. A przecież przebudowa Głębockiej wcale jej nie poszerzy i nie poprawi płynności ruchu. Ale radni mają gdzieś to co się dzieje na tym terenie. Liczą się teraz tylko przepychanki a nie sprawy obecnych mieszkańców. Urzędnicy wepchnęli bezmyślnie szkołę molocha, która sparaliżowała ruch w godzinach szczytu a teraz dopuszcza się budowę niezgodnego z przepisami osiedla.

REKLAMA

# abrakadabra

05.02.2016 09:18

do aaa
pozwolenie na budowę wydaje się na podstawie miejscowego planu zagospodarowania, a takie plany uchwala rada dzielnicy, więc to rada dzielnicy odpowiada za ten burdel urbanistyczny - za wąskie ulice, brak wystarczającej ilości miejsc użyteczności publicznej, usług, zieleni, itd., za to nie brak w tych planach terenów pod zabudowę!
Głębocka - po jednym pasie na taka ilość osiedli i mieszkańców - to nie jest normalne! Do tego wielka szkoła bardzo źle skomunikowana z układem komunikacyjnym - jeden wąski wyjazd, który blokuje cały ruch na Głębockiej! Czy ktoś to w ogóle przemyślał????
Wiadomo, że na szerszą Głębocką nie ma miejsca, ale dlaczego do licha nic nie robi się w kierunku rozpoczęcia budowy zaprojektowanej TOG?!!!

 Taltos2

05.02.2016 09:57

Do abra,
mylisz się, dzielnica TYLKO opiniuje, zgłasza uwagi do mpzg. Ostateczne decyzje PODEJMUJE Rada Warszawy - m.in. dlatego około 1/3 miasta ma takie plany.
Głębocka ZAWSZE była w planach jako jednopasmówka.
Co do TOG jest problem, bo oficjalnie NIE jest to ulica miejska. Na dziś podlega Wojewodzie, ale największy problem polega na tym, ze nikt nie wie co to ma być. wschodnia obwodnica miejska, droga krajowa, nowa wylotówka na północ, czy po prostu zwykła miejska ulica, którą można by budować etapami. Na dziś największą szansą byłaby chyba budowa tramwaju na ZB, bo przy okazji trzeba by wybudować kawałęk TOG przynajmniej w wariancie jednopasmowym od ronda Małej Brzozy do przyszłej TMP

# Lew II

05.02.2016 10:34

Tramwaj - po co nam ten hałas przy linii poprowadzonej "naokrętkę"? dodatkowo efektywność czasu dojazdu też do rozważenia.
Potrzebny nam TOG i to natychmiast, a nie rozkładanie rąk i nikt nic nie wie. Na wszystkie moje pytania o TOG w urzędach otrzymuje: nie ma środków i budujemy gdzie indziej czyt. część wschodniego odcinka obwodnicy Śródmieścia, od ronda Wiatraczna do Radzymińskiej - ale co ta trasa ma do Zielonej Białołęki???
Kolejna rzecz: mamy przy TT stacje SKM - czy jest dobrze skomunikowana? nie, bo po co. Mimo, że SKM kursuje przez całą W-wę i jest świetną alternatywą to nie ma cywilizowanego połączenia komunikacją miejską z ZB skorelowaną z rozkładem SKM (nie mówię o 132), nie ma tez parkingów.
Rada Dzielnicy sparaliżowana przez konflikt, bez konfliktu mieli "bajlando", bo się rozpasało towarzystwo z PO.
Jest konflikt to i zarząd dzielnicy pcha poprawki do WPF (szerzej w obiecankach P. Smoczyńskiego na łamach tubialoleka) - a czy będzie na to kasa to już się 17.03.2016 przekonamy po sesji Rady Miasta.
Reasumując: dopóki nie zmieni się nastawienie radnych dzielnicy (by wziąć się do roboty i nagłaśniać problemy, zgłaszać propozycje, naciskać) i miasta (ze tu też warszawa, a nie pola z kapustą) to nic się nie zmieni. Starania mieszkańców jednak nie wnoszą nic po za jakimś stanowiskiem Rady Dzielnicy, mamy to świetnie zobrazowane na przykładzie petycji w sprawie metra czy Siecznej.
Taltos2 napisał 05.02.2016 09:57
Na dziś największą szansą byłaby chyba budowa tramwaju na ZB, bo przy okazji trzeba by wybudować kawałęk TOG przynajmniej w wariancie jednopasmowym od ronda Małej Brzozy do przyszłej TMP

REKLAMA

 Taltos2

05.02.2016 11:43

Do Lew:
tramwaj dałby dojazd do metra - BEZKOLIZYJNY. Bo TOG nic nam nie da w momencie, gdy dociągną metro do Ratusza Targówka. Wtedy stanie węzeł z S8 - Marki, Radzymin będą tędy jechać do metra wąską (nawet poszerzenie do 2 pasów niewiele da) Głębocką i Wincentego. A masz już po drodze CH Targówek generujące duży ruch samochodów i budowane już duże osiedle przy Malborskiej 2.
PS. Tramwaj na pewno nie będzie głośniejszy - zielone torowisko i tunel pod S8 niż ruch samochodów i autobusów po TOG. Tak na marginesie, ciekawe jakie będą protesty z Derb - tych od strony TOG - gdy zaczną już jej budowę w wersji wylotówka. Ilu zdziwionych będzie...
PS 2. Zresztą wywodu zgadzam się w 100%. RAdni dzielnicy i Zarząd - niezależnie od tego jaki tam będzie - weźcie się wreszcie do lobbingu w Radzie Miasta i dużym Ratuszu - bo tam są pieniądze na rozwiązanie problemów ZB

# abrakadabra

05.02.2016 13:33

do Taltos2
Nie jest tak, jak piszesz. Uchwalanie planów miejscowych należy do zadań własnych gminy (=dzielnica w mieście) i obowiązek ten wynika wprost z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Rada Gminy (Dzielnicy) nie opiniuje planów tylko je przygotowuje (często zleca to biurom urbanistycznym), a Rada Miasta gotowy plan (po wszystkich uzgodnieniach, opiniach, konsultacjach) tylko go zatwierdza.
Mylisz się też, pisząc o zdziwieniu mieszkańców, jak zaczną (o ile) budowę TOG, bo trasa ta jest wyznaczona od lat i zaznaczona na wszystkich projektach, planach, itp., ja kupując mieszkanie dokładnie obliczyłam odległość bloku od projektowanej TOG. Poza tym, bez względu na ustalony kiedykolwiek status TOG i tak naciskać w tej sprawie powinna dzielnica, wskazywać, jak jest to ważne dla rozwiązania problemów komunikacyjnych dzielnicy, bo to jej przecież najbardziej powinno zależeć. jak będą siedzieć z założonymi rękoma, to oczywiście, że jej nigdy nie będzie.
A co do tramwaju - lepszy rydz niż nic, ale z pewnością nie jest to najlepsza alternatywa - tramwaje jeżdżą zbyt wolno, więc dla tak odległych dzielnic nie są najlepszym rozwiązaniem. A do metra w takim samym czasie dojedzie i autobus, a jak wybudują tramwaj to metra na pewno już nigdy na ZB nie zobaczymy, a tak jest nadzieja, ze może nasze dzieci, albo wnuki....

 Taltos2

05.02.2016 15:18

Dzielnica NIE jest gminą. Jest tylko jednostką pomocniczą. Bez własnej kasy. To Warszawa jest GMINĄ na prawach powiatu, dlatego to Rada Warszawy UCHWALA mpzg. Oczywiście, głos dzielnicy ma znaczenie, ale tylko doradcze, podobnie jak przy nadawaniu ulicom nazw. Cała władza leży w mieście, NIE w dzielnicy.
Świetnie, ze jest Pan/Pani zorientowany, ale sporo ludzi na pewno tego nie wie. Na Ursynowie od 40 lat był zostawiony korytarz pod autostradę, a jakie protesty były, aż w końcu im drogi tunel zrobili.
Metro na ZB już nie powstanie. NIGDY. Dlatego tramwaj jest jedyną alternatywą. Zresztą dla ZB wystarczy, ze dojedzie do stacji M przy Kondratowicza. A autobusy utkwią w korku na Głębockiej/Wincentego, bo tędy będzie szedł CAŁY ruch do i z metra. Tramwaj oznacza DODATKOWY wiadukt/tunel bez zabierania jednego z dwóch pasów dla osobówek.
PS. Autobusy TEŻ będą dojeżdżały tylko do stacji M, ZTM zostawi co najwyżej okrojone 527 do Wileniaka. A E-7 zostanie już skrócone, gdy tylko oddadzą stację przy Trockiej.

REKLAMA

# Inna

08.02.2016 12:06

Kolejna " inwestycja" ! Wciskana na siłę, przy ulicy tak dziurawej , tak zapchanej. Przypominam, ze remont miał sie skończyć ! w 2016 r! Wladze dzielnicy umieja tylko wydawać pozwolenia na kolejne łanowe, grodzone osiedla. Infrastruktura nie zmienia sie tu od XVIII-XIX w. Te szlaki wtedy powstały. Czy jeszcze jakaś dzielnica rozwija się bez nowych ulic? Wiem, wiem, Nicniedasiezrobić zawsze ma jedna odpowiedź- grunty prywatne! To jak budowali w Europie Zach czy Ameryce?

# Lew II

08.02.2016 12:20

niedasiezrobic po konflikcie w białołęckim ratuszu zmieniło się na "po cichaczu powiemy ze zrobimy" oczywiście bez wiedzy rady dzielnicy, a nie ze po cichu :P info, ze JUZ MAJA TE SRODKI jest wszędzie, tylko to NIE JEST prawda!
17.03.2016 Rada Miasta zdecyduje czy kasa na nowe drogi zostanie przyznana.

# Ber

08.02.2016 12:32

Taltos2 napisał 05.02.2016 15:18
(...)
Metro na ZB już nie powstanie. NIGDY.
(...)
Dlaczego tak sądzisz? Rozwiń temat proszę.

REKLAMA

# Inna

08.02.2016 13:28

#Lew II napisał(a) 08.02.2016 12:20
niedasiezrobic po konflikcie w białołęckim ratuszu zmieniło się na "po cichaczu powiemy ze zrobimy" oczywiście bez wiedzy rady dzielnicy, a nie ze po cichu :P info, ze JUZ MAJA TE SRODKI jest wszędzie, tylko to NIE JEST prawda!
17.03.2016 Rada Miasta zdecyduje czy kasa na nowe drogi zostanie przyznana.

Żałosna propaganda ruszyła z pół roku temu i dalej nic się nie dzieje. Czyli tak jak było będzie . Bród ( lasy), smród ( szamba) i ubóstwo( najgorsze ulice w mieście)

# Inna

08.02.2016 13:31

BRUD- oczywiście:). Bródno zasiadło w glowie

 Taltos2

08.02.2016 14:10

Metro na ZB już nie powstanie - nigdy.
To proste, jedyną realną możliwością jest odgałęzienie II linii. Obecny projekt II linii NIE przewiduje budowy od razu stacji z odnogą (tak jak jest to na Narodowym z gotowym już peronem na Gocław). Czyli budowa odgałęzienia MUSIAŁABY się wiązać z długotrwałym zamknięciem końcówki II linii oraz kosztownym projektem, skoro NIE przewidziano takiej możliwości. Jak to trudne, świadczy choćby brak stacji pl. Konstytucji na I linii.
Dwa. Budowy metra na ZB nie przewidują żadne plany zagospodarowania, nie prowadzono prac geologicznych, nie przewidziano rezerwy np. pod budowę stacji, a ZB jest przecież dalej zabudowywana wg. planów NIEUWZGLĘDNIAJĄCYCH takiej inwestycji. Czy w Ratuszu widać taka górę pieniędzy, skoro teraz nie zdecydowano się na praktycznie bezkosztowną zamianę 1 stacji i 1 odcinka tunelu z Rembielińska na Grodzisk?
Trzy, jaki jest sens w utrzymywaniu protezy w postaci wąsa dla JEDNEJ stacji Rembielińska? Zwłaszcza gdy na ZB poszło by na przykład 4-5 stacji? Skończy się więc na jakiejś protezie w postaci tramwaju lub buspasa...
Cztery. Oczywiście, nigdy nie mów nigdy, może za 50 lat... Ale znając realia planistyczne, KOSZT budowy metra, potrzeby w tej mierze INNYCH dzielnic - "starszych" w potrzebie - nie widzę realnych szans. Dlatego pozostał nam lobbing za tramwajem/budową TOG i TMP, żebyśmy mogli chociaż jakoś dojechać do stacji Ratusz Targówek

REKLAMA

# wars

10.02.2016 10:54

Za 20 lat metro na Bródno i brak metra na Białołękę będzie podręcznikowym przykładem, jak spier...c układ komunikacyjny na zawsze.
A nazwiska odpowiedzialnych za to idiotów powinny znaleźć się czerwoną zboldowaną czcionką w każdym podręczniku z zakresu komunikacji, transportu, rozwoju przestrzennego, inwestycji, finansowania i zamówień publicznych.

# Lew II

10.02.2016 11:07

Mistrz! :) zgadza się
#wars napisał(a) 10.02.2016 10:54
Za 20 lat metro na Bródno i brak metra na Białołękę będzie podręcznikowym przykładem, jak spier...c układ komunikacyjny na zawsze.
A nazwiska odpowiedzialnych za to idiotów powinny znaleźć się czerwoną zboldowaną czcionką w każdym podręczniku z zakresu komunikacji, transportu, rozwoju przestrzennego, inwestycji, finansowania i zamówień publicznych.

# Ber

10.02.2016 11:41

#wars napisał(a) 10.02.2016 10:54
Za 20 lat metro na Bródno i brak metra na Białołękę będzie podręcznikowym przykładem, jak spier...c układ komunikacyjny na zawsze.
A nazwiska odpowiedzialnych za to idiotów powinny znaleźć się czerwoną zboldowaną czcionką w każdym podręczniku z zakresu komunikacji, transportu, rozwoju przestrzennego, inwestycji, finansowania i zamówień publicznych.
Rewelacyjnie ujęte !

# buahaha

10.02.2016 12:21

Dokładnie tak! Świetnie ujęte.
Ale Wars - zapisz już teraz nazwiska osób odpowiedzialnych, bo za 20 lat nikt nie będzie o nich pamiętać!
Trwa cisza wyborcza. Dodawanie nowych wpisów zostało wstrzymane.

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA