REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# Bemowianka

07.04.2017 08:30

Tymczasem Fort Chrzanów ,który należał do Dzielnicy Bemowo oddał w wieczyste użytkowanie obecny wiceburmistrz-Stanisław Pawelczyk.W międzyczasie wycięto co cenniejsze drzewa.A sprawa w sądzie o unieważnienie wieczystego użytkowania(Developer Mak-Dom nie wywiązuję się zapisów umowy) trwa latami.Ponoć sędzia prowadzący sprawę -jest na długim zwolnieniu lekarskim.Czy któryś z obecnych burmistrzów czy wiceburmistrzów się wypowiadał publicznie na ten temat?(choćby w gadzinówce Twoje Bemowo)Nie!Kuce-interesuję tylko sport wyczynowy,Lipiński -wiadomix "Pan o Disco Polo"A o Grodzkim i Pobożym nie ma co mówić-martyrologia i świat dużej polityki.

# jkk

07.04.2017 09:48

Plan miejscowy dla Chrzanowa zaczął powstawać ponad 20 lat temu, tuż po powstaniu Gminy Bemowo. Pierwsza wersja planu nie została zatwierdzona, gdyż obejmowała zbyt duży obszar ze sprzecznymi interesami. Powstał zamysł wydzielenia części obszaru, wskutek czego powstał plan miejscowy dla obszaru Chrzanów 2 - zdjęcie do artykułu pokazuje sporą część tego obszaru według stanu na dzisiaj. Natomiast prace nad planem miejscowym dla całej reszty Chrzanowa "trwają" do dziś. Nie da się ukryć, że miasto ma ograniczone środki finansowe, dlatego oddaje systematycznie inicjatywę deweloperom. Wydaje mi się ponadto, że przepisy i procedury obowiązujące urzędników nie sprzyjają tworzeniu i realizacji racjonalnej polityki w zakresie planowania przestrzennego.

# Zjelonek

07.04.2017 12:46

Absolutnym skandalem jest brak na osiedlu (gdzieś słyszałem, że ma tam mieszkać 30 000 osób) szkoły.
Wszyscy mieszkańcy będą zatem wozić swoje dzieci na Jelonki do szkół już dziś pękających w szwach.
Bardzo konserwatywnie licząc 30 000 mieszkańców to około 5000 dzieci w wieku przedszkolnym. Na tym osiedlu pewnie więcej bo typowi nabywcy mieszkań na Chrzanowie to ludzie młodzi, rodziny z małymi dziećmi.
5000 dzieci według Bemowskich standardów to 3 - 5 szkól. I tyle powinno tam docelowo być. Planuje się jedną!
Planuje, bo gmina nawet nie ma pod nią gruntu.

REKLAMA

# Zjelonek

07.04.2017 12:49

Przepraszam, chciałem napisać, ze 30 000 mieszkańców to około 5000 dzieci w wieku szkolnym a nie przedszkolnym. Przy okazji przedszkolaków to o nich też nie pomyślano.

# wweee

07.04.2017 12:51

A po co kartoflakom z lubelskiego szkoły lub przedszkola, lepiej wybudować kościół żeby nie musieli do łojców jeździć na święta.

# srsly?

07.04.2017 13:13

"Dziś mieszkańcy przeklinają banki, które dały im kredyty na zakup mieszkań z fatalnym dojazdem, z dala od publicznych szkół, przedszkoli czy przychodni." Rozumiem, że to bank decyduje za klienta o zakupie mieszkania w danej lokalizacji, a kupujący jest ubezwłasnowolniony?

REKLAMA

# jkk

07.04.2017 14:36

Grunt pod zespół szkolno-przedszkolno-zlobkowy został już przez władze dzielnicy zakupiony przy ulicy Szeligowskiej, niedaleko od przyszłej stacji metra. Przydała by się jeszcze szkoła w pobliżu Batalionów Chłopskich ale w celu jej wybudowania trzeba dokonać zmiany planu miejscowego i, o ile wiem, czynione są starania w tym kierunku. Nawiasem mówiąc, planuje się także teren pod budowę kościoła. Coraz bliżej jest do otwarcia przychodni przy Coopera, szkoda tylko że budowa tej ulicy stanęła siedem miesięcy temu i nic się nie dzieje w sprawie dokończenia prac. Może po ukończeniu ciągu Coopera - Rayskiego od Górczewskiej do Szeligowskiej pojawi się na nim komunikacja miejska. To jednakże wymaga od władz Bemowa uporządkowania sprawy parkowania, rozwiązanie jednej sprawy rodzi konieczność zajęcia się kolejną.

# Gryzu

07.04.2017 16:33

Takie same kartoflaki jak Ty z Grudziądza a do rodziców będą jeździli zawsze, bo w przeciwieństwie do ciebie
po prostu ich szanują.
A z twojej wypowiedzi wynika, że twoim ojcem jest pastor lub może pop .... albo ostatecznie ksiądz.

# Zjelonek

07.04.2017 16:34

#jkk
Skąda takie informacje (o zakupie gruntu)?
Mnie w urzędzie dzielnicy parę dni temu poinformowano, że zakup to jeszcze nic pewnego. Faktycznie urzędnik nie wyglądał na bardzo chętnego do dzielenia się wiedzą więc może mnie tylko zbył. Proszę napisać czy to pewne, że grunt kupiono i kiedy szkoła będzie otwarta.

REKLAMA

# jkk

07.04.2017 18:19

W którejś lokalnej gazetce znalazłem w styczniu br. informację o zawarciu w dniu 14 grudnia umowy notarialnej o zakupie 2,9 ha gruntu pod budowę zespołu szkolno-przedszkolnego przy ulicy Szeligowskiej. Niestety, nie jestem jasnowidzem i nie mam pojęcia, kiedy szkoła może być wybudowana a tymbardziej kiedy zostanie otwarta. Znając życie, bardzo rzadko zdarza się dotrzymanie terminów realizacji inwestycji miejskich - przykładowo ulicę Coopera miano zbudować do końca października ubiegłego roku a na drugiej stronie gazetki propagandowej bemowskiego urzędu, tuż po wywiadzie burmistrza Pawełczyka znaleźć można terminarz bemowskich inwestycji z informacją o planowanym terminie oddania Coopera do końca 2017 roku, urzędnikom wystarczyło tylko zmienić ostatnią cyfrę roku i wszystko będzie, ich zdaniem, OK.

# kobita bemolka

07.04.2017 21:52

Tak,tak,koniecznie ograniczyć ruch samochodowy na osiedlu,bo nie ma to jak jazda na rowerze w styczniu przy -15 st.C z dzieckiem na ramie i zakupami na cały tydzień dyndającymi wesoło na kierownicy... Ja rozumiem,bycie rowerzystą jest bardzo trendy,ale nie wszyscy chcą być tacy modni...

# tralywosz

08.04.2017 07:56

Byłoby fajnie gdyby Chrzanów pozostał strefą wolną od samochodów. Z uspokojonym ruchem i licznymi ulicami bez blachosmrodów. Jednak urzędnicy nie mają odwagi by zafundować nam miasteczko przyjazne i ekologiczne w stylu skandynawskim. Będzie jak zwykle; ulice zapchane samochodami, zero zieleni, brak kawiarenek a oferta kulturalna to wizyta w dyskoncie.

REKLAMA

# Esin

08.04.2017 08:08

To teraz wiem, gdzie robią Tyskie .....
Moja babicka pohazi z Chrzanowa.

# zielone mazowsze

08.04.2017 10:10

#kobita bemolka
Szanowna Pani!
w polskim roku kalendarzowym jest nie tylko styczeń a i o temperaturach -15 dawno już nie słyszeliśmy.
Proszę więc nie judzić przeciw rowerom i rowerzystom. Można wozić i dziecko (siodełka) i zakupy (koszyki) tylko trzeba troszeczkę dobrej woli.

# January

08.04.2017 10:13

Brawo #tralywosz, też popieram zielony Chrzanów bez samochodów. Kto jest za ograniczeniem ruchu samochodowego na Chrzanowie niech się wpisuje.

REKLAMA

# zielone mazowsze

08.04.2017 10:20

Gdyby ograniczyć wjazd samochodów w ulice takie jak Batalionów Chłopskich czy Rayskiego to automatycznie zniknie problem z korkiem na skrzyżowaniu z Lazurową. Albo posiadacz samochodu będzie mieć wykupione miejsce parkingowe w garażu podziemnym w swoim bloku albo będzie musiał parkować na specjalnym parkingu poza Chrzanowem (proponuję wydzielić na nie miejsce po wschodniej stronie Lazurowej przy skrzyżowaniu z Batalionów. Jest tam spora polanka. Oczywiście musi być tam też stacja Veturilo bo marsz piechotą do dalszych bloków może być dla osób starszych lub kobiet w ciąży męczący.

# Emerytka

08.04.2017 10:52

O czym ta rozmowa. Chrzanów już został schrzaniony i pogrodzony płotami, a wąskie uliczki i brak zieleńców czy ogólnodostępnych placów, potęguje wrażenie obozu. O niebo lepiej wypadają nawet ursynowskie Kabaty. Kilka dni temu rozmawiałam właśnie na ten temat z wnuczką, przestrzegając ją przed zakupem mieszkania w polach "za Lazurową".

# Wujek

08.04.2017 11:46

#January
Jestem za. Ograniczmy ruch samochodów na Chrzanowie. Spróbujmy naprawić to co "schrzanili" urzędnicy.

REKLAMA

# kemot

08.04.2017 12:24

@Zjelonek, informację o zakupie działki pod szkołę możesz znaleźć np. w gazetce "Twoje Bemowo" numer styczeń 2017, strona 9.

# Chrzanik

08.04.2017 13:02

Polityka niezbyt udolnych władz Warszawy i Bemowa na naszych oczach prowadzi do sukcesywnego schrzanienia Chrzanowa. A samochodów nie pozbędziemy się z osiedli, bo nasze społeczeństwo w większości jest na tym etapie rozwoju cywilizacyjnego, gdzie wyznacznikiem pozycji społecznej jest jeszcze posiadanie samochodu a nie roweru. Przecież to wstyd niemiłosierny i niezbyt praktyczne jechać pociągiem po słoiki z przetworami do rodziców na prowincję. A rowerem za daleko, i tym bardziej wstyd i niepraktycznie.

# jkk

08.04.2017 13:44

Nie musimy pozbywać się samochodów z osiedli, wystarczy uporządkować sprawę parkowania na ulicach. Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie płatnych miejsc parkingowych wzdłuż ulic co powinno zmusić posiadaczy czterech kółek do zapewnienia sobie tańszych miejsc, aktualnie wolnych, na terenie osiedli. Polityka władz miasta czy też dzielnicy to efekt permanentnego braku pieniędzy, zauważmy iż w rejonie Chrzanowa inwestują przede wszystkim deweloperzy. Rola miasta jako inwestora jest bardzo ograniczona, stworzono zarys planu miejscowego i władze dzielnicy starają się aby to, co robią deweloperzy było zgodne z założeniami tego planu. Dopiero budowa metra może spowodować np powstanie nad linią metra jakiegoś parku, problemem jest kto ma obecnym właścicielom zapłacić za teren. Osobną sprawą jest, postawione w tytule artykułu pytanie: jak zrobić tu centrum? Może postawić sprawę nieco inaczej: czy, lub po co robić tutaj centrum?
Nawiasem mówiąc, dobrze byłoby aby autor artykułu zamieścił w charakterze załącznika rysunki planu dla obszaru Chrzanów 2 jak również projektu planu dla reszty obszaru Chrzanowa - to mogłoby stanowić podstawę do dyskusji, jak widać temat cieszy się dużym zainteresowaniem.

REKLAMA

# bemolka

08.04.2017 18:10

#jkk
czy jest gdzieś w necie projekt planu dla Chrzanowa, czy tylko w urzędzie?

# jkk

08.04.2017 18:24

Nie spotkałem projektu planu w necie, projekt można obejrzeć w PKN, chyba że uda się tego dokonać w bemowskim urzędzie.

# Chrzanik

08.04.2017 18:24

"...problemem jest kto ma obecnym właścicielom zapłacić za teren..." - czyżby ustalenie tego było jakimś problemem? To przecież oczywiste, że zapłacić powinien ten, kto kupuje. Jeśli miasto kupiłoby teren w celu założenia na nim parku miejskiego, to ono powinno zapłacić.

REKLAMA

# jkk

08.04.2017 19:53

Tyle, że władze dzielnicy liczą na to, że nie z ich kieszeni lecz np z pieniędzy przeznaczonych na metro.

# Quat

09.04.2017 07:39

Kartoflak z białołęckiej stolicy zapewne jesteś hahaahahaha

# kobita bemolka

09.04.2017 12:57

#zielone mazowsze napisał(a) 08.04.2017 10:10
#kobita bemolka
Szanowna Pani!
w polskim roku kalendarzowym jest nie tylko styczeń a i o temperaturach -15 dawno już nie słyszeliśmy.
Proszę więc nie judzić przeciw rowerom i rowerzystom. Można wozić i dziecko (siodełka) i zakupy (koszyki) tylko trzeba troszeczkę dobrej woli.
Z tym judzeniem przeciwko rowerom i rowerzystom,to troszkę Pan(i) przesadził(a)... Jeżdżę zarówno samochodem,jak i rowerem. Chcę mieć wolną rękę i możliwość wyboru czym w danej chwili mam jeździć. Nie każdy może (i chce) korzystać z roweru przez cały rok(sorry,taki mamy klimat

REKLAMA

# Chrzanik

09.04.2017 19:51

Pieniądze przeznaczone na metro są pieniędzmi tego samego miasta, którego częścią jest Bemowo.

# jkk

09.04.2017 20:29

Tylko dowcip polega na tym, że za metro płaci miasto a za teren pod np park płaci dzielnica - po długich bojach i uzyskaniu pieniędzy od miasta, uzyskane pieniądze liczą się do puli przeznaczonej dzielnicy na wszystkie wydatki: przedszkola, żłobki, szkoły, ulicę itp. W takim układzie np. teren pod park ma zerowe szansę u dzielnicowych radnych.

# Qurwinos

09.04.2017 20:36

Nie wiem jak można wyobrazić sobie strefę wolną od samochodów ?
To chyba wypowiedź jakiegoś pedała ...
Rykszą mam dzieci wozić do przedszkola ?

REKLAMA

# XYZ

10.04.2017 09:48

Czy ktoś wie jak i czy w ogóle dzielnica ma zamiar uchwalić miejscowy plan dla tej części miasta? Teraz zabudowa prowadzona jest praktycznie bez jakiejś sensownej przestrzeni publicznej. Już niedługo nie będzie czego uchwalać bo każdy metr zostanie zabudowany blokami.

# jkk

10.04.2017 10:09

Plan uchwała Rada m.st. Warszawy a nie dzielnica. Uchwalenie planu wiąże się z kosztami np na wykup terenów pod ulice, dlatego władze miasta preferują tzw WZ ( warunki zabudowy) gdzie mogą postawić inwestorowi ostrzejsze warunki. W przypadku Chrzanowa tak się dzieje.

# krlk

10.04.2017 10:22

Ktoś pytał o projekt MPZP
http: //wstaw.org/m/2016/10/24/ mpzp_chrzanow.jpg
(usunąć spację)

REKLAMA

# zielonolub

10.04.2017 13:42

#Qurwinos
Pana/Pani wpis pokazuje jak juz jestesmy potwornie zaczadzeni samochodowa propaganda Nie potrafimy sobie wyobrazic paru kwartalow domow bez samochodow. A takie rejony w Warszawie istnieja; chocby Stare Miasto. Do przedszkola nie mozna z dzieckiem spacerkiem za raczke? Nie mozna na rowerze? Jak zima to chocby i na sankach! A co? Dla dziecka to bedzie super zabawa. Trzeba wszedzie samochodem? Jakie wychowa Pan/Pani dziecko? Kolejnego uzaleznionego od aut lenia ktory nie przejdzie piechota nawet 300 m.

# grazka

10.04.2017 14:19

nie 30 tys mieszkańców a 50 tys mieszkańców i jest to wiadomość od urzędników planu zagospodarowania przestrzennego

# Chrzanik

10.04.2017 15:09

#jkk - i to jest kolejny dowód na to, że ustrój miasta stołecznego Warszawy częściowo jest wadliwy. Najśmieszniejsze jest jednak to, że wzmianka J. Sasina o zamiarze dokonania zmiany tego ustroju spowodowała wściekły atak przeciwników PiS-u, którzy jako podstawowy argument przedstawiali idealny wręcz (ich zdaniem najlepszy chyba na świecie) ustrój stolicy. Ślepi, czy co? - To doraźne korzyści polityczne powodują takie zaślepienie.
Co nie zmienia faktu, że przy okazji PiS-iory chciały powiększyć miasto o podwarszawskie pipidówy z zamieszkałymi tam wyborcami sprzyjającymi im...
#Qurwinos - ja swoje dzieci prowadziłem do przedszkola piechotą. Dało się? - Dało.

REKLAMA

# jkk

10.04.2017 15:49

Obok ustroju Warszawy zmienił bym też ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym a także obowiązującą regułę, że urzędnik jest oceniany nie według tego jak racjonalnie działa lecz według tego jak przestrzega procedury. Tereny pod drogi i inne inwestycje miejskie kupowałbym wtedy, kiedy są jeszcze tanie a nie wówczas, kiedy nie ma już innego wyjścia co skutkuje zwiększeniem wydatków miasta. Pomarzyć - to dobra rzecz...

# Chrzanik

10.04.2017 18:00

"Tereny pod drogi i inne inwestycje miejskie kupowałbym wtedy, kiedy są jeszcze tanie a nie wówczas, kiedy nie ma już innego wyjścia" - Ale to już było - za komuny! (pomijam tu, że cena płacona wywłaszczanym posiadaczom nieruchomości była zbójecko niska). To się odbywało w ramach tzw. socjalistycznej gospodarki planowej, realizowanej w całości przez państwo. Tak zbudowano wówczas całe miasta - Nową Hutę, Nowe Tychy, warszawski Ursynów czy lubelskie Rury. Po zmianie ustrojowej władze publiczne zrezygnowały w dużym zakresie z prowadzenia jakiejkolwiek gospodarki planowej i w związku z tym pozbawiły się istotnych narzędzi do jej prowadzenia, a te które posiadają (jak miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego) są wielce niedoskonałe. To zaś wynika z podstaw ustrojowych państwa, które faktycznie własność prywatną (w tym mieści się też interes gospodarczy deweloperów) postawiło na pierwszym miejscu. Zmiana ustrojowa wymagałaby zmian w Konstytucji RP, a ta - jak wykazał ostatni harmider polityczny - sporządzona i uchwalona pod kierownictwem tow. Kwaśniewskiego jest najlepsza na świecie, a nawet w kosmosie, zaś osoby napomykające o jej zmianie wyzywane i wyśmiewane są okrutnie.
Co nie zmienia faktu, że przy okazji dokonywania tej potrzebnej zmiany Konstytucji PiS-iory chciałyby zapewnić sobie i kościołowi przewodnią rolę w narodzie na najbliższy tysiąc lat...

# 123

10.04.2017 18:19

#zielonolub napisał(a) 10.04.2017 13:42
#Qurwinos
Pana/Pani wpis pokazuje jak juz jestesmy potwornie zaczadzeni samochodowa propaganda Nie potrafimy sobie wyobrazic paru kwartalow domow bez samochodow. A takie rejony w Warszawie istnieja; chocby Stare Miasto. Do przedszkola nie mozna z dzieckiem spacerkiem za raczke? Nie mozna na rowerze? Jak zima to chocby i na sankach! A co? Dla dziecka to bedzie super zabawa. Trzeba wszedzie samochodem? Jakie wychowa Pan/Pani dziecko? Kolejnego uzaleznionego od aut lenia ktory nie przejdzie piechota nawet 300 m.

Byłabym szczęśliwa, mając przedszkole 300 m od domu. Niestety obecnie wielu warszawiaków zmuszonych jest dowozić dzieci do placówek oddalonych o kilka kilometrów. W moim przypadku to 2,5 kilometra. Zaczadzeni są Ci, którzy nie potrafią postawić się w sytuacji innego człowieka. Nie odmawiajmy nikomu wyboru. Swoją drogą bardzo przykre jest to, że na każdym polskim forum tyle jest wpisów agresywnych, nieobiektywnych i niewykraczających spojrzeniem poza czubek nosa autora.

REKLAMA

 drugastrona

10.04.2017 22:59

Dość ciekawy fragment: "Co z tego, że mieszka się 500 metrów od stacji metra, skoro wszędzie dookoła są ogrodzenia? Dla deweloperów być może nie jest to oczywiste, ale jedną z różnic między miastem a wsią jest brak ogrodzeń między posesjami. Płot nie tylko szpeci krajobraz, ale też segreguje ludzi na "godnych" i "niegodnych". Kto ma dziecko w wieku przedszkolnym, ten wie, jakim rozczarowaniem jest znalezienie na spacerze nowej huśtawki, schowanej za płotem jak strzeżony skarb."
Pretensje tylko do swojego dewelopera, że nie wybudował placu zabaw. Póki co w Chrzanowie są same bloki od dewelopera. Jaki podział na godnych i niegodnych, skoro wszyscy mieszkańcy sobie kupili mieszkanie od dewelopera za takie same (mniej więcej) pieniądze? Bo jeden deweloper zbudował plac zabaw a inny nie? Skoro mieszkańcy zapłacili za swój prywatny plac zabaw, to jakim prawem inni mieszkańcy, którzy za niego nie zapłacili mają móc z niego korzystać? Pan redaktor anonim się nieźle zagalopował w swojej nienawiści do płotów. Po darmowe huśtawki prosimy iść na darmowy plac zabaw.

# Tak

11.04.2017 07:33

Eko są niesamowici. Strefa bez samochodów na za****. Przecież samochód to będzie tam jedyne wyjście na świat.

# zjelonek

11.04.2017 08:58

#Qurwinos napisał(a) 09.04.2017 20:36
Nie wiem jak można wyobrazić sobie strefę wolną od samochodów ?
To chyba wypowiedź jakiegoś pedała ...
Rykszą mam dzieci wozić do przedszkola ?
Mógłbyś odprowadzić je pieszo gdyby przedszkole było na osiedlu na którym kupiłeś sobie mieszkanie. Tak jak to się dzieje po drugiej stronie Lazurowej. Ale Chrzanów schrzanili urzędnicy - i nadal nie ma planów zagospodarowania i nadal wydaje się się pozwolenia na podstawie warunków zabudowy, bo tak jest lepiej i dla deweloperów i dla urzędników.

REKLAMA

# Smola

11.04.2017 09:21

Taki Kraj...Tacy Ludzie

# darq

11.04.2017 11:15

drugastrona napisał 10.04.2017 22:59
Po darmowe huśtawki prosimy iść na darmowy plac zabaw.
A co to jest ten "darmowy" plac zabaw? Położony obok na niegrodzonym terenie spółdzielni i przez tę spółdzielnię utrzymywany? Podobnie jest ze sralnikami dla psów na terenach niegrodzonych, chętnie uczęszczanymi przez właścicieli czworonogów z grodzonych osiedli.

 drugastrona

11.04.2017 11:28

#darq napisał(a) 11.04.2017 11:15
A co to jest ten "darmowy" plac zabaw? Położony obok na niegrodzonym terenie spółdzielni i przez tę spółdzielnię utrzymywany? Podobnie jest ze sralnikami dla psów na terenach niegrodzonych, chętnie uczęszczanymi przez właścicieli czworonogów z grodzonych osiedli.

Darmowy plac zabaw to taki, który władze dzielnicy/miasta budują dla wszystkich swoich mieszkańców. Na moim osiedlu (Tarchomin/Nowodwory) jest takich kilka. Aż tak dobrze Bemowa nie znam, przyjeżdżam tu czasem na rowerze, ale nie wyobrażam sobie, że takich placów zabaw na Bemowie nie ma. A jak nie ma, to zawsze mieszkańcy mogą zgłosić pomysł w budżecie partycypacyjnym.

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# Bemowiak

26.04.2017 15:12

zabronić ogrodzeń? :)
Śmieszny ten Pan autor tekstów :)
Właśnie po to płacimy, żeby mieszkań na ogrodzonym i strzeżonym osiedlu...

# Bemowiak86

26.04.2017 15:15

zabronić ogrodzeń? :)
Śmieszny ten Pan Autor Tekstów :)
Właśnie po to płacimy, żeby mieszkań na ogrodzonym i strzeżonym osiedlu...
Jeżeli autor jest taki uczynny, zawsze może zaprosić obce dzieci żeby pobawiły się u niego w salonie :)

# Bemowiak86

26.04.2017 15:19

#zielone mazowsze napisał(a) 08.04.2017 10:10
#kobita bemolka
Szanowna Pani!
w polskim roku kalendarzowym jest nie tylko styczeń a i o temperaturach -15 dawno już nie słyszeliśmy.
Proszę więc nie judzić przeciw rowerom i rowerzystom. Można wozić i dziecko (siodełka) i zakupy (koszyki) tylko trzeba troszeczkę dobrej woli.

Można... a jak ktoś jednak wolałby jechać autem to jest gorszy? :)
może jeszcze ustawowo zakazać jedzenia mięsa i oddawania moczu więcej niż 2 razy dziennie?

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# lideksynubeka

27.04.2017 11:34

Kiedy rowerzyści to większe sqbnysyny niż samochodziarze. Proszę się przejść do Lasu Bemowskiego i popatrzeć jak rowerowi debile zapitalają środkiem ścieżki,a spacerowicze w tym małe dzieci muszą uskakiwać na boki w krzaki.
Cykliczna Masa Krytyczna udowodniła mi,że rowerzyści absolutnie nie mają ochoty współżyć z innymi użytkownikami dróg,chcą dróg tylko dla siebie i zrobią wszystko aby utrudnić życie innym,kto nie podziela ich totalitrnej pasji do 2 kółek.. Pierdzielić wszystkie udogodnienia dla tych odmóżdżonych debili.

# zielone mazowsze

27.04.2017 17:49

Piszecie Państwo nie na temat.
Tu jest rzucony pomysł uczynienia z Chrzanowa unikatowego w skali Warszawy a może całej Polski osiedla bez samochodów. Jest jeszcze szansa bo tworzymy nową jednostkę architektoniczną, zupełnie od podstaw i można ją zrobić wzorcowo. Mówię tu o osiedlu z marzeń, osiedlu bez samochodów, osiedlu z chodnikami którymi spacerują piesi, osiedlu gdzie dzieci idą do przedszkola piechotą wyrabiając w sobie właściwe nawyki, osiedlu spokojnym i bezpiecznym bez wypadków i pisku opon. Piszcie Państwo słowa poparcia dla tej wspaniałej idei a nie kłóćmy się czy gorsi są rowerzyści czy samochodziarze. Dziękuję.

# lideksynubeka

27.04.2017 18:53

Chrzań się z Chrzanowa sprzedajny ekologu z Zielonego Mazowsza. Twoja organizacja najpierw protestuje przeciwko każdej inwestycji,a po otrzymaniu łapówy od inwestora pod szyldem "opłat za konsultacje ekologiczne"dopuści nawet autostradę przez rezerwat przyrody. Wszystko zależy tylko od kwoty. Więc sobie zrób osiedle marzeń bez samochodów w środku puszczy Kampinoskiej. Najpierw oczywiście oprotestujecie taką inwestycję,a po otrzymaniu łapówy stwierdzicie,że nie narusza ona ekosystemu lasu.

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBemowo

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni