REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Tubylec

25.03.2023 22:50

A jest jakaś alternatywa? Te kilka minut dla kulkuset osób w pociągu, kilka razy dziennie, to całkiem spory zysk. Czy lepiej aby pociągi za szybko nie jeździły, bo hałas tylko robią? Znowu kolej żelazna się nie podoba.

# Anka S.

26.03.2023 10:20

Czy dobrze zrzumiałam, że pociągi miałyby po środkowych torach jechać 250 km/h przez miasto, także tuż obok peronów, na których ludzie czekają na pociąg podmiejski?

# Redbits

26.03.2023 12:32

Oni nawet nie potrafili poprawnie zapisać nazwy Żoliborza na swojej stronie. Po kliknięciu w ankietę pojawia się menu kontekstowe z pozycją "Warszawa ŻOLIBOŻ". Rozpacz.

REKLAMA

# Marian

26.03.2023 15:43

Lewctwo ma rozdwojenie jaźni. Eliminują transport prywatny i jednocześnie są przeciwko rozwojowi kolei. To się w końcu zdecydujcie jak ludzie mają podróżować. Rowerami? Jak w Korei Kim Dzong Una?

# Redbits

26.03.2023 16:23

#Marian napisał(a) 26.03.2023 15:43
Lewctwo ma rozdwojenie jaźni. Eliminują transport prywatny i jednocześnie są przeciwko rozwojowi kolei. To się w końcu zdecydujcie jak ludzie mają podróżować. Rowerami? Jak w Korei Kim Dzong Una?

Przeskalowany koszmar po nic nie nie rozwój, to jego przeciwieństwo. A Polska wschodnia jest pustynią na kolejowej mapie i to tam powinny płynąć środki.

# Z rzumem

26.03.2023 16:55

#Anka S. napisał(a) 26.03.2023 10:20
Czy dobrze zrzumiałam, że pociągi miałyby po środkowych torach jechać 250 km/h przez miasto, także tuż obok peronów, na których ludzie czekają na pociąg podmiejski?
Są kraje, w których takie rzeczy mają miejsce i nikt z tych krajów nie zamierza emigrować do Polski, w której pociągi nadal się wloką. Warto to zrzumieć.

REKLAMA

# Asa

26.03.2023 17:15

A gdzie mają budować? Bardzo dobrze, niech Polska się rozwija.

# Kolej

27.03.2023 07:18

#Anka S. napisał(a) 26.03.2023 10:20
Czy dobrze zrzumiałam, że pociągi miałyby po środkowych torach jechać 250 km/h przez miasto, także tuż obok peronów, na których ludzie czekają na pociąg podmiejski?
Tak, w czym problem?

# KamilR

27.03.2023 07:43

Jak budują autostrady, to nikomu nie przeszkadza. Nie chodzi o kilka minut tylko o przepustowność. Kto jeździ ten wie, że pociągi czekają w Legionowie na zwolnienie szlaku.

REKLAMA

# Dariusz Nowak

27.03.2023 08:22

W całej Polsce od 1991 roku zlikwidowano prawie 4 tysiące kilometrów linii kolejowej, ponad 400 miast, w tym 6 miast powiatowych jest odcięta od kolei. Rekordzistą jest 85 tysięczne Jastrzębie Zdrój odcięte od kolei, 65 tysięcy mieszkańców Siemianowice Sląskie.
A tu proszę 200 hektarów lasu do wycięcia w Choszczówce, wycięty las na legionowskim Bukowcu, planowany tunel przez całe Legionowo 4 wiadukty i most nad Narwią
A wszystko to, wydane MILIARDY aby pociąg w stronę Gdańska pojechał 7 minut szybciej bo tak wymyśliło państwo z PiS
A pociągi w Legionowie czekają na zwolnienie szlaku ze względu na kolizyjną głowicę rozjazdową

# Dariusz Nowak

27.03.2023 09:14

I jeszcze jedno, pomijam już zdewastowaną przyrodę, wycięty las, patrząc jednak na to co zrobiliście z Puszczą Białowieską to nic mnie już nie dziwi
W Choszczówce i Płudach, Legionowie,Legionowie Przystanek, Chotomowie do wyburzenia idzie infrastruktura wiadukty i stacja którą wybudowano od nowa przy okazji kompleksowej przebudowy linii Warszawa Gdańsk
W szale niszczenia chcecie niszczyć to co wybudowano zaledwie kilka lat chociaż tyle miejscowości w Polsce od LAT nie może doczekać się remontów lub reaktywacji linii

# Mariusz T.

27.03.2023 10:07

#Dariusz Nowak napisał(a) 27.03.2023 09:14
I jeszcze jedno, pomijam już zdewastowaną przyrodę, wycięty las, patrząc jednak na to co zrobiliście z Puszczą Białowieską to nic mnie już nie dziwi
W Choszczówce i Płudach, Legionowie,Legionowie Przystanek, Chotomowie do wyburzenia idzie infrastruktura wiadukty i stacja którą wybudowano od nowa przy okazji kompleksowej przebudowy linii Warszawa Gdańsk
W szale niszczenia chcecie niszczyć to co wybudowano zaledwie kilka lat chociaż tyle miejscowości w Polsce od LAT nie może doczekać się remontów lub reaktywacji linii
W punkt. Zostawcie las w spokoju. PLK buduje po głupiemu. Ile czasu trzeba było czekać na otwarcie wiaduktów (mimo że były gotowe), bo inwestycja była całościowa, a gdzieś tam się opóźniała. Na Pludach są mega utrudnienia dla niepełnosprawnych, a ludzie samochody parkują w błocie, bo parkingu zrobić się nie da. Choszczówka - przystanek bez skomunikowania z jakimkolwiek innym środkiem zbiorkomu. Wiadukt bez schodów, z filarem w środku drogi. Ludzie, nie chcąc nadrabiać pieszo dużej odległości, przechodzą pod torami przejściem dla zwierząt, pochyleni... PKP PLK to wciąż żyjący PRL, lukratywne przetargi i kolesiostwo. Za parę lat znów będą burzyć, bo jednak coś nowego?

REKLAMA

# WrednyKot

27.03.2023 10:48

Czy ja dobrze widzę, że cały ten rozjazd i linia na Grudzie będą tuż przy schronisku dla bezdomnych zwierząt w Józefowie?? Poyebało?

 drugastrona

27.03.2023 20:01

Niezły stek manipulacji :D
"unicestwienie Lasu Jabłonowskiego, unikatowego miejsca przyrodniczego" - faktycznie, jeden z ważniejszych parków narodowych w kraju zostanie "unicestwiony" :D
"Czy dla skrócenia podróży do Gdańska o kilka minut trzeba planować wielkie niszczenie wszystkiego na odcinku z Legionowa do Warszawy Wschodniej" - nie po to będzie budowany czwarty tor i nie zniszczy wszystkiego
"Teraz zwierzęta mają do przejścia szlak kolejowy o szerokości 20 metrów, a pociągi nie jeżdżą 250 km/h" - teraz pociągi jeżdżą 150 km/h, więc jest luzik, ale jak będzie 250 km/h to tragedia; oczywiście żadne przejścia dla zwierząt wcale nie zostaną zbudowane, bo wyszliśmy z UE i żadne prawa środowiskowe Polski już nie obowiązują
"Dla przyspieszenia przejazdu pociągu między Legionowem a Warszawą Wschodnią o kilka minut planuje się zniszczenie unikatowej zielonej enklawy" - wciąż mówimy o bezcennym parku narodowym
"Pociągiem dalekobieżnym jeździmy średnio kilka razy w roku i nie ma specjalnego znaczenia, czy pociąg pojedzie kilka minut krócej lub dłużej" - nie po to jest ta inwestycja, nie chodzi o żadne kilka minut, ale o rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego dla tysięcy mieszkańców Legionowa i innych miejscowości, którzy będą mogli łatwiej dojeżdżać do pracy do Warszawy, dzięki czemu będzie mniej samochodów na Modlińskiej
"Ani PKP PLK, ani firma projektowa Databout, nie zadały sobie trudu, żeby sprawdzić, jak przyjazne jest środowisko Lasu Jabłonowskiego dla mieszkańców Warszawy i okolicznych gmin" - jakieś twarde dane dotyczące frekwencji mieszkańców Warszawy i okolicznych gmin?
"Do 4 kwietnia 2023 r. jest czas na składanie uwag, wniosków i protestów w związku z planowaną inwestycja zwiększającą przepustowość dla pociągów dużych prędkości" - z planowaną inwestycją zwiększającą przepustowość pociągów aglomeracyjnych i wojewódzkich

# Mariusz Kowalski

27.03.2023 21:25

#Dariusz Nowak napisał(a) 27.03.2023 09:14
...patrząc jednak na to co zrobiliście z Puszczą Białowieską to nic mnie już nie dziwi
A to kolejarze wycinali Puszczę Białowieską?

REKLAMA

# nnn

27.03.2023 22:35

Puszczę Białowieską w(y)cinały korniki, ale dla potrzeb propagandy lepiej o tym zapomnieć.

# Andrzej Wic

27.03.2023 22:46

Kilka lat temu przerabialiśmy kompletną przebudowę linii kolejowej Warszwa-Gdańsk z wszystkimi atrakcjami jakie temu towarzyszą
Po zaledwie kilku latach jako mieszkańcy będziemy doswiadczać utrudnień które mieszkańćów Legionowa i okolic odetną od kolei na 10 lat lub dłużej
Już nie mogę się doczekać ponownego rozgrzebania tej trasy kolejowej i wręcz pieję z zachwytu że na w miarę normalny rozkład będę czekał tylko kolejne 10 lat
A czy ktoś odpowie za zmarnotrawienie milionów wydanych na poprzednią modernizację

# Płock

28.03.2023 17:28

Projekt linii kolejowej z Modlina do Płocka ciągnie się już od 20 lat. Tu są potrzebne tory.

REKLAMA

# no shit

28.03.2023 18:13

To dewastacja lasu i życia ludzi, którzy mieszkają w okolicy. Nie zgadzam się!!!

# z Płud

28.03.2023 19:55

Jedyną alternatywą (może to w ogóle upadnie, bo inwestycja od początku była przedstawiana jako potrzebna dla kolei dużych prędkości 250 km/godz. dla centralnego lotniska CPK) jest przyklejenie czwartego toru do istniejących trzech, w obecnym korytarzu kolejowym przebiegającym przez Białołękę i Las Jabłonowski, bez budowania gigantycznego węzła kolejowego w środku rekreacyjnego lasu (to nie jest miejsce na węzeł z betonowymi estakadami) i bez tego szaleństwa z prędkością 250 km/godz. Taka prędkość w środku aglomeracji miejskiej jest niepotrzebna i groźna dla ludzi na lokalnych peronach (mimo planowanych czterech torów) i zwierząt leśnych (tych z Lasu Jabłonowskiego i tych z lasów miejskich Warszawy na trenie Białołęki). Autostrady też zmieniają się w w drogi ekspresowe w środku miast i trzeba jechać 90 km/godz, a nie 140 km/ godz.

# Czytelnik

30.03.2023 21:42

No wreszcie cywilizacja dotrze i tutaj. Niech budują i to jak najszybciej. Przy okazji, bardzo chętnie porzucę samochód, jeśli na Wybrzeże da się dojechać PKP w 100 minut (szybciej niz samolotem).

REKLAMA

# z Płud

30.03.2023 22:34

Cywilizacja to utrzymanie teraz i dla przyszłych pokoleń cennych terenów zielonych, a takim jest Las Jabłonowski - miejsce rekreacji mieszkańców północnych dzielnic Warszawy, Legionowa i Jabłonnej. Rzesze spacerowiczów i uprawiających różne sporty przybywających do Lasu Jabłonowskiego w weekendy, świadczą o wielkiej wartości tego lasu. Las ten jest też ostoją dzikiej zwierzyny: łosi (w tej chwili jest stado 5 łosi), saren, dzików, lisów, zajęcy i innych drobnych ssaków, które można obserwować na wolności, a nie w ZOO. Można wybrać takie rozwiązanie kolejowe, które nie zabije tego lasu. Druga opcja to wszystko wyciąć, zabetonować i dotrzeć w 100 minut na Wybrzeże, ... bo tam nie wszystko jest jeszcze zabetonowane.

# Zorro

02.04.2023 00:31

Przecież to wszystko nie trzyma się kupy, ta nagła troska o połączenia kolejowe, to cuchnie 'dojną zmianą" dla której nie ma rzeczy niemożliwych, w tym bezmyślnym szale są gotowi posunąć wmówić ludziom wszystko, nawet to że przez gęsto zaludnione tereny pociągi pomkną 250km/h co jest wierutną bzdurą
Zasadnicze pytanie, co pozostawimy przyszłym pokoleniom, zdjęcia i filmy na których obejrzą sobie drzewa bo jednemu panu chciało się dojechać całe 7 minut szybciej

# Wafelek

03.04.2023 13:59

Dom wariatów. Wszystko wyciąć, zdewastować, zabetonować. Czytam Echo, na pierwszej stronie o planowanej masakrze kolejowej, a zaraz potem o parku przy Botewa, czyli wycięciu kilkuset drzew, które tam rosną, zamiast posprzątania terenu. Żyć się całkiem odechciewa.

REKLAMA

# Kornik drukarz

04.04.2023 09:11

Czas na zmiany, kolej trzeba budowac ! Po lesie pociąg nie pojedzie , wycięte drzewa można uzupełnić w tym lesie nowymi nasadzeniami. Więc BUDOWAC !

# Alka

04.04.2023 23:50

#Kornik drukarz napisał(a) 04.04.2023 09:11
Czas na zmiany, kolej trzeba budowac ! Po lesie pociąg nie pojedzie , wycięte drzewa można uzupełnić w tym lesie nowymi nasadzeniami. Więc BUDOWAC !

Czas na zmiany.... przy najbliższych wyborach. Czas zmienić pisowskich oszołomów którzy nagle zapałali miłością do kolei, w szale niszczenia są gotowi na wszystko
Szkoda że tej troski nie widać jednak na dziesiątkach kilometrów zaniedbanych linii lokalnych

# Pustak

08.04.2023 15:40

Jak będzie brakować tobie ptaszków, przyjedz szybko do Nasielska a wystawie Elemelka.

# Adam11

15.04.2023 04:05

#Marian napisał(a) 26.03.2023 15:43
Lewctwo ma rozdwojenie jaźni. Eliminują transport prywatny i jednocześnie są przeciwko rozwojowi kolei. To się w końcu zdecydujcie jak ludzie mają podróżować. Rowerami? Jak w Korei Kim Dzong Una?
W punkt :)

# Adam11

15.04.2023 04:15

#Dariusz Nowak napisał(a) 27.03.2023 08:22
W całej Polsce od 1991 roku zlikwidowano prawie 4 tysiące kilometrów linii kolejowej, ponad 400 miast, w tym 6 miast powiatowych jest odcięta od kolei. Rekordzistą jest 85 tysięczne Jastrzębie Zdrój odcięte od kolei, 65 tysięcy mieszkańców Siemianowice Sląskie.
A tu proszę 200 hektarów lasu do wycięcia w Choszczówce, wycięty las na legionowskim Bukowcu, planowany tunel przez całe Legionowo 4 wiadukty i most nad Narwią
A wszystko to, wydane MILIARDY aby pociąg w stronę Gdańska pojechał 7 minut szybciej bo tak wymyśliło państwo z PiS
A pociągi w Legionowie czekają na zwolnienie szlaku ze względu na kolizyjną głowicę rozjazdową
Jakby każdy tak myślał jak ty to nie byloby dróg, lotnisk, kolei. Wedle twojej idei: zburzmy wszystkie budynki, teren zaleśmy i zamieszkajmy w szalasach

# Radzio

16.04.2023 13:35

@Adam 11 tu idealnie sprawdza się pewna maksyma, jaka partia tacy i jej wyznawcy. Wódz wymyślił a bezmyślna gawiedź powtarza jak mantrę
Nowak ma rację, wiele miast w Polsce jest całkowicie od lat odcięta od kolei, nieużywane torowiska albo rozebrano albo zarastają zielskiem
A tu proszę państwo ma gest i znajdzie miliardy na przebudowę linii którą od podstaw modernizowano 10 lat temu, będą rozpieprzać to co wybudowano zaledwie 10 lat temu. I to nie na swoim terenie którego mają pod dostatkiem tylko będą wycinać hektary lasów, wyburzać domy i infrastrukturę w celu poprawy przepustowości, po czym okaże się że nie ma taboru albo kasy na zwiększenie częstotliwości
Pochwal się ile zapłacili ci za tego posta 2,5 złotego czy więcej

# Adam 11

17.04.2023 13:22

#Radzio napisał(a) 16.04.2023 13:35
@Adam 11 tu idealnie sprawdza się pewna maksyma, jaka partia tacy i jej wyznawcy. Wódz wymyślił a bezmyślna gawiedź powtarza jak mantrę
Nowak ma rację, wiele miast w Polsce jest całkowicie od lat odcięta od kolei, nieużywane torowiska albo rozebrano albo zarastają zielskiem
A tu proszę państwo ma gest i znajdzie miliardy na przebudowę linii którą od podstaw modernizowano 10 lat temu, będą rozpieprzać to co wybudowano zaledwie 10 lat temu. I to nie na swoim terenie którego mają pod dostatkiem tylko będą wycinać hektary lasów, wyburzać domy i infrastrukturę w celu poprawy przepustowości, po czym okaże się że nie ma taboru albo kasy na zwiększenie częstotliwości
Pochwal się ile zapłacili ci za tego posta 2,5 złotego czy więcej

Jestem apolityczny i nikt mi nie zapłacił za tego posta. Wyrażam tylko własne zdanie. Jestem zwolennikiem rozbudowy, a nie blokowania inwestycji przez kilka drzewek czy żabek. Często wyjeżdzam za granicę i widzę jak kolei czy drogi są tam rozwinięte, bo nikt nie blokował tam inwestycji i nie rzucał kłód pod nogi jak to ma miejsce u nas.

# Z Płud

21.04.2023 19:48

Kilka drzewek? Ma być zlikwidowane 200 ha lasu (przestrzeń na plątaninę siedmiu torów i betonowych estakad) w samym sercu Lasu Jabłonowskiego, gdzie jest najstarszy drzewostan (70 -100 lat). W sumie to 1/4 lasu. Kilka żabek? Las Jabłonowski jest siedliskiem łosi (w tej chwili jest tu stado 5 łosi), saren, dzików, lisów, zajęcy i innych drobnych ssaków. Kolejowy węzeł (podobny do węzłów autostradowych) w środku lasu będzie barierą nie do przejścia dla ludzi i zwierząt. Do tego dojdzie hałas na cały las z betonowych estakad, po których pociągi mają jeździć na wysokości koron drzew. Las Jabłonowski jest lasem gospodarczym, ale jednocześnie lasem do rekreacji i wypoczynku, o co dba Nadleśnictwo Jabłonna we współpracy z sąsiadującymi z lasem gminami: Warszawa, Legionowo i Jabłonna. Nie wszyscy często podróżują za granicę na wypoczynek. Mieszkańcy Warszawy, Legionowa, Jabłonnej i innych gmin i dzielnic muszą mieć pobliski niezdemolowany las do wypoczynku i rekreacji, w weekendy i na co dzień. Nie może być wykluczenia z kontaktu z przyrodą i naturą szczególnie osób starszych, które nigdzie nie podróżują. Nienaruszony las (jeden z nielicznych, który zachował się przy granicy Warszawy musi pozostać nienaruszony dla przyszłych pokoleń.

# Józio Watróbka

24.04.2023 16:08

Jak słyszę jestem apolityczny i nikt nie zapłacił mi za tego posta a 200 hektrów lasu to kilka drzewek czy żabek to bankowo wiem że mam do czynienia z pisowkim oszołomem
Dlaczego więc od jakiegoś czasu nie słychać o niczym innym jak tylko o przebudowie tej linii. To jest propagandowa ustawka rządzących którzy próbują zbić na tym kapitał polityczny a jedynymi którzy do tej pory zarobili są tylko i jedynie firmy konsultingowe
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy