REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# zjelonek

12.01.2016 14:43

bez sensu , przesiadka dla Jelonek , a dlaczego po prostu nie wydłużyć 122 do Ursusa ?

# kgj

12.01.2016 18:24

122 niech zostanie do pętli Górczewska jak jest, a 220 do pętli Stare Bemowo.

# bemwaw

13.01.2016 01:05

Jako mieszkaniec Bemowa V uważam, że ta propozycja nie jest zła:)

REKLAMA

# mieszkanka os. Groty

13.01.2016 10:15

przepraszam bardzo, ale jako mieszkanka grot bardzo często dojeżdżałam 122 do Kocjana by móc przesiąść się do 149. Jak można skrócić 122 tylko do starego Bemowa!? a na stary Bemowie znowu w kolejny, a przy Kocjana w kolejny! groty i tak mają bardzo słaby dojazd a 122 na odcinku os. Górczewska Stare Bemowo jest bardzo potrzebne! Groty też są częścią Bemowa, ale mieszkańców tego osiedla traktuje się zawsze po macoszemu! oddajcie nam w takim razie 410 do bankowego zamiast tego śmiechu wartego 320 jadącego z pętli przy do 2 bloczkach na nasze osiedle. Ta linia jest całkowicie niefunkcjonalna (już nie mówiąc o godzinach jej działania). A teraz jeszcze 122! protestuję!!!

# 122

13.01.2016 10:37

Podziękuj bemowskim radnym. Oni potrafią bronić swoich wypłat, pardon, diet. Ale nie spraw zwykłych ludzi.

# grotolaz

13.01.2016 13:43

#mieszkanka os. Groty napisał(a) 13.01.2016 10:15
przepraszam bardzo, ale jako mieszkanka grot bardzo często dojeżdżałam 122 do Kocjana by móc przesiąść się do 149. Jak można skrócić 122 tylko do starego Bemowa!? a na stary Bemowie znowu w kolejny, a przy Kocjana w kolejny! groty i tak mają bardzo słaby dojazd a 122 na odcinku os. Górczewska Stare Bemowo jest bardzo potrzebne! Groty też są częścią Bemowa, ale mieszkańców tego osiedla traktuje się zawsze po macoszemu! oddajcie nam w takim razie 410 do bankowego zamiast tego śmiechu wartego 320 jadącego z pętli przy do 2 bloczkach na nasze osiedle. Ta linia jest całkowicie niefunkcjonalna (już nie mówiąc o godzinach jej działania). A teraz jeszcze 122! protestuję!!!

149 powinni jeździć do Centrum , najlepiej jako 549 albo na zmianę ze 109

REKLAMA

# były bemowiak.

14.01.2016 10:42

Witam i pozdrawiam, wszystkich, jako co prawda były mieszkaniec Bemowa, ale wtrącę swoje trzy grosze do tematu. Jeżeli są pieniądze i tabor na 220 i utrzymywanie 320 to dlaczego nie można, połączyć 320 i tworzonego 220 jako 177 na trasie P+R KRAKOWSKA - Ursus - KAROLIN - OS.GÓRCZEWSKA, ale kosztem 112 skrót do STAREGO BEMOWA, a 122 na trasie GROTY - STARE BEMOWO - PO OBECNEJ TRASIE.

# Warszawiak23

14.01.2016 10:57

Tak, wypadałoby wydłużyć trasę 105 i 109 z Pętli "Górczewska" do jeden na Groty, drugi do co najmniej Pętli "Stare Bemowo", gdyż jedno "122" nie załatwia sprawy, a "154" jest zawsze spóźnione. A o "149" nikt nie pamieta, że w ogóle taka linia istnieje.
Mnie się wydaje, że Linia "149" powinna być przekształcona w co najmniej linię ekspresową "449 lub "549" i wydłużyć ją do Centrum Handlowego REDUTA - ulicami: - Lazurowa - NowoLazurowa - Aleja 4 czerwca 1989r. - Aleje Jerozolimskie

# Warszawiak23

14.01.2016 11:03

#były bemowiak My się dogadamy, bo myslimy jednakowo o komunikacji autobusowej w obszarze Bemowo, Jelinki, Ursus, Włochy, Aleje Jerozolimskie. POZDRAWIAM.

REKLAMA

# BrawoBemowoiZTM

14.01.2016 21:40

Bardzo dobra propozycja!
Jak najbardziej jesteśmy za!

# geniek

17.01.2016 12:29

Popieram pozostawienie linii 122 na ulicy Żołnierzy Wyklętych i przystanku Rodła 01, jednak zbierający podpisy wprowadzili mieszkańców w błąd gdyż w petycji napisali iż powodem zabrania autobusu są spaliny i hałas a prawdziwy powód to skrócenie linii autobusowej do pętli Stare Bemowo.Opisany kompromis wprowadza na naszą ulicę jeszcze jeden autobus linii 220 co spowoduje jeszcze większy hałas i więcej spalin.
Trzy autobusy na naszej jakby osiedlowej ulicy to chyba trochę za dużo .Jeżeli chcemy wprowadzić linię 220, to proponuję wycofanie linii 171 , którą według moich obserwacji na odcinku ul.Żołnierzy Wyklętych jeździ bardzo mało pasażerów i skierowanie jej bezpośrednio ul.Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo.To będzie moim zdaniem kompromis.

# Jelonek z Puszczy (Solskiej)

20.01.2016 17:03

Przypały z ZTMu znowu wydumały idiotyczne rozwiązanie. Były Bemowiak nie wcinaj się, skoro tu nie mieszkasz. Zadnego skracania 112 ani 122!!! Zgadzam się z zjelonek aby wydłużyć 122. A może lepiej 112 do Ursusa, hmm? Był przecież taki pomysł na konsultacjach i przypadł ludziom do gustu. Co niedasiee?

REKLAMA

# Jelonek z Puszczy (Solskiej)

20.01.2016 17:05

Przypały z ZTMu znowu wydumały idiotyczne rozwiązanie. Były Bemowiak nie wcinaj się, skoro tu nie mieszkasz. Zadnego skracania 112 ani 122!!! Zgadzam się z zjelonek aby wydłużyć 122. A może lepiej 112 do Ursusa, hmm? Był przecież taki pomysł na konsultacjach i przypadł ludziom do gustu. Co jak zwykle niedasiee?

# pasazer

31.01.2016 00:53

Proponuję 112 wydłużyć do SKM Niedźwiadek , a 122 wycofać z Oś. Górczewska i skierować przez Kocjana na Groty. 105 na dawną trasę Stare Bemowo- Centralny, a wybrane 109 na Groty zamiast 149. 177 bez zmian, a 220 i 320 na śmietnik razem z ztmem.

# też pasażer

01.02.2016 18:13

Co to znaczy ustalono. Bezradni dogadali się z ZTM, a ludzie jak zwykle będą do tyłu. Może bezradni zostawią swoje wypasione fury na parkingach i przesiądą się do zbiorkomu. 189, potrzeba wzmocnić i zrobić 489 z Nowego Bemowa, a nie w jakieś 220 się bawić. 171 zostawcie w spokoju. Popieram 112 do pkp Ursus-Niedźwiadek i 122 na Groty. Na Jelonki trzeba natomiast oddać 506!!! Panie Radny Grodzki, niech Pan woła tego swojego inżyniera od dróg i komunikacji i do roboty Panowie, bo ZTM z bemowskimi bezradnymi tylko szkodzić potrafią! Brak słów, brak słów...

REKLAMA

# waw5

02.02.2016 20:08

Co za idiotyczna polityka ZTM ??? Dlaczego nie wydłużyć po prostu 122 do Ursusa zamiast tworzyć drugą linię, która będzie dublować się ze starą linią na odcinku bemowskim. O co chodzi ???

# palma

03.02.2016 07:57

Pewnie chodzi o to, żeby naprodukować pierdyliard bezsensownych linii, a później wdrożyć "argumentowaną" brakiem kasy serię ostrych cięć po kluczowych liniach typu 109, 112, 171, 190, 523. W ten sposób rozwalono przecież 506 i 507, a niedawno były zakusy na 112-tkę. Pomysł ZTM jest kompletnie idiotyczny. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest wydłużenie 122 do Ursusa, a najlepszym pomysł wydłużenia 112. I oczywiście jak zostało napisane: do PkP Niedźwiadek, a nie do P+R Krakowska na którym parkują ludzie jadący do Śródmieścia, a nie na Bemowo.

# Czytelnik

04.02.2016 11:42

Widzę że fanklub Pana specjalisty Banacha i jego konceptu 112 do Ursusa stale się powiększa. No i dobrze. Pamiętam faceta z konsultacji dotyczących linii 112 i jego wykład po którym całemu ZTM-owi kopary opadły a publika co chwila przerywała wypowiedź gromkimi brawami. Osobiście również jestem za tamtymi rozwiązaniami, w tym 122 na Groty, 112 do Ursusa , 105 na Stare Bemowo. Propozycja ZTM to jawna kpina z mieszkańców naszej dzielnicy.

# też pasażer

04.02.2016 16:31

Przecież to jest chore żeby kilku bezradnych co to w życiu tramwaju od środka nie widzieli wraz urzędasem z ZTM ponad głowami mieszkańców Bemowa i Jelonek, decydowali o dalszym rozp......... komunikacji w naszej dzielnicy. Grodzki z Banachem ruszajcie do boju, bo jak tak dalej pójdzie, to będziemy musieli stare składaki marki Wigry wyciągać ze swoich piwnic...

# bikini

09.02.2016 10:28

#Czytelnik napisał(a) 04.02.2016 11:42
Propozycja ZTM to jawna kpina z mieszkańców naszej dzielnicy.
ZTM kpi od lat. Słoiki po prostu.

# emerytka

10.02.2016 12:30

Pamiętam wystąpienie tego Pana na konsultacjach dotyczących tramwaju 8 i autobusu 112. Dziwię się władzom dzielnicy, Radnym i Panom z ZTM, że pomimo jednogłośnego poparcia dla rozwiązań przedstawionych przez Pana eksperta, postąpiono inaczej i wbrew oczekiwaniom mieszkańców. Dobrze że chociaż 112 udało się wywalczyć, ale nadal brakuje bezpośredniego połączenia z ulicy Człuchowskiej do Śródmieścia. Czekamy na powrót autobusu 506. Na koniec moja uwaga do autora artykułu. Może pisząc o komunikacji na Bemowie i Jelonkach, zrezygnuje Pan w końcu z tendencyjnego przedstawiania rzeczywistości w sposób wygodny dla ZTM i popełni tekst w obronie interesu mieszkańców dzielnicy.

# Bemowiak

13.02.2016 19:12

Bełkot ZTMuchów urąga logice i choćby z tego powodu powinien być spuszczony do klopa, a nie poddawany konsultacjom. Oto przykład: skoro linia 220 jest odpowiedzią na zgłaszaną przez mieszkańców potrzebę połączenia całego odcinka ulicy Lazurowej, to po jaką cholerę skracaliście 105 ? Przecież ludzie protestowali przeciwko wycofaniu 105 z WATu m.in. z powodu zerwania połączenia w ciągu Kaliskiego-Lazurowa! Kolejny przykład: skoro to nawet lepiej że 220 pokręci się po Bemowie V, to po jasnego groma proponowaliście trasę prosto przez Powstańców (chcieliście gorszego rozwiązania?) ?
Pitolenie ZTMu to klasyczne dorabianie filozofii do walenia w mordę. A Bemowo znów zarobi w twarz jeśli chodzi o komunikację. Połączenie Nowego Bemowa z Włochami i Ursusem zdecydowanie lepiej zrealizowałaby linia 112 kursująca co 10 min. niż jakaś lokalna efemeryda 220. Skrócenie 122 faktycznie skazuje Osiedle Groty na dwie przesiadki -przy relatywnie krótkiej podróży w stronę Bielan. Czy pasażerowie dostosują się do idiotycznych wizji ZTMu? Czy może kolejna przesiadka będzie punktem oporu w wyborze transportu zbiorowego i Groty przesiądą się do samochodów?
Przykre w tej całej zabawie jest podejście bemowskich radnych, którzy znając potrzeby mieszkańców dzielnicy, zgodzili się przyjąć nieco inaczej przypudrowane, ale wciąż tak samo absurdalne rozwiązanie ZTM, zakładające dalsze komplikowanie życia pasażerom. Oczywiście podpisuję się pod koncepcją 112 do Ursusa i 122 na Groty. Tylko czy przedstawicieli lokalnego suwerenu zdanie i dobro ich wyborców interesuje???

# gordon

14.02.2016 11:41

Z komentarzy pod tym i innymi artykułami wychodzi, że najwięcej interesów pogodziłaby linia 589 z Nowego Bemowa do Metra Wilanowska przez Radiową, Lazurową, Nowolazurową, Kleszczową itd. Taka Białołęka dostaje wygodne linie przyspieszone i ekspresowe, a Bemowo tylko ochłapy w stylu 220. Wychodzi na to, że Nowolazurowa została zbudowana za grubą kasę po to, by promować tylko transport indywidualny, co jest sprzeczne z polityką transportową miasta.
A red. Gadomski, który tak niedawno żalił się nad kiepską komunikacją Zielonej Białołęki w porównaniu z Jelonkami, może zechciałby obiektywnie porównać politykę ZTM względem tych obszarów. ZB ma E-7 do najbliższej stacji metra (kursy rano 5:38-9:08, z powrotem 14:59-19:39) - Jelonki mają E-5 (okrojone godziny do 6:14-8:34 i 15:19-18:39). ZB dostała dodatkowo 527 do metra M1 za Wisłą - Jelonki okradziono z 506 i wymuszono bezsensowne przesiadki przy rondzie Daszyńskiego. To jawny absurd, że połączenie z centrum prostą trasą po lewej stronie Wisły jest gorsze, niż dla mieszkańców prawobrzeżnych dzielnic. Jakby tego było mało, niedawno ZB dostała ekspresową E-9 do kolejnej stacji M1, kursującą Trasą Toruńską. Dla Jelonek ani Bemowa takiej linii otworzyć się nie da, bo opłaty Viatoll rzekomo zjadłyby budżet ZTM...

# Głos z Jelonek

14.02.2016 21:31

Zwykłym nadużyciem jest pisanie o dogadaniu się stron, przy toczącym się od lat konflikcie wynikającym z lekceważenia przez ZTM potrzeb transportowych Bemowa i Jelonek. W tym konkretnym przypadku presja mieszkańców kilku ulic Nowego Bemowa była tak silna, że udało się pozostawić autobus 122 na ulicach Piastów Śląskich, Wrocławskiej i Radiowej. Ale wygrana i to tylko częściowo bitwa, nie oznacza wygranej wojny. Wciąż brakuje wizji dla całej dzielnicy. Taka wizja rzeczywiście została przedstawiona na wcześniejszych konsultacjach i spotkała się z entuzjastycznym (to właściwe słowo) przyjęciem. Skoro tak, to dlaczego nie jest wprowadzana? Jak pamiętam, jej autor podkreślał, że jego rozwiązanie jest tańsze od koncepcji ZTM. No więc jeśli może być i lepiej i taniej, to co stoi na przeszkodzie? Animozje dużego i małego Ratusza? Polityka ZTM? Polityka Hanny Gronkiewicz? Może najwyższy czas podziękować im wszystkim w przyspieszonych wyborach? Linia 589 tak, ale nie do końca. 189 pęka w szwach w dni powszednie i tylko w określonych godzinach. Sądzę, że lepszym wyjściem byłoby 489 i przynajmniej do Hali Wola przez Powstańców Śląskich. Po wyrzuceniu 189 na Lazurową, Górce oraz "brązowa" i "niebieska" część Osiedla Górczewska jest bez autobusu na Włochy i Służewiec. Myślę, że potrzeba wspólnego głosu w tej sprawie, bo w innym wypadku zostaniemy z niczym. Ponieważ w dyskusji padło już nazwisko Pana Radnego Grodzkiego który w przeciwieństwie do establishmentu bemowskiego ratusza opowiedział się jasno za przedstawioną alternatywną koncepcją komunikacyjną dla Bemowa, może warto swoje uwagi kierować właśnie do Niego. Zakładam, że skoro projekt wciąż nie został zrealizowany, to Panowie Radny i Autor mają ze sobą jakiś kontakt i pomysł szybkiej linii z Nowego Bemowa na Służewiec uda się jakoś wkleić w przedstawioną koncepcję.

# darq

15.02.2016 11:40

Chyba nowa linia na Powstańców Śląskich jest nie do przepchnięcia przy obecnym ZTM. Jeśli coś puszczą, to Lazurową, ale zdecydowanie powinna tam być linia przyspieszona. 189 potrzebuje odciążenia, a 220 co 15 minut w szczycie go nie zapewni. Wydaje mi się, że poza szczytem 189 też jest przyzwoicie wypełnione, choć mogę się mylić.

# Bemowiak

15.02.2016 13:24

Przejdzie czy nie przejdzie to w tej sytuacji pitolenie. Przy rozumowaniu ZTMuchow wszystko jest do uwalenia, ale przynajmniej Ty nie ulegaj ich chorej logice. Linia bisujaca 189 jest potrzebna na Nowym Bemowie i Gorcach.
Dla Starego Bemowa potrzebne jest bardziej 105 do miasta i 122 na Groty, a Lazurowa ma 189. Pospieszny na odcinku Bemowo-Jelonki powinien raczej poleciec' po trasie 112. I zdecydowanie 489. W niedziele nikt do mordoru nie jezdzi.

# Pasażerka

15.02.2016 15:31

Kilka razy w tygodniu jeżdżę z Jelonek na Kartezjusza i potwierdzam dotkliwy brak połączenia obu osiedli. Dawniej kursowało bezpośrednio 149. Później można było jeszcze skorzystać z autobusu 105. Teraz nie ma żadnego sensownego połączenia. Stare Bemowo również nie może pogodzić się ze stratą linii 105 z uwagi na brak możliwości dojazdu na Wolę i do Śródmieścia. Autobus na Służewiec nie jest pierwszą potrzebą Starego Bemowa i Boernerowa. Linia 220 również. Oczekujemy rozkładu jazdy przedstawionego na konsultacjach przez Pana eksperta.

# darq

17.02.2016 13:27

@Bemowiak
Spokojnie, chyba nie ma co drzeć kotów, czy miałoby to być 489 czy 589. Sam kiedyś pisałem o 489, ale rozumiem też głosy za 5. Jeśli myślisz, że 189 to linia tylko do Mordoru, to przejedź się poza szczytem - zobaczysz duże wypełnienie i duże wymiany, choćby przy Hynka. Parę razy tak jechałem (też w sobotę) i sam się dziwiłem. Z trasą możesz mieć rację, ale tu nie chodzi o uleganie ich logice, tylko o propozycję czegoś, co będzie niezaprzeczalnie lepsze od 220 (w funkcji odciążenia 189) i jednocześnie nie da się zbyć ulubionym argumentem, że dubluje tramwaj. Nowy autobus na odcinku Radiowa-Człuchowska jest nierealny, Radiowa-Górczewska już bardziej.

# Bemowiak

19.02.2016 07:37

No to przez Górczewską go. Zawsze Górce z Czumami obskoczy. Chociaż skoro i tak obracamy się w swerze fikcji, to stawiałbym jednak na możliwie najlepsze rozwiązanie -czyli przez Człuchowską. Ale zgoda, od 220 każde rozwiązanie jest o niebo lepsze.
Oczywiście że nie wszystkie drogi prowadzą do mordoru i po to jest 189 co 10 minut. Obawiam się że przez 589 ZTMuchy potną częstotliwość 189, a później może i samą trasę, tworząc kolejne "220" powiedzmy z Sadyby do Wilanowskiej albo na Okęcie.
Po mojemu 489 to powinna być typowa mordorowa ekspresówka lecąca nową trasą od Jelonek do Okęcia z góra jednym przystankiem, a później 17 Stycznia i przez Żwirki lub nowym wiaduktem przez mordor na Wilanowską. To powinno zaiwaniać, żeby mimo jazdy dookoła było szybsze o dobry kwadrans niż 189.
Najważniejsze jednak, żeby teraz zamiast ZTMuchowego 220, udało się popchnąć propozycję 112 przez Nowolazurową i Traktorzystów do "Niedźwiedzia" i oczywiście 122 zostawić na miejscu. Ba, gdyby jeszcze "dwójki" po myśli pana specjalisty inżyniera i mieszkańców pojechały na Groty, a "piątki" od Koła przez Fort Bema na Nowe Bemowo, to byśmy byli (Nowe Bemowo) komunikacyjnie ustawieni jak należy.

# Chochoł

04.11.2016 12:25

Tu są szczegóły odnośnie mitycznego 220. Natomiast na sąsiednich Bielanach nie ma konsultacji społecznych w związku z budową II linii metra. Zapowiedziane zmiany mają objąć 112, 121, 167, 184, 197 i N43, czyli 6 linii autobusowych według magicznej makietki ZTM łączących obie dzielnice. 167 zostaje skrócone do Znanej na Woli z E-2 do Płockiej, a na dokładkę mocno zredukowany 184 wtryniono na Wrocławską wbrew opiniom mieszkańców. 112 w formie kikuta tylko na Bielanach do Conrada i wypatroszone, przelotowe 121 przez Powstańców Śląskich do przystanku Piastów Śląskich i pętle Nowe Bemowo. Plan ratunkowy wspomnianego Pana Inżyniera zawiera istotny punkt 520 na Nowe Bemowo, wobec powyższego ten autobus powinien również trafić w miejsce 167 na Chomiczówkę. W ubiegłym roku ZTM chciał przedłużyć 201 do pętli Chomiczówka, a teraz jakiś geniusz Karpat zamierza 121 podmienić za 112, 167 i N43. ZTM to chyba sprawdza, jak daleko może się wobec nas posunąć, gdy cierpliwość mieszkańców jest już na wyczerpaniu. Nieustający Dzień Pieszego Pasażera wchodzi w życie od Święta Niepodległości, czyli od najbliższego długiego weekendu. Jedyną rzeczą, która może nas wszystkich jeszcze uratować przed tą hekatombą komunikacyjną jest plan ratunkowy Pana Inżyniera.

# vigo

23.11.2016 21:45

# Yaro

11.12.2018 22:00

Np i tradycji stało się zadość. Linia 220 jeździ od nie dawna a już nawala. Dziś tj 11 grudnia 2018 roku autobus półprostą nie przyjechał. Czekałem na przystanku czluchowska w stronę Okęcia do Tadeusz aż starczyło cierpliwości. Półprostą nie przyjechał. W drodze powrotnej a było to na przystanku rebusowa w stronę bemowa ponownie nie przyjechał przy czym chce dodać, ze w tym kierunku przystanekjest 3 lub czwarty w kolejności. Czekałem znów do granicy przyzwoitej cierpliwości i.... i nie przyjechał. Godzina 20 ta wiec korków brak. Brak kontroli powoduje, ze kierowcy robią co chcą bo widza, ze mogą sobie na to pozwolić Odtrąbienie sukcesu i puszczenie samopas. Niestety nie mogę się oprzeć wrażeniu, ze w kraju nie ma logistyków ani ludzi do planowania na poziomie. Linia 220 jak i wiele innych linii planowanych jest bez głowy. Nie jestem wstanie zrozumieć dlaczego autobus jedzie nowolazurowa a potem nagle skręca w osiedle by potem i tak wrócić na kontynuacje tej trasy. Linie powinny iść jak najbardziej po prostej północ południe i wschód i zachód a dziury pomiędzy taka siatka krótkie linie jeżdżące w kółko pokrywając się jedynie na konkretnych przystankach. Wszystkim się nie dogodzi ale niech to ma ręce i nogi. Polecam przyjrzeć się linii 177 to jest już zgroza. Następny sukces który będzie odtrąbiono to 2ga linia metra. Np to jest majstersztyk . Analizując przebieg linii można powiedzieć ze uważnie panie i panowie śledzili ruchy glizdy albo węża, zupełnie nie logicznie. Jeszcze raz powtórzę planowanie wg siatki i linie palczasta, tak tylko będzie to spełniało swoją role. Żeby nie było nie mieszkam w W wie ale już po za nia
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA