# obserwatorwww 20.06.2016 19:17 |
|
ZDECYDOWANIE NIE POPIERAM, ODDANIE GŁOSU NA TAKI PROJEKT ZA PÓŁ MILIONA ZGŁOSZONY JESZCZE PRZEZ PANA RADNEGO TYBURCA TO JAKAŚ KPINA, NIECH RADNY SFINANSUJE TO Z BUDŻETU DZIELNICY!
|
# MartazZielonej 20.06.2016 19:19 |
|
#obserwatorwww napisał(a) 20.06.2016 19:17 ZDECYDOWANIE NIE POPIERAM, ODDANIE GŁOSU NA TAKI PROJEKT ZA PÓŁ MILIONA ZGŁOSZONY JESZCZE PRZEZ PANA RADNEGO TYBURCA TO JAKAŚ KPINA, NIECH RADNY SFINANSUJE TO Z BUDŻETU DZIELNICY! Masz rację oddawanie głosów na taki projekt odbiera szanse innym mieszkańcom co zgłosili projekty. :( |
# prawda 20.06.2016 19:21 |
|
W zeszłym roku też był ten projekt i przegrał w tym roku też przegra.
|
# kolo 20.06.2016 19:21 |
|
#prawda napisał(a) 20.06.2016 19:21 W zeszłym roku też był ten projekt i przegrał w tym roku też przegra. Jak głosowałem omijałem takie projekty, jest za drogi. |
# wyborca 20.06.2016 19:23 |
|
Ale kłamstwa PO - "Koszt projektu to 500 tys. zł. Z uwagi na wielkie zainteresowanie, jakim niewątpliwie balon będzie się cieszy", to dlaczego ten projekt przegrał w zeszłym roku?????
|
# fan pilki noznej 20.06.2016 21:05 |
|
Na Białołęce są już dwa balony. Jeden na Fleminga ma Escola (ale tej nie nawidzi Pan Tyburc) a drugi na Plochocinskiej na granicy Warszawy i Stanislawowa.
|
# drugastrona 20.06.2016 22:41 |
|
Nie zagłosowałem. Za drogo. Przez to przepadłoby wiele mniejszych, a bardzo potrzebnych projektów.
|
# budżet 21.06.2016 09:36 |
|
Dziwi mnie ta dyskusja - nie ma ani jednego merytorycznego komentarza, a tylko takie, że skoro to Tyburc to wiadomo, że nie można. Albo że drogi.
Mam też inne spostrzeżenie - to prawda, że wśród tegorocznych projektów są też mniej kosztowne i potrzebne, ale sporo to albo pseudokursy albo takie, jak stworzenie pracowni multimedialnej w szkole pod pretekstem, że będzie ogólnodostępna (bo taki jest warunek budżetu part.). Albo parking park and ride - czy ma on analizę miejskiego inżyniera ruchu i czy okoliczne drogi są gotowe na taką inwestycję? Znów popełniono błędy przy weryfikacji listy projektów. |
# drogo i drożej 21.06.2016 09:44 |
|
Projekt bardzo drogi. Całkowity brak uzasadnienia kosztów. inne projekty mają rozpisane dokładnie co ile kosztuje. Tu tylko
SZACOWANY CAŁKOWITY KOSZT PROJEKTU: 500000,00 ZŁ W TYM M.IN. PROJEKT ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANY Z UZGODNIENIAMI, KONSTRUKCJA HALI WRAZ Z MONTAŻEM I PIECEM NADMUCHOWYM, ZADASZENIE NAD PIECEM NADMUCHOWYM, POZOSTAŁE ROBOTY. Czyżby pan radny wzorem kolegów z PO chciał uszczknąć troche z budżetu na projekt?? |
# budżet 21.06.2016 10:36 |
|
#drogo i drożej - insynuacje typu "czyżby pan radny chciał coś uszczknąć..." sprowadzają poziom dyskusji do dna. Ręce opadają. Przecież każda inwestycja jest rozliczona fakturami, dokumentami wyłaniającymi wykonawców. I dopiero po wykonaniu - jeśli ktoś będzie miał wątpliwości - może wnioskować o weryfikację. To wszystko jest jawne.
Poza tym - i tu się zgodzę - powinna być jednolita linia przy opisywaniu projektów. Dotyczy to również nazw - jedne są konkretne, a drugie wcale. Dzielnica tu zawaliła. |
# koh 21.06.2016 11:25 |
|
#budżet napisał(a) 21.06.2016 10:36 ta, jawne :)#drogo i drożej - insynuacje typu "czyżby pan radny chciał coś uszczknąć..." sprowadzają poziom dyskusji do dna. Ręce opadają. Przecież każda inwestycja jest rozliczona fakturami, dokumentami wyłaniającymi wykonawców. I dopiero po wykonaniu - jeśli ktoś będzie miał wątpliwości - może wnioskować o weryfikację. To wszystko jest jawne. |
# budżet 21.06.2016 11:30 |
|
Tak, jawne w ramach dostępu do informacji publicznej. Trzeba tylko o to zawnioskować.
|
# Paweł Tyburc 22.06.2016 09:56 |
|
Czytając poprzednie wpisy, pomijając ich niski poziom merytoryczny i hejterski charakter, muszę napisać kilka słów tytułem wyjaśnienia.
1.Kwestia sfinansowania z budżetu dzielnicy-wszystkie projekty BP finansowane są właśnie z projektu dzielnicy.Te 3 miliony nie są dodatkowymi środkami. Głosuje się nad priorytetami inwestycyjnymi w ramach budżetu dzielnicy. 2.Zgłosić projekt może każdy mieszkaniec, także radny czy burmistrz.Nie widzę tu żadnego "konfliktu interesów". Wybór projektów do realizacji będzie dokonany tylko i wyłącznie przez mieszkańców w głosowaniu. 3.W dzielnicy jest owszem jeden balon będący własnością klubu Escola Varsovia. Notabene nieprawdą jest jakobym nienawidził tego klubu. Wręcz przeciwnie jestem fanem i kibicem FC Barcelona. Jako prywatna własność klubu balon nie jest dostępny dla innych klubów, ewentualnie za stosowną opłatą i nic w tym dziwnego nie ma. Balon na Płochocińskiej to również prywatna własność i służy do gry w tenisa. Ideą mojego projektu jest zakup Balonu na własność Białołeckiego Ośrodka Sportu, który będzie nim zarządzał zgodnie ze swoją misją, czyli udostępniał po preferencyjnych cenach klubom i stowarzyszeniom sportowym z dzielnicy, szkołom, przedszkolom.A w weekendy bezpłatnie wszystkim mieszkańcom dzielnicy. 4.W pierwotnej wersji projektu, także zeszłorocznej,wyszczególniłem koszty związane z projektem.Ostateczny kształt po weryfikacji jest taki jaki widać.Nie mam na to wpływu. 5.Nie rozumiem zupełnie co to znaczy uszczknąć z budżetu na projekt. Każda inwestycja z BP jest przejrzysta dla wszystkich. Jako przewodniczący komisji rewizyjnej chętnie zgłoszę propozycję szczegółowej kontroli realizacji tego projektu jeżeli zostanie wybrany. Wszystko jest transparentne i jawne. 6.Przykre jest że niektórzy nie rozumieją albo nie chcą zrozumieć prospołecznego charakteru tego projektu. Prawie 2 tys dzieci trenuje w białołęckich klubach, nie licząc szkół. Umożliwienie im treningu całorocznego na suchej murawie wpłynie korzystnie na ich zdrowie, formę sportową i fizyczną. Treningi na twardych parkietach w salach gimnastycznych nie są korzystne ani dla zdrowia ani dla podnoszenia umiejętności czysto piłkarskich. Pozdrawiam i zachęcam do głosowania na Projekt 15, Obszar 1 |
# gość 22.06.2016 10:25 |
|
Panie Pawle, tak z ciekawości - w ostatniej kadencji (od końca 2014 r.) ile posiedzeń komisji się odbyło? Wg BIP 6, bo dwa posiedzenia zostały odwołane. Warto zauważyć, że pierwsze posiedzenie w tym roku odbyło się 31 maja 2016 r. - awaria BIP - protokół niedostępny. Na którym posiedzeniu opiniowano sprawozdanie z wykonania budżetu za 2015 r?
#Paweł Tyburc napisał(a) 22.06.2016 09:56 (...) Jako przewodniczący komisji rewizyjnej chętnie zgłoszę propozycję szczegółowej kontroli realizacji tego projektu jeżeli zostanie wybrany. Wszystko jest transparentne i jawne. (...) Przy tak "transparentnych" działaniach, proszę się nie dziwić, że mieszkańcy mają wątpliwości. |
# frozik 22.06.2016 10:48 |
|
#Paweł Tyburc napisał(a) 22.06.2016 09:56 Panie Pawle, proszę wobec tego nie ceregieląc się w oficjalne prośby o dostęp do informacji publicznej podanie informacji, jaki był sumaryczny koszt wszystkich imprez organizowanych przez Stowarzyszenie Moja Białołęka? Mówię o rachunkach wystawionych przez Stowarzyszenie dzielnicy. Oczywiście mogę zadać takie pytanie urzędnikom i czekać na odpowiedź i następnie ją tu opublikować (jeśli ją otrzymam). Ale skoro wszystko jest jawne i transparentne, może zechciałby Pan podzielić się z podatnikami tą informacją? Niech będzie z podziałem na każdy rok od momentu, kiedy Stowarzyszenie zaczęło wystawiać rachunki dzielnicy.Wszystko jest transparentne i jawne. Panie Pawle, skoro wszystko jest jawne i nikt ne ma nic do ukrycia, to myślę, że nei sprawi to Panu najmniejszego problemu. Pozdrawiam |
# Pawe%u0142 Tyburc 22.06.2016 11:12 |
|
Z przykrością stwierdzam, że zarówno Gosć, jak i Frozik nie są zainteresowani merytoryczną rozmową o projekcie w Budżecie Partycypacyjnym, a bardzo interesuje ich polityka.
Ale niech będzie, odpowiem. W tym roku odbyły się 2 posiedzenia komisji rewizyjnej, 31.05 i 13.06. To drugie posiedzenie zostało przerwane z powodu braku kworum. Nie było radnych opozycji, którzy najbardziej krytykowali że za rzadko zbiera się komisja. Jeden radny z opozycji co prawda się pojawił, ale w połowie wyszedł co uniemożliwiło dalsze prowadzenie komisji.Widać teraz że uczestnictwo w komisji co 2 tygodnie jest dla tych radnych zbyt częste.Przykre że za słowami nie idą czyny. Co do kosztów imprez Stowarzyszenia Moja Białołęka - nie mam takiej wiedzy. Nie jestem członkiem tego stowarzyszenia i nikt wg mojej wiedzy nie podnosił tego tematu. Jeśli ktoś jest zainteresowany powinien złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej zgodnie z przepisami. I do tego zachęcam. |
# frozik 22.06.2016 11:17 |
|
sądziłem, że jako osoba będąca u źródła zechce Pan wyjść na przeciw oczekiwaniom wyborców i po prostu poprosi panią Basię czy Ewę z ratusza i w ciągu 30 min dostanie takie zestawienie. Tak, tak to działa. Jak widać radny jest aktywny i zaangażowany, gdy można wypromować siebie i swoje nazwisko, ale gdy pojawia się niewygodne pytanie, zawsze robi unik i odsyła do formalnych ścieżek. Szkoda.
|
# gość 22.06.2016 11:23 |
|
Panie Pawle to nie polityka, tylko zwykła ocena sytuacji. Nie mam wiedzy kto się pojawia na posiedzeniu, na BIPie nie ma opisu - posiedzenie odwołane z powodu braku quorum (tak jak to jest przy sesjach). Nie ma też informacji czemu posiedzenia są tak rzadko. Mieszkańcy czerpią wiedzę z BIPu, a ten jest jaki jest. Awaria, która trwa już tygodniami nie ułatwia. Mogą też czerpać wiedze z fb, ale tam to już jest jak to Pan nazwał polityka, która akurat mało mnie interesuje.
Interesuje mnie gospodarne zarzadzanie budżetem dzielnicy i działania poprawiające jakość życia na Białołęce. Tyle i aż tyle. Jeśli Pana projekt uzyska poparcie, oznacza to, że mieszkańcom jest on potrzebny, więc zostanie zrealizowany. Proste. Powodzenia. P.S. może Pan zainterweniować w sprawie prawidłowego funkcjonowania BIPu? |
LINKI SPONSOROWANE