# wyborca 06.05.2015 20:05 |
|
O potrzebie skierowania autobusu na Myśliborską pisał wielokrotnie radny Tumasz. On tez przeprowadził badanie społeczne wśród mieszkańców, a później przesłał mieszkańcom wyniki, mimo że to nie był i nie jest jego okręg wyborczy. Wynikało z niego, że połowa osób chce autobusu, a połowa nie.
|
# dd666 06.05.2015 20:45 |
|
Jak dla mnie kościół to powód z d.... jako powód puszczenia tam autobusu. Jak kościelni chca niech za kasę z datków wynajmą autobusy do sekciarskiej świątyni a też taxówki
Jak jade na imprezę masowa podobna do tej kościelnej czyli na browarek tez czasem nie mam autobusu pod nosem a nie jestem wstanie :D dzwonie po taxi . Kościółek i imprezy masowe podlegają prawu i powinny byc zabezpieczone właściwie ?? Jesli powód puszczenia autobusów byłby dla normalnych osob mieszkających tam w okolicy to nie ma problemu autobus jest jak najbardziej potrzeby. Z Naszych podatków do zachcianek sekty nie dokładamy. KONIEC Z DOBROCIĄ |
# gość 06.05.2015 21:30 |
|
dd666 czas zmienić leki na silniejsze. To co bierzesz już nie działa ;)
|
# qqaw 06.05.2015 21:40 |
|
Ufffff, dzięki Bogu "NIE" dla autobusu na ul. Myśliborskiej!!!
|
# drugastrona 07.05.2015 01:19 |
|
Jak to nie ma dojazdu do kościoła z Porajów? 101 do bazarku, stamtąd 516. Codziennie rano na Myśliborskiej jest niemożebny korek. Autobus stałby w tym samym korku i nikt nie chciałby nim jeździć. A puszczać tylko w niedzielę? Śmiech na sali. Poza tym - skąd dokąd miałby jechać?
A z innej beczki: w moim rodzinnym mieście (jestem płacącym w Warszawie podatki słoikiem) mieszkańcy mojego dawnego osiedla też mają kilkaset metrów - ponad kilometr do kościoła. Nie jeździ żaden autobus i staruszkowie karnie idą na piechotę. Mieszkańcy wsi, w której mieszkali moi śp dziadkowie, musieli (muszą) drałować na piechotę KILKA kilometrów. Ale jaśnie państwo z Tarchomina muszą mieć autobus. Paranoja. |
# hehe 07.05.2015 08:52 |
|
NIe i jeszcze raz NIE dla autobusu na Myśliborskiej. Mieszkam na Myśliborskiej i naprawde nie ma kłopotu z dojściem tych kilku metrów do Swiatowida lub Ćmielowskiej. Tumasz niech judzi na Nowodworach skad go wybrali.
|
basik 07.05.2015 09:45 |
|
Cóż za wydumany powód - trzeba dojść do kościoła. NIE dla autobusu na Myśliborskiej!
|
# Raf B. 07.05.2015 13:19 |
|
I jak zawsze - pasażerowie komunikacji vs. kierowcy samochodów.
Tymczasem mimo, że jestem "kierowcą" (w znaczeniu: często poruszam się w tej okolicy samochodem, zdarza mi się także stać tam w korku), uważam że autobus kursujący ulicą Myśliborską jest bardzo dobrym pomysłem. Zapraszam do zerknięcia na mapę Tarchomina. Ulica Myśliborska idealnie wpisała by się w sieć transportową. Po obu jej stronach istnieją lub budują się bloki mieszkalne i punkty usługowe. Taka zabudowa to właściwe miejsce na komunikację zbiorową! Ruch indywidualny, obecnie zbyt duży jak na tę ulicę, jest tam m.in. dlatego że brakuje innego sposobu wyjazdu z tej okolicy. Ruch tranzytowy natomiast powinien być kierowany na, poszerzaną przecież właśnie w tym celu, ulicę Światowida. Problem miejsc parkingowych oczywiście występuje, ale - co pokazały objazdy przy przebudowie Światowida - da się wyznaczyć kilka przystanków i świat się z tego powodu nie wali. Poza tym, gdyby tylko było taka wola, zawsze można wybudować parking wielopoziomowy i na tym samym obszarze zmieścić więcej parkujących samochodów. |
# drugastrona 07.05.2015 17:46 |
|
Raf B.: po pierwsze, z Myśliborskiej jest bardzo blisko do tramwaju na Światowida. Po drugie, jaki proponujesz przebieg nowej linii? Konkretnie - z której pętli na którą pętlę? Po trzecie, gdzie chciałbyś wybudować parking wielopoziomowy dla Myśliborskiej?
|
# Raf B. 08.05.2015 14:56 |
|
Czy z Myśliborskiej jest blisko to zależy gdzie miarkę przyłożyć.
Jeśli mowa o osiedlu przy Erazma z Zakroczymia czy blokach między Lidlem a kościołem to fakt, ale jeśli chodzi o bloki przy Kamińskiego to już nie jest takie oczywiste. A bloki przy Ćmielowskiej między Mysliborską a Ceramiczną (czy nawet Milenijną)? Też mają kawałek do tramwaju. No i przy samej Myśliborskiej też coś nowego się chyba buduje (między Kamińskiego a Mehoffera). A jeszcze dalej, na Strumykowej będącej przedłużeniem Myśliborskiej, są Tulipany i to coś obok gdzie jest Medicover. I jest też w tym rejonie sporo wolnego miejsca, pewnie pod przyszłą zabudowę mieszkaniową lub usługową. To wszystko stanowi wystarczający potencjał dla przynajmniej jednej linii autobusowej na Myśliborskiej, nawet jeśli pominąć punkty użyteczności publicznej jak wspomniany kościół czy poczta. Przebieg trasy to temat do dyskusji. Bez danych trudno tu coś argumentować. Wedle mojego przeczucia, bo tylko na tym mogę teraz bazować, na pewno przydało by się coś na odcinku od Mehoffera do Ćmielowskiej. Za Mehoffera pewnie też, ale dalej to już do dyskusji czy cały czas Strumykową aż do Ordonówny (dużo punktów użyteczności publicznej - szkoły, przedszkola, kolejny kościół) czy jednak wracając przez Stefanika na Światowida. Pętla to Nowodwory, bo też nic innego w tym rejonie nie występuje. Ale też do dyskusji bo może gdzieś dalej jeśli linia miałaby być lokalna (np. tam gdzie 211 jeździ). W drugą zaś stronę też jest kilka opcji. Powrót Ćmielowska na Światowida byłby bezcelowy, ale może w drugą stronę i dalej np. w Ceramiczną aby obsłużyć tamte bloki? A jeśli Ceramiczna się nie nada (wąsko tam trochę) to może na Milenijną? Tylko że Milenijna jest słaba, bo zabudowa wielorodzinna jest tylko po jednej stronie, a po drugiej jest las i działki. Trzeci wariant to oczywiście dalej Myśliborską do Światowida. Tu znów temat otwarty - jeśli linia do Metra, to prosto na most i wiadomo co dalej. Ale może zamiast pchać kolejny autobus w to samo miejsce warto skręcić w lewo w Światowida i posłać linię na Żerań (lub dalej jeśli miałaby być czymś więcej niż tylko linią lokalną)? A gdzie parking? Cóż, skoro są miejsca na ziemne i to całkiem sporo (np. parkingi przy Erazma z Zakroczymia) to może warto dorobić do nich drugi poziom i wykorzystać przestrzeń efektywniej? A może da się coś wykopać i zrobić podziemne parkingi? Oczywiście koszty, własność działki, opłaty... dużo wątpliwości i rozważań. Ale nie jest też tak że "nie da się i bo kierowcy protestują" i koniec dyskusji. |
# rencista 08.05.2015 17:02 |
|
dla zdrowia seniorów -spacer się przyda a tak siedzą całymi tygodniami przed TV i oglądają" M jak zdrada"
|
# Janosik 08.05.2015 23:36 |
|
Kiedyś przed okupacją Moskala (PRL) tworzono centrum wokół domu bożego. Obecnie nawet pozwolenie na parasolki przy cukierni obok kościoła jest problemem dla najjaśniejszego burmistrza Jaworskiego. Wyrzuceni ludzie z bloku ul. Kowalczyka nawet nie mogą zamieszkać w opuszczonych przez Moskala blokach na Ochocie. Troskę burmistrza o dobro ludzi widać i czuć.
|
# drugastrona 09.05.2015 14:57 |
|
Raf B. oczywiście, że nie jest tak, że nie da się, bo kierowcy protestują. Przede wszystkim - nie ma potrzeby. Piszesz o blokach przy Kamińskiego i tych koło Ceramicznej - tam jest 516 na Żerań. Po co więc dublować tę linię i puszczać drugą również na Żerań? Mieszkańcy nowego bloku na Myśliborskiej mają niedaleko do pętli tramwajowej. Naprawdę, 200 czy 300 metrów do przystanku autobusowego to nie jest dużo, nie wpadajmy w paranoję. Dodatkowo, na Myśliborskiej rano jest okropny korek, w którym ten autobus po prostu by sobie stał.
|
# kiler3 09.05.2015 17:38 |
|
Rafał B. albo tracę pamięć albo to jedna z mądrzejszych wypowiedzi na tym forum. Cóż jednak mądrość w demokracji ginie na pustyni głupoty.
|
# Ateusz 09.05.2015 17:47 |
|
Przy każdym budynku mieszkalnym należy zbudować kościół i nie będzie problemu. Można też zaprojektować i wyprodukować kościół objazdowy, multi wyznaniowy. Wystarczy stary autobus, wymienne symbole religijne, ksiądz, pop, cadyk i imam i jazda od osiedla do osiedla.
|
# małpie figle 09.05.2015 17:51 |
|
A dlaczego nie ma autobusu do cyrku? To tak samo wysoka kultura jak niedzielne msze.
|
# świątynia w zasięgu ręki 09.05.2015 17:59 |
|
do Rafał B
...punkty użyteczności publicznej jak wspomniany kościół ..... Wymień choć jedno zagadnienie świadczące o użyteczności publicznej kościoła. Lekcje religii w szkołach, ostatnie namaszczenie w domu lub szpitalu, chrzty ograniczone z powodu życia na kartę rowerową, to samo ze ślubami - jakoś nie widzę na tyle dużej użyteczności aby wprowadzać zmiany komunikacyjne dla garstki Ciemnogrodzian. Co rano, w niedzielę msza w TV. wystarczy pilot i już ma się kościół w domu. |
# wieżowiec parkingowy 09.05.2015 18:03 |
|
Parking wielopoziomowy? oczywiście. Najlepiej przy kościele. Staruszki będą mogły tam zaparkować swoje balkoniki i wózki a mieszkańcy autka. Oczywiście inwestorem będzie parafia a parking będzie bezpłatny także dla ateistów.
|
# dzwonnik z Notre Dame 09.05.2015 18:08 |
|
A ja sobie życzę kościół przy Odkrytej, zamiast Biedronki. Mam dość wydawania na komunikację. I żeby dzwony budziły mnie co rano, najlepiej ok 6.00 ....
|
# Raf B. 11.05.2015 22:06 |
|
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. "w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" definiuje jako obiekty użyteczności m.in. obiekty kultu religijnego, także - niezależnie od mojego prywatnego zdania na temat rzeczonego kultu, czy też dowolnego kultu w ogólności - nie widzę powodu by jakoś szczególnie wykluczać kościół z listy takich obiektów.
Z resztą poza akurat dwoma kościołami mówimy tu o poczcie, szkołach, przedszkolach, restauracjach i kilku innych obiektach użyteczności publicznej, które chyba takich kontrowersji nie budzą, prawda? --- --- --- Wracając więc do meritum dyskusji, ja się oczywiście nie upieram przy tym, aby komunikacje miejską na Myśliborską wprowadzać "na siłę". Było by jednak dobrze, gdyby decyzje opierać o analizę faktów i potrzeb oraz faktycznie możliwych rozwiązań, a nie o populistyczne wymówki. Tymczasem w artykule mamy "tak bo kościół" i "nie bo kierowcy samochodów się zdenerwują". W ten sposób nie da się zbudować zrównoważonego transportu. Ba, tak się nawet nie da o nim poważnie porozmawiać. P.S. Ćwiczenie praktyczne dla chętnych: wydrukować mapę Tarchomina i Nowodworów z widocznymi zabudowaniami (obecnymi i planowanymi!), a następnie narysować flamastrem linię wzdłuż ulic: a) Światowida b) Świderska - Nowodworska - Odkryta c) Myśliborska - Strumykowa Od razu widać o co mi chodzi. a) tu mamy tramwaje, główne linie autobusowe i w ogóle kręgosłup transportowy osiedla. Kontrowersje w związku z jej przebudową odłóżmy na chwilę na bok. b) przynajmniej na odcinku od skrzyżowania z Porajów funkcjonuje jako ciąg równoległy do poprawiając dostępność komunikacji dla mieszkańców obszaru położonego w stronę wału wiślanego, a pozostałym zapewniając dojazd w te rejony (a mamy tam: bazarek, liceum, BOK, park z boiskami sportowymi, jakiś klub, galeria handlowa i pewnie dużo innych miejsc publicznych o których nawet nie wiem). c) jest w tej chwili zupełnie niewykorzystana. Być może tak powinno pozostać. Ale być może warto coś zmienić.... |
# Z Nowodworów 13.05.2015 08:26 |
|
W dni powszednie są w tym kościele dwie msze - o 7 i 18. Przesuwanie całej linii autobusowej aby dopasować się do kilku osób jadących do kościoła i jednocześnie komplikowanie życia innym nie byłoby chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem. Ale może dałoby się pogodzić i jednych, i drugich zmieniając trasę dwóch autobusów linii 211 np. 6.34 i 17.35 z Porajów w kierunku Buków żeby zamiast Światowida i Milenijną jechały Myśliborską i Ćmielowską? Na upartego nawet nie trzeba by likwidować miejsc postojowych. Autobus w tym kierunku zatrzymywałby się na Porajów, a następnie na przystanku Kamińskiego 01 linii 516 obok kościoła.
Być może można by zrobić jeszcze jeden przystanek obok Lidla. Pewnie jego właściciele byliby zainteresowani przystankiem takiego odgałęzienia usytuowanym w pobliżu a ułatwiającym starszym ludziom z Porajów dojazd do tego sklepu. Kierunek powrotny można zrobić podobnie. I żadna to rewelacja. Wystarczy spojrzeć choćby na linię 334. |
LINKI SPONSOROWANE