REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# drugastrona

07.07.2016 12:01

Dla mieszkańców Ceramicznej/Milenijnej dobry pomysł jako dojazd do metra. Dla pozostałych jako dojazd do metra - niekoniecznie. Lepiej już podejść te paręset metrów do tramwaju i dojechać szybko, zamiast wozić się dookoła po osiedlu. Jako dojazd do szkoły - czemu nie.

# MarcinSMT

07.07.2016 12:04

Jak ja dwa lata temu mówiłem o podobnym rozwiązaniu to podniosło się larum, że na Myśliborskiej nie chcą autobusu :-)

# Nowodworek

07.07.2016 12:16

Likwidacja lini E-8 to nie do końca przemyślany pomysł. Obecnie na petli E-8 jest w 30-50% zapełniona w porannym szczycie. Po wydłużeniu trasy tramwajowej tylko wybrane kursy 2 (tramwaje dwustronne) będą docierać na Nowodwory. W przypadku likwidacji tych dwoch lini moze warto byloby rozważyć wydluzenie lini tramwajowej nr 11. na Nowodwory? Na tej lini tez kursuja tramwaje dwustronne ktore wsparly by 2 w dowozie mieszkanców do Metra.

REKLAMA

# beton z ZTM

07.07.2016 12:27

Dobra robota W.Tumasz. Wreszcie jest szansa coś z wyprzedzeniem zaplanować. A nie że kasujemy linie bo tak a władze rozkładają ręce bo nie-da-się

# ZB23

07.07.2016 12:45

Chcieliście tramwaj, to będzie tramwaj. Nie będzie autobusu. To chyba normalne? Przecież od lat twierdzicie, że tramwaj jest lepszy, bo skróci czas dojazdu, nie utknie w korkach, więc w czym teraz problem?
Ale rozumiem, że Tarchomin to osiedle wybrane i chce mieć i tramwaj, i autobus, i ciągle dziamgoli, że powinni mieć metro.
I CO JESZCZE?

# gość

07.07.2016 12:56

lotnisko :P

REKLAMA

# norbitek

07.07.2016 13:02

A czym dojedziemy do metra lub wrócimy z Młocin jak się tramwaj rozkraczy na torach?
Jedna linia zapasowa na Tarchomin być musi. Oczywiście nie musi powielać trasy tramwaju.

# mesjasz16

07.07.2016 13:04

Dodaję proponowaną trasę:
https://goo.gl/mgqqpA

# ZB23

07.07.2016 13:08

#norbitek napisał(a) 07.07.2016 13:02
A czym dojedziemy do metra lub wrócimy z Młocin jak się tramwaj rozkraczy na torach?
Jedna linia zapasowa na Tarchomin być musi. Oczywiście nie musi powielać trasy tramwaju.
nie ma / nie będzie żadnej innej możliwości podjechania do metra? np. Marymont?
Dziś jest i pewnie zostanie 518, 186. Ludzie nie bądźcie niepełnosprawnymi sierotami!
Jak tramwaj na dłużej rozkraczy się na moście, to ZTM puści Z-2 i was dowiezie, nie bójcie się.
a jak na krócej, to wam chyba korona z głowy nie spadnie, jak będziecie musieli poczekać 15 min albo podejść 500 m przez most?

REKLAMA

# lola128

07.07.2016 13:16

Popieram bardzo. Codzienny marsz to 10 minut do tramwaju z Ceramicznej.

# Lisu

07.07.2016 13:28

#ZB23 napisał(a) 07.07.2016 12:45
Chcieliście tramwaj, to będzie tramwaj. Nie będzie autobusu. To chyba normalne? Przecież od lat twierdzicie, że tramwaj jest lepszy, bo skróci czas dojazdu, nie utknie w korkach, więc w czym teraz problem?
Ale rozumiem, że Tarchomin to osiedle wybrane i chce mieć i tramwaj, i autobus, i ciągle dziamgoli, że powinni mieć metro.
I CO JESZCZE?
Jeszcze pociąg może być.

# drugastrona

07.07.2016 13:38

#ZB23 napisał(a) 07.07.2016 12:45
Chcieliście tramwaj, to będzie tramwaj. Nie będzie autobusu. To chyba normalne? Przecież od lat twierdzicie, że tramwaj jest lepszy, bo skróci czas dojazdu, nie utknie w korkach, więc w czym teraz problem?
Ale rozumiem, że Tarchomin to osiedle wybrane i chce mieć i tramwaj, i autobus, i ciągle dziamgoli, że powinni mieć metro.
I CO JESZCZE?

Wystarczy metro i jakaś linia dowozowa do niego, jak na Ursynowie.

REKLAMA

# Waldek

07.07.2016 13:41

ZB23, hmm... jakieś małe lotniseczko? Ktoś Ci ten autobus chce zabrać aby dać na Tarchomin? :D

# Wielbiciel Hanki

07.07.2016 14:07

@ZB23 - i jeszcze metro pod Wisłą z Młocin. ;-)
Zielona Białołęka za to może postać w korkach na jednej z 2 głównych ulic (Głębocka, Ostródzka), im się nic nie należy, co najwyżej mogą płacić podatki i wielbić swoich radnych...

# gość

07.07.2016 14:09

urzędnicy z Modlińskiej dostali polecenie :)

REKLAMA

# ZB23

07.07.2016 22:12

#Waldek napisał(a) 07.07.2016 13:41
ZB23, hmm... jakieś małe lotniseczko? Ktoś Ci ten autobus chce zabrać aby dać na Tarchomin? :D
Nie wiem, czy mi czy komuś innemu, ale z kapelusza szef ZTM raczej obsługi i pojazdu nie wyciągnie.
Na osiedlach daleko położonych jest albo tramwaj, albo autobus. Już dawno odeszło się od dublowania linii, po to, by były możliwie często.
Ale Tarchomin tego nie rozumie. Tarchomin to osiedle wybrane. Zadziwiające, że najdalej położone osiedle ma taki wysokie mniemanie o sobie i oczekiwania, jakby był co najmniej Śródmieściem. Z każdego miejsca osiedla w każde miejsce Warszawy - najlepiej co 3 min.

# ZB23

07.07.2016 22:17

#drugastrona napisał(a) 07.07.2016 13:38
Wystarczy metro i jakaś linia dowozowa do niego, jak na Ursynowie.
jak będzie Was 150.000, to wówczas się pomyśli. W tej chwili jest was 60-70.000, więc spokojnie. Tramwaj co 3 min wam wystarczy. Póki co dostaliście most za miliard i tramwaj za setki milionów.
A jak chcieliście mieć szybciej, trzeba było otworzyć mapę i zobaczyć, gdzie jest Tarchomin (w stosunku do innych dzielnic).

# maxplastic

07.07.2016 22:44

#ZB23 napisał(a) 07.07.2016 13:08
nie ma / nie będzie żadnej innej możliwości podjechania do metra? np. Marymont?
Dziś jest i pewnie zostanie 518, 186. Ludzie nie bądźcie niepełnosprawnymi sierotami!
Jak tramwaj na dłużej rozkraczy się na moście, to ZTM puści Z-2 i was dowiezie, nie bójcie się.
a jak na krócej, to wam chyba korona z głowy nie spadnie, jak będziecie musieli poczekać 15 min albo podejść 500 m przez most?

Z nowodworów w stronę metra może i da się pojechać 518 i 186, jeśli będzie wiadomo że tramwaj nie da rady. Gorzej jeśli np tramwaj zepsuje się w stronę Tarchomina, ja będę stał na młocinach i zostaje mi powrót do metra Marymont albo na 186 i robienie kółka - świetny pomysł. 17 w takiej sytuacji pewnie też nie pojedzie, zresztą gdzie jest najbliższy przystanek? Świderska albo na Marymonckiej. Mniejsza z tym, bo to jest teoretyczne gdybanie. Ja uważam, że 101 jednak powinno zostać na wszelki wypadek, nawet jeśli na innej trasie - chociażby takiej jak zaproponowana - rzadko i z małymi autobusami. Cokolwiek. Chociaż od dłuższego czasu już nim nie jeżdżę właśnie z powodu zmniejszenia częstotliwości i pojemności.
Jak sądzę po nicku Pan jest zgorzkniałym mieszkańcem Zielonej Białołęki, która nie ma żadnego tramwaju, mało zapchanych autobusów, korki i ogólnie dziura. Jeśli tak to trzeba było otworzyć mapę i zobaczyć gdzie się kupuje nieruchomość.

REKLAMA

# silvia

08.07.2016 00:41

Mnie sie nikt nie pytal. Po prostu zatkali nam geby tramwajem. Ja osobiscie nie znosze tramwajow. E8 byl w moment na Mlocinach dzieki czemu szybko bylam w centrum, w pracy a potem po dziecko w przedszkolu. Jak pomysle, ze bede sie telepac tramwajem...to az mnie telepie:(((

# PCC

08.07.2016 08:48

#ZB23 napisał(a) 07.07.2016 12:45
Chcieliście tramwaj, to będzie tramwaj. Nie będzie autobusu. To chyba normalne? Przecież od lat twierdzicie, że tramwaj jest lepszy, bo skróci czas dojazdu, nie utknie w korkach, więc w czym teraz problem?
Ale rozumiem, że Tarchomin to osiedle wybrane i chce mieć i tramwaj, i autobus, i ciągle dziamgoli, że powinni mieć metro.
I CO JESZCZE?

Tyle wystarczy, dzięki.

# ZB32

08.07.2016 08:53

#maxplastic napisał(a) 07.07.2016 22:44
Jak sądzę po nicku Pan jest zgorzkniałym mieszkańcem Zielonej Białołęki, która nie ma żadnego tramwaju, mało zapchanych autobusów, korki i ogólnie dziura. Jeśli tak to trzeba było otworzyć mapę i zobaczyć gdzie się kupuje nieruchomość.
5 lat temu pan był zgorzkniałym mieszkańcem Tarchomina czy Nowodworów jadącym 90 min do centrum :) Mam kilku takich w pracy. I tylko dzięki mostowi ma pan teraz lepiej. Ale spokojnie. U nas tragedii nie ma, a za 5 lat będzie bardzo dobrze. Metro się zbliża zgodnie z planami i z tym co widziałem na mapie :)
Z tego co czytam, to na Tarchominie, mimo że JEST tramwaj za 500 mln złotych, autobusów też jest mało, są zapchane i stoją w korku. I ogólnie dziura, więc radzę się tak nie podniecać.

REKLAMA

# Lew II

08.07.2016 09:16

ojoj co za targowica :)
Panowie i Panie nie dyskutujmy z faktami:
1. Tarchomin, Nowodwory - obszar w miarę doinwestowany, drogi są, tramwaj jest (pomijam, ze dla Galerii, inaczej jeszcze byśmy sobie na niego poczekali ;)), jakoś to wygląda.
2. Wschodnia Białołęka (na wschód od Płochocińskiej i dalej Zielona) teren doinwestowany jedynie przez dewelopera. Drogi to permanentny (za wyjątkiem Ruskowego) stan ruiny. Głębocka, Ostródzka, Zdziarska, Kąty Grodziskie, Lewandów - główne szlaki komunikacyjne i jedna wielka MASAKRA.
tyle fakty...
i teraz odniosę się do Wschodniej części Białołęki. Zarządzie Dzielnicy nie widać tych dysproporcji? ile jeszcze musi minąć czasu byście się w małym i dużym ratuszu przebudzili? Zarządzie czas też się przygotowywać do sesji, bo ten pokaz niekompetencji był do zaakceptowania w marcu, kwietniu, a nie w lipcu, kiedy mylicie ul. Jesiennych Liści z Jesiennych Traw, kiedy macie problem z identyfikacją tytułów inwestycyjnych w WPF - to jest skandaliczne!
Na ost. sesji dowiadujemy się, ze projekt Głębockiej nadal nie jest zakończony, przypomnę, ze w marcu 2015 był wstępny projekt przedstawiany mieszkańcom. Już ponad 1,5 roku trwa to "projektowanie" ulicy. Ze planuje się rondo z Sieczna - serio? Panie Poddebniak cały Lewandów o tym rondzie wiedział w marcu 2015 r. a Pan teraz to "uzgadnia". Serio? długo będziecie nas takimi kitami karmić? Na sesji padło też, ze rozpoczęcie modernizacji Głębockiej rozpocznie się w grudniu 2016 r.
Panie Poddębniak tu mamy projekt Głębockiej: http://zmid.waw.pl/inwestycje-zmid/zadania-w-przygotowaniu/glebocka-rozbudowa-na-odc-od-ul-podwojnej-do-ul-berensona-965/#tab-3 rozumiem, ze mogą być zmiany w projekcie, ale bez takich ściem.
W WPF mamy też modernizacje Ostródzkiej i Zdziarskiej - tylko wszystko na papierze. Nic w rzeczywistości. Jak i te ulice będą tak projektowane jak Głębocka to szybko ich nie zobaczymy.
a co z Kątami? Szanowny Zarząd wie w ogóle gdzie ta ulica leży zna problemy mieszkańców? chce się betonować las (Wadowicka) a nie lobbuje w ZMID by powstała kluczowa ulica na Zielonej Białołęce?
Wybaczcie ten wywód, ale to "nie da się" zaczyna przyprawiać o frustrację.

# Żeraniak

08.07.2016 09:26

#Wielbiciel Hanki napisał(a) 07.07.2016 14:07
Zielona Białołęka za to może postać w korkach na jednej z 2 głównych ulic (Głębocka, Ostródzka), im się nic nie należy, co najwyżej mogą płacić podatki i wielbić swoich radnych...

Lew II bardzo dobrze wyżej opisuje wiec nie bede sie powtarzał. Zamiast podjudzać to "aktywiści" zajmijcie się rozwiazywaniem swoich problemów bo jak widać przy tak "skutecznej" władzy w dzielnicy każdy jakieś ma. Tarchomin mniejsze a ZB większe wiec licytowanie się nie ma sensu po prostu. Potrzebny jest dobry plan działań przygotowany przez KOMPETENTNY zarząd i radnych co jest obecnie niemożliwe z racji rządów koalicji. Poczekajmy do wyborów w 2018 w których trzeba wybrać mądrze, i powinien być tego efekt. I dla Tarchomina i dla ZB. Warto pamiętać takze o Żeraniu i innych miejscach które się coraz to mocniej zaludniają

# Jacek

08.07.2016 11:02

Moim zdaniem linię 101 najlepiej skierować na trasę:Metro Młociny , most Skłodowskiej-Curie , Myśliborska , Światowida , Modlińska , Jagiellońska , Rondo Starzyńskiego , Jagiellońska , Pl.Hallera. Skierowanie linii 101 na taką trasę odciąży linię 509 na odcinku od Żerania FSO do Ronda Starzyńskiego a po drugie mieszkańcy Nowodworów będą mieli bezpośrednie połączenie z przychodnią na Dąbrowszczaków bo mieszkańcy Nowodworów jeżdżą do przychodni na Dąbrowszczaków. Pozdrawiam Jacek Marszałek.

REKLAMA

# jacek1981

08.07.2016 11:03

Moim zdaniem linię 101 najlepiej skierować na trasę:Metro Młociny , most Skłodowskiej-Curie , Myśliborska , Światowida , Modlińska , Jagiellońska , Rondo Starzyńskiego , Jagiellońska , Pl.Hallera. Skierowanie linii 101 na taką trasę odciąży linię 509 na odcinku od Żerania FSO do Ronda Starzyńskiego a po drugie mieszkańcy Nowodworów będą mieli bezpośrednie połączenie z przychodnią na Dąbrowszczaków bo mieszkańcy Nowodworów jeżdżą do przychodni na Dąbrowszczaków. Pozdrawiam Jacek Marszałek.

# jacek

08.07.2016 11:04

Moim zdaniem linię 101 najlepiej skierować na trasę:Metro Młociny , most Skłodowskiej-Curie , Myśliborska , Światowida , Modlińska , Jagiellońska , Rondo Starzyńskiego , Jagiellońska , Pl.Hallera. Skierowanie linii 101 na taką trasę odciąży linię 509 na odcinku od Żerania FSO do Ronda Starzyńskiego a po drugie mieszkańcy Nowodworów będą mieli bezpośrednie połączenie z przychodnią na Dąbrowszczaków bo mieszkańcy Nowodworów jeżdżą do przychodni na Dąbrowszczaków.

# jacek

08.07.2016 11:27

#jacek napisał(a) 08.07.2016 11:04
Moim zdaniem linię 101 najlepiej skierować na trasę:Metro Młociny , most Skłodowskiej-Curie , Myśliborska , Światowida , Modlińska , Jagiellońska , Rondo Starzyńskiego , Jagiellońska , Pl.Hallera. Skierowanie linii 101 na taką trasę odciąży linię 509 na odcinku od Żerania FSO do Ronda Starzyńskiego a po drugie mieszkańcy Nowodworów będą mieli bezpośrednie połączenie z przychodnią na Dąbrowszczaków bo mieszkańcy Nowodworów jeżdżą do przychodni na Dąbrowszczaków.
moim zdaniem szczerze mówiąc takie 101 należy połączyć ze 125 na trasie Międzylesie -...-plac Hallera - rondo Starzyńskiego-..-metro Młociny.

REKLAMA

# drugastrona

08.07.2016 12:15

#ZB23 napisał(a) 07.07.2016 22:17
jak będzie Was 150.000, to wówczas się pomyśli. W tej chwili jest was 60-70.000, więc spokojnie. Tramwaj co 3 min wam wystarczy. Póki co dostaliście most za miliard i tramwaj za setki milionów.
A jak chcieliście mieć szybciej, trzeba było otworzyć mapę i zobaczyć, gdzie jest Tarchomin (w stosunku do innych dzielnic).

Most dostała cała Warszawa, plus Legionowo, NDM, Jabłonna, itp. Linia kosztowała ok. 100 mln złotych, teraz dojdzie jeszcze 30 mln. Więc to nie są setki milionów.
Poza tym - ile mieszkańców miał Ursynów, kiedy zaczęła się budowa metra? Ile mieszkańców miał Ursynów, kiedy otwarto pierwszy odcinek metra? Ile stacji metra jest na Ursynowie? Na Tarchodworach wystarczyłyby dwie.
Z metrem na Tarcho nie chodzi o szybkość, a o efektywność. Jeden pociąg metra zabierze na raz o wiele więcej pasażerów niż tramwaj, to oczywiste. Teraz tramwajem jadę do metra w 8-9 minut. Gdyby było samo metro, to czas wyniósłby może 4 minuty, więc zysk minimalny, ale chodzi o efektywność. Po co się przesiadać, skoro można by jechać bezpośrednio? Teraz oczywiście jest to już niemożliwe, ale biorąc pod uwagę ogromny przyrost populacji u nas jeszcze 10-20 lat i metro stanie się niezbędne, bo żaden tramwaj nie obsłuży takich potoków.

# drugastrona

08.07.2016 12:17

#ZB32 napisał(a) 08.07.2016 08:53
5 lat temu pan był zgorzkniałym mieszkańcem Tarchomina czy Nowodworów jadącym 90 min do centrum :)

Jakie 90 minut? Od wprowadzenia buspasa na Modlińskiej czas przejazdu do centrum wynosił niezmiennie ok. 30 minut z Tarchomina. Było to już ponad 10 lat temu. Po co pisać takie kłamstwa?

# drugastrona

08.07.2016 12:18

#Jacek napisał(a) 08.07.2016 11:02
Moim zdaniem linię 101 najlepiej skierować na trasę:Metro Młociny , most Skłodowskiej-Curie , Myśliborska , Światowida , Modlińska , Jagiellońska , Rondo Starzyńskiego , Jagiellońska , Pl.Hallera. Skierowanie linii 101 na taką trasę odciąży linię 509 na odcinku od Żerania FSO do Ronda Starzyńskiego a po drugie mieszkańcy Nowodworów będą mieli bezpośrednie połączenie z przychodnią na Dąbrowszczaków bo mieszkańcy Nowodworów jeżdżą do przychodni na Dąbrowszczaków. Pozdrawiam Jacek Marszałek.

Dobry troling, prawie się nabrałem :)

REKLAMA

# ZB32

08.07.2016 13:08

#drugastrona napisał(a) 08.07.2016 12:17
Jakie 90 minut? Od wprowadzenia buspasa na Modlińskiej czas przejazdu do centrum wynosił niezmiennie ok. 30 minut z Tarchomina. Było to już ponad 10 lat temu. Po co pisać takie kłamstwa?
sorry, mam kolegę w pracy, który dojeżdża z Aluzyjnej na Płd. Śródmieście. Zawsze wychodził przed 8, zawsze był w pracy po 9. Autobusem na Marymont - metro - 2 przystanki w centrum. I to było przed budową mostu północnego. Teraz jedzie godzinę.

# ZB32

08.07.2016 13:15

#drugastrona napisał(a) 08.07.2016 12:15
Most dostała cała Warszawa, plus Legionowo, NDM, Jabłonna, itp. Linia kosztowała ok. 100 mln złotych, teraz dojdzie jeszcze 30 mln. Więc to nie są setki milionów.
Poza tym - ile mieszkańców miał Ursynów, kiedy zaczęła się budowa metra? Ile mieszkańców miał Ursynów, kiedy otwarto pierwszy odcinek metra? Ile stacji metra jest na Ursynowie? Na Tarchodworach wystarczyłyby dwie.
Z metrem na Tarcho nie chodzi o szybkość, a o efektywność. Jeden pociąg metra zabierze na raz o wiele więcej pasażerów niż tramwaj, to oczywiste. Teraz tramwajem jadę do metra w 8-9 minut. Gdyby było samo metro, to czas wyniósłby może 4 minuty, więc zysk minimalny, ale chodzi o efektywność. Po co się przesiadać, skoro można by jechać bezpośrednio? Teraz oczywiście jest to już niemożliwe, ale biorąc pod uwagę ogromny przyrost populacji u nas jeszcze 10-20 lat i metro stanie się niezbędne, bo żaden tramwaj nie obsłuży takich potoków.
tak, tak, cała Warszawa :)
Koszt mostu 1 mld 150 mln. Sporo.
Koszt całkowity linii tramwajowej - "Przewidziany koszt budowy trasy i zakupu taboru wynosił 587,4 mln zł (w tym koszt infrastruktury 188,4 mln zł, koszt taboru 399,0 mln zł)."
Tak, tabor, który was wozi, nie był za darmo.
Czyli dostaliście infrastrukturę za 1,5 mld. Nie dziwię się, że wam się poprawiło. Gdyby wschodnia Białołęka dostała 1/5 tego, mielibyśmy rewelacyjną komunikację. Proponuję więcej pokory i szacunku do sąsiadów, którzy tak jak wy płacą podatki i nadal czekają na poprawę infrastruktury.

# z Dąbrówki

08.07.2016 15:55

Interesuję się tematem i koszt linii tramwajowej do Nowodworów, to niecałe 96 mln zł. http://tramwar.republika.pl/
Ale odbiegamy od tematu. Proponowana nowa trasa 101 byłaby rewelacyjna. Pytanie na ile jest realna.

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

# drugastrona

08.07.2016 18:59

#ZB32 napisał(a) 08.07.2016 13:08
sorry, mam kolegę w pracy, który dojeżdża z Aluzyjnej na Płd. Śródmieście. Zawsze wychodził przed 8, zawsze był w pracy po 9. Autobusem na Marymont - metro - 2 przystanki w centrum. I to było przed budową mostu północnego. Teraz jedzie godzinę.

A ja z Myśliborskiej zawsze dojeżdżałem w ok. 30 minut do stacji metra centrum. Teraz w 30 minut dojeżdżam do metra Politechnika. Aluzyjna to trochę inna bajka. To nie jest Tarchomin, tylko koniec świata. Tarchomin można powiedzieć kończy się na pętli Nowodwory. Tereny dalej na północ to już co innego - praktycznie zerowe połączenie z osiedlem, raczej wiszą na Modlińskiej. 90 minut? Chyba że samochodem.

# drugastrona

08.07.2016 19:16

#ZB32 napisał(a) 08.07.2016 13:15
tak, tak, cała Warszawa :)
Koszt mostu 1 mld 150 mln. Sporo.
Koszt całkowity linii tramwajowej - "Przewidziany koszt budowy trasy i zakupu taboru wynosił 587,4 mln zł (w tym koszt infrastruktury 188,4 mln zł, koszt taboru 399,0 mln zł)."
Tak, tabor, który was wozi, nie był za darmo.
Czyli dostaliście infrastrukturę za 1,5 mld. Nie dziwię się, że wam się poprawiło. Gdyby wschodnia Białołęka dostała 1/5 tego, mielibyśmy rewelacyjną komunikację. Proponuję więcej pokory i szacunku do sąsiadów, którzy tak jak wy płacą podatki i nadal czekają na poprawę infrastruktury.

Znalazłem link, z którego ściągnąłeś dane. Generalnie rada - naucz się czytać ze zrozumieniem i nie pisz kłamstw.
http://tramwar4.republika.pl/ tw-tarchomin.html (należy usunąć spację)
Most służy też mieszkańcom Jabłonny i Legionowa, Białołęki Dworskiej, kierowcom z całej Polski, bo jest elementem sieci dróg krajowych.
Nie wiem, o co chodzi z pokorą i szacunkiem do sąsiadów. Nawet słowem nie wspomniałem o "sąsiadach", cały czas piszę o swoim osiedlu.

# Vieslas

08.07.2016 22:53

Ulica, o której wspomina się w tekście, nazywa się, od końca lutego, gen. M. Štefánika i to jedyny poprawny ortograficznie zapis nazwiska w świetle obowiązujących w języku polskim zasad. A nie Stefanika.

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# potos1

08.07.2016 22:57

jadąc z Tarchomina do Łomianek, to trzeba będzie jechać do pętli.

# potos1

08.07.2016 23:08

A co z przesiadką na Łomianki?

# podróżnik

09.07.2016 09:14

A to propozycja radnego Tumasza dla 101 ominie Tarchomin?

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# ZB32

11.07.2016 09:46

W lipcu 2009r. na listę indykatywną Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wprowadzony został projekt "Obsługa północno - wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakup taboru", w skład którego wchodzi budowa linii na Tarchomin oraz zakup 60 tramwajów do obsługi tras tramwajowych do Białołęki, Targówka i Pragi Północ (przewidywany koszt 681,37 mln zł, zakładana kwota dofinansowania to 279,25 mln zł).
odcinek Młociny - Marymoncka - modernizacja torowiska i układu zasilania
odcinek Marymoncka - TMP/Projektowana
odcinek TMP/Projektowana - Winnica
A więc 681 mln na odpowiednie przebudowanie odcinka bielańskiego + linia na moście + linia na Tarchominie + tabor. Sporo. A gdyby tak te pieniądze wykorzystać na przebudowę ul. Św. Wincentego i budowę równie potrzebnej trasy tramwajowej w kierunku płn-wsch., na przedłużeniu tej ulicy? No tak, ale to nie jest Tarchomin... Oj kwiczelibyście wtedy kolejne lata.
Oczywiście, że nikt na moście nie stoi i dokumentów kierowcom nie sprawdza. Przyznasz chyba, że Most Północny służy przede wszystkim kierowcom Tarchomina i okolic. Tranzyt leci nadal mostem Grota. Zamiast wieszać psy na niedoinwestowanej Zielonej Białołęce i schadenfreudowsko rechotać, lepiej przestalibyście ciągle wyciągać ręce po więcej i przypomnieli sobie, jak u Was niczego nie było i jak skomleliście, żeby miasto coś zrobiło? Łatwo się przyzwyczaić do dobrego, prawda? To teraz zrozum, że ci, którzy tu od 5-10 lat mieszkają, wybrali te osiedla, żeby nie tracić młodości w korku na Modlińśkiej w drodze "do Warszawy".
Zauważyłem, że wielu mieszkańców Tarchomina ma jakiś problem i ciągle musi się wywyższać ponad mieszkańców Zielonej Białołęki. Oj, strasznie was psychicznie wykończyły te lata posuchy, te korki na Modlińskiej, to stanie na Grocie, że na siłę szukacie kogoś, kto ma jeszcze gorzej. A że ciężko Wam się porównywać z resztą Warszawy, to trafiło na nas. Tak, niektórzy z nas mają gorzej od tych mieszkających na Starym Tarchominie. O to chodziło? Ale za nic bym się tam nie przeprowadził. Czekałem na inwestycje 5 lat, części się doczekałem. Poczekam jeszcze 3 i będzie normalnie. a zaraz potem metro na Kondratowicza i w centrum w 20-30 min. A wy dalej będziecie się bujać tramwajem i płakać, że jak wam "stanie", to nie dojedziecie do Warszawy.

# jacek

11.07.2016 10:00

101 Namysłowska - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Targowa - al.Zieleniecka - most Poniatowskiego - Solec - Ludna - Książęca - Plac Trzech Krzyży. To jest właściwa trasa tej linii. Na Nowodworach gości ona tymczasowo. Nie ma mowy o jakimkolwiek jej uratowaniu na Tarchominie.

# drugastrona

11.07.2016 12:15

#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 09:46
[...]budowa linii na Tarchomin oraz zakup 60 tramwajów do obsługi tras tramwajowych do Białołęki, Targówka i Pragi Północ (przewidywany koszt 681,37 mln zł, zakładana kwota dofinansowania to 279,25 mln zł).
odcinek Młociny - Marymoncka - modernizacja torowiska i układu zasilania
odcinek Marymoncka - TMP/Projektowana
odcinek TMP/Projektowana - Winnica
A więc 681 mln na odpowiednie przebudowanie odcinka bielańskiego + linia na moście + linia na Tarchominie + tabor. Sporo. A gdyby tak te pieniądze wykorzystać na przebudowę ul. Św. Wincentego i budowę równie potrzebnej trasy tramwajowej w kierunku płn-wsch., na przedłużeniu tej ulicy? No tak, ale to nie jest Tarchomin... Oj kwiczelibyście wtedy kolejne lata.

Tak, znów "przewidywana kwota". Znajdź kwotę rzeczywiście wydaną.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 09:46
Oczywiście, że nikt na moście nie stoi i dokumentów kierowcom nie sprawdza. Przyznasz chyba, że Most Północny służy przede wszystkim kierowcom Tarchomina i okolic. Tranzyt leci nadal mostem Grota. Zamiast wieszać psy na niedoinwestowanej Zielonej Białołęce i schadenfreudowsko rechotać, lepiej przestalibyście ciągle wyciągać ręce po więcej i przypomnieli sobie, jak u Was niczego nie było i jak skomleliście, żeby miasto coś zrobiło? Łatwo się przyzwyczaić do dobrego, prawda? To teraz zrozum, że ci, którzy tu od 5-10 lat mieszkają, wybrali te osiedla, żeby nie tracić młodości w korku na Modlińśkiej w drodze "do Warszawy".

Nie pamiętam czasów, kiedy u nas niczego nie było. Nigdy o nic nie skomlałem. W korku na Modlińskiej stałem może ze 2-3 razy, kiedy był wypadek. Mieszkam tutaj od 2006 r, kiedy już był buspas.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 09:46
Zauważyłem, że wielu mieszkańców Tarchomina ma jakiś problem i ciągle musi się wywyższać ponad mieszkańców Zielonej Białołęki.

I vice versa.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 09:46
Oj, strasznie was psychicznie wykończyły te lata posuchy, te korki na Modlińskiej, to stanie na Grocie, że na siłę szukacie kogoś, kto ma jeszcze gorzej. A że ciężko Wam się porównywać z resztą Warszawy, to trafiło na nas.

Mnie nic nie wykończyło psychicznie, korków właściwie nie znam. A zdziwiłbyś się, ile osób i z jakich dzielnic się tu przeprowadzają, bo są tu świetne warunki do życia.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 09:46
Tak, niektórzy z nas mają gorzej od tych mieszkających na Starym Tarchominie. O to chodziło? Ale za nic bym się tam nie przeprowadził. Czekałem na inwestycje 5 lat, części się doczekałem. Poczekam jeszcze 3 i będzie normalnie. a zaraz potem metro na Kondratowicza i w centrum w 20-30 min. A wy dalej będziecie się bujać tramwajem i płakać, że jak wam "stanie", to nie dojedziecie do Warszawy.

A ja od 10 lat mogę dojechać do centrum w 30 minut. Jeśli tramwaj się rozkraczy, to podstawią autobusy.

# ZB32

11.07.2016 14:01

#drugastrona napisał(a) 11.07.2016 12:15
A ja od 10 lat mogę dojechać do centrum w 30 minut. Jeśli tramwaj się rozkraczy, to podstawią autobusy.

to taki słynny tarchomiński żart. w pół godzuinki do centrum :)
wpisuję w jakdojadę, które jest zawsze bardzo optymistyczne.
Start: Antalla, Cel: PKiN. Czas podróży: 44 min. PODRÓŻY!
A to jest optymalna trasa. A co np. z Książkowej do Spire? 52-54 min. A to też "Tarchomin" i Centrum.
Oczywiście jest jeszcze jedna opcja: mieszkasz w pierwszym bloku na Picassa i jako centrum uznajemy pl. Bankowy. Wówczas rzeczywiście, jak biegiem polecisz na przystanek, nie będziesz czekał długo na metro i szybko wyjdziesz na Bankowy, to masz szansę na dojazd w 30 min, ale wybacz, to jest sytuacja ekstremalnie rzadka, więc tą godzinkę door to door uznałbym za normę.
Autem też jest szybko. Google podaje w porannym szczycie: 26-55 min. Umówmy się, że raczej to 55 jest bliższe prawdy :)

# ZB32

11.07.2016 14:54

1.
jak podać całą kwotę, skoro prace będą trwały jeszcze kilka lat?
2. a ja pamiętam, bo bywałem tam kiedyś. A potem zastanawiając się nad kupnem mieszkania zrobiłem rekonesans wśród znajomych i osobiście.
3. Od 2008 pracuję w razem z 3 osobami z Tarchomina i Nowodworów. Zawsze chwalą komunikację na Tarchomin, po czym 2-3 razy w tygodniu mam telefon, że się spóźnią, bo niespodziewany korek na buspasie.
Pod jednym z artykułów o buspasie takie wpisy:
Monika

# ZB32

11.07.2016 14:55

Monika

# ZB32

11.07.2016 14:55

Monika - 6 lat temu
dziś jechałam do metra Marymont od 6:40 do 8:15 stojąc na jednej nodze w przeładowanym do granic możliwości autobusie 508...
on - 6 lat temu
tak jasne. a dziś autobus z jabłonny do żerania jechał prawie 1.5h w ktorym siedzi duzo osob, a w samochodach max 3 ;/
Tarchomin - 6 lat temu
Mieszkam na tarchominie i jeżdze codziennie samochodem do pracy. Jakoś nie narzekam na to wszystko, korki - normalna sprawa w XXI wieku... Bo pamietam czasy, jak do technikum jezdzialem i nie bylo bus pasa, i stalem w Z*****nym autobusie, gdzie smierdzi itd. Tym ludziom tez trzeba pomuc, dlatego popieram bus pas. A ja jade sobie w swoim samochodzie, gdzie mam radio, ciepelko (w zieme) i z tego sie ciesze!
silo - 7 lat temu
Co to za durna propaganda samochodowych lobbystów. Bus-pas na Modlińskiej jest całkowicie uzasadniony. Kiedy go nie było, podróż do centrum czy metra trwała wieki.
Sama zrezygnowałam z jazdy samochodem na rzecz komunikacji miejskiej. Jestem w pracy kilkadziesiąt minut szybciej niż autem.
Ewa - 7 lat temu
Jeżdżę codziennie ulicą Modlińską korzystając z komunikacji miejskiej i zawsze są korki ponieważ kierowcy nie stosują się do przepisów i jeżdżą sobie bezkarnie buspasem. Szkoda , że nikt już nie pilnuje buspasa.
i tak dalej, i tak dalej.
4. Ludzie, w tym też moi znajomi przeprowadzają się, owszem. Ale dlatego, że jest taniej. Średnio 100.000 piechotą nie chodzi. A z dwojga złego lepiej mieszkać na Tarchominie (i dojeżdżać) niż w w zgrzybiałej kamienicy na Woli czy Pradze czy na Regatach, gdzie psy dup..i szczekają.
Jeszcze rzuciłem okiem, ile czasu jedzie się wg jakdojade z Odkrytej. Z ostatnich bloków do metra raptem 25 min. Rzeczywiście pół godzinki :)

# drugastrona

11.07.2016 19:06

#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:01
to taki słynny tarchomiński żart. w pół godzuinki do centrum :)
wpisuję w jakdojadę, które jest zawsze bardzo optymistyczne.
Start: Antalla, Cel: PKiN. Czas podróży: 44 min. PODRÓŻY!
A to jest optymalna trasa. A co np. z Książkowej do Spire? 52-54 min. A to też "Tarchomin" i Centrum.
Oczywiście jest jeszcze jedna opcja: mieszkasz w pierwszym bloku na Picassa i jako centrum uznajemy pl. Bankowy. Wówczas rzeczywiście, jak biegiem polecisz na przystanek, nie będziesz czekał długo na metro i szybko wyjdziesz na Bankowy, to masz szansę na dojazd w 30 min, ale wybacz, to jest sytuacja ekstremalnie rzadka, więc tą godzinkę door to door uznałbym za normę.
Autem też jest szybko. Google podaje w porannym szczycie: 26-55 min. Umówmy się, że raczej to 55 jest bliższe prawdy :)

No by Ty korzystasz z jakdojade, a ja rzeczywiście podróżuję z Tarchomina. Niezmiennie przystanek Myśliborska, łatwo znaleźć na mapie. Kiedyś E-4 - Plac Wilsona i dalej metrem, później E-4 - Marymont, później np. 101 do Młocin, a teraz 2 do Młocin i dalej metrem. Do stacji Centrum w tej chwili jedzie się jakieś 26-28 minut, kiedyś było kilka minut dłużej. Z wyjątkiem rzadkich sytuacji, gdzie był wypadek, buspasem ekspresy śmigały, że aż miło. Odkąd tu mieszkam (czyli od 2006 r.). Jak było wcześniej, nie będę się wypowiadał, ale od 10 lat do centrum jechało się w granicach 30 minut ode mnie z przystanku Myśliborska.

# drugastrona

11.07.2016 19:10

#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:54
1.
jak podać całą kwotę, skoro prace będą trwały jeszcze kilka lat?

No to po co kłamiesz, że WYDANO na nas kilkaset milionów?
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:54
2. a ja pamiętam, bo bywałem tam kiedyś. A potem zastanawiając się nad kupnem mieszkania zrobiłem rekonesans wśród znajomych i osobiście.

Jeżeli bywałeś przed 2006 r., to pewnie było gorzej, bo nie było buspasa. W każdym razie odkąd jest buspas, dojazd jest dobry. Więc pod tym względem wtopiłeś, skoro u Ciebie na ZB dojazdu wciąż nie ma i przez parę lat nie będzie.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:54
3. Od 2008 pracuję w razem z 3 osobami z Tarchomina i Nowodworów. Zawsze chwalą komunikację na Tarchomin, po czym 2-3 razy w tygodniu mam telefon, że się spóźnią, bo niespodziewany korek na buspasie.

To jakieś frajery, skoro nie jeżdżą tramwajem, a wybierają Modlińską. To że ktoś jest nierozgarnięty i nie umie wybrać odpowiedniej trasy z Tarchomina, nie świadczy o tym, że obiektywnie dojazd jest kiepski

# drugastrona

11.07.2016 19:17

#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:55
Monika - 6 lat temu
dziś jechałam do metra Marymont od 6:40 do 8:15 stojąc na jednej nodze w przeładowanym do granic możliwości autobusie 508...
on - 6 lat temu
tak jasne. a dziś autobus z jabłonny do żerania jechał prawie 1.5h w ktorym siedzi duzo osob, a w samochodach max 3 ;/
Tarchomin - 6 lat temu
Mieszkam na tarchominie i jeżdze codziennie samochodem do pracy. Jakoś nie narzekam na to wszystko, korki - normalna sprawa w XXI wieku... Bo pamietam czasy, jak do technikum jezdzialem i nie bylo bus pasa, i stalem w Z*****nym autobusie, gdzie smierdzi itd. Tym ludziom tez trzeba pomuc, dlatego popieram bus pas. A ja jade sobie w swoim samochodzie, gdzie mam radio, ciepelko (w zieme) i z tego sie ciesze!
silo - 7 lat temu
Co to za durna propaganda samochodowych lobbystów. Bus-pas na Modlińskiej jest całkowicie uzasadniony. Kiedy go nie było, podróż do centrum czy metra trwała wieki.
Sama zrezygnowałam z jazdy samochodem na rzecz komunikacji miejskiej. Jestem w pracy kilkadziesiąt minut szybciej niż autem.
Ewa - 7 lat temu
Jeżdżę codziennie ulicą Modlińską korzystając z komunikacji miejskiej i zawsze są korki ponieważ kierowcy nie stosują się do przepisów i jeżdżą sobie bezkarnie buspasem. Szkoda , że nikt już nie pilnuje buspasa.
i tak dalej, i tak dalej.

No i czego to niby dowodzi? Przecież pisałem kilka razy, że czasem był korek na buspasie, ale w 90% przypadków nie było i jechało się bardzo szybko. Jeżeli nie jeździłeś dzień w dzień E-4 do metra, to żadne wpisy na forach Ci nie uświadomią, jak było.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:55
4. Ludzie, w tym też moi znajomi przeprowadzają się, owszem. Ale dlatego, że jest taniej. Średnio 100.000 piechotą nie chodzi. A z dwojga złego lepiej mieszkać na Tarchominie (i dojeżdżać) niż w w zgrzybiałej kamienicy na Woli czy Pradze czy na Regatach, gdzie psy dup..i szczekają.

A ja mam wielu znajomych, którzy zmieniają mieszkanie na Tarchominie, bo im się od lat tu dobrze mieszka. Nie chcą zmieniać osiedla. Słuchaj, nawet z Wilanowa się przeprowadzili. Jeżeli tu nie mieszkasz, to nie wiesz, jak tu się żyje. Ja się nie wypowiadam nt. jakości życia na ZB. Wiem jedno - nie chciałbym tam mieszkać, bo za daleko od Wisły.
#ZB32 napisał(a) 11.07.2016 14:55
Jeszcze rzuciłem okiem, ile czasu jedzie się wg jakdojade z Odkrytej. Z ostatnich bloków do metra raptem 25 min. Rzeczywiście pół godzinki :)

A z przystanku Myśliborska 26-28 minut do metra Centrum. Realnie i wielokrotnie sprawdzone. Tak, porównuj sobie ostatnie bloki na Nowodworach z centrum Tarchomina, to Ci się humor poprawi. Ja jeżdżę, to wiem, ile to zajmuje, Ty możesz sobie siedzieć z nosem w internecie i tyle będziesz "wiedział", ile przeczytasz.

# jacek

12.07.2016 00:20

o czym bredzicie szczerze mówiąc ?

# maxplastic

12.07.2016 00:38

Tak teoretycznie to można sobie gadać, zależy kto gdzie mieszka, osiedla są duże. Pewnie z pierwszego bloku na Zielonej Białołęce czy gdzieś przy Trasie Toruńskiej, czy gdziekolwiek to się zaczyna, będzie dużo szybciej niż z Olesina...Ja mieszkam na Nowodworach i jeśli dobrze ułożą się warunki to do metra Centrum dojeżdzam w max 35 min, kiedyś mi wyszło 32, ale nie sprawdzam tego za każdym razem. Pod warunkami rozumiem to, że wybieram E8, które oczywiście jedzie tylko o określonej porze - regulaminowo 12 min. Przesiadka do metra zazwyczaj szybka, jesli nie jest to weekend albo późny wieczór - dajmy na to, że 3 minuty. Metrem wg rozkładu 18 min, ale jeśli to nie pory szczytu to zdarza się w 15. Mamy pół godziny. Oczywiście możemy się licytować, bo w innej sytuacji to będzie 50 min, jeśli muszę długo czekać na młocinach na autobus/tramwaj powrotny, przesiadka na mehoffera. Tak więc zgadza się wersja kolegi drugastrona, który pisze o 26-28 min z Myśliborskiej. Możemy się tak dłużej bawić, że jak ktoś nie pracuje przy metrze centrum albo nie mieszka przy samym tramwaju czy autobusie do metra to będzie miał dłużej - oczywiście, ale to jest kompletnie bezsensowna i śmieszna dyskusja, żeby sobie podbić bębenek.
Co do historii i dawnych lat, a mieszkam na Tarchominie i nowodworach 10 lat, podobnie jak on, nie sądzę abym kiedykolwiek jechał 90 min do centrum. Oczywiście na moście Grota często bywały okropne korki, jeszcze zanim był buspas, bo nie wydaje mi się żeby był już wtedy, na początku. A nawet jeśli, to nie zawsze był skuteczny. Tak więc pamiętam sytuacje, że dojazd 508 z Marymontu na Nowodwory zajmował z 40 min, ale to była skrajność. Wtedy do centrum jechało się z godzinę, ale wtedy była podoba kicha z ZB. Zresztą nie wiem czy w ogóle cokolwiek tam wtedy było.
Pisze Pan ZB32, że to mieszkańcy Tarchomina mają jakieś problemy i wylewają żale, ale to nikt stąd nie zaczął tej bezsensownej wyliczanki i przerzucania się argumentami z jakdojadę. To Pan wszedł tu, nie wiadomo po co, skoro w ogóle nie dotyczy Pana ten news, na pewno z ogromnym niesmakiem pojawia się w naszym sercu dzielnicy, o ile w ogóle, skoro musi się posiłkować teorią i opiniami znajomych. Proszę się produkować w swoich newsach, pomstować na temat tego, jak ZB jest pokrzywdzona, kiedy w końcu zbudują metro, ławki i wiaty na przystankach, żeby nie trzeba siadać na wyniesionych przez kogoś kanapach, o autobusach które nie wyrabiają zakrętów i co tam jeszcze macie wesołego.

# Lew II

12.07.2016 08:34

na Zielonej jest wesoło :) absurd goni absurd! a to wszystko spowodowane wieloletnimi zaniedbaniami.
Na szczęście mieszkańcy są coraz bardziej aktywni i przez te wszystkie lata marazmu narosło ogromne niezadowolenie społeczne, które już eskalowało w przypadku ul. Siecznej, teraz mieszkańcy się mobilizują w sprawie Kątów, Zdziarskiej czy ul. Lewandów.
a co do czasu dojazdu - nikogo z Zielonej to nie obchodzi, tak samo jak Was nie obchodzą nasze problemy - mimo wszystko życzę Wam dojazdów w kwadrans.
#maxplastic napisał(a) 12.07.2016 00:38
Proszę się produkować w swoich newsach, pomstować na temat tego, jak ZB jest pokrzywdzona, kiedy w końcu zbudują metro, ławki i wiaty na przystankach, żeby nie trzeba siadać na wyniesionych przez kogoś kanapach, o autobusach które nie wyrabiają zakrętów i co tam jeszcze macie wesołego.

# jacek

12.07.2016 09:29

szczerze mówiąc pieprzycie 3 po 3 para 15 a linia 101 od metra do tarchodworów praktycznie już zdechła.

# ZB32

12.07.2016 09:37

#maxplastic napisał(a) 12.07.2016 00:38
To Pan wszedł tu, nie wiadomo po co, skoro w ogóle nie dotyczy Pana ten news, na pewno z ogromnym niesmakiem pojawia się w naszym sercu dzielnicy, o ile w ogóle, skoro musi się posiłkować teorią i opiniami znajomych. Proszę się produkować w swoich newsach, pomstować na temat tego, jak ZB jest pokrzywdzona, kiedy w końcu zbudują metro, ławki i wiaty na przystankach, żeby nie trzeba siadać na wyniesionych przez kogoś kanapach, o autobusach które nie wyrabiają zakrętów i co tam jeszcze macie wesołego.
brawo :)
ani forum, ani gazeta nie jest Pani własnością, więc każdy może wejść i komentować.
Mnie denerwuje to, że mieszkańcy Tarchomina nie widzą niczego poza swoim podwórkiem i że władze miasta pompują w was kasę. Od tego zacząłem i na tym skończę.
Miasto zbudowało Wam i "kilku innym osobom" most, buduje wam tramwaj, a wam nadal mało i chcecie mieć równolegle autobus. Nie ma zgody na takie nierówne i niesprawiedliwe traktowanie.
Kiedy sięgam po argumenty typu czas przejazdu, chcę pokazać tylko jedno. Że poprawiło wam się w ostatnich latach TYLKO dzięki inwestycjom, które popełniono, a których nie popełniono w naszej części dzielnicy. Więc wasze drwiny jak te powyżej są dla nas szczególnie denerwujące, bo nie jest naszą winą, że miasto dobrze WAM a nas nie dostrzega. Jak dla mnie możecie nawet mówić, że z dalekich nowodworów dojeżdżacie do centrum w 12 min. Ale skoro macie tak dobrze, też naszym kosztem, bo żeby komuś dać, to komuś innemu trzeba odebrać lub przynajmniej pominąć w rozdawnictwie, to serdecznie was proszę: dajcie sobie już spokój z kolejnymi roszczeniami, albowiem nie jesteście JEDYNI w tym mieście i dzielnicy. Skoro już wszystko dostaliście, to pozwólcie też dostać innym.

# Białołęka jest jedna

12.07.2016 10:01

#Lew II napisał(a) 12.07.2016 08:34
na Zielonej jest wesoło :) absurd goni absurd! a to wszystko spowodowane wieloletnimi zaniedbaniami.
Na szczęście mieszkańcy są coraz bardziej aktywni i przez te wszystkie lata marazmu narosło ogromne niezadowolenie społeczne, które już eskalowało w przypadku ul. Siecznej, teraz mieszkańcy się mobilizują w sprawie Kątów, Zdziarskiej czy ul. Lewandów.
a co do czasu dojazdu - nikogo z Zielonej to nie obchodzi, tak samo jak Was nie obchodzą nasze problemy - mimo wszystko życzę Wam dojazdów w kwadrans.

I to jest słuszny wniosek. Także ZB32 myślę że będzie bardziej konstruktywne jak nacisk z Tarchomina przełożysz na radnych, zarząd i ogólnie osoby decyzyjne, to rzeczywiście jest szansa że będzie jakiś efekt. Nie ma sensu licytować się bo jesteśmy jedną dzielnicą i nie są nikomu potrzbne jakieś napięcia albo animozje :)

# jacek

12.07.2016 11:04

moim zdaniem szczerze mówiąc w dyskusji pomiędzy adwersarzami wystepują bezsensownie zbędne antagonizmy.

# drugastrona

12.07.2016 14:24

#ZB32 napisał(a) 12.07.2016 09:37
brawo :)
ani forum, ani gazeta nie jest Pani własnością, więc każdy może wejść i komentować.
Mnie denerwuje to, że mieszkańcy Tarchomina nie widzą niczego poza swoim podwórkiem i że władze miasta pompują w was kasę. Od tego zacząłem i na tym skończę.
Miasto zbudowało Wam i "kilku innym osobom" most, buduje wam tramwaj, a wam nadal mało i chcecie mieć równolegle autobus. Nie ma zgody na takie nierówne i niesprawiedliwe traktowanie.

A gdzie byłeś, kiedy zabrano nam 510, bo "za parę lat będziecie mieli tramwaj na tej samej trasie"? Protestowałeś, że nam zabierają autobus, nie dając nic w zamian? Więc z łaski swojej wracaj na swoje podwórko i nie wtrącaj się w sprawy Tarchomina.
#ZB32 napisał(a) 12.07.2016 09:37
Kiedy sięgam po argumenty typu czas przejazdu, chcę pokazać tylko jedno. Że poprawiło wam się w ostatnich latach TYLKO dzięki inwestycjom, które popełniono, a których nie popełniono w naszej części dzielnicy. Więc wasze drwiny jak te powyżej są dla nas szczególnie denerwujące, bo nie jest naszą winą, że miasto dobrze WAM a nas nie dostrzega. Jak dla mnie możecie nawet mówić, że z dalekich nowodworów dojeżdżacie do centrum w 12 min. Ale skoro macie tak dobrze, też naszym kosztem, bo żeby komuś dać, to komuś innemu trzeba odebrać lub przynajmniej pominąć w rozdawnictwie, to serdecznie was proszę: dajcie sobie już spokój z kolejnymi roszczeniami, albowiem nie jesteście JEDYNI w tym mieście i dzielnicy. Skoro już wszystko dostaliście, to pozwólcie też dostać innym.

Ile u Was mieszka ludzi? Będzie chociaż ze 30 tysięcy? U nas jest z 80 tysięcy. Więc należy nam się odpowiednio więcej inwestycji. Dziękuję, dobranoc. Poza tym - nie dostaliśmy metra, więc zamiast tego jakieś minimum przyzwoitości musimy mieć. Wy jeszcze może dostaniecie i każdy tarchominiak temu kibicuje. Pisałem wcześniej - nie mieszkasz tu, nie wiesz, jak tu jest, więc nie masz pojęcia, ile autobusów i tramwajów tutaj trzeba.
A na koniec - Białołękę należy jak najszybciej podzielić, bo takim sporom nie będzie końca.

 lkan

12.07.2016 14:36

Wreszcie coś ciekawego! Podzielić i zbudujcie sobie własny ratusz. Inaczej to będzie nadal twór jak Czechosłowacja. Dużo ludzi z Tarchomina nie zna nawet Waszych ulic, nigdy tam nie bywa, nie chce i pewnie z wzajemnością. To chore. Taki mały Żoliborz oderwał się, jest samodzielny i mieszkańcom jest z tym dobrze, czego i ZB życzę.

# ZB32

12.07.2016 15:41

też jestem za podziałem Białołęki. Żeby uniknąć zbędnych kosztów, można by w ratuszu na Modlińskiej ulokować nowe władze Białołęki razem z nowymi władzami nowej dzielnicy Tarchomin. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego. Poza rozbiciem na 2 rady i 2 budżety nic by się nie zmieniło. Własna Rada dla obszarów na wschód od Kanału Żerańskiego na pewno lepiej dysponowałaby pieniędzmi. A tak to robi nas się w konia na każdym kroku.

# z ZB

12.07.2016 16:46

Nie będzie podziału, bo nie da się. Główne hasło rządzących, zapomnieliście? Poza tym nie widze tego. Zaraz będą zrzucać na siebie odpowiedzialnośc, nierówno dzielić budżet, a koszty 2x wieksze.

# ZB32

12.07.2016 17:04

Koszty byłby te same. Ci sami urzędnicy, te same pomieszczenia, te same obowiązki. Po prostu każdy wydział zostałby podzielony na dwa. Do tego dwie rady po max. 9 radnych. Budżet podzielony tak, jak dzieli się teraz. Zamiast 18 dzielnic byłoby 19. Oczywiście należałoby spojrzeć w przeszłość i w pierwszych latach istnienia nowej dzielnicy dofinansować nową Białołękę, z powodu niedofinansowania z lat ubiegłych, ale po 5 latach by się wyrównało i każda dzielnica robiłaby już na swój rachunek. Białołęka byłaby wielkości Wilanowa czy Włoch, Tarchomin jak Wawer czy Ochota. Tylko trzeba chcieć.

# niki

13.07.2016 00:37

dyskusja się rozpełzła na tematy niedotyczące linii 101.

# odkryta

13.07.2016 10:26

#jacek napisał(a) 12.07.2016 09:29
szczerze mówiąc pieprzycie 3 po 3 para 15 a linia 101 od metra do tarchodworów praktycznie już zdechła.

#niki napisał(a) 13.07.2016 00:37
dyskusja się rozpełzła na tematy niedotyczące linii 101.
wróćcie do meritum.
o podziale dzielnicy dyskutujcie we właściwym wątku a najlepiej będzie jak zgłosicie ten wniosek radnym i innym władzom warszawskim i nawet krajowym.
meritum dotyczy linii autobusowej o nazwie 101.

# ZB34

13.07.2016 10:59

a o czym tu dyskutować. W całym mieście tak jest, że jak powstaje komunikacja szynowa, likwiduje lub bardzo ogranicza się spalinową. Dlaczego Tarchomin ma być inny? Przez most będzie tramwaj, przez most grota i Pragę będzie autobus.
Wiecie, ile kilka lat temu było linii autobusowych z ul. Powstańców Śląskich na Jelonkach do Centrum? 3! 106, 506, E6. Do tego 3 tramwaje. Wiecie, ile jest dzisiaj? Nie ma ani jednej, a tramwaje jeżdżą nieco częściej. Dlaczego na Tarchominie miałoby być inaczej?

# odkryta

13.07.2016 11:19

skoro nie ma o czym dyskutować to należy zamknąć tę zbędną dyskusję jak też wiele innych prowadzących do nikąd.

 tarantula01

21.07.2016 00:11

http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160716odkryta.pdf 101. Proszę również pisać do ZTM o trasę przez Odkrytą - razem może się udać.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

21.07.2016 00:11

http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160716odkryta.pdf 101. Proszę również pisać do ZTM o trasę przez Odkrytą - razem może się udać.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# gość

22.07.2016 10:28

http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101
w sprawie zmiany przebiegu linii autobusowej 101

# jacek

22.07.2016 11:01

moim zdaniem szczerze mówiąc 101 należy połączyć ze 125 na trasie Międzylesie -...-plac Hallera - rondo Starzyńskiego-Modlińska - Światowida - Myśliborska (taki mały zajazd na skraj tarchodworów) - most Północny (imieniem Kuklińskiego-Skłodowskiej) - metro Młociny.
zamiast proponowanych esów floresów w projekcie "petycja" powinniście ubiegać się o wydłużenie linii 314 od Świdrów do Metro Młociny i ucałodziennienie jej ze zmianą na odpowiedni numerek np. 214.
i to cały zabieg o który powinniście wdrożyć do realizacji.

# Dobra Zmiana

23.07.2016 11:15

jak obejmie władze w Warszawie Dobra Zmiana - to wybuduje nam bardzo szybko Metro do Nowodworów i nie będą potrzebne esy floresy np. 214- autobusy pojda w zapomnienie, Znajomy z Dobrej Zmiany obiecał również ze wybudują kompleks sportowo-rekreacyjny / baseny,akwapark...

# gosc

23.07.2016 18:40

baseny to chyba p. Jaworski obiecywał :) uciekając z tonącej łodzi złapał się dobrej zmiany? :P

# POIMBany

24.07.2016 16:47

Jaworski z Roszakiem i ekipą POd wyzwaniem obiecywali metro i inne cuda a jak Jaworski wreszcie zleciał z stolka to im POzostało tylko szczekanie PO forach i POkrzykiwanie na manifach Korytetu Obrony Działaczy

# barszcz

25.07.2016 18:36

Nie potrzeba ratować i uzdrawiać tej linii. Swoją świetność już miała. Teraz tylko dwójka.

# mieszkaniec Tarchomina

25.07.2016 20:58

Przywiazywanie sie w 100% do tramwaju to błąd, musi być alternatywa autobusowa. Popieram 101 w takiej formie

# petycja

25.07.2016 21:20

Petycja!!!
#gość napisał(a) 22.07.2016 10:28
http://www.petycjeonline.com/zmiana_przebiegu_linii_autobusowej_101
w sprawie zmiany przebiegu linii autobusowej 101

# jacek

26.07.2016 12:44

widząc znów petycję powtarzam:
moim zdaniem szczerze mówiąc 101 należy połączyć ze 125 na trasie Międzylesie -...-plac Hallera - rondo Starzyńskiego-Modlińska - Światowida - Myśliborska (taki mały zajazd na skraj tarchodworów) - most Północny (imieniem Kuklińskiego-Skłodowskiej) - metro Młociny.
zamiast proponowanych esów floresów w projekcie "petycja" powinniście ubiegać się o wydłużenie linii 314 od Świdrów do Metro Młociny i ucałodziennienie jej ze zmianą na odpowiedni numerek np. 214.
i to cały zabieg o który powinniście wdrożyć do realizacji.

# igrekzet

26.07.2016 13:42

jacek, po pierwsze moze napisz to autorom petycji bo na forum tutaj milion pomyslow ludzie pisza tylko co z tego wynika. druga rzecz ze cokolwiek co jedzie przez rondo starzynskiego i pl hallera stoi w korkach pomiedzy nimi w szczycie, wiec ja bym sie zastanowil nad tym jeszcze

# jacek

26.07.2016 13:52

do "igrekzet":
moim zdaniem szczerze mówiąc na tym forum pada wiele pomysłów i ludzie piszą dla samego popisania, ta petycja też taka jest. dlatego ja tez tutaj na forum zgłaszam.
co do "cokolwiek co jedzie przez rondo starzynskiego i pl hallera stoi w korkach" to zasadniczo nie ma miejsca w Warszawie bez korków.
poza tym linii 125 połączonej w opisany sposób żadne korki nie zaszkodzą podobnie jak linii 509.

# igrekzet

26.07.2016 14:09

no ale jest roznica pomiedzy dyskusja na forum a oficjalna petycja. wiec jak wyzej. zglos do autorow skoro masz pomysl co mozna poprawic. ale jak piszesz o braku korkow w tym miejscu to czarno widze. 509 szczegolnie po 16 w tygodniu musi swoje odstac i nie miejsci sie to w standadzie warszawskim bo traci sporo czasu. tyle.

# mieszkaniec strumykowej

26.07.2016 14:52

Szanowny Panie,
czy może Pan mieszkańcom Strumykowej 40 itd. wyjaśnić, co się stało, że wbrew temu, o czym Pan informował objazd puszczono ciasną Strumykową. Przeżywamy tu tragedię. W mieszkaniach gorąco, a okien nie można otworzyć. Przecież tu bloki stoją tuż przy ulicy, po obu stronach, co powoduje, ogromny rwetes, gdy przejeżdża autobus (kwestia fizyki, rozchodzenia się fal itp) - a przejeżdżają jeden za drugim, bez końca. A do tego z tej samej przyczyny - ciasnej zabudowy - jesteśmy truci (w takich warunkach wszelkie spaliny itp. nie są łatwo przewietrzane). I wspomnieć należy tez o bezpośrednim zagrożeniu dla ludzi, a zwłaszcza dzieci. Mamy wakacje, dzieci biegają z jednej strony ulicy do sąsiadów po drugiej stronie, a tu taka sytuacja....
Szanowny Panie, co się stało!? Komu zabrakło empatii i zdrowego rozsądku?

# Podział Białołęki

26.07.2016 15:10

Nie byłem nigdy na tym forum ale w 100% zgadzam się z glosami, że najwyższy czas, by podzielić tego molocha Białołękę. Mieszkam na Tarchominie i co mnie niby łączy z tzw. Zieloną Białołęką. NIC oczywiście. Jeśli już to bliższe są mi Bielany i Żoliborz. Dla nich pewnie Targówek. Wystarczy spojrzeć na mapę. Zielona Białołęka ma własne cele i problemy. Niech ma własne pieniądze i Zarząd. Podział wydaje się oczywisty - wzdłuż Piechocińskiej, i torów na Żeraniu.

# z Zielonej

26.07.2016 15:18

Popieram! Pójdę dalej. Obszar Zielonej przyłączyć do Targówka. I nie będzie dublowania zarządu i zbędnych dodatkowych kosztów.

# Mysliboeska mówi nie

26.07.2016 15:25

Dajcie sobie spokój z tym 101 i nie uszczęśliwiajcie na siłę autobusem mieszkańców Myśliborskiej. Jeżeli mieszkańcom Milenijnej czy Obrazkowej będzie jest zbyt daleko do tramwaju, to wystarczy by puścić przez te ulice autobusy z Płud i Choszczówki, tak by dowoziły ich do torowiska i po sprawie.

# Ryba

26.07.2016 15:46

Popieram podział Białołęki!!!!!!!

# z Ratusza

26.07.2016 16:40

Wy sobie popierajcie ale ani miasto ani władze dzielnicy tego nie poprą. Bo więcej mieszkańców = więcej stołków burmistrzów i radnych = więcej stanowisk do obsadzenia i kasy do zgarnięcia.
#Podział Białołęki napisał(a) 26.07.2016 15:10
Nie byłem nigdy na tym forum ale w 100% zgadzam się z glosami, że najwyższy czas, by podzielić tego molocha Białołękę. Mieszkam na Tarchominie i co mnie niby łączy z tzw. Zieloną Białołęką. NIC oczywiście. Jeśli już to bliższe są mi Bielany i Żoliborz. Dla nich pewnie Targówek. Wystarczy spojrzeć na mapę. Zielona Białołęka ma własne cele i problemy. Niech ma własne pieniądze i Zarząd. Podział wydaje się oczywisty - wzdłuż Piechocińskiej, i torów na Żeraniu.

Płochocińskiej. Piechociński jest w PSL :)

# jacek

27.07.2016 09:28

#igrekzet napisał(a) 26.07.2016 14:09
jak piszesz o braku korkow w tym miejscu to czarno widze.
napisałem dokładnie tak: "poza tym linii 125 połączonej w opisany sposób żadne korki nie zaszkodzą podobnie jak linii 509" co oznacza, ze żadne nowe dodatkowe korki nie występują dla wymienionych linii oprócz istniejących a poza tym wyraziłem, iż "zasadniczo nie ma miejsca w Warszawie bez korków" co oznacza, że problem ten dotychczas jest przez wszelkie władze i instytucje nadal nierozwiązany.
ponieważ w ten sposób hipotetycznie połączonej linii (101+125) żadne korki nie zaszkodzą więc można doprowadzić do takiej relacji a zamiast wydziwiania nowego przebiegu 101 dla mieszkańców Odkrytej z esami floresami po tarchodworach można dla mieszkanców Odkrytej wydłużyć linię 314 od Świdrów do Metro Młociny i ucałodziennić ją wraz ze zmianą na odpowiedni numerek np. 214 i to cały zabieg o który powinni zabiegać autorzy petycji i wdrożyć ją do realizacji.

# odkryta

28.07.2016 08:18

#jacek napisał(a) 27.07.2016 09:28
zamiast wydziwiania nowego przebiegu 101 dla mieszkańców Odkrytej z esami floresami po tarchodworach można dla mieszkanców Odkrytej wydłużyć linię 314 od Świdrów do Metro Młociny i ucałodziennić ją wraz ze zmianą na odpowiedni numerek np. 214 i to cały zabieg o który powinni zabiegać autorzy petycji i wdrożyć ją do realizacji.
zmieńcie petycję bo facet ma rację.

# a może tak

03.08.2016 09:50

Nowa trasa 101 tak powinna wyglądać:
101 NOWODWORY- Dzierżgońska, Odkryta, Nowodworska, Świderska, Porajów, Myśliborska, Most Północny- METRO MŁOCINY ( trasa równoległa jak tramwaj 2, po to żeby zbierała ludzi do metra mieszkających bliżej Wisły i odciążająca tramwaj. Ludzie mieszkający dalej Wisły mieliby tramwaj )
314 też bym zostawił ale może na trasie TARCHOMIN - BEMOWO ???

# tylko tak

03.08.2016 10:07

Dajcie sobie spokój z tymi autobusami na Odkrytej a tym bardziej Myśliborskiej/Strumykowej. Przecież to 5 minut spacerem do Światowida. Jeżeli już to niech coś jedzie Mehoffera lub Ordonówny do Światowida i koniec.

# jacek

19.08.2016 19:42

#a może tak napisał(a) 03.08.2016 09:50
Nowa trasa 101 tak powinna wyglądać:
TARCHOMIN - BEMOWO ???
to chyba tylko jako przedłużenie 184 a 101 niech wraca na trasę Namysłowska - Plac Trzech Krzyży o czym pisałem wcześniej:
#jacek napisał(a) 11.07.2016 10:00
101 Namysłowska - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Targowa - al.Zieleniecka - most Poniatowskiego - Solec - Ludna - Książęca - Plac Trzech Krzyży. To jest właściwa trasa tej linii. Na Nowodworach gości ona tymczasowo. Nie ma mowy o jakimkolwiek jej uratowaniu na Tarchominie.

# tylko tak a nie inaczej

22.08.2016 20:30

O, już się skończyła bezsensowna dyskusja o ratowaniu 101.

# a może tak

31.08.2016 17:05

101 nowa trasa:
Metro Młociny- Most Północny, Kuklińskiego, Modlińska, Światowida, Stefanika, Odkryta, Dzierżgońska- NOWODWORY.
Albo 516 z Nowodworów puścić do Metra Młociny, 101 zlikwidować, a 133 puścić dalej, czyli zamiast kończyć na Tarchominie jechałaby Światowida, Modlińską do Żerania FSO

# miks

31.08.2016 17:28

ludzie, dajcie sobie na wstrzymanie, nikt tych waszych propozycji nawet nie czyta, nie mówią już o analizie.

 tarantula01

03.09.2016 22:08

Do Prezydenta miasta został złożony http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta1.jpg wraz z ponad 600 podpisami mieszkańców.
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta2.jpg
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

03.09.2016 22:08

Do Prezydenta miasta został złożony http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta1.jpg wraz z ponad 600 podpisami mieszkańców.
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta2.jpg
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Szacunek

05.09.2016 07:33

tarantula01 napisał(a) 03.09.2016 22:08
Do Prezydenta miasta został złożony http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta1.jpg wraz z ponad 600 podpisami mieszkańców.
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta2.jpg
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Nic dodać, nic ująć. Szacunek dla Klubu! Dziękuję za zauważenie problemu gehenny mieszkańców Strumykowej. Pozdrawiam.

# Strumykowa

05.09.2016 08:06

Dla mn
tarantula01 napisał(a) 03.09.2016 22:08
Do Prezydenta miasta został złożony http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta1.jpg wraz z ponad 600 podpisami mieszkańców.
http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-101linia160831odkryta2.jpg
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Dla mnie to działanie jest też ok :). I życzę determinacji, by na swoje miejsce wrócił również próg na Strumykowej. Nie wiem na co jeszcze czekają drogowcy!

# wyborca

05.09.2016 08:45

Czekamy na ruch Burmistrza. Czy poprze nas, mieszkańców?
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni