Czy 506 powróci na dawną trasę?
19 września 2011
Jestem czytelnikiem "Echa" i jako mieszkaniec Bródna liczę na waszą interwencję. Linia 506, zaczynająca trasę od przystanku Bródno Podgrodzie, została zawieszona.
każdy z nas wolałby jeździć bez przesiadek. Nie znam dokładnej przyczyny tej kuriozalnej decyzji. Uważam, że budowa metra nie powinna być tego powodem, ponieważ linia 506 mogła zostać skierowana na trasę objazdową. Ludzie się dziwią, dlaczego tak się nie stało. Nie tylko ja jestem oburzony, wiele osób dzwoniło oraz pisało skargi do Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie zawieszenia autobusu. Ja również napisałem skargę, ale każdy mój list pozostaje bez odpowiedzi. Czuję się ignorowany przez ZTM i uważam, że nie liczą się oni ze zdaniem pasażerów. Twierdzę, że zawieszenie autobusu jest dużym błędem, który jednak ciągle można jeszcze naprawić.
Łukasz
Urzędnicy odpowiadają
Zmiany w układzie linii autobusowych zostały wprowadzone ze względu na budowę centralnego odcinka II linii metra. Z powodu utrudnień w ruchu linie autobusowe, kursujące na długich trasach, jeździły niepunktualnie. Jedynym rozwiązaniem, pozwalającym na zniwelowanie tego niekorzystnego zjawiska, było zastąpienie linii o długich trasach i niewielkiej częstotliwości kursowania - liniami o krótszych trasach i wysokiej częstotliwości kursowania. Skraca to pasażerom czas oczekiwania na przystanku i trwania podróży, nawet w przypadku konieczności przesiadki.Utrzymywanie linii 506 na bardzo długiej trasie między Bródnem a Jelonkami, przy długim objeździe placu budowy centralnego odcinka II linii metra, byłoby rozwiązaniem nieefektywnym. Dlatego została ona zastąpiona przez linie jeżdżące na krótszych trasach i z wyższymi częstotliwościami:
- 105 kursującą od os. Górczewska do Browarnej, co 4-5 minut w szczycie, co 7-8 minut w pozostałych godzinach i co 10 minut w weekendy;
- 118 kursującą na trasie Bródno Podgrodzie - Metro Politechnika - co 10 minut w szczycie i co 15 minut w pozostałym czasie.
Konrad Klimczak
zespół prasowy ZTM