Awaria wodociągu, który był "w dobrym stanie". Budowa pętli autobusowej opóźniona
11 lutego 2022
Autobusy miały skorzystać z nowej zawrotki na Młynowie już w grudniu. Podczas budowy Zarząd Transportu Miejskiego napotkał jednak niespodziewane trudności.
Nowa pętla autobusowa Młynów powstaje od maja ubiegłego roku na skrzyżowaniu Ostroroga z Wawrzyszewską. Po jej otwarciu stara zawrotka na rogu Obozowej i Płockiej zostanie zlikwidowana. Przeprowadzka autobusów to koszt rzędu 7,5 mln zł.
Kompromitacja MPWiK na Młynowie
- Termin zakończenia budowy został przesunięty aneksem na drugi kwartał 2022 roku - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Przesunięcie terminu jest spowodowane m.in. koniecznością wymiany odcinka wodociągu. Według pierwotnych uzgodnień z MPWiK wodociąg pod Ostroroga nie miał być wymieniany. Według wodociągowców nie było takiej potrzeby, bo jego stan był dobry. Podczas prowadzenia prac budowlanych doszło do awarii tego wodociągu i uzgodniliśmy z MPWiK, że wymienią dłuższy jego odcinek, nie tylko w miejscu awarii, tak aby w przyszłości w przypadku podobnej awarii nie było konieczne niszczenie nowych jezdni i chodników. Projektowanie, uzgodnienia i budowa nowego wodociągu trwały kilka tygodni.
Jako drugi powód opóźnienia ZTM wskazuje... deszcz padający w ubiegłoroczne wakacje. Pogoda uniemożliwiała firmie budującej pętlę odpowiednie zagęszczenie kruszywa na potrzeby podbudowy jezdni.
Nowa pętla na Ostroroga
- Pętla będzie miała dwa perony o długości 60 i 40 metrów - zapowiadał w ubiegłym roku warszawski ratusz. - Staną tam dwa autobusy 12-metrowe i trzy 18-metrowe. Wybudowane zostaną nowe chodniki i parking dla rowerów. Będą wiaty i miejsca do zamontowania czterech ładowarek dla autobusów elektrycznych.
Obecna pętla Młynów przy Płockiej jest już za mała, aby pomieścić kilka autobusów przegubowych. Kończące i zaczynające na niej autobusy linii 106 i 136 oraz przejeżdżające autobusy linii 103 docelowo przeniosą się na Ostroroga.
(dg)