REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Pasażerowie z Jelonek oburzeni na "autobusowe wycieczki krajoznawcze"

  9 września 2024

alt='Pasażerowie z Jelonek oburzeni na "autobusowe wycieczki krajoznawcze"'
Fot. Jarosław Oborski

Wraz z początkiem września bardzo popularna wśród mieszkańców Jelonek 105-tka dość niespodziewanie pojechała dłuższą trasą. Na wysokości Odolan, zamiast jechać prosto, skręca w ciasną ulicę Jana Kazimierza, tracąc na ten objazd około 20 minut. Pasażerowie mówią wprost: "to głupota".

REKLAMA

Ze 105-tką w zasadzie od początku tego roku były jakieś "kombinacje". Na wiosnę mieszkańcy ulicy Lazurowej uskarżali się na zmniejszoną liczbę kursów tej linii. Zmiany wprowadzono po uruchomieniu linii tramwajowej na Kasprzaka. SM Lazurowa wybuduje garaże z lokalami w parterze SM Lazurowa wybuduje garaże z lokalami w parterze
Spółdzielnia Mieszkaniowa Lazurowa szykuje się do budowy dwóch wielopoziomowych garaży. Jej władze przekonują, że jest to inwestycja niezbędna i wyczekiwana przez mieszkańców.
Autobusy jeżdżą teraz co 10, a nie co 5 minut w godzinach szczytu. Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczył te zmiany tym, że na sporym odcinku trasy autobusu 105 jeżdżą tramwaje, które dla mieszkańców Odolan i Bemowa są dogodnym dojazdem do stacji metra. Ponoć też częstotliwość kursów jest teraz adekwatna do zainteresowania tą linią. Zanim jednak mieszkańcy wyszli z jednego szoku, muszą przełknąć drugą gorzką pigułkę.

105-tka na Odolanach ma 20-minutowy objazd

Na początku września pasażerów 105 jadących z Jelonek spotkała kolejna przykra niespodzianka. ZTM skierował autobusy tej linii na wąską ulicę Jana Kazimierza, zatem robią one objazd osiedlowymi uliczkami, zamiast jechać - jak dawniej - po prostej trasie.

- Bez sensu. Wydłużono drogę na Jelonki o minimum 10 minut. Autobus, zamiast jechać prosto szeroką ulicą Połczyńską, nagle skręca w gęsto zabudowane osiedla. Nie ma w tym żadnej logiki. Bo nawet mieszkańcy z tych osiedli mogli dojść w maksymalnie 5 minut do ul. Połczyńskiej, żeby skorzystać z tego połączenia. A tam, na Jana Kazimierza, prawie nikt nie wsiada. Mieszkańcy tracą nawet 20 minut na to "kolano" - komentuje radny Jarosław Oborski.

- Ten objazd jest bez sensu. Dziś nikt tam nawet nie wsiadł na tych dodatkowych przystankach. Za to autobus stoi dodatkowe 10-15 minut oczekując na możliwość skrętu. Kto to wymyślił, żeby puszczać autobus na jednopasmową ulicę, gdy wzdłuż Połczyńskiej i Wolskiej mamy buspasy! Co będzie, jak się na dobre zaczną korki na Jana Kazimierza?

- Ulica Jana Kazimierza z wieloma przejściami dla pieszych na żądanie i korkami. Absurd. To wycieczka krajoznawcza, czy jazda do pracy? Mieszkańcy ulicy Jana Kazimierza mogą dojść do Połczyńskiej i wsiąść w szybki autobus jadący buspasami, a nie stać w korku na swojej ulicy. Mają też tramwaj.

Zapraszamy na zakupy

W sprawie 105-tki jest już petycja

W sprawie 105-tki jest już nawet petycja. Można ją znaleźć w internecie i podpisać. Czytamy w niej: "Zwracamy się z prośbą o rozważenie wycofania zmiany trasy autobusu linii 105 oraz przedstawiamy alternatywną propozycję przekształcenia linii 105 w linię ekspresową E5. Mieszkańcy rejonu Jelonek Południowych i okolic ulicy Lazurowej wyrażają stanowczy sprzeciw wobec zmiany trasy linii 105 i proponują rozwiązanie, które lepiej odpowiada na potrzeby komunikacyjne - linię ekspresową E5 z pominięciem wybranych przystanków".

Nowa linia mogłaby kursować na obecnej trasie, z pominięciem przystanków od Ciepłowni Wola do Ronda Daszyńskiego, ale z uwzględnieniem przystanku PKP Kasprzaka, który jest istotnym węzłem komunikacyjnym.

REKLAMA

Warszawski ZTM "wie lepiej"

- Planowana trasa autobusu linii 105, którą wprowadzimy po zakończeniu całości prac remontowych na ulicy Jana Kazimierza, ma biec ulicami Ordona, Jana Kazimierza i Hubalczyków. Dzięki temu mieszkańcy intensywnie zabudowujących się Odolan będę mogli łatwiej korzystać z Warszawskiego Transportu Publicznego - nie będą musieli dochodzić do ulicy Wolskiej, aby wsiąść do autobusu lub tramwaju. Zmiana trasy od 2 września to pierwszy etap wprowadzania planowanej trasy 105 - do autobusów bliżej będą mieli mieszkańcy okolicy ulic Hubalczyków, Jana Kazimierza, Goleszowskiej - informuje rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

DB

.
 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Sith4

10.09.2024 17:08

ZTM to stan umysłu. Szkoda, że takie nieuki zarządzają Warszawa i jeszcze wiedzą lepiej, niz Ci którzy im za to placa w podatkach, brak słów.

# pytam

10.09.2024 20:01

A tramwajem to nie można pojechać?

# Było mówione i pisane

16.09.2024 22:33

https://tustolica.pl/nie-warto-budowac-tramwaju-na-kasprzaka_70475

REKLAMA

# Było mówione i pisane

16.09.2024 22:38

105 przez Człuchowską jak 506, a E5 zamiast obecnej 105 - to część postulatów z projektu mojego autorstwa z 2016 roku. Mogło być taniej i lepiej, ale jest, jak jest.

# Jelonek z Jelonek

19.09.2024 12:21

ZTM wie lepiej - jak zawsze!! ztm nie jeździ komunikacja warszawska dlatego wie lepiej. Mam wrażenie że ta zmiana jest po to żeby zniechęcić ludzi do korzystania ze 105 i ja zlikwidować, bo przecież nikt nie korzysta to jest niepotrzebna. Zabrali 197 i nie ma jak dojechać bezpośrednio na Wolę. Na prośbę o wydłużenie 197 na Karolin Ztm napisało mi żeby z okolic Drzeworytników jechać np. 177 do metro Bemowo i potem metrem = dwie przesiadki, zamiast bezpośredniego polaczenia z Wola. Brawo ztm! Ztm wie lepiej, bo ztm nie korzysta z komunikacji warszawskiej.

# Sabotaż czy idiotyzm

19.09.2024 15:20

#Jelonek z Jelonek napisał(a) 19.09.2024 12:21
ZTM wie lepiej - jak zawsze!! ztm nie jeździ komunikacja warszawska dlatego wie lepiej. Mam wrażenie że ta zmiana jest po to żeby zniechęcić ludzi do korzystania ze 105 i ja zlikwidować, bo przecież nikt nie korzysta to jest niepotrzebna. Zabrali 197 i nie ma jak dojechać bezpośrednio na Wolę. Na prośbę o wydłużenie 197 na Karolin Ztm napisało mi żeby z okolic Drzeworytników jechać np. 177 do metro Bemowo i potem metrem = dwie przesiadki, zamiast bezpośredniego polaczenia z Wola. Brawo ztm! Ztm wie lepiej, bo ztm nie korzysta z komunikacji warszawskiej.
Wszystkie drogi prowadzą do metra - niestety źle wytrasowanego
Polecam tekst na Portalu Warszawskim:
Z czym mierzy się warszawska komunikacja miejska

REKLAMA

# Ktoś

26.09.2024 08:05

Akurat metro ma bardzo dobrą trasę. Natomiast złodzieje z ztm powinni przywrócić E-2 na Bemowo oraz linię 506

# Sabotaż czy idiotyzm

28.09.2024 11:00

#Ktoś napisał(a) 26.09.2024 08:05
Akurat metro ma bardzo dobrą trasę. Natomiast złodzieje z ztm powinni przywrócić E-2 na Bemowo oraz linię 506
Odczuwalny brak E-2 i 506 dowodzi że metro koncertowo schrzaniono. Jeszcze kilka lat temu gdy trasę M2 dociągnięto do Górc (Metro Bemowo), pisałem na tym portalu, że można uratować sytuację przerzucając metro z ulicy Ryskiego, pod Lazurową. Wówczas M2 obslugiwałoby najgęściej zaludnione obszary Jelonek i temat 105 i 506 byłby zbędny. A tak metro pojedzie pod kameralną zabudową północno-zachodniego Chrzanowa, a po otwarciu trasy czeka nas kolejna bokesna odsłona likwidacji komunikacji naziemnej
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA