"Współpracujmy, nie konkurujmy". Domy kultury zapraszają warszawiaków
22 września 2020
Białołęcki Ośrodek Kultury wziął udział we wspólnym projekcie i kampanii wizerunkowej Warszawskich Domów Kultury.
W czasie pandemii bliskość i kultura zostały wystawione na próbę. Po miesiącach lockdownu wielu z nas uświadomiło sobie, jak bardzo doskwiera nam brak możliwości fundowania sobie i bliskim "małych codziennych przyjemności" - jak wyjście na koncert, spektakl, czy na zajęcia jogi, rysunku, robotyki, tanga czy robienia kosmetyków. Doceniliśmy wartość kultury, która nagle stała się nieodstępna. Mimo upływu czasu, przed nami wciąż stoją te same rozterki. Z jednej strony strach, z drugiej potrzeba rozwoju, przełamania rutyny. Co jest dla nas bezpieczne? Może to, co bliskie, lokalne i kulturalne, czyli mocna sieć warszawskich domów kultury. Gotowa na nowe otwarcie. W najbliższym sąsiedztwie, tuż obok domu każdego warszawiaka, oswojona.
We wrześniu 2020 domy kultury rozpoczęły nowy sezon i zapraszają warszawiaków na 24 wydarzenia. Wszystkie bezpłatne, różnorodne i bezpieczne, bo z zachowaniem rygorów koronawirusowych. Wydarzenia odbędą się w siedzibach domów kultury, w MAL-ach, w przestrzeni miejskiej. Wszystkie na wyciągnięcie ręki, blisko odbiorców, bez barier.
Dom kultury jako żywa tkanka
Kampania "Nadajemy Kulturę!" w swojej trzeciej odsłonie podkreśla, jak wielki potencjał tkwi w lokalnych domach kultury. W Warszawie jest ich kilkadziesiąt. Oferują zarówno regularne zajęcia warsztatowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych, jak również bogaty, comiesięczny repertuar wydarzeń dostosowany do potrzeb mieszkańców. Domy kultury to instytucje "żywe" i szybko reagujące na zmiany społeczne. Wiele z nich za priorytet przyjęło integrację społeczną i rozwój poczucia odpowiedzialności za otaczające je "mikro ojczyzny". Stają się inicjatorami budowania pasiek, szycia maseczek, prowadzenia jadłodzielni i Miejsc Aktywności Lokalnej.
O potrzebie integracji środowiska
Jak podkreślają twórcy kampanii, "Nadajemy kulturę!" to oddolna inicjatywa pracowników warszawskich domów kultury na rzecz rozwoju publiczności. Działają w myśl zasady: "współpracujmy, nie konkurujmy". Tworzą przestrzeń do dyskusji, jakiej jeszcze w środowisku dzielnicowych jednostek kultury nie było. "Łączą nas wspólna misja i wartości. Sieciowanie daje początek nowym pomysłom oraz pozwala domom kultury wzmocnić się, przejść przez "zmiany", np. związane z pandemią, by lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców Warszawy".
Kampania "NadajemyKulturę" realizowana jest przez 24 warszawskie domy kultury. W czasie lockdownu pracownicy działów promocji działów promocji i komunikacji napisali projekt, który otrzymał dofinansowanie:
Kalendarz wydarzeń w warszawskich domach kultury można znaleźć na stronie www.nadajemykulture.pl oraz FB projektu.
(jj)