Urzędnicy marnują pieniądze?
8 kwietnia 2011
Mieszkańcy pytają, "Echo" szuka odpowiedzi.
Obecnie linia 220 kursuje po krótkiej trasie z Nowego Bemowa do Fortu Radio-wo. Z obserwacji naszego czytelnika wynika, że ma ona zaledwie dziesięciopro-centowe obłożenie i została zaprojektowana w związku z zawieszeniem tramwaju linii 20 na Stare Bemowo. Koszt wybudowania pętli w Forcie Radiowo wyniósł ponad 2 mln zł. - Czy nie rozsądniej byłoby przedłużyć linię o 6 km do pętli linii 110 przy Cmentarzu Północnym, bez konieczności budowania nowej? - pyta pan Andrzej.
Czy jest szansa na wydłużenie linii 220?
Zdaniem ZTM 220 jest linią lokalną, której zadaniem jest dowóz mieszkańców do najbliższych węzłów przesiadkowych. - Decyzję o budowie pętli w obecnym kształ-cie podjęły władze dzielnicy Bemowo, choć pierwotna koncepcja z 2002 r. zakładała znacznie mniejszy obiekt. W sprawie zasadności wydawania publicznych pieniędzy na ten cel proszę rozmawiać z właściwym adresatem - ucina krótko Konrad Klim-czak, rzecznik ZTM.Wiceburmistrz Krzysztof Zygrzak tłumaczy, że pętla minibusa 220 powstała przede wszystkim z myślą o dzieciach z bloków komunalnych przy ul. Radiowej 26 i 27. - Z powodu braku komunikacji miejskiej w tej okolicy dzieci musiały chodzić do szkoły poboczem, przez las. Mając na uwadze ich bezpieczeństwo poczyniliśmy sta-rania o uruchomienie dla nich choć linii minibusa. Warunkiem uruchomienia jej przez ZTM była budowa pętli autobusowej - tłumaczy wiceburmistrz Zygrzak. Jed-nocześnie twierdzi, że przedłużenie linii do cmentarza na Bielanach mijałoby się z podstawowym celem jej funkcjonowania, jakim jest dowóz dzieci do szkoły. - Po-dejrzewam, że na sześciokilometrowym odcinku autobus jechałby pusty. Dlatego uważam, że budowa tej pętli była potrzebna. Nie jest również powiedziane, że w przyszłości nie przyda się ona mieszkańcom osiedli, które mogą powstać tu w niedługim czasie - dodaje wiceburmistrz.
Anna Przerwa
Urzędnicy marnują pieniądze