Tak zmieni się Annopol. Zajezdnia dla 150 tramwajów
7 lutego 2017
Na prawie 12 ha na Białołęce powstania nowoczesna baza dla Tramwajów Warszawskich. Mieszkańcy dzielnicy też na tym skorzystają.
Oznacza to, że najtrudniejsze procedury urzędowe, prowadzące do budowy bazy dla tramwajów, są już zakończone.
Wrota Białołęki. Kiedy dojedziemy do tramwajów nową ulicą?
Autobusem przez Białołęcką, przesiadka na tory i pozostaje pół godziny do centrum - sprawdzamy, kiedy będzie to realne.
Na powierzchni prawie 12 ha obok pętli "Annopol", między Annopolem a Białołęcką, powstanie nowoczesna zajezdnia dla 150 składów. Znajdzie się w niej aż 55 torów i wszystkie urządzenia niezbędne do serwisowania tramwajów. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez Inowłodzką. Planowana jest też budowa wjazdu od strony ul. Włodkowica. Teren będzie częściowo ogrodzony ekranami akustycznymi.
Warto pamiętać, że w okolicach zajezdni można spotkać pozarozkładowe składy, wyjeżdżające rano na tory albo zjeżdżające do bazy po godzinach szczytu czy wieczorem. Ponieważ najbliższy rozjazd znajduje się dopiero na rondzie Żaba, otwarcie nowej zajezdni będzie w praktyce oznaczać zwiększenie częstotliwości tramwajów na całym odcinku od Annopola do popularnego miejsca przesiadek na skraju Targówka.
Głównym zadaniem nowej zajezdni będzie obsługa linii kursujących na Bródno czy Grochów, a przyszłości także na Derby. Otwarcie zajezdni Annopol jest planowane na koniec 2020 roku.
(dg)
.