REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Wtopa projektowa na Chrzanowie. Metro z wejściem z jednej strony ulicy

  12 kwietnia 2023

alt='Wtopa projektowa na Chrzanowie. Metro z wejściem z jednej strony ulicy'
DB

Samorządowcy w imieniu mieszkańców Chrzanowa i Jelonek apelują o dodatkowe wejścia do dwóch budowanych stacji metra: Chrzanów i Lazurowa. Ich zdaniem liczba wejść jest niewystarczająca.

REKLAMA

Po ponad czterech latach od podpisania umowy Metro Warszawskie ma już komplet pozwoleń na budowę kolejnych trzech stacji metra. Firma Gülermak wygrodziła w ostatnich tygodniach place budowy i na terenach przyszłych stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa oraz Stacji Techniczno-Postojowej Karolin prowadzone są pierwsze prace. Jednak zanim one ruszyły, obawy mieszkańców wzbudzają nie tylko kilkuletnie utrudnienia, ale też brak zaprojektowanych parkingów park&ride czy niewystarczająca liczba wejść do metra. Rusza budowa trzech ostatnich odcinków metra. Będą utrudnienia w ruchu Rusza budowa trzech ostatnich odcinków metra
Rusza budowa stacji metra Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Od piątkowej nocy 17/18 lutego mieszkańców Chrzanowa czekają pierwsze utrudnienia w ruchu na Rayskiego. Zmieni się trasa linii autobusowej 249. Prace rozpoczną się także w rejonie ulic Połczyńskiej, Dostawczej i Łęgi.

Stacja metra Lazurowa w budowie

- Cieszymy się bardzo, że budowa kolejnych stacji metra na Bemowie ma szansę się wkrótce realizować. Niepokoi jednak fakt niewystarczającej liczby wejść do stacji metra zarówno Lazurowa i Górczewska, jak i na Chrzanowie przy Rayskiego - napisali w interpelacji radni Łukasz Lorentowicz i Marta Sylwestrzak.

Zdaniem radnych w przypadku stacji w pobliżu skrzyżowania Lazurowej z Górczewską brakuje zaprojektowanego wejścia od strony Coopera i Narwik.

- Obecne rozwiązania nie są logiczne i nie zapewniają swobodnego wejścia z każdej strony skrzyżowań - komentuje radna Marta Sylwestrzak.

Obecnie stacja ta ma zaprojektowanych sześć wejść: dwa na skrzyżowaniu Doroszewskiego z Lazurową, jedno przy Doroszewskiego i trzy przy Górczewskiej, z czego dwa od strony pętli autobusowej i tramwajowej, zaś jedno po przeciwnej stronie Górczewskiej.

Wstąp do księgarni

Zostawią miejsce na później

Jak odpowiada radnym ZTM, projekt budowy stacji metra Lazurowa nie przewiduje budowy przejścia podziemnego pod Lazurową.

- W projekcie budowlanym przyjęto natomiast rozwiązania pozwalające na dobudowę przejścia podziemnego w przyszłości. Została również, na mocy decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, zachowana niezbędna do tego rezerwa terenu - wyjaśnia dyrektorka ZTM Katarzyna Strzegowska.

- Również stacja przy Rayskiego budzi wątpliwości z podobnych powodów - wyjaśniają radni.

Stację zlokalizowano przy skrzyżowaniu z Szeligowską. Zaplanowano tam cztery wejścia i wszystkie będą zlokalizowane wzdłuż ulicy Rayskiego, po dwa z każdej strony. Samorządowcy proponują, żeby rada dzielnicy zajęła się tym tematem i spróbowała namówić warszawski ratusz do poprawy projektu. Jednak ZTM nie ma dla nich dobrych wieści. W okresie, gdy była przygotowywana dokumentacja projektowa dla Chrzanowa, nie było obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Ponadto nie był znany docelowy kształt skrzyżowania ulic Szeligowskiej, Rayskiego oraz tzw. Nowo-Człuchowskiej.

- Oba te elementy mają istotny wpływ na lokalizacje wyjść z przejścia podziemnego pod ul. Szeligowską po południowej stronie skrzyżowania - wyjaśnia Katarzyna Strzegowska.

Jak dodaje, w ramach prowadzonej właśnie inwestycji nie będą dobudowywane żadne wejścia do stacji na Chrzanowie. Jednak opracowany projekt przewiduje możliwość dobudowy wejść w przyszłości w tym pod obecnym skrzyżowaniem Szeligowskiej z Rayskiego. Dobudowa wejść będzie uzależniona od rozwoju zabudowy na południe od ul. Szeligowskiej.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (19)

# Tubylec

12.04.2023 08:58

Dziwne, że na Chrzanowie się stacja metra zmieściła. Tam jest tak ciasno, że to cud, że coś w ogole budują. Teraz prace budowlane toczą się u niektórych mieszkańców w salonie. Przykład doskonałego planowania przestrzennego w Warszawie oraz pazerności deweloperów.

# Panjan

12.04.2023 14:15

#Tubylec
A co do tego mają deweloperzy? Jeżeli metro musi być oddalone od bloków (nie jestem pewien czy ta teza jest prawdziwa, w Londynie, Nowym Jorku i kilku innych miastach w których byłem wyjścia z metra są 2 metry od budynków a sama linia pod nimi) to chyba inwestor (miasto) powinno się zatroszczyć o odpowiednie MPZP ustalające wymogi odległościowe. Po prostu władze Warszawy po raz kolejny dały ciała.

# Mikusia

12.04.2023 14:45

Przecież przy bemowskim ratuszu wejście również jest z jednej strony i jakoś nikomu to nie przeszkadza .Nie piętrzmy trudności, gdzie ich nie na.

REKLAMA

# Opona senpai

12.04.2023 16:28

Tam jest mała uliczka z małym ruchem, przejście na drugą stronę zajmie pół minuty, nawet Nowoczłuvhowska nie pogorszy sytuacji bo zwęża się przed przejściem dla pieszych

# Bemowiak

12.04.2023 17:45

#Tubylec napisał(a) 12.04.2023 08:58
Dziwne, że na Chrzanowie się stacja metra zmieściła. Tam jest tak ciasno, że to cud, że coś w ogole budują. Teraz prace budowlane toczą się u niektórych mieszkańców w salonie. Przykład doskonałego planowania przestrzennego w Warszawie oraz pazerności deweloperów.
Ciasno to przy Lazurowej, z tyłu pola i chaszcze.

# Tomi87

12.04.2023 19:34

Boże co za kraj ! Co za ludzie. Nie dość ze budują, to już komuś coś nie pasuje ...gdyby tak np. w innych krajach marudzili , to na pewno do tej pory budowaliby 2 linie .

REKLAMA

# jkk

12.04.2023 23:04

Cieszę się, że w końcu budowa ruszyła. Mieszkam w strefie oddziaływania metra i podejrzewam, że przejazdy pociągów będą mogły powodować wypadanie moich zębów ze szklanki. Ale to cena postępu, nie ma nic za darmo. To ile będzie wyjść czy wejść z/do metra na stacji jest sprawą drugorzędną, aczkolwiek przy planowaniu bierze się pod uwagę, z punktu widzenia wykonawcy, koszt inwestycji. Stara zasada, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze, tym razem tez obowiązuje.

# Micki

13.04.2023 06:20

Niech mieszkańcy dołożą ze swojej kieszeni za dodatkowe wejścia i problemie, projekt znany , były konsultacje i jakoś nikt nie zgłaszał wtedy propozycji , no ale uruchomili się tzw aktywiści licząc na to że ich wybiorą do koryta dlatego trzeba pokrzyczeć trochę....

# Jelonkowy

13.04.2023 09:16

Jakby się dało, deweloper wybudowałby prywatne wejście do metra. Na chrzanowie wszystko jest ogrodzone i zamknięte, po co robić wyjątek? Jeszcze mieszkańcy będą mieli pretensje, że ktoś obcy chce korzystać z ich metra...

REKLAMA

# bemo

13.04.2023 13:27

#Micki napisał(a) 13.04.2023 06:20
Niech mieszkańcy dołożą ze swojej kieszeni za dodatkowe wejścia i problemie, projekt znany , były konsultacje i jakoś nikt nie zgłaszał wtedy propozycji , no ale uruchomili się tzw aktywiści licząc na to że ich wybiorą do koryta dlatego trzeba pokrzyczeć trochę....

Manipulujesz. Problem był podnoszony parę razy. Wyjście po zachodniej stronie Lazurowej wypadło przez debilne oszczędności. W nagrodę za to zrobią 2 wyjścia po stronie wschodniej parę metrów od siebie.
Poza tym brak tego wyjścia to problem całego osiedla ponieważ prowadziłoby ono na przystanek autobusowy, z którego autobusy rozwozilyby mieszkańców wzdłuż Lazurowej, Człuchowskiej itd.
Pozdr.

# Anonim

13.04.2023 17:56

Manipulujesz. Problem był podnoszony parę razy. Wyjście po zachodniej stronie Lazurowej wypadło przez debilne oszczędności. W nagrodę za to zrobią 2 wyjścia po stronie wschodniej parę metrów od siebie.
Poza tym brak tego wyjścia to problem całego osiedla ponieważ prowadziłoby ono na przystanek autobusowy, z którego autobusy rozwozilyby mieszkańców wzdłuż Lazurowej, Człuchowskiej itd.
Pozdr.
Będzie przejście naziemne ze światłami

# Ziom

13.04.2023 17:56

Na całym świecie są takie rozwiązania, a wejścia do metra są szerokości klatki schodowej i ludzie jakoś żyją

REKLAMA

# bemo

13.04.2023 20:40

Jasne, że będzie przejście. Urzędnicy musieli ratować twarz.
Co do rozwiązań na świecie to nie rozśmieszaj mnie. Beznadziejne rozwiązania projektowe warszawskiego metra raczej nigdzie nie są powielane jak m.in. stacje metra poza skrzyżowaniami czy rondami (np rondo Daszyńskiego, pl. Wilsona, centrum itd). Tak naprawdę to tylko na dcinku mokotowsko-ursynowkim stacje są dobrze zaprojektowane.
Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Bardzo się cieszę, że budowa trwa jednak wiedzcie, że złe rozwiązania będą się na nas mściły przez kilkadziesiąt lat bo pewnie za tyle będą robione jakieś remonty a wtedy pewnie i grubsze poprawki. A stacja we właściwe miejsce nigdy nie będzie przesunięta. Nigdy to mam na myśli w ciągu naszego życia...

# metrowiec

14.04.2023 15:05

Chyba nie będzie prosto coś dodać sprawa z wykonawcą już dogadana a i tak jakaś ugoda finansowa była ze względu na fakt, że przez przeciąganie sprawy o kilka lat w międzyczasie koszty znacznie poszły w górę.
Raczej należy pilnować, czy czegoś nie odejmą lub zaoszczędzą podczas realizacji tej inwestycji.
Póki co na drugim końcu M2 oddanym na Targówku prace na zewnątrz przy jezdniach ulicy Kondratowicza jeszcze trwają. Jest już obsuwa kilka miesięcy.
Tłumaczenie - trudne warunki pogodowe zimą. Rzeczywiście zima sroga była w mieści wszyscy tego doświadczyli.
Nie przeszkodzi to w uroczystym przecięciu wstęgi przez oficjeli.

# PanJapa

14.04.2023 20:57

Dobrze że wogóle ta część M2 rusza

# darq

14.04.2023 23:39

To może niech radni umówią się z ZTM: do czasu dobudowania tych wyjść będzie funkcjonował autobus 506, to dla Jelonek Południowych rozwiązanie szybsze i wygodniejsze od planowanego metra. A jeśli metro ma zastępować inne środki komunikacji, pozostawiając autobusom funkcję rozwożenia po okolicy, to wyjścia na przystanki są oczywistą oczywistością.
PS. Zdaje się, że strumień pasażerów kierujących się do przejścia naziemnego przez Lazurową (na wysokości Doroszewskiego) będzie się uroczo przecinał ze ścieżką rowerową. Zapewnie nikt nie postawi oznakowania pionowego, więc formalnie pierwszeństwo będą mieli rowerzyści.

# Bemowianka

15.04.2023 00:15

Powinno być wejście do metra od strony zachodniej tzn.od strony ulicy Coopera.Tam jest duże osiedle,rozległe rondo Radia Wolna Europa i długie swiatła.Będzie duzo czekania na światłach, moga być wypadki...

# Zjelonek

28.04.2023 11:53

#Mikusia napisał(a) 12.04.2023 14:45
Przecież przy bemowskim ratuszu wejście również jest z jednej strony i jakoś nikomu to nie przeszkadza .Nie piętrzmy trudności, gdzie ich nie na.
Milusia nie pisz głupot przyjedz zobacz albo sprawdz na Google maps bo też widać.
Chyba że masz na myśli Bemowo Piskie ale tam nie ma metra ratusza chyba też nie ...

# jkk

28.04.2023 20:03

Zjelonek.
Nie ma tam też Milusi...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe