Rusza Słodowiec
25 sierpnia 2006
Dobra wiadomość dla fanów metra, a tych w stolicy nie brakuje. Po licznych opóźnieniach, zawirowaniach i zmianach, na dobre rusza budowa stacji metra Słodowiec. Oznacza to jednak sporo utrudnień - na rok zamknięto fragment ul. Kasprowicza między ul. Żeromskiego i Podczaszyńskiego.
Przesadzanie drzew
Roboty jest dużo, bo i operacja to nie przelewki. Jezdnię ul. Kasprowicza trzeba rozkopać (w technologii, jaka jest stosowana), by możliwa była budowa stacji Słodowiec oraz tzw. torów odstawczych, na których pociągi będą zawracać w stronę Kabat.Z pasa przy jezdni zostaną wykopane drzewa, dla których jest miejsce w in-nych miejscach Bielan. Czeka je wielka akcja przesadzania.
Jak zapowiadają przedstawiciele Mostostalu Warszawa - wykonawcy stacji, wkrótce rozpocznie się budowa betonowych ścian szczelinowych stacji, które muszą być gotowe we wrześniu 2007 roku.
Mostostal Warszawa będzie też budował dwie kolejne stacje pod ul. Kas-prowicza: Stare Bielany (na wysokości al. Zjednoczenia) i Wawrzyszew (w pobliżu skrzyżowania z ul. Wolumen), a także prowadzących do nich tuneli.
Z kolei ostatnią stację metra: Młociny (przy Hucie Warszawa), zbuduje kon-sorcjum firm górniczych PRG Metro i PeBeka, które rozpoczęło już prace przygo-towujące inwestycję.
W 2007 - Słodowiec, 2008 - Młociny
Zgodnie z założeniami, jeśli nie wystąpią nieprzewidziane utrudnienia, stacja Sło-dowiec będzie gotowa na jesieni 2007 roku, a Młociny - wiosną 2008 roku. Dotrzy-manie terminów jest realne, bowiem Warszawa otrzymała ostatnio od rządu - na dokończenie I linii metra - 340 mln zł.jzv