Rusza budowa tunelu
22 października 2010
Tunel, który już za kilkanaście miesięcy powstanie w ciągu ulic Krakowskiej i al. Róż, budzi spore emocje. Jedni liczą na poprawę sytuacji na legionowskich drogach, inni obawiają się o swoje domy.
Boją się budowy
Budowy obawiają się mieszkańcy ul. Krakowskiej. Właściciele domów położonych przy tej ulicy boją się, że ich budynki ucierpią podczas prowadzonych prac. Spokoju nie daje perspektywa wzmożonego ruchu na Krakowskiej. - Od drgań bę-dą pękały nam domy - mówił podczas konsultacji społecznych mieszkaniec ul. Kra-kowskiej. Samorządowcy wykluczają taką możliwość, przekonując, że zostanie wy-konana nowa, równa droga, która ma wyeliminować drgania. Jednak co do natę-żenia ruchu raczej nie ma wątpliwości - po wybudowaniu tunelu mieszkający za to-rami tłumnie będą dojeżdżać Krakowską do Sobieskiego.Samochody ciężarowe będą miały zakaz wjazdu do tunelu, choć będzie on posiadał taką przepustowość. Z przejazdu będą mogły korzystać jedynie pojazdy uprzywilejowane.
Tunel za przejazd
Tunel budowany przez PLK ma zastąpić obecny przejazd na ul. Parkowej-Wyszyń-skiego. Inwestycja polega na bezkolizyjnym połączeniu pod torami ulic Gdańskiej i Kolejowej z istniejącym rondem Piłsudskiego.W przyszłym roku zostanie zmodernizowana ulica Parkowa. - Dzisiaj kierowcy skracają sobie drogę przez tę ulicę, bo na Warszawskiej są korki, ale po zakończe-niu tej inwestycji będą woleli jechać dwupasmówką - uważa Paweł Zając z wydziału inwestycji starostwa powiatowego.
Do przebudowy
Na skrzyżowaniu ulic Sobieskiego i Krasińskiego ma powstać sygnalizacja świetlna. Parkowa ma zostać przebudowana na odcinku od Jagiellońskiej do Sobieskiego.Rondo o średnicy około 40 m planowane jest na skrzyżowaniach Barskiej i Ja-giellońskiej oraz Barskiej i Krakowskiej. Planowane jest też rondo na skrzyżowaniu ulic Polnej i Strużańskiej.
Powyższe inwestycje starostwo chce rozpocząć w przyszłym roku. Według pla-nów powinny się one zakończyć razem z budową tunelu. Ta z kolei ma potrwać 12 miesięcy, ale nie znamy jeszcze dokładnego terminu rozpoczęcia robót.
bk
Po wybudowaniu tunelu piesi będą w dalszym ciągu mogli korzystać z istniejących już przejść przez tory. Obecnie funkcjonują:
- przejście naziemne Kwiatowa/Polna
- wiadukt Warszawska/Zegrzyńska
- przejście podziemne przy stacji PKP Legionowo
- przejście naziemne Kozłówka/Krasińskiego (ze szlabanem)
- przejście podziemne przy stacji PKP Legionowo Przystanek
- pozostanie nadal przejście naziemne Parkowa/Wyszyńskiego (raczej nie ma co liczyć na pozostawienie tam przejazdu dla samochodów).