Przedłużenie Królowej Jadwigi odciąży Encyklopedyczną. Kiedy?
13 marca 2013
Wybudowanie brakujących 200 metrów ulicy Królowej Jadwigi, na odcinku do Pasymskiej i Biograficznej, rozładowałoby korki. Ulica w tej chwili kończy się przed mieszkalnymi blokami. - Obawiamy się, że odcinek pomiędzy blokami nie zostanie wybudowany - mówią przedstawiciele Samorządu Mieszkańców Młocin.
- Dzielnica próbowała zmienić kolejność działania, ale inwestor powołał się na wyższą instancję, czyli miasto. W planie zagospodarowania jest ulica od Pasymskiej do Heroldów, ale jeżeli inwestor ma dobrych prawników, to może ustalić taki rozwój wypadków, że nie będzie zaczynać budowy od ulicy. Budowa rozpoczęła się rok temu i niedługo trzy budynki powinny być ukończone - mówi Zbigniew Klukowski, przewodniczący rady Samorządu Mieszkańców Młocin. Deweloper dogadał się z miastem, że najpierw postawi bloki, a drogę dobuduje później - tłumaczy miejski radny Marcin Rzońca.
Tłumaczy również, że gdyby przez Królowej Jadwigi można było przejechać w kierunku Bielan, to odciążyłaby ona częściowo zapchaną wąską Encyklopedyczną. Główną okoliczną trasą jest wprawdzie szeroka Pułkowa, ale tam kierowcy napotykają bodaj pięć sygnalizacji świetlnych. Na Encyklopedycznej świateł nie ma i z tego powodu ruch samochodowy jest tak duży.
- Encyklopedyczna jest priorytetem na liście naszych inwestycji drogowych. Ta inwestycja to jednak koszt 25 mln zł, z czego większość to odszkodowania dla właścicieli działek. Wszystko rozbija się o brak pieniędzy. Jedyna inwestycja drogowa na terenie Bielan w najbliższym czasie to budowa ulicy Reymonta - mówi były wiceburmistrz Kacper Pietrusiński, od kilku dni burmistrz Rembertowa.
Deweloper: droga w tym roku
Przedstawiciel dewelopera twierdzi, że zaniepokojenie mieszkańców jest niepotrzebne. Jego firma nie jest wprawdzie zobowiązana do wykonania drogi w pierwszej kolejności, co nie oznacza, że nie będzie przejazdu. Jako argument podaje, że wożenie ciężkiego sprzętu niezbędnego do budowy bloków, drogę by zdeformowało.
- Droga jest objęta pozwoleniem na budowę. Długość budowanego odcinka to ponad 120 m, szerokość 10 m (wraz z chodnikami i terenami zielonymi. Pozwolenie na budowę obliguje nas do jej wybudowania. Jezdnia przebiega dokładnie przez całą szerokość naszej działki, w miejscu przewidzianym przez plan miejscowy. Miasto przejęło drogę i dopiero wszczyna procedurę wywłaszczeniową, która skończy się zapłatą odszkodowania na rzecz naszej firmy - mówi Andrzej Słomka, dyrektor zarządzający Marvipol Development.
Dodaje również, choć - patrząc za zaawansowanie prac - trudno w to uwierzyć, że postawienie apartamentowców i oddanie drogi planuje na trzeci kwartał bieżącego roku.
mac