ZTM uruchomił automatyczną infolinię. Teraz dodzwoni się każdy - a przynajmniej taki jest cel.
Infolinia pracuje bez przerwy 24 godziny. W ciągu doby pracownicy przyjmują ok. 650 telefonów. Wystarczy zadzwonić pod numer 94-84 i odpowiadać na pytania. Jeśli ktoś np. chce uzyskać informację o czasie odjazdów konkretnej linii autobu-sowej z konkretnego przystanku, wystarczy, że powie do słuchawki hasło: "Rozkład jazdy" (automat rozpoznaje mowę). Następnie automat poprosi o podanie daty od-jazdu, numeru linii, nazwy przystanku czy wreszcie orientacyjnej godziny odjazdu. I już po chwili pasażer uzyska interesujące go informacje.
Do każdego zagadnienia przypisane są konkretne hasła: "Jak dojechać" (wy-szukiwanie połączeń), "Zgłoszenie skargi", "Taryfa przewozowa", "Ulgi biletowe" i "Aktualności". Jeśli pasażer wciśnie jakikolwiek klawisz w telefonie, zostanie przełą-czony do konsultanta. To rozwiązanie ułatwi korzystanie z infolinii. Nowa usługa uruchamiana jest pilotażowo na pół roku. Jeśli pasażerowie będą z niej zadowoleni, portal głosowy będzie wprowadzony na stałe - informuje ZTM.
Czy pomysł na informatyzację infolinii spodoba się mieszkańcom Warszawy? Można zadzwonić do ZTM i przekazać swoją opinię. To dobry sposób, aby przeko-nać się, czy teraz łatwiej jest się dodzwonić.
Agnieszka Pająk-Czech