REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Nie dojedziemy SKM-ką z Woli do centrum

  22 kwietnia 2016

alt='Nie dojedziemy SKM-ką z Woli do centrum'

O budowie tzw. linii obwodowej, dzięki której pociągi mogłyby dojechać z Koła do ścisłego centrum miasta, mówiło się od lat. Sprawa jest już nieaktualna.

REKLAMA

Warszawa ma niezwykle rozbudowaną sieć torów kolejowych, jednak nie wszystkie połączenia są w pełni wykorzystywane przez SKM-ki i nie wszędzie istnieją z pozoru oczywiste łączniki. Jednym z takich miejsc jest Dworzec Zachodni, na którym pociągi jadące z Legionowa i Białołęki przez Wolę nie mogą skręcić w lewo, w kierunku centrum miasta. Gdyby powstało takie połączenie, możliwe byłoby uruchomienie linii obwodowej SKM-ki, kursującej przez dworce: Wschodni, Gdański, Zachodni i Śródmieście. PKP Polskie Linie Kolejowe i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zdecydowały, że taka linia nie powstanie.

- Konieczność budowy nowego układu torowego w relacji Warszawa Zachodnia (peron 8) - Warszawa Zachodnia (układ podmiejski) byłaby bardzo dużym i kosztownym projektem inwestycyjnym, ze względu na konieczność budowy kilkusetmetrowej estakady ponad istniejącym układem torowym stacji. - informuje biuro prasowe PKP PLK. Z okolic stacji Koło będzie można dojechać do centrum metrem, z sąsiedztwa stacji Kasprzaka i planowanej Obozowa - tramwajem. - Co równie istotne, włączenie nowej linii w układ istniejących linii nr 20 [Warszawa Główna - Praga] i linii 448 [Warszawa Zachodnia - Rembertów] wymagałoby wykonania ich przebudowy na dość długich odcinkach, wyjścia poza teren kolejowy oraz kosztownych ingerencji w budynki położone pomiędzy linią średnicową a Alejami Jerozolimskimi oraz pomiędzy linią nr 20 a al. Prymasa Tysiąclecia.

Po uruchomieniu nowej linii SKM-ki mogłoby się okazać, że w wielu miejscach tory nie mają wystarczającej przepustowości i konieczne są dalsze przebudowy, na czele z niezwykle kosztownym poszerzeniem kolejowej części mostu Gdańskiego. Wszystkie te wydatki posłużyłyby poprawieniu dojazdu do centrum z zaledwie jednego osiedla - Żoliborza Artystycznego, zbudowanego obok planowanej stacji Powązkowska. Z okolic stacji Koło będzie można dojechać do centrum metrem, z sąsiedztwa stacji Kasprzaka i planowanej Obozowa - tramwajem.

- Realizacja linii okólnej wymagałaby niewspółmiernie dużego nakładu środków w stosunku do uzyskanych efektów - podsumowują kolejarze.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# Lukas

22.04.2016 14:12

Nadal jednak uważam,że linia obwodowa rozwiązałaby wiele problemów komunikacji Warszawy. Bardzo kiepska decyzja.

# Angela

22.04.2016 14:22

- Realizacja linii okólnej wymagałaby niewspółmiernie dużego nakładu środków w stosunku do uzyskanych efektów - podsumowują kolejarze.
Racja! Większy efekt uzyskuje się ze sprzedaży nieruchomości kolejowych deweloperom i za to można dobrze żyć na wysokich stołkach w zarządach spółek kolejowych. Po co zawracać sobie głowę jakąś linią obwodową, która tylko będzie kosztować

# tadek

28.04.2016 14:47

ale rozumiem, że nie ma to wiele wspólnego z planowanym wydłużeniem linii 20 z legionowa do piaseczna? Bo takie decyzje już były prezentowane jako uzgodnione i zatwierdzone

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy