Legionowska "siódemka" przeżywała oblężenie, kiedy do szkoły dotarła ekipa programu "Mleko z klasą". Piknik zorganizowany z okazji Dnia Dziecka miał za zadanie rozpropagowanie zdrowych nawyków żywieniowych i promocję picia mleka przez najmłodszych.
"Mleko z klasą" to wspólna inicjatywa polskich producentów mleka, Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka oraz firmy Tetra Pak, mająca na celu stworzenie zdrowego nawyku codziennego picia mleka przez dzieci w Polsce przez zabawę i szereg aktywności edukacyjnych, takich jak konkursy dla dzieci i szkół oraz pro-gramy edukacyjne. Na placu szkolnym były więc zabawy plastyczne (malowanie na olbrzymich płachtach papieru rozłożonych na trawie), zawody sportowe, pokazy magii, występy tancerzy z programu "You can dance". Największą atrakcją była jednak możliwość samodzielnego wydojenia krowy (Mućka cierpliwie znosiła mle-czarskie zapędy najmłodszych, bo... była z plastiku) czy próby ubijania masła w drewnianych maselnicach (element niemal zapomniany, a szkoda).
(wt)