Linia 154 na 254. Szybciej, krócej, lepiej?
5 czerwca 2013
Zarząd Transportu Miejskiego chce skrócić linię 154 i podzielić ją na dwie. Powód - opóźnienia przez korki na Prymasa Tysiąclecia. - Po co? Skoro są korki, może w ogóle wyeliminować tam autobusy? - ironizują mieszkańcy. Pomysł przesłano do przeanalizowania władzom dzielnicy.
- Po co tworzyć kolejne sztuczne linie "dwusetki", skoro przestał funkcjonować wielce zasłużony autobus 106? To teraz wolny numer i fajnie byłoby, żeby wrócił. Nawet na innej trasie - to głos z forum jednego z mieszkańców Bemowa.
ZTM chce podzielić linię, a stary numer 154 "puścić" od Blue City do al. Krakowskiej, do parkingu park&ride.
- Zaproponowaliśmy podział linii 154 ze względu na problemy z regularnością jej kursowania. Chodzi przede wszystkim o korki na Prymasa Tysiąclecia. Poza tym trafiały do nas postulaty o skierowanie dodatkowej linii w kierunku Tunelowej. Trasa linii 254 ma wyglądać następująco: Stare Bemowo - Kaliskiego, Lazurowa, Górczewska, Olbrachta, Redutowa, Kasprzaka, Krzyżanowskiego, Szarych Szeregów, Brylowska, Prądzyńskiego, Tunelowa, Dworzec Zachodni. W tej chwili czekamy na opinie urzędów dzielnic, zajmujemy się bowiem także linią 103, która kursuje na Bielany - mówi rzecznik ZTM Konrad Klimczak.
Dzielnica nie ma stanowiska
- Dotychczasowy 154 notorycznie się spóźniał, ale władze dzielnicy nie zajmują stanowiska. Oddajemy w tej sprawie głos mieszkańcom, którzy mogą zgłaszać propozycje na naszym facebooku. Propozycje przekażemy do ZTM - mówi Mariusz Gruza, rzecznik urzędu dzielnicy Bemowo.
- Stare Bemowo ma zapewniony podjazd do Dworca Zachodniego dzięki dobrej linii 523. Z kolei na ul. Kaliskiego mamy tramwaje linii 20 i dość silną linię 122, a od Kocjana także 149. Z obu jest wygodna przesiadka na Górczewskiej. Zmianę powinno się przeprowadzić, uwzględniając inne połączenia w tym rejonie i planowaną linię tramwajową wzdłuż całej Powstańców Śląskich. Czyli najpierw ją w końcu zbudujcie, a potem zmieniajcie - raz a dobrze. Z naciskiem na dobrze - komentuje jeden z mieszkańców.
- Kto skorzysta z 254 w proponowanej formie? Nie lepiej doprowadzić go do Al. Jerozolimskich i przez zawrotkę przy Grzymały-Sokołowskiego dopiero do pętli przy Dworcu Zachodnim, obok autobusu 182? A w ogóle to zamiast dzielić linię na dwie, można byłoby po prostu zwiększyć częstotliwość kursowania dotychczasowego 154 - to inna propozycja.
Proponowana przez ZTM, a dotycząca mieszkańców Bemowa, trasa linii 254 ma wyglądać następująco: Stare Bemowo - Kaliskiego, Lazurowa, Górczewska, Olbrachta, Redutowa, Kasprzaka, Krzyżanowskiego, Szarych Szeregów, Brylowska, Prądzyńskiego, Tunelowa, Dworzec Zachodni.
mac