REKLAMA

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków

tytuł oryg.: Miracle i Lego
autor: Niels Lunde
przekład: Agnieszka Świerk
wydawnictwo: Agora Książka i Muzyka sp. z o.o
wydanie: Warszawa
data: 14 sierpnia 2019
forma: książka, okładka miękka ze skrzydełkami
wymiary: 135 × 210 mm
liczba stron: 440
ISBN: 978-83-2682910-9

Inne formy i wydania

książka, okładka miękka ze skrzydełkami  2019.08.14

Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie.

Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała

narodzić się na nowo.

Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.

Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy J?rgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.

Autorem ,,Lego" jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej B?rsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.

To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem.

Słynna już ,,kuracja Knudstorpa" która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera - i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.

Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL, Yotuber youtube.com/searme, sariel.pl

Na sąsiedniej półce

Szukasz książki, audiobooka? Skorzystaj z wyszukiwarki
;

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe