REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Kładka zniknęła

  10 października 2008

Ruszyła przebudowa torowiska w Legionowie, czyli kolejny etap modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk.

REKLAMA

Podczas prac w mieście zostanie zlikwidowana kładka dla pieszych - w jej miejsce kolej zbuduje podziemny tunel. Gorzej jednak będą mieli kierowcy. Obecnie przez Legionowo przejeżdża na dobę półtorej setki pociągów, po modernizacji będzie ich ćwierć tysiąca. To oznacza, że bez zmodernizowanych przejazdów przez tory mias-to czeka paraliż.

Nie ma jednak co liczyć na przejazdy podziemne dla samochodów - pociągi ja-dące przez Legionowo będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h, a według prze-pisów jest to granica, powyżej której, aby zapewnić bezpieczeństwo ­- muszą być budowane przejazdy kolejowe na poziomie innym niż tory - czyli albo tunel, albo wiadukt. Ponieważ w Legionowie szybciej się nie da, to zamiast wiaduktu będzie zwykły szlaban.

Już teraz kolejarze uprzedzają, że bez zmian w systemie przejazdów po re-moncie miastu grozi zakorkowanie. Zakładając, że pociągi będą tędy jeździły grubo ponad "setką" i będzie ich więcej niż obecnie, to oznacza, że szlabany na Kwiatowej będą opuszczone dłużej niż teraz. Ratunkiem będzie wiadukt na Warszawskiej (o ile jego rozbiórka i odbudowa nie będą natrafiały na kolejne przeszkody i opóźnienia - o bezprawności prac prowadzonych przy wiadukcie pisaliśmy w poprzednim nume-rze "Echa"), jednak i ta droga będzie wypełniona, ponieważ droga 61, w ciągu któ-rej znajduje się wiadukt, jest droga krajową.

Do likwidacji trafi przejazd kolejowy na Parkowej - zamiast niego planowana jest budowa tunelu dla samochodów w okolicach Alei Róż.

Lepiej od kierowców będą mieli piesi. Trzydziestoletnia kładka jest już likwido-wana, dojście do peronów zapewniają tymczasowe przejścia. Ostatecznym rozwią-zaniem będzie jednak przejście podziemne - na obu przystankach kolejowych - do-stosowane do potrzeb niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi. Scho-dy i pochylnie zostaną zastąpione windami, które wywiozą potrzebujących z tunelu bezpośrednio na peron. Kolej skasuje jednak przejścia na Parkowej i na Kozłówce.

Nadal niejasne pozostaje umiejscowienie parkingu park&ride przy legionow-skim dworcu PKP. Miał on powstać w trakcie prac modernizacyjnych, jednak nie wiadomo, kiedy rozpoczną się prace ani gdzie parking będzie budowany. P&R w po-łączeniu ze wspólnym biletem na kolej i komunikację miejską w Warszawie ma za-chęcić do korzystania z publicznych środków podróżowania, co w zamierzeniu do-prowadzi do zminimalizowania korków na drogach. - Do połowy października kolej poinformuje nas o planowanych inwestycjach. Wtedy będziemy wiedzieć, gdzie pla-nowany jest p&r - mówi rzecznik prezydenta Legionowa Anna Szczepłek.

Tunel dla samochodów na ul. Krakowskiej to koszt ok. 30 milionów złotych. Budowa przejścia przez tory - 3,5-7 mln zł (odpowiednio tunele pod Legionowem Przystankiem i Legionowem). Koniec prac modernizacyjnych linii kolejowej Warsza-wa-Gdańsk zapowiadany jest na grudzień 2009 roku.

(wt)



 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy