REKLAMA

Artykuł sponsorowany

Jak założyć sklep internetowy i sprzedawać przez internet

Jak założyć sklep internetowy i sprzedawać przez internet

Handel i biznes są pod ciągłą ewolucją. Obecna sytuacja, którą wywołały pandemia i konflikt na Ukrainie, zdecydowanie wpłynęła na nawyki oraz oczekiwania konsumenckie. E-commerce, który od kilku lat zauważalnie się rozwija, zyskał teraz jeszcze większe znaczenie - zarówno na arenie krajowej, jak i globalnej. Coraz więcej sprzedawców, nie chcąc odstawać od konkurencji, decyduje się na przeniesienie swojej oferty do internetu - tam, gdzie znajdują się ich klienci. Broker Media służy pomocą w tej transformacji, tworząc zaawansowane i efektywne strony internetowe i sklepy online.

Z tej lektury wyniesiesz informacje na tematy:

  1. Jakie są nowe trendy w zakupach Polaków?
  2. Jaki wpływ e-commerce ma na świat biznesu?
  3. Co sprawia, że klienci preferują handel elektroniczny?
  4. Jakie nowości zdominują e-commerce w 2023 roku?
  5. Jakie e-sklepy projektuje nasza firma, Broker Media?
  6. Przejście klientów na platformy online.

W 2021 roku, jak szacują analitycy, aż 77% klientów w Polsce korzystało z internetu jako swojego głównego kanału zakupowego. Na ten imponujący rezultat wpływ miały niewątpliwie okoliczności związane z pandemią i restrykcjami w handlu tradycyjnym, wynikającymi z lockdownu oraz regulacji wprowadzonych przez rząd.

Polacy, którzy już wcześniej robili zakupy online, zintensyfikowali swoje przyzwyczajenia - zaczęli częściej i na większą skalę korzystać z internetu w celach zakupowych. Nie ma żadnych przesłanek, aby ten trend miał się odwrócić. Wręcz przeciwnie - prognozy na przyszłość wskazują, że rynek e-commerce będzie nadal wzmacniał swoją pozycję.

Ważne jest także to, że sytuacja wywołana przez Covid-19 przekonała do zakupów online także tych konsumentów, którzy dotychczas z różnych przyczyn się ich wystrzegali. Dane statystyczne wskazują, że liczba osób powyżej 60. roku życia, które korzystały z e-commerce podczas pandemii, wzrosła o około 12%.

Firmy inwestują w e-commerce

Przedsiębiorstwa kierują swoje zasoby w stronę e-commerce Jak biznes reaguje na oczekiwania nowoczesnych konsumentów? Przez rozwijanie handlu elektronicznego i zapewnianie wygodnych, szybkich i bezpiecznych opcji zakupów.

W 2013 roku tylko 16% firm miało na celu ekspansję swojej działalności w obszarze internetowym. W 2020 roku, po zawirowaniach związanych z pandemią, aż 40% przedsiębiorstw wyraziło chęć rozwoju własnej platformy e-commerce. Ta transformacja jest oczywista.

Obecnie, w sieci swoje produkty lub usługi oferuje około 150 tysięcy firm. Jak to wpływa na statystyki gospodarcze? Eksperci szacują, że wartość rynku e-commerce w Polsce może zwiększyć się o 94 miliardy złotych w latach 2021-2027, osiągając poziom 187 miliardów.

Przedsiębiorcy dostrzegają znaczenie e-commerce i zdają sobie sprawę, że obecność w sieci może być decydująca dla sukcesu ich działalności. Inwestycja w platformę e-commerce, działającą niezależnie lub w modelu omnichannel w połączeniu z punktami sprzedaży stacjonarnej, staje się z tej perspektywy niezbędna.

Jak Polacy preferują robić zakupy w sieci?

Bez wątpienia, Polacy coraz częściej decydują się na zakupy online. Z jednej strony jest to spowodowane sytuacją pandemii, która uniemożliwiła realizację zakupów w tradycyjny sposób.

Z drugiej strony - wzrostem zaufania do e-sklepów, które coraz efektywniej zaspokajają potrzeby klientów. Do nich należą:

Komfortowe i bezpieczne metody płatności - możliwość dokonania błyskawicznego przelewu lub korzystania z pewnego serwisu do obsługi płatności. Przystępna i ekspresowa dostawa - możliwość wyboru spośród różnych rodzajów dostawy i niskie koszty przesyłki. Sprawnie obsługiwane zwroty - transparentna polityka zwrotów i reklamacji, bez dodatkowych obciążeń dla klienta. Dostępność z różnorodnych urządzeń - opcja dokonywania zakupów za pomocą smartfona, tabletu, smartwatcha i innych urządzeń mobilnych. Pozyskiwanie pozytywnych doświadczeń - intuicyjna ścieżka zakupowa, wysoka jakość obsługi klienta. Podsumowując, nowocześni klienci e-commerce szukają nie tylko możliwości nabywania wymaganych produktów - to jest dostępne prawie wszędzie. Oczekują najwyższego standardu bezpieczeństwa, wygody, klarownych zasad oraz technologii dostosowanej do tych wymagań.

Rozwój i trendy w e-commerce

Kierunki rozwoju w e-commerce Aby głębiej zrozumieć potrzeby klientów, warto przyjrzeć się trendom w handlu online. To one najlepiej pokazują, w jakim kierunku podąża e-commerce i co konsumentom najbardziej odpowiada.

Kluczowe trendy na rok 2023 to:

  • Szybki handel (q-commerce) - natychmiastowe dostawy, które umożliwiają otrzymanie zamówionego towaru jeszcze tego samego dnia, nawet w dni wolne od pracy. To szansa na wykorzystanie przestrzeni rynkowej, która powstała w związku z ograniczeniem handlu w niedziele. Liderzy rynku oferują zakupy z dostawą pod wskazany adres w ciągu zaledwie 10 minut. Q-commerce najbardziej rozwija się w sektorze spożywczym.
  • Płać później (buy now pay later) - możliwość przesunięcia terminu płatności za zakupiony towar lub łatwe rozłożenie płatności na raty, co jest szczególnie istotne w obliczu rosnącej inflacji. Dzięki BNPL klienci mają lepszą kontrolę nad swoim budżetem i łatwiej podejmują decyzje zakupowe. Odroczenie płatności, połączone z bezpłatnymi zwrotami, pozwala uniknąć kosztów i trudności logistycznych związanych z zamawianiem produktów, które nie spełnią oczekiwań klienta.
  • Handel społecznościowy (social commerce) - miejsce, gdzie media społecznościowe spotykają się z e-commerce. Facebook i Instagram pozwalają na dokonywanie zakupów bezpośrednio z postów publikowanych na firmowych stronach. Do listy serwisów społecznościowych promujących social commerce niedawno dołączyły Pinterest i TikTok. W tym trendzie kluczową rolę odgrywają influencerzy współpracujący z markami, publikując materiały, z których łatwo można przejść do sklepu i dokonać zakupu promowanego produktu lub usługi.
  • Wielokanałowość (omnichannel) - model, który łączy kilka kanałów sprzedaży, umożliwiając klientom zachowanie dużej elastyczności i swobody wyboru. Dzięki niemu możliwe jest na przykład zamówienie produktu online i odebranie go w sklepie stacjonarnym. Wyzwaniem dla przedsiębiorców jest zapewnienie jednolitej jakości usług we wszystkich swoich kanałach i zapewnienie prawidłowego przepływu informacji między nimi. Jest to jednak gra warta świeczki - sprzedaż w modelu omnichannel zwiększa wiarygodność firmy i zapewnia jej wysokie zaufanie klientów.
  • Sprzedaż na abonament - regularne dostarczanie określonych produktów (np. produkty higieniczne, suplementy diety, karmy dla psa czy kota) lub usług (np. dostęp do serwisu streamingowego) budzi coraz większy entuzjazm klientów i otwiera wiele możliwości dla firm zainteresowanych sprzedażą online. Subskrypcja może dotyczyć dostaw codziennych, tygodniowych, miesięcznych i obowiązywać tak długo, jak klient odnawia swoje zobowiązanie.
  • Odsprzedaż (re-commerce) - wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej i wartości związanych z zrównoważonym rozwojem, klienci coraz chętniej szukają możliwości zakupu przedmiotów używanych. Pamiętajmy, że trendy - zarówno w e-commerce, jak i w innych obszarach życia i biznesu - są zmienną rzeczywistością. Oczekiwania klientów stale rosną, a przedsiębiorcy ciągle pracują nad technologiami i rozwiązaniami, które im sprostają... lub je przewyższą.

Personalizowany sklep internetowy stworzony przez Broker Media

Nie da się ukryć, że e-commerce to serce nowoczesnego biznesu. Posiadanie własnego sklepu online umożliwia dotarcie do klientów, zwiększenie sprzedaży i promowanie wzrostu firmy. Ale jak go stworzyć? Który system wybrać? Gdzie szukać profesjonalnego wsparcia?

Jeśli zadajesz sobie takie pytania, trafiłeś w idealne miejsce. Eksperci z Broker Media są w stanie udzielić Ci wszystkich odpowiedzi - oferta: sklepy internetowe. Doradzimy Ci, na którą technologię warto postawić, aby z sukcesem dotrzeć do klientów. Zbudujemy dla Ciebie odpowiednie rozwiązania i zaprojektujemy sklep na podstawie WooCommerce - najbardziej popularnej platformy e-commerce na świecie.

Co możesz zyskać? Oto kilka punktów:

Starannie zaplanowaną strategię e-commerce i personalizowany sklep online, w pełni dostosowany do Twojej oferty i biznesowych wymagań. Unikalny projekt graficzny, który pozwoli Twojemu sklepowi internetowemu wyróżnić się na tle konkurencji. Integrację z systemami ERP (planowania zasobów przedsiębiorstwa), WMS (zarządzania magazynem), PIM (zarządzania informacją o produkcie), DAM (zarządzania aktywami cyfrowymi), CMS (zarządzania treścią) i wieloma innymi.

Możliwość integracji z wybranymi przewoźnikami oraz systemami płatności. Optymalizację pod kątem SEO i UX. Kompleksowe wsparcie techniczne na każdym etapie projektu. Ile kosztuje utworzenie sklepu internetowego? Końcowa cena zależy od stopnia złożoności projektu - ilości komponentów, funkcji, integracji, projektu graficznego. Skontaktuj się z nami i podziel się swoim pomysłem.

Chętnie doradzimy i wycenimy go za darmo!

Decydując się na nas do stworzenia Twojego sklepu online, otwierasz nowe możliwości dla swojego biznesu. Rozwijasz się w kierunku przyszłości i klientów, którzy czekają na Twoje produkty. Zyskujesz również godnego zaufania partnera biznesowego, który doskonale rozumie Twoje potrzeby i plany.

Pełna oferta stron i sklepów internetowych: stronywarszawa.pl


Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA