Galeria Młociny nabiera tempa. "Mamy wyjątkową lokalizację"
30 października 2017
Tuż obok stacji metra wyłania się zarys ogromnego budynku, który zmieni handlową mapę Warszawy.
Według części warszawiaków galerii handlowych jest już w mieście za dużo, zdaniem innych - za mało. Wątpliwości tego typu nie mają inwestorzy, wkładający w budowę ogromnych centrów setki milionów euro. W ubiegłym miesiącu na Tarchominie, trzy przystanki tramwajowe od Wrzeciona, otwarto Galerię Północną. Na początku 2019 roku zyska ona poważną konkurencję w postaci Galerii Młociny, budowanej tuż przy ostatniej stacji starej linii metra.
Obecnie jej inwestorami są firmy Echo Investment i Echo Polska Properties, które odkupiły projekt już po rozpoczęciu budowy. Zgodnie z aktualnymi planami powierzchnia przeznaczona na handel, gastronomię i rozrywkę wyniesie 71 tys. m2 (dla porównania: Arkadia ma ponad 110 tys. m2 powierzchni najmu). Wewnątrz znajdzie się m.in. wielosalowe kino Cinema 3D, klub fitness Calypso, Zara, Van Graaf, H&M, C&A, CCC, Sephora, Douglas, Intermarche, Media Markt lub Saturn, RTV Euro AGD, Go Sport, Martes Sport oraz Smyk.
- Mamy absolutnie wyjątkową lokalizację - mówi Karolina Prędota-Krystek z Echo Investment. - Żaden inny obiekt w Polsce nie może pochwalić się bezpośrednim dostępem do metra oraz tylu linii tramwajowych i autobusowych. Z węzła Młociny rocznie korzystają ponad 24 miliony ludzi.
Niedawno inwestorzy podpisali umowy kredytowe, które pozwolą przyspieszyć prace. Bank Zachodni WBK, PKO PB i Bank Gospodarstwa Krajowego udzieliły w sumie pożyczek na kwotę 175 mln euro i 34 mln zł kredytu odnawialnego na podatek VAT. Otwarcie obiektu jest wstępnie planowane na marzec 2019 roku.
(red)