REKLAMA

Forum › Bielany

REKLAMA

# sasiadka

23.11.2015 21:08

To juz jakaś obsesja, Pan musial poczekać na przejście na pasach i teraz z tego powodu będziemy zwężać ulice. "Kirku i tak będą" pewnie,sparaliżujmy te okolice do końca. Juz teraz skrzyżowanie Sokratesa -Wólczyńska to koszmar.
Zgadzam się że należy zadbać o bezpieczeństwo,ale są na to inne sposoby wymienione zresztą w artykule.

# asd

23.11.2015 21:58

Może autor zapyta kiedy będą dojazdy do mostu północnego?
Wówczas ruch na ul. Sokratesa powinien się zmniejszyć.
Może autor opisze poranne korki na Conrada i Sokratesa w kierunku al. Reymonta?
Może autor zapyta tez innych mieszkańców. A Pan Robert może nie istnieje? A problem z przejściem miał Pan Przemysław?
Ja sugeruje jak w wielu tutaj artykułach "Zlikwidować".

# omip

23.11.2015 22:21

Zrobic na prawym pasie parkowanie i wszyscy beda szczesliwi. Piesi bezpiecznie przejda, bo samochody zwolnia, zreszta na jednopasmowych ulicach znacznie czesciej kierowcy przepuszczaja pieszych. Mieszkancy zyskaja miejsca postojowe. Ruch sie uspokoi, bedzie ciszej i tranzyt zniknie z ulicy.

REKLAMA

# niko

23.11.2015 22:27

Na sokratesa powinna byc sygnalizacja swietlna.
co z tego ze jeden samochod przepuści jak coraz czesciej widzę ze auto jadace oraeym oasem przepuszcza ale niestety jadacy lewym oasem ma to gdzies i jedzie. Wiele razy sie z tym sootkalam na przejściu na przeciwko marwipolu.
Gmina powinna na poważnie pomyslec o sygnalizacji.
przez ta ulice przechodzą dzieci ze szkoly.

# sasiadka

24.11.2015 08:57

Ależ po co zawracać sobie głowę takimi kwestiami jak dojazdy do mostu, z którego duży ruch bezrefleksyjnie wpuszczono do naszej nieprzygotowanej na to dzielnicy. Łatwiej użyć magicznego terminu "bezpieczeństwo" i dalej już można sugerować zwężąnie ulic. Ręce opadają jak się czyta takie "artykuły"

# Vlepka

24.11.2015 09:55

"A Socratesa nie jest zewnętrzną obwodnicą osiedla" - co więcej nie jest nawet ulicą, bo nie ma ulicy "Socratesa" w Warszawie.

REKLAMA

# PiotrzSokratesa

24.11.2015 16:02

Bardzo dobrze że chcą zwęzić. Ja mieszkam przy Sokratesa 13 w nowych blokach i jest dramat. Wszystko jest po drugiej stronie (przedszkola, autobusy, szkoły itp) i nie ma swiateł. W nocy kompletnie nic nie widać mimo latarnii (dziwne!). Co wiecej wiele ulic jest jednopasmowych jak Przy agorze (sokratesa w nią przechodzi), podobnie jak Kasprowicza która na wielu odcinkach na jednym pasie zamienia się w parking
Niestety kierowcy pędzą to raz, a dwa że cięzko wyjeżdzac z osiedli z racji ruchu jaki panuje.
- ulica powinna zostać zwężona do JEDNEGO pasa ruchu na większości długości. Nie ma uzasadnienia dla tak szerokiej ulicy - zarówno przedłużenie w kierunku pd-zach. (Conrada) jak i pn-wsch (Przy Agorze) są ulicami z jednym pasem. Ruch tranzytowy "międzydzielnicowy" odbywa się oddaną do użytku al. Reymonta. Oczywiście powinny zostać dwa pasy przy samych skrzyżowaniach z Wólczyńską i Kasprowicza, ale cały odcinek pomiędzy powinien być jednopasmowy. Wykorzystane miejsce warto przerobić na miejsca postojowe, których akurat w tej okolicy brakuje (vide: plany wybudowania drugiego parkingu P+R na Młocinach)
- powinna zostać ustawiona sygnalizacja świetlna przy przejściu dla pieszych na wysokości stacji benzynowej (Sokratesa 11) - może to być przecież sygnalizacja warunkowa - z przyciskiem).

# bielanka

24.11.2015 16:03

obserwuję ulicę Sokratesa od wielu lat. Budują się kolejne osiedla, a mieszkańcy Białołęki coraz intensywniej korzystają z mostu Skłodowskiej-Curie. Za chwilę będzie bardzo bezpiecznie, bo stały korek uniemożliwi jakikolwiek ruch na ulicy Sokratesa.

# PiotrSokratesa13B

24.11.2015 16:11

Dzień dobry,
Obecnie zaprojektowana ulica nie ma sensu. Ulica przy agorze jest pojedyncza a jej szerokość sprawia że pobocza służą do parkowania
Conrada podobnie - po skrzyzowaniu zwęża się.
Jeśli powstają korki to w dwóch miejscach
a. na skrzyzowaniu Reymonta/Conrada
b. wólczyńska /sokratesa
Pierwsze miejsce korkuje się z tego powodu że większośc skręca w prawo jadąc z bielan. Skręcają w powstańców śląskich na bemowo i dalej często gen. maczka. Inne pasmy np na wprost czy w lewo Conrada są puste. Nikt tam jednak nie wjedzie po wczesniej Conrada jest jedno pasmowa.
Co więcej to miejsce korkuje się bo ktoś bez sensu włączył stację benzynową oraz Lidla w ten sposób do ruchu że nie można na niego wjechać i wyjechać z ulicy powstańców. Ludzie wyjeżdzają czasami w drugim kierunku co łatwo blokuje ruch.
Z kolei wólczyńska blokuje się z powodu problemu ze skrętem w lewo jadąc z sokratesa
Sama sokratesa jest niebezpieczna.
Żona już dwa razy miała sytuację podbramkową, gdy na drugiej jezdni samochód się nie zatrzymał, mimo ze zatrzymał się na bliższym pasie i sobie przejechał.
Druga sytuacja to wyjazdy z osiedla. Ruch jest duży a bedzie jeszce większy. Ciężko wyjechac z osiedla.
Nie ma wiec mieć sensu dwupasmowej drogi na całym odcinku.
Proponuję zwęzenie na 90% odcinka zostawiając 100 metrów na jej obu konczach w formie dwóch pasów. To ma głęboki sens bo i tak przy wólczyńskiej jest stacja traffo, a po stronie drugiej sokratesa jest lidl czy stacja Łukoil więc tam dwa pasy moga być.
Pozdrawiam,

REKLAMA

# Bartek_sokratesa

24.11.2015 16:37

W pełni popieram
Mieszkam od ponad roku na ul. Sokratesa i codziennie jestem "użytkownikiem" tej ulicy - zarówno jako pieszy jak i kierowca. Ze względu na to, że ulica jest szeroka (dwa pasy ruchu w każdą stronę) i brak jakichkolwiek elementów uspokajających ruch (sygnalizacja świetlna, progi zwalniające) kierowcy rozwijają bardzo niebezpieczne prędkości przekraczające dopuszczalne 50 km/h. Policja często przeprowadza kontrole prędkości przy przystanku autobusowym Tołstoja.
Dodatkowo sam fakt istnienia dwóch pasów w każdym kierunku powoduje bardzo duże zagrożenie dla pieszych na przejściach. Wielokrotnie byłem świadkiem następującej sytuacji (zarówno jako kierowca i pieszy). Przez przejście (np. na wysokości Sokratesa 11) chce przejść pieszy. Kierowca jadący prawym pasem chce mu ustąpić pierwszeństwa. Kierowca, który jedzie ZA NIM widząc, że ten zwalnia rozpoczyna manewr wyprzedzania (i przyspiesza). W tym czasie pieszy jest już na pasach, a kierowca tego drugiego samochodu go nie widzi). Bardzo łatwo o tragiczny wypadek). Sam będąc pieszym czekam aż ulica będzie zupełnie pusta i "nie pozwalam" się przepuszczać samochodom, bo wiem, jakie mogą być konsekwencje.
Moja żona codziennie przechodzi przez ulicę z małymi dziećmi z "duszą na ramieniu".
Moim zdaniem należy wprowadzić następujące zmiany:
- ulica powinna zostać zwężona do JEDNEGO pasa ruchu na większości długości. Nie ma uzasadnienia dla tak szerokiej ulicy - zarówno przedłużenie w kierunku pd-zach. (Conrada) jak i pn-wsch (Przy Agorze) są ulicami z jednym pasem. Ruch tranzytowy "międzydzielnicowy" odbywa się oddaną do użytku al. Reymonta. Oczywiście powinny zostać dwa pasy przy samych skrzyżowaniach z Wólczyńską i Kasprowicza, ale cały odcinek pomiędzy powinien być jednopasmowy. Wykorzystane miejsce warto przerobić na miejsca postojowe, których akurat w tej okolicy brakuje (vide: plany wybudowania drugiego parkingu P+R na Młocinach)
- powinna zostać ustawiona sygnalizacja świetlna przy przejściu dla pieszych na wysokości stacji benzynowej (Sokratesa 11) - może to być przecież sygnalizacja warunkowa - z przyciskiem).
Jeśli to nie pomoże, do rozważenia jest zamontowanie progów zwalniających, które nie dotyczą autobusów (jak na ul. Ks. Janusza).
Te dwa działania spowodowałyby "naturalne" spowolnienie ruchu.
Do rozważenia jest też wytyczenia pasa dla rowerów i likwidacja ścieżki, która jest obecnie na chodniku w bardzo niekomfortowy sposób wykonana (co chwila przecina ciąg dla pieszych i wyjazdy z posesji)

# Ninyt

25.11.2015 07:39

Wcale się nie dziwię ,że mieszkańcy Żoliborza nie chcą mostu i protestują.Zobaczcie co Most Północny zrobił z tą okolicą Bielan-ściek komunikacyjny.Mieszkańcy Bielan mają w gratisie spaliny i ofiary śmiertelne na przejściach dla pieszych.Rozbudowa Warszawy jest nieunikniona ale tam gdzie większość może skorzystać z komunikacji publicznej a nie indywidualnej(samochód)Jestem za zwężeniem i uspokojeniem ruchu samochodowego.A niech stoją w korkach-może pójdą po rozum do głowy i przesiądą się na komunikację miejską albo porzucą te suburbia,

# wychowawca buraków

26.11.2015 03:00

"Nie można przejść na drugą stronę ulicy, bo kierowcy tak się spieszą, że nie zwracają uwagi na pieszych"
Ależ MOŻNA przejść, tylko nie należy się bać a wchodzić na jezdnię i wymuszać na buractwie ustąpienie pierwszeństwa.
Ileż to razy dochodzę do grupki czekających bezsensownie pieszych i tylko ja jeden wchodzę na jezdnię, reszta czeka. Dopiero jak buraków z Białołęki przymuszę do gwałtownego heblowania (trąbią na mnie chamy!) to reszta wchodzi i to bardzo nieśmiało.
Z chamami nie należy postępować miękko, czyli grzecznie ustępować, ale twardo przymuszać ich do ustąpienia nam (pieszym) pierwszeństwa!

REKLAMA

# Krzysiek

26.11.2015 18:26

Wystarczy fotoradar, po co od razu zwężać ulicę

# pawelb

08.12.2015 12:20

na Sokratesa to przydałby się dodatkowy, osobny skręt w prawo w Wólczyńską i skończyłyby się korki na tym skrzyżowaniu...swoją drogą szkoda że tego nie przebudowano przy tym ostatnim remoncie..można było...mnóstwo ludzi jedzie autobusami od metra na Chomicżówkę i bez sensu stoimy przed tym skrzyzowaniem...byłoby sumetrycznie bo jadąc z Conrada jest osobny pas do skręt w lewo w Wólczyńską

# pawelb

08.12.2015 12:25

ale zgadzam się z tym że gdyby Sokratesa zwęzić do jednego pasa to skończyłby się tranzyt międzydzielnicowy przez Sokratesa i Conrada...ten ruch miał się odbywać szeroką Kasprowicza i Reymonta

REKLAMA

# gryzu

10.12.2015 19:16

Do #wychowawca buraków : misiu ,zwróć uwagę ,że większa część samochodów ma rejestrację WD ,także kogo nazywasz burakiem ? Siebie - chyba,że masz rację ....

# sokrates

11.12.2015 13:07

Wszystko by było dobrze gdyby Developerzy nie wystawili bloków w tak fatalnym miejscu. Miejscówka nie wypiął, nie przypiął. Chyba dlatego postawili bloki gdyż tanio kupili teren. Teraz mieszkańcy mają pretensję że niebezpiecznie, za szybko, za głośno. Wiedzieliście co kupowaliście. Tanie bloki tanim kosztem i kosztem bezpieczeństwa.

# Piotr z Tołstoja

11.12.2015 14:06

A co ma piernk do wiatraka,rozmawiamy o pędzących samochodach nie blokach .....

REKLAMA

# sokrates

11.12.2015 15:03

Ale jak rozmawiać to należy brać szerokie spektrum problemu.
Gdyby nie było tych bloków, nie byłoby tematu. Mieszkam na Bielanach od początku.
Dopiero mieszkańcom bloków "umiejscowionym od czapy" zaczęła przeszkadzać ulica.
Trzeba być naprawdę zdesperowanym by kupować mieszkanie w takiej okolicy za cenę z kosmosu - bez własności gruntu.

# zbielan

11.12.2015 15:29

#sokrates napisał(a) 11.12.2015 13:07
Wszystko by było dobrze gdyby Developerzy nie wystawili bloków w tak fatalnym miejscu. Miejscówka nie wypiął, nie przypiął. Chyba dlatego postawili bloki gdyż tanio kupili teren. Teraz mieszkańcy mają pretensję że niebezpiecznie, za szybko, za głośno. Wiedzieliście co kupowaliście. Tanie bloki tanim kosztem i kosztem bezpieczeństwa.

Co najśmieszniejsze w materiałach inwestycji na pewno pojawia się info o doskonałym położeniu - blisko stacji metra i dużego węzła komunikacyjnego, nie rozumiem więc teraz narzekań i zdziwienia.

# bielan

11.12.2015 17:30

W folderach osiedle jest przedstawione jako wizja zielonego osiedla w otulinach Bielan.
cyt. ze stron developera :
"Jest to jedna z najbardziej uprzywilejowanych lokalizacji dla osiedla mieszkaniowego ze względu na doskonały układ komunikacji (tramwaje, metro, autobusy), zapewniający szybki dojazd do różnych rejonów miasta, jak również bezpośrednie sąsiedztwo terenów leśnych i rekreacyjnych"
Jak czytam te teksty to żałuje że nie wsadzają do więzienia za takie kłamstwa.
Ale ludzie dają się nabierać na tanie sztuczki PR-owskie a później jest płacz i lament z żądaniem zwężenia ulicy !!!
Aż szkoda mi tych ludzi, którzy muszą przechodzić z dziećmi przez tak niebezpieczną ulicę.
Lokalizacja tych osiedli jest dobra by budować tam biurowce korpo a nie mieszkalnego osiedla.
Za jakiś czas będzie lament ludzi z AhWólczyńska - zobaczycie.
Równie debilnie umieszczone osiedla na mapie co debilnie wymyślone nazwy tych osiedli. Ah-y, Parki, i inne super luxy. Tylko biednych ludzi żal......

REKLAMA

# Księżycowy

11.12.2015 17:56

Zwężenie Sokratesa to chory pomysł,spowodowałoby paraliż także komunikacji miejskiej także na pewno nie jest to w interesie mieszkańców.Tranzyt niestety będzie się odbywał do czasu wybudowania trasy mostu północnego ,ale jak na razie w gminie o tym cicho.
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest ustawienie sygnalizacji świetlnej ale z kolei skoordynowanej z ruchem a nie to co ma miejsce przy stacji Młociny.

# zbielan

13.12.2015 22:04

#bielan napisał(a) 11.12.2015 17:30
W folderach osiedle jest przedstawione jako wizja zielonego osiedla w otulinach Bielan.
cyt. ze stron developera :
"Jest to jedna z najbardziej uprzywilejowanych lokalizacji dla osiedla mieszkaniowego ze względu na doskonały układ komunikacji (tramwaje, metro, autobusy), zapewniający szybki dojazd do różnych rejonów miasta, jak również bezpośrednie sąsiedztwo terenów leśnych i rekreacyjnych"
Jak czytam te teksty to żałuje że nie wsadzają do więzienia za takie kłamstwa.
Ale ludzie dają się nabierać na tanie sztuczki PR-owskie a później jest płacz i lament z żądaniem zwężenia ulicy !!!
Aż szkoda mi tych ludzi, którzy muszą przechodzić z dziećmi przez tak niebezpieczną ulicę.
Lokalizacja tych osiedli jest dobra by budować tam biurowce korpo a nie mieszkalnego osiedla.
Za jakiś czas będzie lament ludzi z AhWólczyńska - zobaczycie.
Równie debilnie umieszczone osiedla na mapie co debilnie wymyślone nazwy tych osiedli. Ah-y, Parki, i inne super luxy. Tylko biednych ludzi żal......

Wiesz opis w folderku to jedno, ale zakladam że przed wydanem kilkuset tysięcy warto może przyjechać na miejsce i porównać fantazje dewelopera z rzeczywistością.
Budynek na Wólczyńskieh, Ahhh coś tam to dopiero masakra, ciekawe jak będzie wydzielony wjazad do tego bloku. Nie ma miejsca na wydzielenie kawałka pasa do skrętu, a bez tego kompletne zakorkowanie Wólczyńskiej pewne jak w banku.

# Dyzio

27.12.2015 17:04

Bielany Residence to kolejne lux osiedle przy ruchliwej ulicy i smrodem z Kompostowni Radiowo.
Mieszkańcy tegoż osiedla lansują się na facebook i wrzucają foty do sieci na tle inwestycji. Żałosne to jest ale widać że to korpoludki z zapyziałej prowincji. Lansują się w butach od TommyHilfigera ale potem płaczą na forach że im głośno i niebezpiecznie. Może zamknąć dla nich ulicę Sokratesa ?

REKLAMA

# wolumen

29.12.2015 10:30

Proszę Państwa otóż rezydencja Bielany Residence lansuje się w wyszukiwarce:
Bielany Residence - Apartment & Condo Building | Facebook
Oh yeah, słoikowe korpo urosło do mega wyżyn egzystencji w Warsiawie.-

# Karolina z 20-tki

17.02.2016 14:35

Im więszy ruch tym węższe jezdnie? Specialitee de Varsovie. Może jednak coś w tym jest? Spróbujcie np skręcić z Nocznickiego zjeżdżając z Północnego,dlatego puchy a Sokratesa stała się arterią w kierunku Bemowa,Trasy,Woli. Bo żeby doczekać obiecanych bezstresowych zjazdów,węzłów,musimy przywrócić Gierka do życia. On by to ZROBIŁ i za mniejsze kredyty. Obecnie robi się wszystko by stać w korkach bo dzięki temu większe zapotrzebowanie na paliwo a motłoch może się truć spalinami,byle panowie Polski rosli w siłę. Dlatego proponuję zamknąć Sokratesa a w tym miejscu postawić kolejne getta i zagródki okno w okno i będzie jak przed wojną.

# Kwitnący

17.02.2016 15:25

#Karolina z 20-tki napisał(a) 17.02.2016 14:35
postawić kolejne getta i zagródki okno w okno i będzie jak przed wojną.
Czemu aż tak odnosisz się do nowych osiedli, czemu pajasz do nich aż taką nienawiścią ?
Czyżby nie było Cię stać na NOWE mieszkanie w NOWYM bloku ?

# eRDe

17.02.2016 21:21

Niestety Karolina ma rację, nowe osiedla powodują chaos komunikacyjny (dużo gęsto postawionych bloków bez infrastruktury drogowej, wąskie wyjazdy), a na dodatek warunki życia są tam gorsze niż na gierkowskich osiedlach. Brak przestrzeni, infrastruktury (tereny użyteczności publicznej, punkty usługowe etc...)
Znam z autopsji mieszkanie na starym osiedlu, na ślicznym osiedlu deweloperskim i w stuletniej kamienicy. Zdecydowanie najgorzej jest w nowych osiedlach.

# gryzu

08.03.2016 23:52

Karolina niestety nie ma racji bo, przed wojną to tu się krowy pasały..........
a cichuśko tu było a ówczesny motłoch oddychał powietrzem, o którym nawet nie może nam się zamarzyć.

# zawilec

12.02.2018 20:26

Problem się pogłębia. Trzeba coś z tym zrobić, zanim będzie za późno na jakąkolwiek reakcję i ktoś zginie.

# Tom:/

23.10.2019 09:47

Wystarczy zrobić BUS PASS będzie jeden pas dla samochodów jeden dla autobusów karetek i taxi do tego OGRANICZENIE DO 40 KM/H I POWINNO WYSTARCZYĆ - przy zwężeniu do jednego pasa ruchu dla wszystkich uczestników korki sięgną od ul. Powstańców Śląskich do ul. Marymonckiej
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno
Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break