REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# zjelonek

25.09.2015 11:15

Miasto za 8 lat powinno wyglądać tak jak je dzisiaj zaplanujemy.
A stacja przy Strąkowej nie ma sensu , bo nie byłaby ani przesiadkowa z metrem ani z P&R przy Połczyńskiej.
Chyba że wracamy do koncepcji metra pod Człuchowską.
Ale wtedy powinno być odgałęzienia przy Elekcyjnej na Bemowo - i wtedy byłaby 2 stacja przesiadkowa pod Księcia Janusza-Dywizjonu 303 , a P&R można przenieść na pola w Gołąbkach.
Wbrew pozorom SKM to nie metro - nie powinna mieć przystanków co kilometr bo wtedy przestanie być Szybka.

# Osiedle Bemowo

25.09.2015 12:34

Dla mnie idealnymi lokalizacjami stacji na tej trasie byłby stacje:
Połczyńska - Strąkowa - Górczewska - Dywizjonu 303.

# zjelonek

25.09.2015 13:38

#Osiedle Bemowo napisał(a) 25.09.2015 12:34
Dla mnie idealnymi lokalizacjami stacji na tej trasie byłby stacje:
Połczyńska - Strąkowa - Górczewska - Dywizjonu 303.
A może jeszcze Dźwigowa , Marynin i Lasek na Kole ?
To ma być Szybka Kolej Miejska ?

# z bemowa

27.09.2015 21:46

Stacje Górczewska i Dywizjonu 303 mogą być zastąpione jedną stacją pośrodku z dojściem do niej od strony Wola Parku ( z tyłu centrum, tam gdzie dziś jest dzikie przejście przez tory) jak i od strony osiedla Górce. Do wiaduktu tramwajowego na Dywizjonu od peronów SKM było by do przejścia jakieś 300 metrów, to nie tragedia. Większą tragedią jest to, że wiadukt na Dywizjonu 303 nie będzie mógł obsłużyć przystanków tramwajowych, a przebudowa to kilka lat, zwłaszcza że w 2020 ma być tam poprowadzona trasa S7.

# darq

27.09.2015 23:57

Tunel pod Odolanami to mrzonki. Plany PKP dla Warszawy na tę siedmiolatkę - najlepszą w historii kolei - nie zakładają budowy prawie żadnych torów. To czemu za 10 lat mieliby się szarpać na taki wydatek?
Już bardziej realne (ale też wątpliwe) byłoby połączenie Ursus Pn. - Służewiec, ta pierwsza stacja niedługo się bardzo przybliży do Jelonek.
Tym, o co teraz warto walczyć (w ZTM), jest odciążenie 189 linią przyspieszoną, najlepiej przez Nowolazurową zamiast Dźwigową, najlepiej do Metra Wilanowska (węzeł przesiadkowy). Akurat w listopadzie zwolni się pula autobusów z objazdów mostu Łazienkowskiego.

REKLAMA

# PKP

06.10.2015 14:30

No ale taki tunel juz istnieje! W tym momencie jest on wykorzystywany tylko przez pociagi towarowe. Tory prowadza z Warszawa Główna Towarowa i łączą się z torami w kierunku Piaseczna na wysokości przystanku Warszaw Al Jerozolimskie. Nikt przy zdrowych zmysłach nie poprze budowy kolejnego tunelu, który będzie używany tylko w godzinach szczytu. Po prostu trzeba zmodernizować ta linie (linia jest jedno torowa)

# darq

11.10.2015 19:08

@PKP
Ale jak proponujesz wykorzystać ten tunel w ruchu pasażerskim? Trzeba by chyba zeskakiwać z Nowolazurowej na stację Odolany albo jechać do Gołąbek. Autor miał na myśli przebieg torów taki jak na obrazku. Przy dobrze zorganizowanej kolei miejskiej taka linia obwodowa miałaby sens (przejedź się 189 poza godzinami szczytu - jest popyt). Tyle że nie widzę szans. Powtórzę - warto teraz walczyć o przyspieszony autobus na Nowolazurowej, bo ZTM zdaje się planuje jakiegoś ślimaka, tak jak na Gierdziejewskiego.

# qvertz

08.11.2018 21:28

Po kilku latach od powstania tego artykułu trzeba ze smutkiem podkreślić, że nic się na lepsze nie zmieni. Dalej włodarze i planiści z uporem maniaka pchają cały transport do centrum miasta. Jakiekolwiek szynowe, najlepiej podziemne, połączenia Bemowa i Jelonek z Ochotą i Mokotowem są kompletnie ignorowane. Próbował trochę o tym mówić Patryk Jaki w kampanii, ale po zwycięstwie Trzaskowskiego te marzenia trzeba będzie odłożyć ad calendas Graecas. I niestety jest to straszna perspektywa, bo już teraz przejazd w godzinach szczytu przez tunel na Dźwigowej z Włoch na Jelonki jest drogą przez mękę. Warszawie naprawdę brakuje charyzmatycznych wizjonerów, którzy narzuciliby właściwy styl narracji, tak by przyniosło to dobre skutki dla następnych pokoleń. Rządzą miastem ludzie bez ambicji i wiedzy, często po prostu głupi, a na pewno mało inteligentni i nie lubiący Warszawy.

# Magma Finance

12.05.2022 10:06

Magma Fincrop is a reputed and licensed moneylender, offering loans at low interest rates. The company is registered with the ministry of law. Our mission is to help people who are in need of cash by lending them money. We do not need any credit score, collateral and deposits to process your loan request.
Some of the services provided by the company are:
Personal Loans
Business Loans
Payday Loans
Debt Consolidation Loans
Apply for a loan today.
email: magmafincropp@gmail.com
Whats-app us on +917896570143
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA