REKLAMA

Forum › Warszawa

REKLAMA

# Marian

16.04.2021 16:37

Kolej na najgorszy rodzaj komunikacji w mieście

# Pasażer na gapę

16.04.2021 18:24

To o ile wzrośnie czas przejazdu miedzy wschodnim i zachodnim?

# BeMózg

17.04.2021 00:13

Miejmy nadzieję, że stacje nie zostaną zaprojektowane zgodnie ze źle rozumianym "standardem warszawskim".
A jak wygląda standard warszawski? - Ano tak że, dla przykładu:
1) z podziemnej stacji kolejowej wychodzilibyśmy lub wyjeżdżalibyśmy schodami ruchomymi na chodnik tuż przy rondzie de Gaulle`a, po czym na drugą stronę ulicy Nowy Świat przechodzilibyśmy po pasach, bo projektanci (oraz odbierający ich pracę urzędnicy) nie pomyśleli, żeby podziemny tunel przedłużyć poza skrzyżowanie ulic - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować przy bardzo rozległym rondzie Daszyńskiego, gdzie na drugą stronę ulicy Towarowej musimy dymać po pasach;
2) gdyby w dalszej przyszłości została wybudowana linia metra pod ulicą Nowy Świat, to na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) przejście od projektowanej wkrótce stacji kolejowej obok ronda de Gaulle`a do stacji metra miałoby nadzwyczaj skomplikowany i niekomfortowy przebieg - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować na skrzyżowaniu linii metra M1 i M2 na stacji "Świętokrzyska";
3) stacja kolejowa na linii średnicowej w rejonie ronda de Gaulle`a powinna raczej znaleźć się pomiędzy tym rondem a ulicą Bracką - jako że przykład złego usytuowania stacji mamy w przypadku stacji metra "Wola Park", która na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) oraz zapewne na skutek nadzwyczaj skutecznego lobbingu właścicieli "Wola Parku" zamiast stykać się z linią kolei obwodowej (gdzie planowany jest przystanek kolejowy i przystanki autobusowe na ul. Górczewskiej i przedłużeniu trasy S7) została zlokalizowana na wysokości centrum handlowego, przez co przyszli pasażerowie zamierzający przesiąść się z metra do pociągu lub autobusu (albo odwrotnie), będą musieli dymać jakieś 300-400 m z buta pomiędzy tymi przystankami;
4) ze stacji "Warszawa Solec" mielibyśmy wyjście bezpośrednio na nabrzeże wiślane, co byłoby przydatne dla weekendowych imprezowiczów i im podobnych nadwiślańskich ochlapusów, zamiast istotniejszego wyjścia na ul. Dobrą i Solec, służącego licznym mieszkańcom tego rejonu miasta oraz pracującym tam ludziom - taki przykład bezmyślności projektantów (oraz odbierających ich pracę urzędników) możemy zaobserwować w przypadku stacji "Centrum Nauki Kopernik" (w sytuacji gdy większość zwiedzających CNK przyjeżdża autokarami lub prywatnymi samochodami), ponieważ stacje metra zaprojektowano pod Wisłostradą zamiast w rejonie ulic Tamka, Solec i Dobrej.

REKLAMA

# Rafał Wodzicki

17.04.2021 19:00

Projekt jest po prostu skadanliczny. Napisałem o tym paraekspertyzą na blogu eksploatyka.wordpress.com 8.8.2019, pod tytułem Linia średnicowa u progu kolejnej znaczacej-modernizacji. To kolejny przykład kombinowania zamiast projektowania systemu komunikacji. Nawet wymiany myśli unikają.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni