Forum › Warszawa
# Marian 16.04.2021 16:37 |
|
Kolej na najgorszy rodzaj komunikacji w mieście
|
# Pasażer na gapę 16.04.2021 18:24 |
|
To o ile wzrośnie czas przejazdu miedzy wschodnim i zachodnim?
|
# BeMózg 17.04.2021 00:13 |
|
Miejmy nadzieję, że stacje nie zostaną zaprojektowane zgodnie ze źle rozumianym "standardem warszawskim".
A jak wygląda standard warszawski? - Ano tak że, dla przykładu: 1) z podziemnej stacji kolejowej wychodzilibyśmy lub wyjeżdżalibyśmy schodami ruchomymi na chodnik tuż przy rondzie de Gaulle`a, po czym na drugą stronę ulicy Nowy Świat przechodzilibyśmy po pasach, bo projektanci (oraz odbierający ich pracę urzędnicy) nie pomyśleli, żeby podziemny tunel przedłużyć poza skrzyżowanie ulic - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować przy bardzo rozległym rondzie Daszyńskiego, gdzie na drugą stronę ulicy Towarowej musimy dymać po pasach; 2) gdyby w dalszej przyszłości została wybudowana linia metra pod ulicą Nowy Świat, to na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) przejście od projektowanej wkrótce stacji kolejowej obok ronda de Gaulle`a do stacji metra miałoby nadzwyczaj skomplikowany i niekomfortowy przebieg - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować na skrzyżowaniu linii metra M1 i M2 na stacji "Świętokrzyska"; 3) stacja kolejowa na linii średnicowej w rejonie ronda de Gaulle`a powinna raczej znaleźć się pomiędzy tym rondem a ulicą Bracką - jako że przykład złego usytuowania stacji mamy w przypadku stacji metra "Wola Park", która na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) oraz zapewne na skutek nadzwyczaj skutecznego lobbingu właścicieli "Wola Parku" zamiast stykać się z linią kolei obwodowej (gdzie planowany jest przystanek kolejowy i przystanki autobusowe na ul. Górczewskiej i przedłużeniu trasy S7) została zlokalizowana na wysokości centrum handlowego, przez co przyszli pasażerowie zamierzający przesiąść się z metra do pociągu lub autobusu (albo odwrotnie), będą musieli dymać jakieś 300-400 m z buta pomiędzy tymi przystankami; 4) ze stacji "Warszawa Solec" mielibyśmy wyjście bezpośrednio na nabrzeże wiślane, co byłoby przydatne dla weekendowych imprezowiczów i im podobnych nadwiślańskich ochlapusów, zamiast istotniejszego wyjścia na ul. Dobrą i Solec, służącego licznym mieszkańcom tego rejonu miasta oraz pracującym tam ludziom - taki przykład bezmyślności projektantów (oraz odbierających ich pracę urzędników) możemy zaobserwować w przypadku stacji "Centrum Nauki Kopernik" (w sytuacji gdy większość zwiedzających CNK przyjeżdża autokarami lub prywatnymi samochodami), ponieważ stacje metra zaprojektowano pod Wisłostradą zamiast w rejonie ulic Tamka, Solec i Dobrej. |
# Rafał Wodzicki 17.04.2021 19:00 |
|
Projekt jest po prostu skadanliczny. Napisałem o tym paraekspertyzą na blogu eksploatyka.wordpress.com 8.8.2019, pod tytułem Linia średnicowa u progu kolejnej znaczacej-modernizacji. To kolejny przykład kombinowania zamiast projektowania systemu komunikacji. Nawet wymiany myśli unikają.
|
LINKI SPONSOROWANE
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź swoje wakacje
Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.