REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# bemowiak

21.11.2016 13:47

A czy po ponownym otwarciu ulicy Górczewskiej za ok. 3 lata nadal będzie ona miała po trzy pasy ruchu w każdą stronę, czy tylko po dwa jak chcą oderwani od rzeczywistości urzędnicy? Pytam teraz, bo to jest jedyna sensowna ulica łącząca Bemowo z Centrum, a nowych osiedli wciąż przybywa ( i mieszkańców) i ta ulica potrzebna jest taka jaka jest teraz.

# Chochoł

21.11.2016 15:19

Tu się dzieją takie rzeczy jakich świat nie widział prezydent Kaznowska, która w modelowy sposób położyła remont Sali Kongresowej, teraz flamastrem nanosi poprawki na odcinek metra leżący na Bemowie. Być może w dobrej wierze, ale jakie to przyniesie skutki, gdy już za kilka miesięcy zmieni się na jakąkolwiek ekipa rządząca w mieście, bo po referendum komisarz ma według prawa trzy miesiące na ogłoszenie wyborów. Nie wiadomo wcale co się stanie z autobusem 112. W ubiegłym roku dyrektor ZTM pan Franków opowiadał, że linie czeka np. rozdzielenie na dwie części i nawet jeżeli zostanie utrzymany odcinek na Bemowie pomiędzy krańcem Karolin, a Nowym Bemowem to częstotliwości kursów spadnie co najmniej o połowę jeżeli nie więcej, lub też całkowita kasacja. Przypomnę Państwu jeszcze historię jaka miała miejsce na budowie metra pod Hutą, gdy nieudolni urzędnicy przed długi czas, próbowali bezskutecznie usunąć niewidomego ajenta kolektury LOTTO, blokującego dokończenie inwestycji.

# Chochoł

21.11.2016 15:59

Te dogodne połączenia zdefiniował już Pan Inżynier w swoim planie naprawczym dla komunikacji miejskiej, podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych, których ustalenia ZTM zdaję się ignorować. 122 wydłużone na Groty, 105 podciągnięte do Starego Bemowa, bodajże 506 na Jelonkach, 520 w miejsce 167 na Nowe Bemowo jako wsparcie dla Fortu Wola na ulicy Dywizjonu 303, wobec ciągłego braku na Osmańczyka 155. Pozostawienie w spokoju 112 i 184, których tras budowa metra na Woli wcale nie dotyczy. Przypomniano też nieistniejący w tej chwili autobus 406, którego miejsce może zając wydłużone od Ronda Radosława przez ulicę Maczka na Nowe Bemowo priorytetowe 500, dając szybki dostęp do Dworca Gdańskiego i metra. Osobiście najbardziej zależy mi na poprowadzeniu autobusu 520 przez Bemowo na Chomiczówkę, co stanowić będzie pewną rekompensatę za utracone linie z kwartału ulic obejmującego Wrocławską w swym dawnym kształcie i Radiową, czyli 167, 423, 507 i E-2.

REKLAMA

# Chochoł

21.11.2016 19:27

Ja jestem ciekaw, czy rada dzielnicy zajęła jakieś stanowisko co do konkretnych, niekorzystnych tras zwłaszcza autobusów. Autobus 167 znika z Bemowa oraz Bielan i nie wiadomo, co ma wejść za niego na pętli autobusowej Chomiczówka, bo w ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych mówiło się, że ma to być 112 skrócone do Conrada i całkowicie zabrane z Bemowa, którego w tej chwili fizycznie nie ma na makietce ZTM. Jestem przekonany, że rzecznik dzielnicy, lub pracownicy wydziału promocji urzędu czytają takie tytuły, jak Echo i powinni reagować chociażby w taki sposób, że zawiadomią kogo trzeba z władz o problemach mieszkańców. W październiku udałem się na rozmowę z radnym PiS na Bielanach między innymi chcąc zasięgnąć jeżyka w sprawie autobusu 520. Powód takiego wyboru jest prosty, radni rządzącej PO w większości nie mieszkają na terenie dzielnicy, a na ich spotkania obowiązuje rygor uprzedniego zapisania się i selekcja tematów, więc ludzie wcale do nich nie chodzą na dyżury. Odpowiedź co do 520 była zbieżna z tym, co podpowiadają mi inni uczestnicy forum zarówno z Bemowa, jak i Bielan, że jest to tylko i wyłącznie temat polityczny, który może być natychmiast załatwiony bez mrugnięcia okiem od ręki. Dziwię się, że burmistrzów trzech dzielnic Bemowa, Woli i Bielan wodzi za nos człowiek pokroju dyrektora ZTM Wiesława Witka i to jego zdanie jest w końcowym rozrachunku na wierzchu, a nie ich bez względu na to jakie barwy polityczne każdy z tych panów reprezentuje. Przebieg tras autobusów, łączących ze sobą w wypróbowany sposób kilka dzielnic, powinien być z założenia tematem apolitycznym.

# Chochoł

22.11.2016 07:47

Wielokrotnie oprotestowana na przestrzeni ubiegłych lat przez mieszkańców Bemowa i Bielan, inicjatywa ZTM podmiany 184 za 167 na ulicy Wrocławskiej i dalej, jest obciążona od początku jedną koronną nieścisłością w procesie decyzyjnym. Kiedy autobus 520 obrał azymut Wola, po przebyciu ulicy Ciołka dokował przez bite pół roku na Kole, skąd tylko przysłowiowy rzut beretem do Fortu Bema i na Nowe Bemowo. Dopiero jakiś nadgorliwy gagatek, wydumał katapultowanie 520 o wektor względem ulicy Górczewskiej do Olbrachta i Znanej. Media co i raz donosiły i opisywały relacje świadków ze stłuczek, na tym ciasno zastawionym przez samochody osobowe odcinku. Kiedy podnoszono kwestię, że linia 155 powinna być wydłużona z Koła na Nowe Bemowo, pan dyrektor ZTM Wiesław Witek opowiadał, że na Osmańczyka zmieści się tylko mikrobus, a gdy na kańciastej Olbrachta 520 grzebało się, jak mucha w smole to nie miał zastrzeżeń. 184 powinno zostać na Powstańców Śląskich. 520 przez Bemowo na Bielany.

# Chochoł

22.11.2016 18:23

To jest przejaw jednego wielkiego dziadostwa. Ja to widzę, że na Bemowie, które jest bliskie mojemu sercu rozpoczęto przeprowadzać te same eksperymenty na żywym organizmie, co wcześniej na Bielanach. ZTM bazuje na tym, że "pośród tylu różnych głosów porozumieć się nie sposób". I właśnie naprzeciw kłopotom wywołanym przez ZTM, postępującego według zasady "dziel i rządź" wychodził, plan naprawczy dla siatki lokalnych połączeń komunikacji Pana Inżyniera. Jeżeli Bemowo traci E-2 uziemione na Płockiej podobnie, jak Białołęka E-8 to wnioski z przygody E-1 na Bielanach nasuwają się same. Jeżeli E-2 będzie obsługiwał fragment ulicy Górczewskiej bliższy centrum to nie ma żadnego powodu przeciwko temu, żeby dla 520 znaleźć inne pośrednie zastosowanie. Poprowadzenie 520 przez Bemowo na Bielany to połączenie ze Śródmieściem dla Chomiczówki, Piasków, Nowego Bemowa, Fortu Bema i Koła. Wczuwam się tok myślenia wcześniej urodzonych i obdarzonych przez to większą mądrością życiową pasażerów, że lepiej jechać na siedząco i w korku, niż z pięcioma niepewnymi przesiadkami po trasie.

REKLAMA

# Marcintiburon

23.11.2016 08:14

Czlowieku parking na 800 aut to hektary? W stolicy mieszka zapewne a o budownictwie pietrowym nie slyszal :)

# zawilec

23.11.2016 08:48

Redaktorze Gadomski, jak tam artykuł o planie inżyniera?

# Chochoł

23.11.2016 11:58

Ja mogę się zwrócić z gorącą prośbą do wszystkich Państwa, Czytelników Echa o wykazanie odrobiny dobrej woli i wypełnienie ankiety na stronie ZTM, lub też kontakt telefoniczny na numer interwencyjny, gdzie w kulturalny sposób przedstawicie swoje rację. Wiadomo, że obecna trasa, ani 184 na Powstańców Śląskich, ani 167 przez Wrocławską nie kolidują bezpośrednio z budową II linii metra na Woli. Bądźmy szczerzy osiedle Jelonki za ewentualną stratę 184, powinno otrzymać dla przyzwoitości co najmniej 506, a zasługuje na to i na to. Dajmy wszyscy jakiś konkretny argument do ręki, burmistrzowi Grodzkiemu w rozmowach z ZTM, bo nieostry zwrot grzecznościowy na stronie urzędu, "dołożymy wszelkich starań, żeby zmiany odbiły się jak najmniej na mieszkańcach", niczego tak na prawdę nie wyjaśnia i dotyczy raczej samochodów osobowych. W ubiegłym roku trasy 112, 167, 184 zostały obronione wspólnym wysiłkiem pasażerów z Bemowa i Bielan. Proszę także nie zapominać o pomyśle 520 przez Bemowo na Bielany.

REKLAMA

# Kemo

23.11.2016 17:07

#bemowiak napisał(a) 21.11.2016 13:47
A czy po ponownym otwarciu ulicy Górczewskiej za ok. 3 lata nadal będzie ona miała po trzy pasy ruchu w każdą stronę, czy tylko po dwa jak chcą oderwani od rzeczywistości urzędnicy? Pytam teraz, bo to jest jedyna sensowna ulica łącząca Bemowo z Centrum, a nowych osiedli wciąż przybywa ( i mieszkańców) i ta ulica potrzebna jest taka jaka jest teraz.
Na obecnie zamykanym odcinku w dużej mierze wykonawca ma odtworzyć stan istniejący dostosowany do metra, nie ma tam zmiany liczby pasów Górczewskiej.

# powiatowy

24.11.2016 08:31

Nie wiem czym uzasadnione jest zabranie 167 z Bemowa, przecież jego trasa przebiegała dokładnie ulicami które nie są ruszane - Deotymy i Elekcyjną. To był jedyny autobus łączący Bemowo z Dw.Zachodnim, Ochotą i Mokotowem. Nie wiem dlaczego ZTM tak nie lubi autobusów międzydzielnicowych omijających centrum. Nie każda podróż musi się pchać przez Śródmieście. Sposób myślenia zapożyczony z PKP IC które w skali kraju obcina bezpośrednie połączenia między miastami wojewódzkimi, przepychając wszystkie relacje przez Warszawę, podczas gdy Warszawski Węzeł Kolejowy również się dusi ;).

# Chochoł

24.11.2016 10:40

Jak dla mnie to 167 powinno zostać. To jest lepszy szwindel zamiast 167 i 184 tylko to drugie, które pewnie skręcą po cichu w wakacje. Kiedy człowiek dojechał z centrum do Powstańców Śląskich to już się czuł bezpiecznie na dobrze pojętych starych śmieciach, a teraz ta granica przesuwa się na naszych oczach chyba na wysokość ulicy Lazurowej. Ja to nie mam nic przeciwko temu, żeby 520 całkowicie weszło w buty 167 i leciało aż do GUS-u, ale to jest jeszcze do ustalenia przez ogół mieszkańców. Jeżeli zabrali w 2015 roku 423, które miało wzmacniać 523 to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby 520 skręcało z Deotymy w Górczewską i potem w Aleję Prymasa Tysiąclecia. Zamykanie ulicy Górczewskiej na zimę, a na pewno w okresie świątecznym od Syreny do Płockiej przy jednoczesnym założeniu, że nic się z robót ziemnych co najmniej do Wielkanocy nie odbędzie to bomba z opóźnionym zapłonem, podłożona pod komunikację jadącą z Bemowa. Proszę informować o zmianach kogo się da i zasypywać ZTM skargami!

REKLAMA

# Chochoł

24.11.2016 17:06

Może Ktoś z Państwa ma kontakt z Panem Inżynierem, lub też wie, czy radni próbują w jakiś sposób storpedować te niekorzystne zmiany, które wprowadza ZTM?! Jest taka zasada, która głosi daj palec, a wezmą całą rękę. Zaraz się okaże, że o dziadowskim kiju będziemy chodzić do Śródmieścia. Termin rozpoczęcia prac budowy II linii metra na Woli to piątek 25 listopada 22.00. Jak to ujął inżynier ruchu m.st Warszawa pan Galas, mamy się przez weekend oswoić z nieuniknionym. Każdy głos zabrany w sprawie fatalnych zmian, każde Państwa świadectwo jest ważne. Hura optymizm ZTM dopisuje, a ja przypomnę, że kiedy budowano metro na Żoliborzu tramwaje miały problem z jazdą na ulicy Mickiewicza i ślizgały się po szynach, albo całkiem ustawały na mrozie. Gdzie są te atrakcyjne linie autobusowe w które kierowcy samochodów osobowych mają się ochoczo przesiąść , bo kompletnie nie wiem?! Jak się powtórzy sytuacja z zapadnięciem jezdni na ulicy Szkolnej to dopiero będzie afera międzynarodowa.

# Czytelniczka

24.11.2016 21:21

#Chochoł napisał(a) 24.11.2016 17:06
Może Ktoś z Państwa ma kontakt z Panem Inżynierem, lub też wie, czy radni próbują w jakiś sposób storpedować te niekorzystne zmiany, które wprowadza ZTM?! Jest taka zasada, która głosi daj palec, a wezmą całą rękę. Zaraz się okaże, że o dziadowskim kiju będziemy chodzić do Śródmieścia. Termin rozpoczęcia prac budowy II linii metra na Woli to piątek 25 listopada 22.00. Jak to ujął inżynier ruchu m.st Warszawa pan Galas, mamy się przez weekend oswoić z nieuniknionym. Każdy głos zabrany w sprawie fatalnych zmian, każde Państwa świadectwo jest ważne. Hura optymizm ZTM dopisuje, a ja przypomnę, że kiedy budowano metro na Żoliborzu tramwaje miały problem z jazdą na ulicy Mickiewicza i ślizgały się po szynach, albo całkiem ustawały na mrozie. Gdzie są te atrakcyjne linie autobusowe w które kierowcy samochodów osobowych mają się ochoczo przesiąść , bo kompletnie nie wiem?! Jak się powtórzy sytuacja z zapadnięciem jezdni na ulicy Szkolnej to dopiero będzie afera międzynarodowa.

Ten pan inżynier mieszka chyba gdzieś koło Hali Człuchowskiej. Widziałam Go kiedyś na zakupach.

# Chochoł

24.11.2016 22:31

W tej chwili to z tego planu pozostały jedynie mgliste wspomnienia. Jeżeli zabiorą 167 z Bemowa i Bielan oraz przestawią 184 na ulicę Wrocławską to może łaskawie zostanie jednak 112 na obecnej trasie, ale to nic pewnego, jak znam ZTM. Jeśli mikrobus 121 trafi jedynie przez Powstańców Śląskich do przystanku Piastów Śląskich i potem na pętle Nowe Bemowo, co jest taką niedźwiedzią przysługą, że klękajcie narody, to nie spodziewam się jednoczesnego wydłużenia 201 do ulicy Conrada. Wychodzi na to, że cały dojazd z właściwej Chomiczówki autobusem na Bemowo to okresowe 121 z utrzymaną nikła częstotliwością kursów i przesiadka w tramwaj na pętli, słowem po prostu pięknie. Śnieg po pas, a my żytem. Drodzy Państwo, zawsze można zadzwonić do Redakcji Echa z oficjalnym zapytaniem, czy będzie dana publikacja do czego gorąco zachęcam.Tak na marginesie to wiem z własnego doświadczenia, że elektryczne wozy 121 są nie ogrzewane i często się psują. Aż chce się powiedzieć, oby do wiosny.

REKLAMA

# Chochoł

25.11.2016 13:30

Według mnie to pan burmistrz Grodzki, powinien jak najprędzej zabiegać o kolejne spotkanie z ZTM, toczące się w obecności przedstawicieli prasy i oczywiście oficjalnie rejestrowane, celem sporządzenia materiału dowodowego na potrzeby opinii publicznej. Ruch z E-2 to było, niestety postawienie na niewłaściwego konia, albowiem linie ekspresowe stojąc w korkach tracą swoje atuty. Niezrozumiała jest jednak niechęć do linii przyśpieszonych ZTM typu 506 na Jelonki, 500 np. na Stare Bemowo, 520 przez Nowe Bemowo oraz lokalnych okresowych. Argument o niedublowaniu tramwaju 11 na Powstańców Śląskich przez 384 ujdzie jeszcze od biedy w tłoku, ale już brak reaktywacji takiego krawędziowego 307 bardzo zastanawia. Puszczenie 307 na trasie np. Chomiczówka, Conrada, Powstańców Śląskich, Maczka, Trasa Armii Krajowej, Aleja Prymasa Tysiąclecia, Solidarności na Pragę wnosi sporo ożywienia i omija całkowicie rejon budowy. Zmiany to mogli wprowadzić, ale od 2 stycznia, a nie teraz tuż przed Gwiazdką.

# Dominik Gadomski tustolica.pl

28.11.2016 15:25

#Chochoł napisał(a) 24.11.2016 17:06
Może Ktoś z Państwa ma kontakt z Panem Inżynierem
Tak, ja mam :) Pan Inżynier pojawi się na łamach niedługo, w dość zaskakującej roli.

# Chochoł

28.11.2016 16:21

Ciekawostka przyrodnicza. Drogi Panie Redaktorze od 25 października czekamy jako Czytelnicy Echa na Reakcję z Państwa strony. Nie czuję się władny odpowiadać w imieniu wszystkich Forumowiczów, ale na razie to jakoś przez ponad miesiąc nie mogliśmy się Pana artykułu doczekać, a niekorzystne zmiany ZTM właśnie weszły w życie. W przeszłości redaktorzy Echa pani Przerwa i pan Tomoń aktywnie nas wspierali, gdy chciano zamienić miejscami 167 ze 184 na Bielanach, czy też w kwestii powrotu 520. W tej chwili weszły wszystkie niekorzystne zmiany odrzucone w czasie ubiegłorocznych konsultacji społecznych, może oprócz zabrania autobusu 112 z Bemowa. Mój prywatny apel do Redakcji dotyczy przywrócenia zakładki na stronie pt. "Lisy od czytelników" wraz z zawartością, która z bliżej nieznanych powodów zniknęła. Może Pan łaskawie uchyli rąbka tajemnicy i zaspokoi ciekawość wszystkich, czy w najbliższym numerze Echa przypadającym jeżeli dobrze liczę na 2 grudnia, wreszcie przeczytamy konkrety o wdrożeniu planu Pana Inżyniera w życie. O ile na Bemowie ludzie są świadomi sytuacji to na Bielanach nie wiedzieli nic aż do dziś. W ostatnim numerze bielańskiego wydania w wersji papierowej nie ma słowa o zabraniu 167!

REKLAMA

# Dominik Gadomski tustolica.pl

28.11.2016 17:25

#Chochoł napisał(a) 28.11.2016 16:21
Drogi Panie Redaktorze od 25 października czekamy jako Czytelnicy Echa na Reakcję z Państwa strony. Nie czuję się władny odpowiadać w imieniu wszystkich Forumowiczów, ale na razie to jakoś przez ponad miesiąc nie mogliśmy się Pana artykułu doczekać
Szanowny Panie, proszę o kontakt mailowy dominik.gadomski@gazetaecho.pl Nie jestem w stanie monitorować całego forum i czytać kilkudziesięciu wypowiedzi w każdym temacie. Pozdrawiam!

# Chochoł

28.11.2016 17:57

Z całym szacunkiem Panie Redaktorze, ale temat jest nośny i zawiera największą liczbę wpisów w porównaniu do innych o mniejszym ciężarze gatunkowym i społecznym znaczeniu, które Echo zamieściło w analogicznym czasie. Nie chce mi się również wierzyć, że jako Osoba o zacięciu do badania lokalnej historii nie czytał Pan na poczekaniu, toczącej się wśród Forumowiczów dyskusji. Emerytkę z Borowej Góry, czy też ciężarną Pasażerkę z Chomiczówki też Pan Redaktor będzie epatował takimi wycieczkami słownymi, czy zacznie wreszcie pisać prawdę o rzeczywistym problemie Bemowa i Bielan, jakim jest komunikacja miejska?! Redaktorzy Tomoń i Przerwa mieli to do siebie, że potrafili słuchać ludzi ze zrozumieniem i wyciągać odpowiednie wnioski. Jak to śpiewała Kora Jackowska "tylko dla tego, że jesteś nikim możesz pogadać z drugim człowiekiem", a że ZTM gnębi nas bez litości widać gołym okiem na ulicach. Kiedy był apel o podjęcie tematu 520 na Bemowie, we czwartek 17 listopada i co nadal cisza?!

# hucuł

28.11.2016 18:17

Redaktorze weź się pan do roboty i o planie napisz.

REKLAMA

# zawilec

28.11.2016 20:33

Redaktorze Dominiku Gadomski! Larum grają! Wojna! Nieprzyjaciel w granicach! A Ty się nie zrywasz! Za klawiaturę nie chwytasz? Przy komputerze nie siadasz? O planie inżyniera nie piszesz? Co się z Tobą stało, Dziennikarzu? Zaliś swej dawnej przepominał cnoty, że nas jeno samych w żalu i trwodze zostawiasz.

# bekuś

30.11.2016 14:28

Gdzie ten obiecany inżynier?

# Dominik Gadomski tustolica.pl

30.11.2016 21:01

Zazwyczaj nie czytam (brak czasu!) wypowiedzi na forum, ale widzę i doceniam Państwa aktywność w tym temacie. W najbliższych 1-2 tygodniach opublikujemy zarówno artykuł o niespodziewanych, związanych z budową metra zmianach w komunikacji miejskiej na Chomiczówce i Nowym Bemowie, jak i - mogę to już zdradzić - wywiad z inż. MB. Zachęcam także do kontaktu mailowego: dominik.gadomski@gazetaecho.pl

REKLAMA

# hucuł

01.12.2016 09:45

Franek Dolas też dewolaje i zalewajkę obiecywał.

# czytelnik

01.12.2016 16:06

Tradycyjnie to jednak Jelonki najbardziej dostały w plecy na tych zmianach. Nowe Bemowo zachowało chociaż 171. Również czekam na wywiad z inżynierem i przedstawienie szczegółowo jego planu naprawczego dla komunikacji w naszej dzielnicy.

# zawilec

01.12.2016 16:49

Redaktorze, zawężaj pan ruchy z tym inżynierem.

REKLAMA

# yelonkers

13.12.2016 11:44

#Chochoł napisał(a) 28.11.2016 17:57
Z całym szacunkiem Panie Redaktorze, ale temat jest nośny i zawiera największą liczbę wpisów w porównaniu do innych o mniejszym ciężarze gatunkowym i społecznym znaczeniu, które Echo zamieściło w analogicznym czasie. Nie chce mi się również wierzyć, że jako Osoba o zacięciu do badania lokalnej historii nie czytał Pan na poczekaniu, toczącej się wśród Forumowiczów dyskusji. Emerytkę z Borowej Góry, czy też ciężarną Pasażerkę z Chomiczówki też Pan Redaktor będzie epatował takimi wycieczkami słownymi, czy zacznie wreszcie pisać prawdę o rzeczywistym problemie Bemowa i Bielan, jakim jest komunikacja miejska?! Redaktorzy Tomoń i Przerwa mieli to do siebie, że potrafili słuchać ludzi ze zrozumieniem i wyciągać odpowiednie wnioski. Jak to śpiewała Kora Jackowska "tylko dla tego, że jesteś nikim możesz pogadać z drugim człowiekiem", a że ZTM gnębi nas bez litości widać gołym okiem na ulicach. Kiedy był apel o podjęcie tematu 520 na Bemowie, we czwartek 17 listopada i co nadal cisza?!

Sama prawda. W pełni popieram Twoje zdanie.

# nghy

13.12.2016 20:51

też popieram
_____________
http://www.em-dlabiura.pl/
http://dluga27.pl/

 kamyki_80

14.12.2016 14:49

miejmy nadzieję mimo wszystko że nie pogorszą warunków

REKLAMA

# Czytelniczka

15.12.2016 18:51

kamyki_80 napisała 14.12.2016 14:49
miejmy nadzieję mimo wszystko że nie pogorszą warunków

Pogorszą. Już pogorszyli i pewnie to nie jest ich ostatnie słowo.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA