Forum › Bemowo
# jkk 10.09.2013 15:39 |
|
Równie ważne wydaje się przedłużenie budowanej aktualnie ulicy Coopera do Batalionów Chłopskich (około 300 metrów). Mieszkańcy położonych przy Coopera osiedli mają spory kawałek do przejścia do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej. A przy Batalionów kończy się budowa dwóch kolejnych osiedli. W najbliższej przyszłości Budimex zbuduje przedłużenie Coopera od Batalionów do Szeligowskiej i można będzie uruchomić linię (mini)autobusową Szeligowską, przedłuzeniem Coopera, Coopera idalej Górczewską. Taka koncepcja pozwoli dojechać także ( nie mówiąc o możliwości podciagnięcia mediów) do planowanej przychodni lekarskiej przy Coopera. Nie wspomnę o możliwości rozwiązania, po wielu latach oczekiwań, w postaci uruchomienia komunikacji miejskiej dla mieszkańców ulicy Szeligowskiej.
|
# Bob Rozbieracz 11.09.2013 15:48 |
|
Ulica Coopera i zbudowane przez JW Destruction osiedle przy niej to modelowy wręcz przykład katastrofy w zakresie planowania przestrzennego i nieudolności władz Warszawy. Dlaczego? - Otóż miasto to: domy, ulice, kwartały zabudowy, obiekty użyteczności publicznej, parki, tereny sportowe, harmonijnie skomponowane i wzajemnie uzupełniające się. Osiedle przy ulicy Coopera zaś jest nie wiadomo czym - ani to miasto, bo powstało na niescalonych gruntach z parcelacji rolniczej, w sposób zupełnie przypadkowy i bezplanowy i to też nie wieś, bo nie ma już ziemi uprawnej i zabudowy gospodarskiej. A pomysł z miniautobusikiem dowożącym osiedlową uliczką nieszczęśników i frajerów którzy kupili tam mieszkanka do cywilizowanej części miasta jest jednocześnie śmieszny i żałosny. Podobnie zresztą jak pomysł z autobusikiem na ulicy Pełczyńskiego.
|
# ts04 11.09.2013 18:25 |
|
Pytanie po co na tak krótkim odcinku ścieżka rowerowa? Pomysł z autobusem to chyba typowo z powodu Alei Sportów Miejskich ale zobaczymy co powiedzą mieszkańcy tej ulicy.
#jkk Dzielnica Bemowo na FB twierdzi, że ten odcinek wykonają deweloperzy okolicznych osiedli. Chodzi Ci o to: http://www.bemowo.waw.pl/administracja/wydzial_obslugi_mieszkancow/e_urzad_/obwieszczenia/zawiadomienie_o_wszczeciu_post,6354/? Nie ma tam jednak informacji o połączeniu z Batalionów Chłopskich a podana długość ok. 442 metry nie wystarczy na całą odległość do Szeligowskiej, podobnie z wymienionymi działkami. #Bob Rozbieracz To fakt, hmm raczej ten kto miał pieniądze tam kupić mieszkanie ma też i na samochód więc dla kogo ten autobus? |
# jkk 11.09.2013 22:25 |
|
W obszarze Chrzanów 2 osiedla JW zajmują zaledwie czwartą część obszaru objętego planem miejscowym, niewątpliwie pełnym wad. Trzykrotnie mniejszym jest osiedle Villa Lazur. Do tego dochodzi jeszcze budynek PBM na rogu Lazurowej i Batalionów oraz kilka domków, resztę stanowią pola uprawne i odłogi. Ale w najbliższym sąsiedztwie kończy się budowa pierwszych etapów osiedli Robyga oraz Budimexu - już poza obszarem objętym planem. Mieszkać w tym rejonie będzie niebawem kilka tysięcy ludzi, ich ilość będzie rosła w miarę budowy nowych osiedli. Nie mam pewności, czy te 442 m wystarczy na połączenie Szeligowskiej z Batalionów, może zabraknie 30 metrów, może nie, zresztą niebawem Robyg dołączy z budową równoległej ulicy, stanowiącej przedłużenie Gościnnej. Zbudowanie 280 metrowego brakującego odcinka ulicy Coopera pozwoli na:
- zbudowanie docelowego wjazdu do osiedla BI w miejsce wjazdu tymczasowego od ulicy Batalionów funkcjonującego na zasadzie służebności do 2017 roku, - stworzenie drogi dostępu do działki przewidzianej pod budowę przychodni lekarskiej, - zbudowanie alternatywnej drogi dla ulicy Lazurowej, której brak tak dotkliwie odczuliśmy wszyscy dzięki budowniczym skrzyżowania Lazurowej z Górczewską, - możliwość uruchomienia linii autobusowej dla mieszkańców okolicznych osiedli, pacjentów przyszłej przychodni oraz w końcu - mieszkańcom ulicy Szeligowskiej. Świadomy jestem, że władze dzielnicy twierdzą, iż to deweloperzy wybudują brakujący odcinek Coopera, nie wskazują jednak który z deweloperów zechce bezinteresownie wyłożyć na to kasę, choćby po to aby wykupić teren pod ulicę. |
# ts04 12.09.2013 12:35 |
|
"Planowane jest przedłużenie ulicy Coopera do Batalionów Chłopskich. Prace będą wykonywać deweloperzy budujący w okolicy bloki mieszkalne. W tej chwili uzgdaniane są porozumienia z Dzielnicą na mocy których w.w inwestycja będzie realizowana. Na tą chwilę nie jest znany termin jej rozpoczęcia."
Mnie ciekawi czy w nocy nie jest zbyt duży hałas z S8, tam nie ma nawet jednego ekranu akustycznego (choć lepsze byłby wały ziemne, miejsce jest). |
# jkk 12.09.2013 15:43 |
|
ts04 - sęk w tym, że żaden deweloper nie buduje i nie będzie budował bloków mieszkalnych w najbliższym czasie w tej okolicy (mam na myśli obszar od Górczewskiej do Batalionów Chłopskich). Aby mozna było prowadzić z Dzielnicą uzgodnienia na temat realizacji inwestycji, należy przede wszystkim dysponować prawem do dysponowania terenem - tak się jednak składa, że wszystkie okoliczne nieruchomości są własnością prywatną (oprócz działki pod przychodnię. Hałas z S8 dobiega praktycznie tylko wówczas, gdy motocykliści urzadzą sobie przejażdżkę, na codzień a raczej wieczorami, kiedy warunki propagacji fal są najkorzystniejsze, hałas jest słyszalny w blokach osiedla JW położonych najbliżej S8.
|
# ts04 12.09.2013 22:35 |
|
Dokładnie Ci motocykliści to jakaś zmora, policja powinna wysyłać tam jakieś patrole. Prawie co wieczór słychać ich wycie, również na Lazurowej jak tylko się ściemni.
|
# zjelonek 15.09.2013 21:34 |
|
pomysły z krótka linią obsługiwaną z małą częstotlowościa przerabialiśmy już pod tytułem Z9 - ale umiejętność wyciagania wniosków z własnych błedów ( i cudzych ) to cecha znamionujaca tylko ludzi inteligentnych.
Czy tak trudno zrozumieć że muchowowzy do przesiadki nie sa nikowmu potrzebne gdy trzeba przejśc 1000- 1500 m tj 10-15 minut marszu , a potrzebne są połączenia bezpośrednie do centrum , do metra , albo przynajmnie SKM ( najblizsza stacja Włochy - jest po liwidacji 106 i 384 tylko 189 z Jelonek - a o przystankach kolejowych Jelonki i Połczyńska trzeba chyba zapomnieć do zmiany opcji politycznej. |
# jkk 16.09.2013 13:45 |
|
Ludzie inteligentni na ogół potrafią czytać teksty ze zrozumieniem. Proponowana linia (mini)autobusowa to nie jest to samo co minilinia autobusowa. Chodziło mi o obsługę linii za pomocą małych autobusów, bo większe miałyby na Coopera i podobnych uliczkach ogromne kłopoty z przejazdem. Nadto trzeba uwzględnić fakt, iż pacjentami przyszłej przychodni przy Coopera będą, przede wszystkim, ludzie starsi i schorowani - dla nich przejście 1000 czy 1500 metrów to duży problem.
|
# zjelonek 17.09.2013 12:03 |
|
#jkk , masz racje tylko że przychodnia na Coopera nie powstanie a chorym aktualnie bardziej jest potrzebny dojazd do "wspólnych" przychodni we Włochach , a miniautobus na długiej linii w kierunku z centrum nie ma sensu bo do niego nie wsiadziesz dopóki się nie opróżni na peryferiach.
A do ludzi starszych i schrowanych to w normalnych krajach lekarz przychodzi do domu... ( u nas transport ale tylko dla tych z legitymacją inwalidy kosztuje w MTON chyba 10 zł ) |
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Wstąp do księgarni
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.