REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# jkk

10.09.2013 15:39

Równie ważne wydaje się przedłużenie budowanej aktualnie ulicy Coopera do Batalionów Chłopskich (około 300 metrów). Mieszkańcy położonych przy Coopera osiedli mają spory kawałek do przejścia do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej. A przy Batalionów kończy się budowa dwóch kolejnych osiedli. W najbliższej przyszłości Budimex zbuduje przedłużenie Coopera od Batalionów do Szeligowskiej i można będzie uruchomić linię (mini)autobusową Szeligowską, przedłuzeniem Coopera, Coopera idalej Górczewską. Taka koncepcja pozwoli dojechać także ( nie mówiąc o możliwości podciagnięcia mediów) do planowanej przychodni lekarskiej przy Coopera. Nie wspomnę o możliwości rozwiązania, po wielu latach oczekiwań, w postaci uruchomienia komunikacji miejskiej dla mieszkańców ulicy Szeligowskiej.

# Bob Rozbieracz

11.09.2013 15:48

Ulica Coopera i zbudowane przez JW Destruction osiedle przy niej to modelowy wręcz przykład katastrofy w zakresie planowania przestrzennego i nieudolności władz Warszawy. Dlaczego? - Otóż miasto to: domy, ulice, kwartały zabudowy, obiekty użyteczności publicznej, parki, tereny sportowe, harmonijnie skomponowane i wzajemnie uzupełniające się. Osiedle przy ulicy Coopera zaś jest nie wiadomo czym - ani to miasto, bo powstało na niescalonych gruntach z parcelacji rolniczej, w sposób zupełnie przypadkowy i bezplanowy i to też nie wieś, bo nie ma już ziemi uprawnej i zabudowy gospodarskiej. A pomysł z miniautobusikiem dowożącym osiedlową uliczką nieszczęśników i frajerów którzy kupili tam mieszkanka do cywilizowanej części miasta jest jednocześnie śmieszny i żałosny. Podobnie zresztą jak pomysł z autobusikiem na ulicy Pełczyńskiego.

# ts04

11.09.2013 18:25

Pytanie po co na tak krótkim odcinku ścieżka rowerowa? Pomysł z autobusem to chyba typowo z powodu Alei Sportów Miejskich ale zobaczymy co powiedzą mieszkańcy tej ulicy.
#jkk
Dzielnica Bemowo na FB twierdzi, że ten odcinek wykonają deweloperzy okolicznych osiedli. Chodzi Ci o to: http://www.bemowo.waw.pl/administracja/wydzial_obslugi_mieszkancow/e_urzad_/obwieszczenia/zawiadomienie_o_wszczeciu_post,6354/? Nie ma tam jednak informacji o połączeniu z Batalionów Chłopskich a podana długość ok. 442 metry nie wystarczy na całą odległość do Szeligowskiej, podobnie z wymienionymi działkami.
#Bob Rozbieracz
To fakt, hmm raczej ten kto miał pieniądze tam kupić mieszkanie ma też i na samochód więc dla kogo ten autobus?

REKLAMA

# jkk

11.09.2013 22:25

W obszarze Chrzanów 2 osiedla JW zajmują zaledwie czwartą część obszaru objętego planem miejscowym, niewątpliwie pełnym wad. Trzykrotnie mniejszym jest osiedle Villa Lazur. Do tego dochodzi jeszcze budynek PBM na rogu Lazurowej i Batalionów oraz kilka domków, resztę stanowią pola uprawne i odłogi. Ale w najbliższym sąsiedztwie kończy się budowa pierwszych etapów osiedli Robyga oraz Budimexu - już poza obszarem objętym planem. Mieszkać w tym rejonie będzie niebawem kilka tysięcy ludzi, ich ilość będzie rosła w miarę budowy nowych osiedli. Nie mam pewności, czy te 442 m wystarczy na połączenie Szeligowskiej z Batalionów, może zabraknie 30 metrów, może nie, zresztą niebawem Robyg dołączy z budową równoległej ulicy, stanowiącej przedłużenie Gościnnej. Zbudowanie 280 metrowego brakującego odcinka ulicy Coopera pozwoli na:
- zbudowanie docelowego wjazdu do osiedla BI w miejsce wjazdu tymczasowego od ulicy Batalionów funkcjonującego na zasadzie służebności do 2017 roku,
- stworzenie drogi dostępu do działki przewidzianej pod budowę przychodni lekarskiej,
- zbudowanie alternatywnej drogi dla ulicy Lazurowej, której brak tak dotkliwie odczuliśmy wszyscy dzięki budowniczym skrzyżowania Lazurowej z Górczewską,
- możliwość uruchomienia linii autobusowej dla mieszkańców okolicznych osiedli, pacjentów przyszłej przychodni oraz w końcu - mieszkańcom ulicy Szeligowskiej.
Świadomy jestem, że władze dzielnicy twierdzą, iż to deweloperzy wybudują brakujący odcinek Coopera, nie wskazują jednak który z deweloperów zechce bezinteresownie wyłożyć na to kasę, choćby po to aby wykupić teren pod ulicę.

# ts04

12.09.2013 12:35

"Planowane jest przedłużenie ulicy Coopera do Batalionów Chłopskich. Prace będą wykonywać deweloperzy budujący w okolicy bloki mieszkalne. W tej chwili uzgdaniane są porozumienia z Dzielnicą na mocy których w.w inwestycja będzie realizowana. Na tą chwilę nie jest znany termin jej rozpoczęcia."
Mnie ciekawi czy w nocy nie jest zbyt duży hałas z S8, tam nie ma nawet jednego ekranu akustycznego (choć lepsze byłby wały ziemne, miejsce jest).

# jkk

12.09.2013 15:43

ts04 - sęk w tym, że żaden deweloper nie buduje i nie będzie budował bloków mieszkalnych w najbliższym czasie w tej okolicy (mam na myśli obszar od Górczewskiej do Batalionów Chłopskich). Aby mozna było prowadzić z Dzielnicą uzgodnienia na temat realizacji inwestycji, należy przede wszystkim dysponować prawem do dysponowania terenem - tak się jednak składa, że wszystkie okoliczne nieruchomości są własnością prywatną (oprócz działki pod przychodnię. Hałas z S8 dobiega praktycznie tylko wówczas, gdy motocykliści urzadzą sobie przejażdżkę, na codzień a raczej wieczorami, kiedy warunki propagacji fal są najkorzystniejsze, hałas jest słyszalny w blokach osiedla JW położonych najbliżej S8.

REKLAMA

# ts04

12.09.2013 22:35

Dokładnie Ci motocykliści to jakaś zmora, policja powinna wysyłać tam jakieś patrole. Prawie co wieczór słychać ich wycie, również na Lazurowej jak tylko się ściemni.

# zjelonek

15.09.2013 21:34

pomysły z krótka linią obsługiwaną z małą częstotlowościa przerabialiśmy już pod tytułem Z9 - ale umiejętność wyciagania wniosków z własnych błedów ( i cudzych ) to cecha znamionujaca tylko ludzi inteligentnych.
Czy tak trudno zrozumieć że muchowowzy do przesiadki nie sa nikowmu potrzebne gdy trzeba przejśc 1000- 1500 m tj 10-15 minut marszu , a potrzebne są połączenia bezpośrednie do centrum , do metra , albo przynajmnie SKM ( najblizsza stacja Włochy - jest po liwidacji 106 i 384 tylko 189 z Jelonek - a o przystankach kolejowych Jelonki i Połczyńska trzeba chyba zapomnieć do zmiany opcji politycznej.

# jkk

16.09.2013 13:45

Ludzie inteligentni na ogół potrafią czytać teksty ze zrozumieniem. Proponowana linia (mini)autobusowa to nie jest to samo co minilinia autobusowa. Chodziło mi o obsługę linii za pomocą małych autobusów, bo większe miałyby na Coopera i podobnych uliczkach ogromne kłopoty z przejazdem. Nadto trzeba uwzględnić fakt, iż pacjentami przyszłej przychodni przy Coopera będą, przede wszystkim, ludzie starsi i schorowani - dla nich przejście 1000 czy 1500 metrów to duży problem.

REKLAMA

# zjelonek

17.09.2013 12:03

#jkk , masz racje tylko że przychodnia na Coopera nie powstanie a chorym aktualnie bardziej jest potrzebny dojazd do "wspólnych" przychodni we Włochach , a miniautobus na długiej linii w kierunku z centrum nie ma sensu bo do niego nie wsiadziesz dopóki się nie opróżni na peryferiach.
A do ludzi starszych i schrowanych to w normalnych krajach lekarz przychodzi do domu... ( u nas transport ale tylko dla tych z legitymacją inwalidy kosztuje w MTON chyba 10 zł )
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025