REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


03.12.2014 12:09 #słońce karpat
Specjalista, specjalistą
"Wszystko powinno iść w miarę szybko, a na pewno bardziej bezproblemowo niż podczas budowy na Powiślu i pod rzeką. "
problemów z budową tuneli pod rzeką nie było żadnych. Poszło jak po maśle i trwało to o ile dobrze pamiętam około miesiąca. Problem był natomiast z budową stacji CNK. Warto o tym pamiętać.
03.12.2014 16:56 #leda
obawiają się nie bez powodu. Na terenie tym przed wojną były stawy, a okoliczne budynki stoją często na kurzawce. Problem ten wystąpił m.in. podczas budowy metra na Mickiewicza - z powodu kurzawki pękały ściany domów, co zahamowało prace budowlane metra na czas wykonania dodatkowych ekspertyz.
03.12.2014 18:18 #;-)
Nie podoba mi się prześmiewczy ton artykułu.

Nie każdy musi być ekspertem z sedymentologii.

Nikt nie zadbał o to by mieszkańcy nie mieli takich obaw.

Takie obawy mają również specjaliści.

Proponuje by autor artykułu porozmawiał z ludźmi i ze specjalistami. I może podpisał się pod artykułem imieniem i nazwiskiem.

Anna Nowak mgr geografii fizycznej, specjalista z sedymentologii
03.12.2014 18:18 #jjjj
Nie podoba mi się prześmiewczy ton artykułu.

Nie każdy musi być ekspertem z sedymentologii.

Nikt nie zadbał o to by mieszkańcy nie mieli takich obaw.

Takie obawy mają również specjaliści.

Proponuje by autor artykułu porozmawiał z ludźmi i ze specjalistami. I może podpisał się pod artykułem imieniem i nazwiskiem.

Anna Nowak mgr geografii fizycznej, specjalista z sedymentologii
04.12.2014 08:04 #rect
Szkoda, ze autor artykułu nie przyszedł porozmawiać również z mieszkańcami domów na ul. Płockej 4 i 8. Budynki zostały wybudowane w latach 70-tych z tzw. wielkiej płyty. Nie przejmowano się wtedy jakością wykonania robót budowlanych tylko szybkością realizacji i ilością oddawanych mieszkań. Płyty z których zbudowany jest budynek nie są ustawione w jednej pionowej osi na przestrzeni 11 kondygnacji. Ściany w mieszkaniach są krzywe. Aby położyć glazurę w u mnie w kuchni na wys 1,5 metra narzucić trzeba było na górze do 8 cm tynku. Bez podziemnych tuneli metra w mieszkaniach pękają ściany. Kiedyś jak jeszcze nie były ocieplone ściany szczytowe budynku wełną i panelami z blachy gołym okiem było widać, że jest krzywo. Wszystkich niedowiarków i prześmiewców zapraszamy na nasze osiedle najpierw zapoznajcie się z tematem aby nie pisać głupot.
REKLAMA
04.12.2014 08:30 #zgryz
Lokatorzy bloków przy Płockiej 4 i 8 obawiają się że ich bloki zostaną uszkodzone lub się zawalą, bo tunele będą przechodzić bezpośrednio pod ich budynkami. Grunty w tym rejonie są wyjątkowo niestabilne. W miejscu, gdzie stoją, znajduje się tzw. rynna żoliborska. To twór geologiczny z okresu czwartorzędu. Do 30 metrów pod powierzchnią znajdują się niestabilne grunty osadowe, które mogą przenosić drgania. Budynki zostały zbudowane w latach 70. z wielkiej płyty. Ich spawy i stal korodują. Nie zostały przeprowadzone żadne badania ich stanu technicznego. W czasie prowadzenia wykopów pod pobliskie budynki sąsiedniej spółdzielni Strop niebezpiecznie przechylały się bloki przy Wolskiej 69 i 75. Stąd nasze obawy. Szkoda, ze autor artykułu jest anonimowy bo artykuł jest nieobiektywny
04.12.2014 12:09 #Jacek
Moim zdaniem szczerze mówiąc forum nie wymaga obiektywności. Każdy ma prawo głosić swoje subiektywne uwagi. Pozdrawiam.
06.12.2014 13:34 #bem
To, że bloki z wielkiej płyty są krzywe to nic nowego akurat. Co to jednak ma do tunelów metra wiele metrów pod ziemią? Poważnie ktoś uważa, że w naszym kraju ktoś zaprojektuje DRUGĄ linię metra z ryzykiem zawalenia się budynków nad nią? Nie bądźmy śmieszni...
06.12.2014 13:58 #Jacek
Moim zdaniem szczerze mówiąc trzeba będzie uważnie obserwować budowle wzdłuż ulicy Targowej gdy metro zacznie pod tą ulicą jeździć i wyciągać wnioski przykładowo co do Płockiej, Kasprzaka, Górczewskiej. Pozdrawiam
08.12.2014 08:20 #moherozol
Gdy rozum śpi rodzą się upiory. Nawet wśród magistrów. Niby XXI wiek a ciemnota i zabobon jak przed wiekami.
REKLAMA
11.12.2014 07:53 #es***********
W nawiązaniu do artykułu "Nie chcą metra pod swoimi blokami - bo się zawalą" uprzejmie informujemy, że 10.12.2014 r. o godzinie 16.45 na trawniku przed budynkiem Płocka 4 odbędzie się spotkanie protestujących mieszkańców z ul. Płockiej z zaproszonymi przedstawicielami miasta oraz metra. Relacja ze spotkania będzie emitowana na żywo w TVP Info w programie z cyklu "To jest temat".
Serdecznie zapraszamy na to spotkanie wszystkie zainteresowane osoby.
11.12.2014 07:55 #es***********
Przepraszam ale wkradł się błąd - spotkanie odbędzie się 11.12.2014 r. (w czwartek)
11.12.2014 09:42 #gość
#bem napisał(a) 06.12.2014 13:34

To, że bloki z wielkiej płyty są krzywe to nic nowego akurat. Co to jednak ma do tunelów metra wiele metrów pod ziemią?
A co ma do tunelów tego ogryzka fakt, że pani Hania boi się podjąć decyzje o uruchomieniu tuneli do eksploatacji pomimo obietnic wybiórczych ?
Analogia jest taka, że pani Hania się boi i mieszkancy budynków też się boją.
Każde z nich czego innego, jednak boją się jedni i drudzy.

W dalekiej przeszłości gdy Polski nie było na mapie Świata (okres 123-letni porozbiorowy) namiestnik cara nie odważył się wydać decyzji O BUDOWIE METRA W WARSZAWIE z powodu geologicznej grząskości gruntów (tzw."kurzawka").

A teraz sytuacja jest bardzo poważna ponieważ "grube" pieniądze zostały wydane na wątpliwą budowę kilkukilometrowego kawałka II linii Metra, który może być nieczynny w nieskończoność.
19.12.2014 23:06 #Wacek
Po pierwsze-to są bloki z wielkiej płyty,a tu największym problemem są połączenia płyt-nie były wykonane ŻADNE ekspertyzy dotyczące stanu technicznego budynków,które stoją na bardzo niestabilnym gruncie,jak ktoś wcześniej wspomniał-było tu jezioro (pamięta to moja babcia),budynek przy Płockiej 14 jest niestabilny,są spore odchyły od pionu,ostatnio był wlewany beton i cały czas jest monitorowany,z resztą budynek przy Wolskiej również.
Drgania dochodzące podczas przejazdu kolejki mają zasięg 50-ciu metrów,a nikt tak głęboko metra nie wykopie,więc już to rozwiązanie jest nieakceptowalne.
Spokojnie można wytyczyć inną,bezkolizyjną trasę metra,biegnącą pod ulicą Kasprzaka,Połczyńską i skręcającą w Powstańców Śląskich,nie ma tam budynków i są mniejsze problemy technologiczne.
22.12.2014 22:52 #Dorcin
Najbardziej zadziwiające jest to, że pierwotne plany zakładały, że metro będzie miało swoje tunele pod niezamieszkanym terenem tj. pod zajezdnią tramwajową Wola. Kto podjął decyzję, by metro przebiegało pod gęsto zaludnionym osiedlem z 10 piętrowymi wieloklatkowymi blokami?. Dla kogo losy zajezdni okazały ważniejsze od bezpieczeństwa kilkuset mieszkańców? Jest alternatywa dla metra pod ul. Płocką.
23.12.2014 16:02 #Mieszkający
Bezczelność. To jest poważna sprawa. Chyba redaktor powinien stracić dorobek swojego życia by zrozumieć strach mieszkańców.
29.12.2014 20:57 #allek3
Metro może obawia się małej frekwencji (przynajmniej dopóki nie połączy Bemowa z centrum) i dlatego musi przebiegać przez duże wolskie osiedla!?!?!? Jak nie wiadomo o co chodzi, to z pewnością o kasę. Swoją drogą poprowadzenie metra dalej ul. Kasprzaka ma sens. Kolejna stacja przy Prymasa bardzo mi pasuje. Trzymam kciuki za walczących o swoje dobro i mienie na ul. Płockiej!
08.01.2015 08:30 #WAC
Myślę, ze warto przypomnieć awarię na budowie stacji metra przy Wisłostradzie gdzie napotkano inne warunki gruntowe niż zostały przyjęte do projektowania. Trasa przebiegu metra na odcinku od Ronda Daszyńskiego do ul. Górczewskiej była wielokrotnie zmieniana bez jakiś konkretnych argumentów.
Usytuowanie przebiegu linii metra pod ul. Płocką w terenie, o którym wiadomo, że grunt jest nie stabilny, że przy budowie nowych budynków spółdzielni "Strop' istniejące 10-cio piętrowe budynki odchylały się znacznie od pionu i trzeba było wzmacniać fundamenty aby nie doszło do katastrofy budowlanej a niektóre budynki w okolicy posadowione są na palach jest nieprzemyślane i nieodpowiedzialne.
Ciekawe kto na swe barki weźmie odpowiedzialność za bezpieczeństwo ludzi zamieszkujących bloki pod którymi będą przebiegać tunele metra oraz za dodatkowe koszty jakie trzeba będzie ponieść przy budowie metra w tak newralgicznym terenie? Bo z przepisów wynika że zgodnie z § 5 pkt. 1 ust. 1,3 i 5 rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 17.06.2011 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekt budowlane metra i ich usytuowanie Wykonawca/Projektant ma obowiązek uwzględnić w projekcie wpływ metra na obiekty sąsiednie, uwzględnić warunki wynikające z badań geologicznych, hydrogeologicznych oraz geotechnicznych a także ograniczyć skutki ewentualnej awarii urządzeń lub katastrofy budowlanej. A gdzie jest odpowiedzialność osób które wytyczyły trasę metra. Może jeszcze jest czas aby coś zmienić?

 1358/1602 


  • Poleć
  • Polub Tu Wola
  • Udostępnij


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
REKLAMA

Forum

Lista forów dyskusyjnych:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA