REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# 164

15.05.2014 15:56

Dlaczego jeśli ktoś popełni literówkę to już wszyscy muszą ją powielać, bez uprzedniego sprawdzenia? Przy Ostródzkiej 175 jest Gimnazjum 164, a nie 146 ;)
A co do samego pomysłu: Po co przystanek przy Szwedzkiej? Do 160/190 będzie można się przecież przesiąść również na przystanku Piotra Skargi, po co bezsensownie zatrzymywać autobus?

# abrakadabra

16.05.2014 07:47

527 powinien mieć jak najmniej przystanków, żeby majksymalnie skrócić i tak długi czas dojazdu do centrum. To jest linia dla Zielonej Białołeki, a nie Targówka, Targówek ma swoje linie. Uważam, ze i tak jest za dużo przystanków dla 527 (za TT po stronie Targówka powinny być max 2-3 przystanki).
Białolęka Wschodnia nie ma żadnej linii "E".
Oczywiście jest potrzeba zwiększenia częstotliwości 527, ale to i tak w pewnym momencie to nie pomoże, choćby jeżdziły jeden za drugim i całkowicie blokowały wąską Skarbka z Gór to i tak będzie ich za mało, biorąc pod uwagę stale powstające nowe osiedla.
Jeśli nie zaprojektuje się metra na ZB to za kilka czy kilkanaście lat i tak wszystko się zapcha i autobusy nie pomogą.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 15:14

Problemem ZB jest wąskie gardło w postaci ulicy Głębockiej. Wymyślając te osiedla nikt nie pomyślał z głową, że należałoby tak zaplanować ulice by zintegrować lepiej ZB z Bródnem. Trasa Toruńska nie powinna dzielić, pod nią powinny być lokalne połączenia obu tych obszarów.

REKLAMA

# trybała

17.05.2014 10:48

Kiepska to propozycja "częściej ale krócekj".
Według tej zadsady każdą linię można znacznie skrócić i zaproponować (paradoksalnie) co pół minuty ale tylko o długości jednego przystanku i tak dalej co jeden przystanek przesiadać się do następnego środka lokomocji kursującego co pół minuty również na długości jednego przystanku.
A tak na prawdę przy propozycji skrócenia 527 z Derbów do Wileniaka potrzebna jest reaktywacja linii (o obojętnie jakim numerze) przyspieszonej o dawnym przebiegu przez Świętego Wincentego i Starzynskiego do dworca Gdańskiego.
I w taki sposób należy przedstawić kontrpropozycję ZTMowi panie i panowie (bez)radni i inna władzo dzielnicy.

# trybała

17.05.2014 10:56

PS. do poprzedniego mojego wpisu i dla zrozumienia:
Kontrpropozycja polega na rozdzieleniu linii na dwie:
-jedna proponowana przez ZTM czyli skrócona do Wileniaka,
-druga reaktywowana o dawnym przebiegu.
Autobusów wystarczy na obie nawet co 10 minut każda, nie trzeba dać sobie "wciskać ciemnotę" ze strony ZTMu.

# pebble

19.05.2014 15:25

527 dedykowany mieszkańcom Zielonej Białołęki, wolne żarty. To co się dzieje na przystanku Młodzieńcza zarówno w jedną jak i drugą stronę pokazuje, że tak nie jest. Zlikwidujcie ten przystanek dla linii 527 to uwierzę wtedy, że to rzeczywiście przystanek dla nas. Skracając 527 do Wileniaka zostaniemy całkowicie odcięci od lewobrzeżnej strony Warszawy, bo 132 to w tej chwili i przez najbliższe lata normalnym połączeniem nie nazywałbym.

REKLAMA

# pasężer

19.05.2014 17:35

co 3 minuty będzie jeździł pół pusty, więc wrócą do 8-10 minut i wszystko zostanie prawie po staremu...

# trybała

20.05.2014 13:12

#pasężer napisał(a) 19.05.2014 17:35
co 3 minuty będzie jeździł pół pusty, więc wrócą do 8-10 minut i wszystko zostanie prawie po staremu...
Dlatego trzeba przekonac "naszych kochanych" (bez)radnych aby oni przekonali "nasze kochane" władze do rozdzielenia tej linii na dwie zgodnie z moja propzycją (vide powyżej mój wpis z 17.05.2014).

# Lucjan Hellowski

20.05.2014 13:49

Popieram pomysł trasy do Gdańskiego, ale:
1) zamiast Wincentego przeciągnąć trasę przez Odrowąża (bez przystanków po drodze, ewentualnie jeden - przy Budowlanej,
2) od Ronda Żaba do Gdańskiego - bez przystanków (estakadą) - tak jak kiedyś.
Jeśli trasa ma zostać bez zmian to wtedy na Wileniaku nie może się kończyć.

REKLAMA

# abrakadabra

20.05.2014 13:53

trybała - myślę, że masz rację. Coć za coś. Jełsi juz chcą skrócić 527 do niech dadzą dodatkową linię do Dw. Gdańskiego, przynajmniej pasażerownie podzielą się troszkę i będzie nieco luźniej.
peble - tez ma rację, zeby zabrać przystanej przy Młodzieńczej, ja bym poszła dalej - zabrałabym też ten przy Piotra Skargi. Ul. Radzymińską po bus-pasie 527 powinno gonić prosto do Wileniaka, tam są inne linie dla okolicznych mieszkańców, niech nie dopychają 527 skoro to linia dla ZB, jak twierdzi ZTM.

# abrakadabra

20.05.2014 13:54

Lucjan Hellowski - też ma rację, popieram.

# jarema

20.05.2014 14:28

Lucjanie, Odrowąża też stoi w korku... to nic nie da.
Po prostu potrzeba w trybie ekstrapilnym Nowej Św. Wincentego z buspasem. To jest wg mnie priorytet ważniejszy nawet niż metro do Kondratowcza.

REKLAMA

# mieszkaniec Derby

20.05.2014 15:41

Miasto wyliczyło, że na skróceniu linii 527 zaoszczędzi 2 mln. I o to chodzi, nie dajcie się nabrać. Skandal, aby tak duża dzielnica nie miała ani jednego połączenia bezpośredniego do centrum miasta!

# Taltos2

21.05.2014 13:54

Linia do Gdańskiego, ze względu na korki od Żaby do Międzyparkowej w porannych godzinach szczytu - specjalnie atrakcyjna nie będzie. 527 na aktualnej trasie, dzięki buspasowi na Radzymińskiej/Solidarności jest po prostu szybsza. Więc większość i tak wybierze 527... Chociaż oczywiście taka linia nie zaszkodziłaby, ale czy kosztem 527 co 10 minut, tu mam wątpliwości...
Co do częstotliwości przystanków i pomyśle "Nur fur Białołęka", to bym nie przesadzał, bo nam Targówek wprowadzi opłaty za tranzyt. Przystanek Młodzieńcza jest kluczowy na trasie, bo tam 527 zmienia radykalnie trasę i MUSI być możliwość przesiadki w takim punkcie. Przystanek przy Skargi też się broni, bo tam jest wielkie osiedle i trudno je odciąć. Popularność 527 bierze się stąd, że staje ono rzadko i jest najszybszym środkiem transportu na tym odcinku. Rozwiązanie widzę raczej w przekształceniu jednej z czarnych linii kursujących Solidarności/Radzymińską w przyspieszoną/ekspresową lub zmniejszenie liczby przystanków dla 512 i wtedy 527 nie będzie aż tak aktrakcyjna na Młodzieńczej i Skargi.
PS. Skrócenie linii w zamian za częstotliwość co 3 minuty też nie jest takie złe. Stacja Świętokrzyska jest w ścisłym centrum, a większość wysiadających z 527 na Bankowym i tak wbijała się w metro lub tramwaj, żeby pojechać w stronę Centrum. Przy skróceniu 527 większy problem to samotność przystanku odjazdowego Wileńska w kierunku Białołęki, bo nie będzie tam żadnej alternatywy. Bo reszta linii rusza spod CH. Ale to też oznacza, ze zainteresowani przejazdem wyłącznie na odcinku Wileński-Młodzieńcza zrezygnują z 527... Każdy kij ma dwa końce.

# mintlock

21.05.2014 15:03

Popieram w 100% Taltos2. Linia do Gdańskiego nie ma sensu - korki na tej trasie skutecznie utrudniałyby szybki dojazd do metra. Jednak co buspas to buspas. Przystanek Młodzieńcza jest faktycznie najgorszym punktem tej trasy.
Mam inne pytanie - czy ktoś się orientuje czy 31.05 skończy się budowa kanalizacji na Głębockiej i 527 wróci na starą trasę tzn. z pętli Derby będzie robił kółko przez Głębocką.
Teraz jest zdecydowanie lepiej jak 527 skręca w Magiczną i dalej jedzie do pętli. Powinno tak zostać. Na Głębockiej będzie 120 i 732. W 2012 kiedy mieszkańczy wnosili o to żeby 527 tak jeździło to odpoiwedź ZTM była, że się nie da bo Magiczna jest do tego nie przystosowana - teraz jak widać da się i nawet dało się Magiczną puścić cały ruch autobusowy. Czyli jednak można.

REKLAMA

# antymanipulacja

22.05.2014 10:06

Do Taltos2 i mintlock:
Albo stosujecie technikę manipulacji pracując w określonych instytucjach miejskich, którym na takiej technice zależy albo ulegliście technice manipulacji i bezkrytycznie ją przyjęliście do siebie jednocześnie jak mantrę powtarzając po tamtych.
Słusznie "pasężer napisał(a) 19.05.2014 17:35
co 3 minuty będzie jeździł pół pusty, więc wrócą do 8-10 minut i wszystko zostanie prawie po staremu..."
Doświadczenie na to wskazuje biorąc pod uwagę inne początkowo silne linie, które zeszły do szczątkowości lub niebytu.
Jeśli nie chcecie rozdzielenia a wolicie "krócej i częściej" to od razu mozna skrócić do tramwaju na Bródnie i niech 527 wtedy kursuje co 2 minuty.
Będzie częściej a to według Was znaczy lepiej, przynajmniej tak można odczytać Waszą propagandę.

# Taltos2

22.05.2014 15:21

do antymanipulacja:
Mało wiesz o propagandzie... Tekst długi, tylko o niczym. Przedstaw JEDEN merytoryczny argument, a nie tylko obrażasz innych.
PS. Trzymając się twojej "logiki", po podziale 527, ze względu na słabe wykorzystanie linii do Gdańskiego (korki), likwidujemy to połączenie i wszyscy spotykamy się w 527. A że kursuje dzięki tobie co 10 minut, to może się zmieścimy....

# antymanipulacja

22.05.2014 21:23

#Taltos2 napisał(a) 22.05.2014 15:21
do antymanipulacja:
Mało wiesz o propagandzie... Tekst długi, tylko o niczym. Przedstaw JEDEN merytoryczny argument, a nie tylko obrażasz innych.
PS. Trzymając się twojej "logiki", po podziale 527, ze względu na słabe wykorzystanie linii do Gdańskiego (korki), likwidujemy to połączenie i wszyscy spotykamy się w 527. A że kursuje dzięki tobie co 10 minut, to może się zmieścimy....
Stwierdzam, że bije od ciebie przewrażliwienie i megalomania.

REKLAMA

# Taltos2

23.05.2014 00:22

Psycholog też z ciebie marny...
Ponieważ artykuł był o linii 527 - a na ten temat merytorycznie nie masz nic do powiedzenia, kończę wątek. Bez odbioru.

# mintloc

23.05.2014 09:02

Do #antymanipulacja:
Nie jestem pracownikiem "określonych instytucji miejskich", jestem pracownikiem korporacji, który od ponad 12 lat porusza się po tym mieście głównie komunikacją miejscą, przez te 12 lat musiałam dojeżdzać w różne miejsca W-wy i niestety zawsze w godzinach największych korków - na 8 do pracy, powrót o 16. Na co dzień poruszam się głównie komunikacją, przeżyłam wiele rewolucyjnych zmian komunikacji w tym mieście i nie ze wszystkimi się zgadzam.
Również uważam, że skracanie 527 do Metra Wileńska jest bez sensu i pakowanie wszyskich do tego ogryzka, które jest nazywane drugą linią metra też jest bez sensu. Szczególnie, że jak to zwykle bywa stacje są umiejscowione nie zawsze w najlepszym miejscu, a wejścia do metra na te potoki ludzi za wąskie.
Ale jestem przeciwna zmianie trasy 527 i puszczania jej do gdańskiego przez wiecznie zakorkowaną Św. Wincentego i Rondo Starzyńskiego. Po południu wszystko od Ronda Babka do mostu stoi, albo porusza się w ślimaczym tempie (nie daj boże jak jeszcze przy Traugutta ruchem kieruje policja - wtedy jest jeszcze gorzej).
Alternatywą jaką ja widzę jest przyśpieszona linia z Derbów dalej Trasą Toruńską przez most Grota i do Metra Marymont - taka trasa powinna być przyśpieszona i mieć przystanki przy tramwaju, na Żeraniu i Os. Potok. Pokonywała by tą trasę w jakieś 15-20 min, ale to by było możliwe dopiero po zakończeniu remontu mostu. Teraz taka trasa nie bardzo ma sens. I wtedy można by mówić o alternatywie - jeden autobus przyśpieszony do Wileńskiego, drugi do Metra Marymont i przynajmniej ich trasy by się nie pokrywały.

# antymanipulacja

23.05.2014 09:06

Z najbardziej merytorycznych dyskusji nic nie wynika.
Gdybanie o korkach na Św. Wincentego jest bez sensu.
Propozycja ztmu o skróceniu linii do Wileniaka w zamian za zwiększoną częstotliwość i optowanie za tym rozwiązaniem przez "Taltos2" i jemu podobnych jest zwykłą manipulacją. Kto rozsądny ten doskonale o tym wie.
Alternatywa proponowana przez mających inne zdanie niz ztm i "Taltos2" jest torpedowana.
Wskazywanie na doświadczenia komunikacyjne z przeszłości w wykonaniu fachowców z ztm na co wskazuje "pasężer" - również.
Manipulantów jeszcze jest jak widać pod dostatkiem.

REKLAMA

# abrakadabra

23.05.2014 09:18

mintloc - zgadzam sie z Tobą, po zakończeniu remontu Grota (ale dopiero wtedy), najlepszym i najszybszym środkiem transportu byłaby szybka linia trasą toruńską do Marymontu, ale szybka, a nie takie coś jak 132, taka szybka linia powinna jechać wiaduktami, np. nad Łabiszyńską, a nie dołem i mieć znacznie mniej przystanków niż 132 (Annopol, Żerań i Potok i finito, no oczywiscie jeszcze na Ostódzkiej ze 2 przystanki, żeby mieskzancy tych osiedli milei też lepszy dojazd, ale nie tyle przystanków co ma teraz 132). Wg mnie najlepsza byłaby jaks przynajmniej jedna linia "E". Nie rozumiem, dlaczego ZB nie ma żadnej linii ekspresowej w żadnym kierunku. I za tym powinniśmy być i tak negocjować z ZTM.

# Taltos2

23.05.2014 09:57

Pomysł z linią przyspieszoną do Marymontu przez Grota PO SKOŃCZONYM REMONCIE - naprawdę świetny. Na pewno dużo lepszy i szybszy niż pchanie autobusu w wiecznie zakorkowane Wincentego i Słomińskiego.
PS. Do antymyślenie - korki na Wincentego (poranne i popołudniowe) to nie gdybanie, tylko fakty. Przejedź się chociaż raz tą trasą i potem dyskutuj o REALIACH.
PS 2. Też nie jestem wielki zwolennikiem skrócenia trasy 527 (minimum to pozostawienie przez Śląsko-Dąbrowski przynajmniej 1 linii przyspieszonej - 512 albo 527 - prywatnie wolę oczywiście 527), ale zwiększenie częstotliwości JEST atrakcyjne. Teraz niby chodzi od Bankowego, a zdarza mi się na Starym Mieście odpuszczać zwz. na tłok. I muszę czekać kolejne 6 minut. A bywa, ze jeśli nie podjadą w tym czasie inne linie, to do drugiego 527 też czasem nie wejdę... Wczoraj o 16.40 tak miałem...

# antymanipulacja

23.05.2014 22:01

#Taltos2 napisał(a) 23.05.2014 09:57
1.Pomysł z linią przyspieszoną do Marymontu przez Grota PO SKOŃCZONYM REMONCIE - naprawdę świetny...
2...korki na Wincentego (poranne i popołudniowe) to nie gdybanie, tylko fakty...
3...zwiększenie częstotliwości JEST atrakcyjne...
ad1. ten pomysł też mi się podoba.
ad2. korki są jak na większości warszawskich ulic, nic nadzwyczajnego. Natomiast trzeba wymagać aby M2 pojechało na "Derby" i dalej (zamiast na Rembielińską) co było już tutaj (na forum w innych wątkach) kilkakrotnie poruszane.
ad3. pozornie ponieważ na początku ztm będzie chciał pokazać swą "dobroć" (co 3 minuty) lecz znając z autposji poczynania tego twora stopniowo pomalutku i konsekwentnie (w wyniku badań tzw. "frekwencji" i "oszczędności finansowych" będzie "obcinał" częstotliwość. Taka to już praktyka tego twora.

REKLAMA

# Piotrusx

24.05.2014 15:12

Mintloc:
A nie pomyślałeś ze z 527 korzystają mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Lewandow.
Samomsoedle Lewandow park 2 to 33 budynki, nie licząc pozostałych...
Sam sobie jeździj 120 lub 732...

# Aya RL

25.05.2014 00:12

Aya RL

# michal wielki

25.05.2014 20:03

#Piotrusx napisał(a) 24.05.2014 15:12
Mintloc:
A nie pomyślałeś ze z 527 korzystają mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Lewandow.
Samomsoedle Lewandow park 2 to 33 budynki, nie licząc pozostałych...
Sam sobie jeździj 120 lub 732...
Zauważyłem, że Derbom się wydaje, że tylko oni się tu liczą i im powinna być podporządkowana komunikacja. Nie są w stanie zrozumieć, że poza Skarbka z Gór jest jeszcze Lewandów i Głębocka. I tu też mieszka kilka tysięcy ludzi.
Mieszkańcy Derbów terroryzują całą okolicę i ZTM tak robi, żeby im było wygodnie.

# antymanipulacja

26.05.2014 00:01

#michal wielki napisał(a) 25.05.2014 20:03
Mieszkańcy Derbów terroryzują całą okolicę i ZTM tak robi, żeby im było wygodnie.
ZTM tak zrobi jak temu tworowi wygodnie.

# mintlock

26.05.2014 08:55

Chętnie sobie pojeżdzę 120 lub 732, nie ma sprawy - tylko, żeby był jakiś autobus, który będzie jechał przez Skarbka dalej Magiczną do Głębockiej, a nie objeżdżał Głębocką,Berensona i dalej. Przy normalnej organizacji ruchu wszystkie autobusy z przystanku Derby są kierowane w przeciwną stronę wgłąb Skarbka - nie ma żadnej alternatywy, nie ma żadnego szybkiego połączenia z Rondem Jesiennych Liści. A Głębocką jadą wtedy 3 linie.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024