527 co trzy minuty? W zamian za skrócenie linii
15 maja 2014
Pierwotnie Zarząd Transportu Miejskiego nie zamierzał organizować na Białołęce spotkania konsultacyjnego w sprawie zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu II linii metra. Plan uległ zmianie: spotkanie odbędzie się 11 czerwca.
- Pojazdy odzyskane dzięki skróceniu linii zostaną wykorzystane do jej wzmocnienia - wyjaśniał Franków.
Osoby, które podróż z tzw. Zielonej Białołęki do centrum kończą w rejonie pl. Bankowego, będą mogły przesiadać się na przystanku przy Szwedzkiej do często kursującego 190. Będzie to bardzo wygodna przesiadka, bo wszystkie autobusy zatrzymują się na tym przystanku na jednym peronie. Większość pasażerów prawdopodobnie będzie jednak wysiadać przy stacji metra Dw. Wileński.
Obecni na spotkaniu mieszkańcy Targówka zgłaszali postulaty dodania na trasie 527 co najmniej jednego przystanku na żądanie na Radzymińskiej: przy Tużyckiej albo obok hipermarketu przy wiadukcie kolejowym.
- 527 jest autobusem dedykowanym dla mieszkańców Zielonej Białołęki - odpowiedział im Franków. - Chcemy, żeby jak najszybciej i jak najczęściej dowoził ich do stacji metra.
Czy zwiększenie częstotliwości w zamian za krótszą trasę do dobry pomysł? Spotkanie konsultacyjne odbędzie się 11 czerwca o 18.00 w gimnazjum przy Ostródzkiej 175.
W ramach konsultacji społecznych ZTM chce uzyskać odpowiedzi na cztery pytania:
Swoje uwagi można przekazywać drogą mailową na adres konsultacje@ztm.waw.pl, w Punktach Obsługi Pasażerów lub pocztą (Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "Konsultacje").
DG