REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# tomeck

23.03.2022 09:52

Jelonki bez 112, 122, 190. Może pójdźmy na całość i zabierzmy wszystkie autobusy z Jelonek? Niech wszyscy mieszkańcy dymają z buta do metra. A co... Jak szaleć to szaleć... Kto by się przejmował jakimiś Jelonkami...

# nnn

23.03.2022 11:56

Ukraińcy poszli na wojnę, kierowców brak, reszta to mydlenie oczu dla nieświadomych pasażerów.

 Juli

23.03.2022 15:03

Pisałem to już pod innymi artykułami związanymi z komunikacją miejską z tego tygodnia...
I po co te zmiany teraz??? By za chwilę zwracać te autobusy??? Za jakiś czas rozkopią ponownie ulicę przy Ratuszu, przy os. górczewska, przy Szeligowskiej i Połczyńskiej przy Tesco bo będą kopać pod następne stacje metra. Jak wtedy ludzie dojadą? Rozumiem takie zmiany, już po wybudowaniu całkowicie linii M2 na Karolin. Teraz jest za wcześnie na to. Po budowie dojdą zapewne nowe ulice, takie jak przedłużenie Czułchowskiej, i wtedy myśleć.
Będzie zrobione całe metro2, wszystkie dodatkowe drogi na chrzanowie można pomyśleć o innym rozwiązaniu dla 112 i 190.

# Rozyk

23.03.2022 17:35

Na Włochach praktycznie tylko 1 autobus jeździ na Mokotów. Kiedyś było lepiej, bo kursowała chociaż linia 106 z młynowa na P+R Al. Krakowska i 384 z Młocin na niedźwiadek. A po za tym na nowe Włochy przydały by się że 3 linie przyspieszone i ten N85 z centrum za rzadko jezdzi na PKP Włochy, więc jeszcze można ze 2 novne by dać

# tosamo

23.03.2022 18:33

krótko i na temat - powariowali, odczepcie sie od tych autobusów i tramwai

REKLAMA

# Adamczyk

23.03.2022 19:32

Trzeba wsiąść w auto i ***** ich ekologie

# Jelonkii81

23.03.2022 19:56

184 tez zlikwidowano oczywiscie ze metro, ze wroci i co nie wrocilo. Konsultacje to farsa i tak robia po swojemu.

# chrzanów01

24.03.2022 08:34

na jelonkach osiedli przybywa w zastraszającym tempie a oni likwiduja linie. Co za barany z minionej epoki tam siedzą. Tak zliwkidujcie tez 190 do do Bankowego zamiast jednym bedzie trzeba jezdzic autobusem do M2, metrem do swietokrzyskiej, przesiadka do M1 i Arsenał.
Bo ja to proszę Pana mam bardzo dobre połącznie Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans.To jeszcze sobie obiad jem w bufecie.To po fajrancie już nie muszę zostawać,żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać

# Zaorać Jelonki

24.03.2022 19:43

Tylko kilka tytułów artykułów na tustolica.pl: 112 WYLECI Z JELONEK? ZTM ZAGRAŁ STARY REFREN, JELONKI BEZ 190. RADYKALNY POMYSŁ ZTM-U, 122 NIE DLA JELONEK, CAŁKIEM NOWE 220. ZTM ŻONGLUJE AUTOBUSAMI, ZTM PROPONUJE: 109 SPOD ZŁOTYCH TARASÓW NA TORWAR. Rozumiem, że idea jest taka, że Jelonki mają zostać całkowicie pozbawione komunikacji miejskiej, bo przecież będzie metro przy ratuszu. A do metra to każdy sobie dojdzie, spacerek na kilkadziesiąt minut, w zimie, w lecie, w deszczu, śniegu, skwarze, mrozie, samo zdrowie. Jeszcze zlikwidują 105, 189 i będzie można Jelonki zaorać. To może niech już teraz zaczną, zdążą jeszcze do zasiewów w tym roku. Władze Bemowa oczywiście przyklaskują temu...

# Ppp

25.03.2022 00:23

W zeszłym roku w jednym tygodniu były 2 awarie metra w ciągu tygodnia. Jeśli zniknie połowa autobusów za każdym razem gdy metro nie będzie jeździło będziemy mieli paraliż Bemowa. Brak tych wszystkich linii to brak alternatywy. Ważna jest też kwestia wygody. Część mieszkańców woli jechać " na około" autobusem niż z trzema przesiadkami, dotyczy to szczególnie osób starszych oraz osób które mają problem z przemieszczaniem się. Przykładem jest moją mama, która ze względu na stan zdrowia ma trudności z pokonywaniem schodów a w metrze jest z tym duży problem ponieważ nie przy każdym wyjściu jest winda czy działające ruchome schody. A przesiadka między M1 a M2 to totalna porażka, brak ruchomych schodów i jedna winda!!!

REKLAMA

# zjelonek

28.03.2022 15:53

112 to nie miało być skrócone tylko wydłużone do Ursusa.
A korki na trasie znikną gdy ktoś zbuduje most Krasińskiego.

# Oscar

28.03.2022 23:07

#tomeck napisał(a) 23.03.2022 09:52
Jelonki bez 112, 122, 190. Może pójdźmy na całość i zabierzmy wszystkie autobusy z Jelonek? Niech wszyscy mieszkańcy dymają z buta do metra. A co... Jak szaleć to szaleć... Kto by się przejmował jakimiś Jelonkami...
Przypominam, że pętla Znana (190) to też Jelonki.

# AlicjaM.

31.03.2022 16:58

Oscar, serio? Raczej pętla Znana to już Wola. To po drugiej stronie torów. To już nie są Jelonki. Do tego jak sie dostać na pętlę znana z osiedla przy człuchowskiej? Drałować na piechtę między domkami przez tory? Pętla Znana to dla wygody ludzi mieszkających wokól. 129 z powstańcow ma szaloną częstotliwośc co 30 minut. No mega po prostu dojazd będzie.

# Oscar

02.04.2022 10:40

#AlicjaM. napisał(a) 31.03.2022 16:58
Oscar, serio? Raczej pętla Znana to już Wola. To po drugiej stronie torów. To już nie są Jelonki. Do tego jak sie dostać na pętlę znana z osiedla przy człuchowskiej? Drałować na piechtę między domkami przez tory? Pętla Znana to dla wygody ludzi mieszkających wokól. 129 z powstańcow ma szaloną częstotliwośc co 30 minut. No mega po prostu dojazd będzie.
Dzielnica to Wola, ale w podstawówce o kolegach mieszkających w tamtym rejonie (wyraźnie oddzielonym działkami) mówiliśmy, że mieszkają na Jelonkach - przecież ta nastawnia przy przejeżdzie nazywa się Warszawa - Jelonki, a stoi po "wolskiej" stronie torów.
Jeszcze niedawno żaden autobus nie jeździł przez przejazd na Strąkowej. Trudno w te wąziutkie uliczki wpuścić jakiś większy ruch autobusowy.
Niedawno był artykuł o zbudowaniu przejazdu przez tory tramwajowe na Powstańców. Tyle że tam proponowali bez sensu przejazd na wysokości Olbrachta, która to ulica nie na przelotu przez tory kolejowe. IMHO ten przejazd powinien być na wysokości Strąkowej, bo to jedyna droga biegnąca przez tory kolejowe. Wtedy coś można by puścić większego - brak zakrętów na wąskich uliczkach.

# @Oscar

03.04.2022 23:35

O tym właśnie pisałem. Przedstawiłem założenia jak to powinno być zorganizowane od strony technicznej plus organizacja ruchu.

REKLAMA

# @Oscar

03.04.2022 23:54

PS.
Oczywiście nie pod ruch autobusów linii podstawowych. Akurat Strąkowa z racji swojego charakteru winna utrzymać linię 129 na wyłączność. Wjazd w ulicę Strąkową z Powstańców Śląskich od strony Górczewskiej, winien odbywać się jednokierunkową przełączką między jezdniami ul. Powstańców, wykonaną bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Ruch regulowany powinien być odrębną podfazą sygnału zezwalającego, wyświetlaną w czasie otwarcia ruchu pieszych - a więc zatrzymania ruchu tramwajów i pojazdów na jezdni wschodniej. To pozornie prymitywne rozwiązanie, miałoby z jednej strony zastąpić lewoskręt i zawrotkę przy Człuchowskiej, ale też ograniczać dostępność siatki lokalnych ulic Starych Jelonek dla ruchu tranzytowego.

# Oscar

07.04.2022 10:34

Akurat dla 129 potrzebny jest wyjazd ze Strąkowej w Powstańców w lewo, w strone ciepłowni. Wtedy 129 nie musiałby uciekać na Człuchowską i załapałoby się na przystanek pl. Kasztelański 01

# Pan M

07.04.2022 19:04

Absolutnie zbędny. Autobus 129 nie musi obsługiwać tego przystanku.

# Pan M

08.04.2022 00:43

#zjelonek napisał(a) 28.03.2022 15:53
112 to nie miało być skrócone tylko wydłużone do Ursusa.
A korki na trasie znikną gdy ktoś zbuduje most Krasińskiego.
112 do Ursusa to moja propozycja sprzed dekady. Była częścią całego spójnego założenia komunikacyjnego, które w czasie konsultacji spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem przez mieszkańców. Niestety zabrakło politycznej oprawy samorządowców bemowskich i ostatecznie skutkiem powyższego, ZTM od lat wykonuje schizofreniczne ruchy nie licząc się z kosztami i notorycznym zamieszaniem.

# Jelonek112

08.04.2022 10:41

Jelonki jeżdżą na Bielany i Brodno, do pracy, szkoły i do szpitala Bródnowskiego. Tak do szpitala. Mają jeden bezpośredni a przez to wygodny autobus 112. Skoro problem tkwi w s8 to niech 112 kończy trasę pod szpitalem Bródnowskim. Dajcie w zamian jakiś autobusik z Bródna do centrów handlowych Marki, IKEA najlepiej żeby miał że dwa wspólne przystanki z linia 112. I tak mieszacie na Bródnie w autobusach. Największy problem jest właśnie z wyjechaniem z tych centrów na trasę potem już jedzie. 112 ma zostać z Karolina przynajmniej do szpitala Bródnowskiego. Ewentualnie mozna ja przedłużyć do Ursusa.

REKLAMA

# Pan M

08.04.2022 14:08

@Jelonek112: Takie było założenie. W mojej propozycji autobus tej linii miał kursować z Bródna do Ursusa. Na Bródnie linia miałaby zostać wycofana z Łabiszyńskiej i Łojewskiej, aby obsługiwała przystanek przy Szpitalu Bródnowskim. Można rozważyć przeniesienie krańca linii z pętli Bródno - Podgrodzie pod Centrum Handlowe Targówek z trasą przez Kondratowicza, Św. Wincentego i Głębocką.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA