REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Dziewczyna, chłopak i róża

  5 września 2005

W sierpniu wszystkie rozgłośnie katolickie (m.in. Praga, Nadzieja, Podlasie) oraz TVP3 nadawały specjalnie przygotowane spoty, które zachęcały do spędzania wolnego czasu bez alkoholu. We wrześniu rusza kampania edukacyjna w szkołach województwa mazowieckiego.

REKLAMA

Celem kampanii jest propagowanie trzeźwości oraz zachęcenie młodzieży i doros-łych do zmiany nawyków, tak by picie alkoholu przestało być obyczajem narodo-wym. Na Mazowszu trwa kampania informacyjno-edukacyjna, zorganizowana przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej - "Mazowieckie Dni Trzeźwości".

- Wszystkie gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne otrzymają pakiety informa-cyjne z prezentacją multimedialną, dzięki którym nauczyciele będą mogli przepro-wadzić dwie lekcje wychowawcze poświęcone tematowi naszej kampanii - wyjaśnia Danuta Janusz, dyrektor Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej w Warszawie, pełnomocnik Zarządu województwa mazowieckiego ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, pomysłodawczyni zorganizowania Mazowieckich Dni Trzeźwości. - Nasze materiały to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli - gotowy scenariusz lekcji na temat "Młodzież a alkohol".

To pierwsza kampania organizowana na tak szeroką skalę przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej. Ma uświadomić mieszkańcom Mazowsza, że można uchronić się przed skutkami picia alkoholu. By było to możliwe, trzeba posiadać rzetelną wiedzę na temat skutków i szkodliwości nadmiernego spożywania alkoholu. Kampania ma uczyć, by nie zachęcać innych do picia alkoholu i umieć powiedzieć "nie piję".

Kampania zwraca też uwagę na fakt, że alkohol zazwyczaj pije się ze znajomymi, z bliskimi osobami. Wobec tego bardzo ważne jest uświadomienie, że przyjaciele lub członkowie rodziny, którzy się wzajemnie szanują, dobrze sobie życzą - znając negatywne skutki działania alkoholu - nie będą go nadużywać lub stosować. Organizatorzy kampanii chcą, by wspieranie trzeźwości łączyło się z pozytywnymi relacjami między osobami bliskimi. Stąd główne hasło kampanii - "Im bliższa osoba, tym bardziej chcę wspierać jej trzeźwość".

Organizatorzy liczą na to, że dzięki kampanii młodzież otrzyma dodatkową wiedzę na temat skutków spożywania alkoholu, nie będzie namawiać innych do picia. Z kolei dorośli (rodzice) zaczną dawać dzieciom dobry przykład.

- Wiem, że nie jest łatwo osiągnąć zamierzone przez nas cele - mówi Danuta Jarosz. - Jednak od czegoś trzeba zacząć. Picie alkoholu przez coraz młodsze osoby to poważny problem. Dlatego zdecydowałam się na zorganizowanie tej kampanii. Tym bardziej, że picie alkoholu dotyczy wszystkich grup społecznych.

jzv

Kampania prowadzona jest w klimacie ciepła i partnerstwa. Jej wiodącym elementem jest 30-sekudowa przyjazna scenka, rozgrywająca się między dziewczyną i chłopakiem. Przynosi on zamiast alkoholu różę. Ten kwiat jest symbolem graficznym kampanii.

Więcej informacji: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 62a, 02-002 Warszawa, tel. 622-42-32, e-mail: mcps@mazovia.pl, www.mcps.mazovia.pl.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe