REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Drugi wiadukt w Legionowie. Misja niemożliwa?

  24 września 2019

alt='Drugi wiadukt w Legionowie. Misja niemożliwa?'

Władze Legionowa chcą budować kolejny wiadukt w mieście. Licząc na wsparcie starostwa muszą wybrać lokalizację jak najmniej kontrowersyjną.

REKLAMA

Legionowo w porozumieniu z PKP PLK zamierza zbudować tunel pod linią kolejową na legionowskim Bukowcu. Według założeń ma być to jednak niewielka przeprawa o lokalnym charakterze, która nie rozwiąże problemu bardzo dużego natężenia ruchu w tunelu w ciągu Al. Róż i Krakowskiej. Kierowcy jadący w kierunku os. Młodych, Łajsk czy Wieliszewa nadal będą wybierać tę drogę. Potrzebny jest zatem wiadukt lub tunel "centralny" Legionowa. Idealnym na to miejscem wydaje się być przedłużenie ul. Krasińskiego.

W co gra starostwo?

- Władze miasta zwróciły się do starosty z wnioskiem o określenie możliwości udziału powiatu w budowie bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejową, łączącego ul. Kolejową z Kościuszki - informowała nas przed wakacjamiWładze powiatu w mojej ocenie dość dziwnie się zachowują. Nigdy nie znajdziemy całkowicie "niekontrowersyjnej" lokalizacji, to niemożliwe przy obecnej zabudowie Legionowa - komentuje Roman Smogorzewski. Tamara Boryczka, rzeczniczka legionowskiego magistratu.

Znamy już stanowisko drugiej strony. - Wskazana lokalizacja budzi wiele kontrowersji. Nie jest naszą intencją angażowanie się w projekt nieakceptowalny przez mieszkańców i rodzący konflikty. Dlatego decyzja o naszym udziale w przedsięwzięciu może zostać podjęta po wypracowaniu przez władze miasta szeroko akceptowalnej i ostatecznej decyzji dotyczącej lokalizacji przeprawy, podania planowanych jej kosztów oraz oczekiwanego zakresu udziału powiatu legionowskiego - określają swoje stanowisko władze powiatu.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Protesty będą zawsze?

Koszt tunelu na Bukowcu został oszacowany na 30 mln zł, wiadukt na Krasińskiego będzie zdecydowanie tańszy. Jednak póki co miasto będzie miało poważne problemy, żeby sfinansować tę pierwszą przeprawę. Jak przyznał prezydent miasta na spotkaniu z mieszkańcami - szalejące koszty robót budowlanych, zmiana ustawy o PIT, na której miasto może stracić od 7 do 10 mln zł, plus wzrost płacy minimalnej oznaczający wzrost kosztów administracyjnych miasta, jak i oświatowych - to wszystko ma spowodować, że na inwestycje będziemy mieli mniej pieniędzy. W sfinansowaniu dużych projektów potrzebna jest współpraca. - Władze powiatu w mojej ocenie dość dziwnie się zachowują. Nigdy nie znajdziemy całkowicie "niekontrowersyjnej" lokalizacji, to niemożliwe przy obecnej zabudowie Legionowa - komentuje Roman Smogorzewski.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA