Dolina Służewiecka: Miał być wiadukt, będzie buspas
31 sierpnia 2021
Trzy lata temu prezydent Rafał Trzaskowski zapowiadał budowę estakady nad al. Wilanowską. 31 sierpnia warszawski ratusz ogłosił, że powstaną tam obustronne pasy dla autobusów.
Skrzyżowanie Doliny Służewieckiej i Sikorskiego z al. Wilanowską to od lat jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Warszawie. O bezkolizyjnym przejeździe nad lub pod skrzyżowaniami tzw. trasy Sikorskiego z Rodowicza "Anody", Nowoursynowską, al. Wilanowską, Bonifacego, Sobieskiego i Idzikowskiego rozmawiano poważnie już w 2002 roku.
Miał być wiadukt
Obietnica przekształcenia newralgicznego skrzyżowania z al. Wilanowską była kilkakrotnie powtarzana przez ubiegającą się o kolejne kadencje Hannę Gronkiewicz-Waltz. W lipcu roku 2018 Rafał Trzaskowski, wówczas nie będący jeszcze oficjalnie kandydatem na prezydenta Warszawy, zapowiedział zajęcie się tematem.
- Powinna powstać seria bezkolizyjnych skrzyżowań nad Anody, nad Wilanowską, nad Wałbrzyską i nad Czarnomorską - zapowiedział dzisiejszy prezydent. - To również mój problem, ponieważ z Ursynowa dojeżdżam do centrum.
Będą buspasy
Trzy lata później okazało się, że zamiast zapowiadanego usprawnienia ruchu dla wszystkich czeka nas zwężenie jezdni dla prywatnych samochodów. We wtorek 31 sierpnia urząd miasta ogłosił, że na ciągu Dolina Służewiecka - Sikorskiego powstaną obustronne buspasy na odcinku od Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego. Na 4-kilometrowym ciągu ulic kierowcy samochodów będą musieli oddać jeden pas pasażerom autobusów i motocyklistom.
A co z wiaduktem nad al. Wilanowską? W ubiegłym roku burmistrz Rafał Miastowski pisał, że według Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy można będzie o nim rozmawiać dopiero po oddaniu do użytku całej trasy S2, czyli tzw. południowej obwodnicy miasta. Odcinek między Puławską a Przyczółkową wraz z tunelem pod Ursynowem powinien zostać otwarty jesienią.
(dg)