REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Buspas na Pułkowej? Bielany głosu nie mają

  1 października 2019

alt='Buspas na Pułkowej? Bielany głosu nie mają'
źródło: ZDM

O spotkaniu dotyczącym najruchliwszej arterii dzielnicy burmistrz Grzegorz Pietruczuk dowiedział się po fakcie.

REKLAMA

O wytyczeniu na Pułkowej pasa dla autobusów jadących w stronę stacji Młociny mówi się od jej otwarcia w 2008 roku. Kolejni burmistrzowie i radni rozmawiali o tym z kolejnymi dyrektorami i urzędnikami, ale decyzji - jak wiadomo - nie było. Ponieważ ruch na Pułkowej wciąż rośnie a mieszkańców podwarszawskich miejscowości przybywa, problem z roku na rok narasta.

Nic o nas bez nas

- Dziś z mojej inicjatywy odbyło się spotkanie prezydenta Rafała Trzaskowskiego i burmistrz Łomianek Małgorzaty Żebrowskiej-Piotrak - pochwalił się na portalu społecznościowym były poseł Paweł Zalewski. - Rozmawialiśmy o budowie buspasa (dodatkowego pasa drogowego dla autobusów, z pozostawieniem dotychczasowych dwóch pasów jezdni dla samochodów) wzdłuż ulicy Pułkowej, z Łomianek na Młociny.

Choć Pułkowa znajduje się w granicach dzielnicy Bielany, bielański samorząd dowiedział się o spotkaniu z mediów. Burmistrza Grzegorza Pietruczuka nie zaproszono, nie mówiąc nawet o przedstawicielach rady dzielnicy czy rady osiedla Młociny. Jak poinformowała po spotkaniu burmistrz Łomianek, w sprawie buspasa zostanie powołany zespół roboczy, mający oszacować m.in. koszty buspasa. Jej zdaniem "ten krok wydaje się milowy".

Kup bilet

Buspasem do Sejmu?

Jeszcze w ubiegłym roku były poseł Zalewski bezskutecznie kandydował do sejmiku - nie mazowieckiego, lecz świętokrzyskiego. Wcześniej zasiadał w Sejmie jako poseł Unii Demokratycznej, później trafił do PiS, a następnie znalazł się w Parlamencie Europejskim w roli deputowanego PO. Wyjaśnieniem nagłego zainteresowania buspasem na Pułkowej może być fakt, że tym razem Zalewski startuje w wyborach do Sejmu z okręgu podwarszawskiego, obejmującego m.in. Łomianki. Dla pełnego obrazu dodajmy, że były poseł jest kolegą partyjnym prezydenta Trzaskowskiego, zaś burmistrz Pietruczuk - nie.

Jakie warianty buspasa były omawiane? Czy samorządy Warszawy i Łomianek skłaniają się do dobudowania dodatkowego pasa? Czy powstanie on w miejscu pasa zieleni? Tego nie wiemy, ponieważ prezydent i burmistrz ograniczyli się do zdawkowej informacji o spotkaniu i zamieszczenia wspólnego zdjęcia z kandydatem do Sejmu.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Chris

01.10.2019 17:53

Pomysł bardzo dobry ! Najazd samochodów spod Warszawy na stajce metra na Bielanach i Żoliborzu to masakra. Lokalsi nie mają miejsc do parkowania, dlatego jak najbardziej zweżyć Pułkową w godz, szczytu, dogadać z Auchan na udostępnienie części PARKINGU dla WZ WND

# Borek

01.10.2019 20:55

#Chris napisał(a) 01.10.2019 17:53
Pomysł bardzo dobry ! Najazd samochodów spod Warszawy na stajce metra na Bielanach i Żoliborzu to masakra. Lokalsi nie mają miejsc do parkowania, dlatego jak najbardziej zweżyć Pułkową w godz, szczytu, dogadać z Auchan na udostępnienie części PARKINGU dla WZ WND

Parafrazując: mieć takich wyborców to juź połowa sukcesu. Nic dziwnego ze rzadza u nas historycy, politologowie, socjologowie i pochodni, pomimo ze normalnie czlowiwk nie dalby im do zarzadzania 100 zl a na tych stolkach decyduja o milionach. Po pierwsze to wiadomo ze spotkanie było polityczna ustawka bo kandydatowi który nic dla Lomianek przez dlugie lata nie robił potrzebne było jakieś pijarowe zagranie. Spotkał się więc z "lokalnymi" samorzadowcami o których powszechnie wiadomo ze pochodzą z PO i ustalili ze po roku także ich nic nie robienia w tym temacie pójdą do innego działacza z PO po to tylko aby potem wszyscy mogli plesc bzdury o "milowych" postępach. Wszak pani burmistrz z Lomianek w trakcie kampanii obiecywała dojazd swoim wyborcom w 15 minut wiec jak się nie da czegos zrobić bo sypie się obietnicami jak z rekawa to przynajmniej potem trzeba udawać ze się probuje. Po co mieli zapraszac innego "lokalnego" z Bielan jak on nie z PO tylko z SLD, Wiosny czy czegoś tam podobmego? Rzeczywistość jest taka ze buspas tam nie powstanie zarówno z przyczyn politycznych (dlatego posadzili tam na środku drzewa) finansowych jak i technicznych. I tyle w tym temacie. A naiwnym jest ten kto sądzi ze gdyby nawet taki buspas powstał to nagle spora grupa ludzi z Nowego Dworu, Plonska czy nawet Plocka przesiadlaby się do autobusów.

# Woj

01.10.2019 21:19

Często jeździłem na trasie Łomianki -Warszawa samochodem. Wraz ze wzrostem kosztów paliwa przesiadłem się na autobus, ale czas dojazdu się nie zmienił. Autobus także stał w korkach. Bus pas to dobry pomysł niezależnie od tego kto występuje z takim pomysłem - aby tylko został zrealizowany. Czas wyborów do sejmu czy samorządów to czas obietnic i o dziwo często ich szybkiej realizacji. Polityk lub samorządowiec aby uchodzić za skutecznego musi dopilnować realizacji swojej obietnicy tym bardziej gdy znajduje poparcie wśród mieszkańców podwarszawskich miejscowości. inaczej jest politycznym samobójcą. Czy Zalewski dopnie swego? Pogrzebałem w jego dokonaniach i o dziwo to on nawet początkowo wbrew PO którego był członkiem lobbował w UE za zablokowaniem Acta2 czyli ograniczeniem albo jak kto woli nałożeniem kagańca i cenzury na internet. udało mu się. Oby mu się udało z bus pasem.

REKLAMA

# BuspasŁomianki

01.10.2019 23:58

PO pierwsze, chciałbym poinformować, że moim zdaniem Buspas powstanie. ! z następujących powodów:
1. jest potrzebny nie tylko ok,30 000-com Łomiankowiczów, lecz także wielu kolejnym miejscowościom na północ od Warszawy. NDMitd.a w związku z tym jest uzasadniony ekonomicznie.
2. Jest na niego miejsce infrastukturalne i przestrzenne/fizyczne bez jakichkolwiek strat dla środowiska naturalnego.
3. Są na ten cel środki i w mieście Łomianki i w mieście Warszawa, nie jest znana tylko proporcja udziału w tej inwestycji POmiedzy tymi podmiotami.
4. jest wstępna zgoda GDDKiA na tą inwestycję wyrażona przez zaproszonych przedstawicieli Dyrekcji a potwierdzona na specjalnie zorganizowanej konferencji w styczniu 2019r. w Łomiankach.(i co za tym idzie jest też zgoda co do konieczności tej inwestycji pomiędzy wszystkimi obecnymi tam gremiami fachowców, drogowców, specjalistów od transportu publicznego, społeczników itd).
5. Jest wola polityczna, nie tylko związana z wyborami do sejmu i senatu. ale w ramach porozumienia Samorządów, które będą funkcjonować w perspektywie najbliższych 4 lat (niezwykła to okazja).
6. Jest możliwość i rezerwa terenowa dla powstania infrastruktury towarzyszącej np. Parkingu P&R na terenie gminy Łomianki (co idealnie zbliża nas do kolejnego osiągalnego celu jakim jest Metro M1 przedłużone do granicy Łomianek i Warszawy - które również znajduje ekonomiczne uzasadnienie na tym obszarze.

# wasyl45

02.10.2019 10:09

#BuspasŁomianki napisał(a) 01.10.2019 23:58
PO pierwsze, chciałbym poinformować, że moim zdaniem Buspas powstanie. ! z następujących powodów:

Gdyby politycy musieli oddawac kase za niespelnione obietnice to na pewno by powstal, a tak to sobie wlozcie to miedzy bajki.
#BuspasŁomianki napisał(a) 01.10.2019 23:58
1. jest potrzebny nie tylko ok,30 000-com Łomiankowiczów, lecz także wielu kolejnym miejscowościom na północ od Warszawy. NDMitd.a w związku z tym jest uzasadniony ekonomicznie.

Od razu widac kto to pisze :)))))) Takie same bzdury mozna znalezc na ulotkach wyborczych. Z tej wypowiedzi wynika ze 30tys. mieszkancow Łomianek codziennie korzysta z komunikacji i przez brak buspasa podczas porannego szczytu stoi w korku. Zakladajc ze jezdza same duze autobusy po 180 miejsc, a poranny szczyt wydluzymy do 3h to wyjdzie ze na kazdy przystanek autobusy powinny podjezdzac co minute, czyli 60 skladow na godzine :)))) Tak samo oczywiste jest ze ktos kto codziennie jedzie zza Nowego Dworu 40km i zalicza po drodze wszystkie inne korki, nie przesiadzie sie na ostatnich 5 km do autobusu po to tylko aby po odliczeniu czasu dojścia i czekania na przystanku zyskać z 10 minut. O tych wszystkich co w ogóle nie jadą do metra tylko na Wisłostradę nie ma nawet co wspominac bo oni nigdy do tego autobusu nie wsiada. Cały ten buspas to jest taka bajeczka dla ludu, tak samo jak poprzednicy pletli bzdury o tramwaju. A że ludzie maja wszystko w nosie to kupuja takie brednie i koło dalej się nakręca. Gdyby w Warszawie chcieli naprawde rozwiazac problem parkowania to po prostu wprowadziliby parkometry. Gdyby w Łomiankach chcieli zlikwidowac korki to nie zablokowaliby budowy S7 kilka lat temu. I tyle w tym temacie.

 tadzikpos

02.10.2019 13:29

Miejmy nadzieję, że spełni swoje zadanie. Szkoda, że Bielany nie miały nic do powiedzenia. Buspasy przydają się, lecz można obawiać się piratów drogowych którzy będą chcieli korzystać z buspasa. Oby było ich jak najmniej.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe