Buspas na Głębockiej - ruszyły prace. Co i kiedy się zmieni?
29 lipca 2024
Rozpoczęła się budowa nowego buspasa wzdłuż ul. Głębockiej. Na pierwszy ogień idzie przebudowa jezdni.
Nowy buspas na ul. Głębockiej powstanie w obu kierunkach. Zarząd Dróg Miejskich, wraz z prywatnym inwestorem, wybuduje go na odcinku od przystanku "CH Targówek" 03 do ul.
Autobusy linii 212 notorycznie spóźnione
Autobusy linii 212 jadące z placu Hallera na Bródno i z powrotem, na dość niedługiej trasie notorycznie się spóźniają. Czy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego jest w stanie poprawić punktualność?
Kondratowicza - w stronę Bródna. Z kolei w drugą stronę zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską, a zakończy na wysokości wspomnianego przystanku. Budową nowego buspasa zajmuje się firma Balzola. Według planów ma być gotowy do końca roku. W ramach inwestycji na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona. Oprócz tego wymieniona zostanie nawierzchnia całego odcinka drogi.
Ruszył remont na Głębockiej
Od soboty, 26 lipca, jezdnia ul. Głębockiej, od ronda przy Trasie Toruńskiej do wjazdu na teren centrum handlowego, została zwężona o jeden pas. Na rondzie jest jeden pas do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo. Wykonawca zajmuje fragment skarpy w rejonie ulicy Przy Grodzisku i trawnik po nieparzystej stronie ul. św. Wincentego, od Malborskiej do Kondratowicza. Prowadzi tu prace przygotowawcze - miejscowe rozbiórki i przebudowę infrastruktury podziemnej. W kolejnym etapie rozpocznie się budowa poszerzenia jezdni. Wówczas ul. św. Wincentego od Malborskiej do Kondratowicza zostanie zwężona. Kierowcy w każdym kierunku pojadą jednym pasem. Z ul. św. Wincentego na osiedla po obu stronach drogi będzie skręt tylko w prawo.
Taniej niż się spodziewali
Budowa buspasa będzie kosztować nieco ponad 14,3 mln zł. Drogowcy się cieszą, gdyż jest to kwota znacznie poniżej kosztorysu oscylującego w granicach 20 mln zł. Dodatkowo inwestycja jest współfinansowana przez inwestora prywatnego - firmę G-City, właściciela pobliskiego centrum handlowego, który oprócz sfinansowania dokumentacji projektowej, dorzuci jeszcze około 2 mln zł do prac w terenie. Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z Kondratowicza znajduje się stacja metra. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.
Buspas przy Głębockiej to nie wszystko
Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego powstanie także osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda, na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.
JR
.