REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

Bubel drogowy na Bródnie? Spór wokół przebudowy skrzyżowania

  8 września 2016

alt='Bubel drogowy na Bródnie? Spór wokół przebudowy skrzyżowania'
Marcowy wypadek na skrzyżowaniu Rembielińskiej i Bazyliańskiej. źródło: www.warszawa-straz.pl, fot. Artur Kamiński

Skrzyżowanie Rembielińskiej z Kondratowicza będzie przebudowane. To wiadomo od jakiegoś czasu, ale plany przebudowy budzą liczne kontrowersje.

REKLAMA

Fundusze na przebudowę skrzyżowania zostały już przyznane przez Radę Warszawy Zarządowi Dróg Miejskich w ramach dodatkowej puli. Nic tylko się cieszyć. Wiadomo wszak nie od dziś, że to jedno z bardziej niebezpiecznych skrzyżowań Targówka, na którym często dochodzi do wypadków, czasem tragicznych w skutkach. Pytanie tylko, czy projekt przebudowy przyjęty przez ZDM rzeczywiście sytuację poprawi.

Co ma się zmienić?

Zlikwidowana zostanie możliwość skrętu w lewo z Bazyliańskiej w kierunku Annopolu i z Rembielińskiej w Bazyliańską. Niejako w zamian będzie można zawrócić wydzielonym pasem na Kondratowicza. Trochę to skomplikowane i uciążliwe, bo żeby skręcić z Rembielińskiej w Bazyliańską trzeba będzie najpierw skręcić w prawo, zawrócić na Kondratowicza i ponownie przejechać skrzyżowanie. Fakt, że skręty w lewo były, nie do końca wiadomo dlaczego, największym problemem i najczęstszą przyczyną kolizji na tym skrzyżowaniu, ale czy rozwiązanie zaproponowane przez ZDM naprawdę jest panaceum na owe problemy? Szczerze wątpię. Może rzeczywiście będzie bezpieczniej, za to, idę o zakład, korki zwłaszcza na pasie do zawracania, zrobią się niemiłosierne, a to z kolei jak uczy praktyka będzie skutkować kolizjami.

- Jeden nerwowy kierowca i to skrzyżowanie z zawrotką znowu będzie beczką prochu - przekonuje jeden z naszych czytelników. Poza tym przejazd przez skrzyżowanie zabierze wszystkim kierowcom znacznie więcej czasu.

Kup bilet

Tanio i szybko

ZDM argumentuje, że zaproponowane rozwiązanie jest nie tylko bezpieczne, ale także tanie i możliwe do szybkiej realizacji. Zmiany da się wprowadzić jeszcze w tym roku. Przeciwko planowi ZDM protestują dość żywiołowo mieszkańcy Bródna wytykając wady rozwiązania. Grupa mieszkańców zbiera podpisy pod petycją do Zarządu Dróg Miejskich o zmianę projektu przebudowy (podpisać można pod adresem http://www.petycjeonline.com/zawrotkakondratowicza). Autorzy petycji dowodzą, że "zaproponowane rozwiązanie wprowadza dodatkowe punkty kolizyjne, stwarza sytuacje do powstawania korków i przenosi ciężar ruchu na małe, osiedlowe uliczki. Stanowczo nie zgadzamy się na takie rozwiązanie i proponujemy wykonanie wydzielonego pasa do lewoskrętu na ulicy Bazyliańskiej wraz z oddzielnym cyklem sygnalizacji świetlnej sygnalizatorem S3". Podkreślają, że swą propozycję konsultowali z mieszkańcami, kierowcami oraz Stowarzyszeniem Ośrodków Szkolenia Kierowców.

REKLAMA

Priorytet mają tramwaje

Miasto już wcześniej dało sygnał, że takiej koncepcji realizować nie chce. Dlaczego? Oficjalnie dlatego, że jest droższa i bardziej czasochłonna w realizacji, a ponadto będzie ingerować w priorytet tramwajowy wprowadzony na trasie Żerań Wschodni - Dworzec Wileński. Z kolei rzecznik ZDM Mikołaj Pieńkos argumentuje, że rozwiązanie zaproponowane w petycji jest po pierwsze bardzo kosztowne, a w dodatku problemów na skrzyżowaniu nie rozwiąże:

- Lewoskręt na Rembielińskiej zakorkuje to skrzyżowanie, bo skręcający prawo i jadący prosto zablokują się wzajemnie. Jest możliwe natomiast dobudowanie pasa do lewoskrętu na Bazyliańskiej, tyle że generuje dodatkowe koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych. Jesteśmy świadomi, że zaproponowane przez nas rozwiązanie nie jest idealne, ale naszym zdaniem najlepsze z możliwych.

(wk)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Dado

09.09.2016 11:19

Wydaje mi się, że bardzo niebezpieczne sytuacje związane z lewoskrętami na tym skrzyżowaniu wynikają najbardziej z tego, że jest tam kiepska widoczność. A ta ograniczona widoczność wynika z tego, że na Kondratowicza pomiędzy pasami w obu kierunkach jest dobrze wzrośnięty pas zieleni tworzony przez okazałe krzaki. To one powodują, że kierowca nie ma żadnej perspektywy i nie wie co się dzieje na odcinku Kondratowicza dochodzącym do skrzyżowania tym bardziej, że ten odcinek tworzy łuk właśnie w tym miejscu.
Przecież dawniej na tym skrzyżowaniu nie było tylu wypadków, bo po prostu tych krzaków nie było, albo jeszcze nie wyrosły tak wysoko jak teraz.

# Kaczor28

09.09.2016 12:18

Co za durny pomysł,a wystarczy ustawić dodatkowy czas światłeł dla skręcających w lewo z obydwu kierunków, dodłownie na 10s i robocie.

# Robert G

09.09.2016 12:26

Nie śmiejcie się Państwo, ale na oficjalne pismo do Zakładu Oczyszczania Miasta (odpowiadają za tereny zielone) otrzymałem odpowiedź, że krzaki były przycięte tej wiosny (były, tydzień przed wypadkiem instruktora) i więcej nie będą, bo mogą być przycinane tylko wiosną.
Problemy robią Tramwaje Warszawskie, które za Chińskiego Boga nie chcą się zgodzić na jakiekolwiek skrócenie czasu przejazdu tramwaju, bo za ten ogromny sukces odebrali brawa i pochwały, no i teraz głupio się przyznać, że nie poprawili mieszkańcom życia.

REKLAMA

# Dado

09.09.2016 19:44

Jeszcze jedno przemyślenie mam. Otóż tutaj są dwie sprawy i chodzi o to, żeby nie pomylić jednego z drugim.
Jedna to: w jaki sposób naprawić to co źle działa, tak, żeby było mniej wypadków. Pomysłów jest parę każdy lepszy lub gorszy od drugiego.
A druga sprawa to wyjaśnienie co było przyczyną ostatniej serii wypadków. Może przyczyna była wspólna? Przecież to nie światła, które wpuszczają samochody na skrzyżowanie są tego powodem tylko sytuacja drogowa specyficzna dla tego skrzyżowania i istniejąca przez cały czas.
Uzdrowienie sytuacji poprzez zmianę cyklu świateł czy poprzez wymuszone objazdy może nie być konieczne jeśli się znajdzie prawdziwą przyczynę.
Poza tym jeżeli przyczyna jest obiektywnie po czyjejś stronie to można ustalić winnego takiego stanu rzeczy i pociągnąć go do odpowiedzialności.

# bul

09.09.2016 22:10

A ja popieram proponowane rozwiązanie. Będzie bezpieczniej. Wystarcz spojzeć co wypisują autorzy tej niby petycji. Wszystkich maja za nic, zachowanie kierowcy bmw ktory gna 100 na godzine i wali długimi żeby przyspieszyc.

# Marc

10.09.2016 08:38

dado ja myslę, że masz rację. Rzeczywiście to skrzyżowanie jest po prostu niebezpieczne jak chodzi o lewoskręty. Tu chodzi o widoczność, której nie ma. Dlaczego MPO nie może wyciąć tych krzaków i będzie spokój? Tamci pędzą z Kondratowicza po łuku, żeby przejechać szybko skrzyżowanie a drudzy stoją na lewoskręcie i myślą, że nic nie jedzie bo obie strony nic nie widzą bo są krzaki.
Wyciąć je a MPO niech płaci odszkodowanie za szkody wynikające z wypadków

REKLAMA

# Robert G

10.09.2016 10:22

Argumentu #bul'a nie skomentuję, bo szkoda energii.
#Dado, #Marc - nie MPO a ZOM, to różnica. Owszem, krzaki ograniczają widoczność, ale to nie ich wina, że kierowcy pędzą Kondratowicza. Jedyne co może tutaj uratować skrzyżowanie, to rozdzielenie cykli sygnalizacji, wówczas kierunek Kondratowicza nie będzie z żadnym skrętem kolizyjny.
Co z tego że będę widział gościa, który szykuje się do skrętu w lewo, jak zobaczę żółte światło i będę chciał jeszcze zdążyć, widzenie drugiego samochodu nic tu nie pomoże. Możemy tylko liczyć, że czerwone światło w tym kraju coś jeszcze znaczy.

# z Bródna

11.09.2016 08:20

Przecież Ci ludzie z ZDM jak zwykle zaczną myśleć dopiero jak ktoś zginie, to u nich norma
Myślę nawet że śmierć niewinnego człowieka jest dla nich bodźcem do działania, tzw powrotu z wakacji
To czy dane rozwiązanie będzie droższe i jego realizacja będzie dłużej trwała g.... nas użytkowników, mieszkańców a nawet odwiedzających te skrzyżowanie kierowców obchodzi. Za to im ZDM płacimy żeby dla nas pracowali i robili wszystko tak by było wygodnie, bezpiecznie i sprawnie.
Tyle lat te skrzyżowanie jest małymi drobnymi zmianami zmieniane że najwyższy czas je zrobić tak by służyło aż do następnego pokolenia pracowników ZDM.
Ostatnio byłem na Strażackiej/Chełmżyńskiej po tylu latach udało się komuś pomyśleć i zrealizować rondo które usprawniło przejazd przez to parszywe skrzyżowanie. Działa teraz super ( wiem przejazd nadal blokuje ale to wina Tuska-PKP).
ZDM zróbcie tak by za rok znowu nie poprawiać i na Targówek nie wracać bo Was wszyscy mieszkańcy po nazwisku będą wytykać.

# kler

11.09.2016 10:27

Pod tym skrzyżownaiem ma być stacja metra. Nie ma sensu wwalać dużej kasy w modernizację. Za kilka lat rozwalą wszystko i krzaczków też niezostawią. A co do wypadku to nie wina skrzyżowania tylko pirata drogowego, który złamał przepisy.

REKLAMA

# Yaromir

22.09.2016 21:24

A mi wydaje się że tam nie ma dobrego rozwiązania. Wydzielenie osobnych pasów do lewoskrętów i osobna sygnalizacja do skrętu w lewo to bezpieczne rozwiązania, ale zakorkują te skrzyżowania. Pomysł z zawracaniem też jest średni. Niby też bezpieczny, ale też generuje dodatkowy ruch, który prowadzi do korków. Tu potrzebny jest porządny projekt z analizą ruchu. ZDM robi coś żeby było taniej. Grupka społeczników ma jakiś swój pomysł, ale czy analizowali natężenie ruchu i analizowali jak długo powinno być zielone światło na lewoskrętach i jak wpłynie to na przepustowość skrzyżowania?

# luk745

19.10.2016 23:01

Nareszcie jest priorytet dla tramwajów i miejscy urzędnicy go bronią . Brawo! Jak komuś za daleko jechać samochodem zapraszamy do tramwaju:)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA